Natuurlijk bekappen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke148
Berichten: 594
Geregistreerd: 22-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 11:57

Precies omdat vee artsen er ook gewoon een ijzer onderslaan (symptoombestrijding) of zenuwen gaan doorsnijden of bedenk het allemaal maar. De meesten zijn niet of nauwelijks op de hoogte van de werking van natuurlijk bekappen...

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:01

Dus door natuurlijk bekappen kantelt het hoefbeen terug? Heel interessant

bokkig
Berichten: 122
Geregistreerd: 13-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:52

Billy schreef:
Dus door natuurlijk bekappen kantelt het hoefbeen terug? Heel interessant


Hoewel ik denk dat jou vraag niet als een serieuze vraag bedoeld is, zal ik proberen je serieus iets wijzer te maken.
Natuurlijk bekappen zorgt ervoor dat het hoefbeen vlak tov de grond komt te staan.
Daardoor zal de voet een betere doorbloeding krijgen, omdat de punt van het hoefbeen niet langer aders afknelt en zal ook oa bevangenheid genezen doordat de nieuwe hoornwand de kans krijgt weer een vaste verbinding met het hoefbeen te krijgen.
Als een voet door het toegenomen hoefmechanisme via de daaruit volgende betere doorbloeding dus meer voedingstoffen voor het weefsel zal aandragen, zullen alle structuren in de voet verbeteren.
Dit geldt voor de hoefwand, sneller groeiend en harder, de verbinding witte lijn met de zool, minder kans op mechanische hoefbevangenheid, een regeneratie van de straal en het daarboven liggend straalkussen omdat dit schokabsorptie gedeelte van de hoef , gebruikt wordt waar het voor dient , ontstekingen zullen sneller door het lichaam afgevoerd worden en ook de botten in de voet zullen gezonder worden.
Inmiddels zijn er vele dierenartsen en overgeschakelde hoefsmeden die hier het belang van inzien, ook voor wat betreft de genezing van hoefkatrolontsteking.


Interessant genoeg? Of allemaal niet waar?

KingSize
Berichten: 33
Geregistreerd: 19-10-04
Woonplaats: Leiden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:26

Billy schreef:
Dus door natuurlijk bekappen kantelt het hoefbeen terug? Heel interessant


Slaat dit op het genezen van hoefkatrol? Volgens mij ben je in de war met hoefbevangenheid, daarbij is het hoefbeen gekanteld, niet bij hoefkatrol!

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 14:19

KingSize schreef:
Billy schreef:
Dus door natuurlijk bekappen kantelt het hoefbeen terug? Heel interessant


Slaat dit op het genezen van hoefkatrol? Volgens mij ben je in de war met hoefbevangenheid, daarbij is het hoefbeen gekanteld, niet bij hoefkatrol!


Een paard met HKO heeft vaak lange/hoge hielen of wordt juist hoger op de hielen gezet door TB. Hoog/lange hielen betekend een ietwat gekanteld hoefbeen, oftewel een naar voren gebroken Ă­nwendige voetas.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 14:23

Dit topic ging over bokhoeven, niet over HKO.
Graag on topic verder. Anders ben ik genoodzaakt een slotje te plaatsen.

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 14:26

Interessante discussie weer hihi. Daar gaan we weer niet uitkomen .

Ben zelf heel erg gecharmeerd van deze site: http://www.barefoothorse.com/ . Marjorie Smith is geen aanhangster van een specifieke methode, kent wel de grootste stromingen maar past zelf toe waarvan ze uit ervaring weet dat het het beste werkt. Je kunt haar ook om advies vragen door foto's in te sturen. Er staan ook een paar voorbeelden op de site van bokhoefjes en wat ze daarmee hebben gedaan/moeten doen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:31

Janneke148 schreef:
KiWiKo schreef:
Een paard kan NIET genezen van HKO, onmogelijk!


Mijn paard is het levende bewijs....

En tevens het paard van een vriendin die ik van HKO af geholpen heb en denk dat er nog wel veel meer paarden zijn die genezen zijn!

Heb je al foto's laten maken??? KOEIENPOEP. HKO is chronisch kan en zal nooit genezen. WEL kunnen de gevolgen van HKO verminderen, maar het gaat nooit weg! NOOIT.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:35

KingSize schreef:
Billy schreef:
Dus door natuurlijk bekappen kantelt het hoefbeen terug? Heel interessant


Slaat dit op het genezen van hoefkatrol? Volgens mij ben je in de war met hoefbevangenheid, daarbij is het hoefbeen gekanteld, niet bij hoefkatrol!

Dat ik als leek dat door elkaar haal, ok dat is stom, maar dat iemand die beweert er verstand van te hebben deze fout niet opmerkt, zegt voor mij genoeg.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:49

Bij natuurlijk bekappen wordt wel over een gekantelt hoefbeen gesproken bij hoefkatrolontsteking (hoge hielen=kanteling van het hoefbeen naar voren), bij hoefbevangenheid hebben ze het over separatie; het losraken van de verbinding tussen hoefbeen en wand.

HKO kan wel genezen, alleen hebben we het over verschillende dingen . De ontsteking kan gewoon verdwijnen, maar de gevolgen (aantasting van het straalbeentje) verdwijnen niet (ze schijnen wel beter te kunnen worden, maar daar heb ik nog nooit bewijs van gezien, bot heeft natuurlijk wel herstellend vermogen).

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:52

Billy schreef:
KingSize schreef:


Slaat dit op het genezen van hoefkatrol? Volgens mij ben je in de war met hoefbevangenheid, daarbij is het hoefbeen gekanteld, niet bij hoefkatrol!

Dat ik als leek dat door elkaar haal, ok dat is stom, maar dat iemand die beweert er verstand van te hebben deze fout niet opmerkt, zegt voor mij genoeg.


O je doelt op mij?? Er zijn meerdere oorzaken waardoor het hoefbeen kanteld, niet alleen hoefbevangenheid! HKO kan daar ook een oorzaak van zijn

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:57

Het ging in eerste instantie om Bokkig, die een hele verhandeling gaf.

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Re: Natuurlijk bekappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 18:40

Ook een bokhoef heeft een gekanteld hoefbeen en dus een naar voren gebroken inwendige voetas, met meestal, maar niet altijd, ook een gebroken uitwendige voetas.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 18:46

fraai hangslot dan maar.
Wegens volkomen of topic gaan.