Antoine De Bodt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siddieqje

Berichten: 1020
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Meulebeke

Antoine De Bodt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 09:51

Bij mijn paard is gisteren hoefkatrol vastgesteld. Nu hebben ze voorgesteld om een inspuiting te geven maar dat wil ik niet.

Ben wat aan het rondkijken en naast anders laten bekappen vond ik antoine De Bodt ook interessant.

Kan iemand mij wat meer vertellen over zijn of haar ervaringen ivm stage of volledige training.

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 10:24

de manier van A de Bodt spreekt mij heel erg aan! als ik jouw was zou ik ook niet inspuiten maar eest een bezoekje aan hem brengen.
kan nooit kwaad en als het niet werkt, kun je altijd nog inspuiten.

edit; verder wil ik je nog adviseren om Bets hier op bokt even een pm te sturen. zij kan je een heleboel vertellen. haar paard heeft ook hko en zij rijd ook volgens de A de Both methode.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Antoine De Bodt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 10:38

Als je naar Antoine de Bodt wil moet je niet inspuiten. Dan geeft hij garantie op zijn behandeling/rijdmethode. Ik zou er zeker naar toe gaan met je paard. Er zijn al veel goed resultaten behaald met zijn methode. Kijk maar eens op www.hoefkatrol.com

Siddieqje

Berichten: 1020
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Meulebeke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 10:38

Ik zal haar zeker eens pben. Ik heb ondertussen al een afspraak geregeld 7-8-9 juni mag ik gaan. Hopelijk werkt het voor mij ook.

Laat toch gerust je bevindingen na.

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 10:41

Siddieqje schreef:
Ik zal haar zeker eens pben. Ik heb ondertussen al een afspraak geregeld 7-8-9 juni mag ik gaan. Hopelijk werkt het voor mij ook.

Laat toch gerust je bevindingen na.



heel veel succes!

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:03

Ik rij mijn headshaker volgens zijn methode en zijn vrij vrijwel headshake vrij.

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:40

het lijkt me logisch dat een paard minder last heeft van zijn zere voeten als je er een klein, dun ventje op zet ipv de eigen ruiter. maar als de eigenaar er weer zelf opklimt, heb je gauw weer hetzelfde probleem als eerst. voor de toekomst zou ik persoonlijk vertrouwen op goede paardenartsen. evengoed sterkte gewenst!

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:19

dierfysio schreef:
het lijkt me logisch dat een paard minder last heeft van zijn zere voeten als je er een klein, dun ventje op zet ipv de eigen ruiter. maar als de eigenaar er weer zelf opklimt, heb je gauw weer hetzelfde probleem als eerst. voor de toekomst zou ik persoonlijk vertrouwen op goede paardenartsen. evengoed sterkte gewenst!


Vind je dit nu nodig?
Er wordt niet om een welles /nietus discussie gevraagd.

Siddieqje

Berichten: 1020
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Meulebeke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 20:39

dierfysio schreef:
het lijkt me logisch dat een paard minder last heeft van zijn zere voeten als je er een klein, dun ventje op zet ipv de eigen ruiter. maar als de eigenaar er weer zelf opklimt, heb je gauw weer hetzelfde probleem als eerst. voor de toekomst zou ik persoonlijk vertrouwen op goede paardenartsen. evengoed sterkte gewenst!



Ik snap niet wat jou reactie eigelijk met dit topic te maken heeft.

De persoon die op mijn paard gekropen is was zeker 40 cm groter dan mij en woog ook een stuk meer dan mij, en ze mankte niet. Dus je conclusie klopt niet echt.

Aeris

Berichten: 1732
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: BE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 22:26

pb Yulan hier op Bokt eens.
Zij heeft de afgelopen week voor de tweede keer een stage bij A De Bodt gedaan (zie HAW)

Janneke148
Berichten: 594
Geregistreerd: 22-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:05

Mijn paard had ook HKO. Ben hem natuurlijk gaan bekappen en heb les gehad van Tatiana (achternaam ff vergeten). Ze heeft heel lang stage gelopen bij hem en ze geeft goed les in het rechtrichten (de methode van Antoine). Ze woont in Tiel dus dat was voor mij gunstiger dan naar Belgie rijden.

Ik ben er inmiddels van overtuigd dat het probleem bij zn hoeven zat en het natuurlijk bekappen hem heeft geholpen. Denk ook wel dat bij paarden die echt verkeerd/scheef lopen het allebei erg zou helpen.

Memuska

Berichten: 5013
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Antoine De Bodt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:02

Jammer genoeg heb ik er ervaring mee... Ik heb geen zin om half Bokt over me heen te krijgen dus als je het wilt weten mag je pb'en.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:55

Ik zet hier een slotje. Specifieke ervaringen met ADB zijn al diverse topics over. De zoekfunctie kan hier helpen. Mensen kunnen hun ervaringen per PB delen.

Intussen zal ik eens nadenken over een centraal topic voor HKO. Mensen die relevante informatie hebben die in dit centrale topic kan worden opgenomen, worden vriendelijk verzocht deze info per PB te sturen. Zo krijgen we hoop ik een topic dat ingaat op de verschillende mogelijkheden.