Op dr bek gegaan, ijzer afgetrapt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kims

Berichten: 977
Geregistreerd: 29-11-04

Op dr bek gegaan, ijzer afgetrapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 22:06

Hey

Ik kom net van mijn paardje terug, ze is echt heel hard onderuit gegaan, hieronder het verhaal.

Ik had met haar gereden in de bak. Ze was na 2 uur nog steeds erg fel en ik dacht; laat haar maar uitrazen in de paddock (bakje van 20 bij 20 met bakzand). Nou, het enige dat ze deed was een beetje neuzen, en rollen. Ik vroeg mijn vriendin een oogje in het zeil te houden terwijl ik het zadel naar binnen zou dragen.
Toen ging het dus finaal mis.... Nusanna was helemaal in paniek omdat ik uit beeld was. Ze is op een of andere manier echt kei en keihard onderuit gegaan en heeft anderhalve rugrol gemaakt. Mijn vriendin schreeuwde om hulp, ik ook in panier natuurlijk. Nusanna stond direct weer op, op het eerste gezicht leek er niks aan de hand. Maar haar ijzer lag eraf. Dit terwijl ze pas nieuwe heeft en ze echt stevig vastzaten.

Ze loopt nu niet helemaal lekker. Of dit nu komt omdat ze echt kreupel is of omdat ze het vreemd vind dat er geen ijzer onder zit, ik weet het niet.... Dit is haar rechtervoorbeen. Ook linksachter loopt ze wat gevoelig. Ik denk dat ze met linksachter haar voorijzer eraf getrapt heeft.

Morgenochtend bel ik meteen de hoefsmid vragen of ie zo snel mogelijk langs kan komen.

Wat kan ik nu verwachten en wat moet ik nu doen? Haar benen heb ik direct alle 4 afgespoeld en ze voelden verder niet dik of warm aan.
Jullie ook iets soortgelijks meegemaakt en liep jouw paard dan ook nog een poosje kreupel? Kan ik ook rugklachten verwachten vanwege de smak?
Ik ben de dierenarts zodra mijn hoefsmid dat aanraad.

Bedankt voor het lezen!

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:51

..denk dat je het even rustig moet afwachten...tuurlijk kan ze spierpijn hebben van zo'n klap....en het zal best wel met geweld zijn gegaan het er af slaan van het ijzer, dus zal heus wel pijnlijk kunnen zijn....zelf zou ik het hoefijzer er weer onder laten zetten en ff een paar daagjes aan de hand stappen...als wij op onze plaat gaan hebben we de volgende dag ook nog niet zo'n last van spierpijn..maar die dag daarna des te erger!!!....

en naar een paar daagjes kan je toch altijd weer kijken??...maar die van mij zijn er eigenlijk altijd weer soepel vanaf gekomen hoor...

Kims

Berichten: 977
Geregistreerd: 29-11-04

Re: Op dr bek gegaan, ijzer afgetrapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 13:01

De hoefsmid zei ook dat ik het maar even af moest wachten.
Ze liep vandaag een stuk minder lekker en ook haar linkerachterbeen was dik. Vandaag maar even een paar keer afspoelen en kijken hoe het dan met haar gaat.

Iemand nog ideeën met wat ik vooral moet doen en wat vooral niet?

(voor mij is het allemaal nieuw, heb nog maar net een eigen paard, vroeger regelden de eigenaresses dit allemaal )