Bekappen van veulen/jaarlinghoeven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Memuska

Berichten: 5013
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Bekappen van veulen/jaarlinghoeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 09:53

Gisteren waren we op bezoek bij een paardje van 1,5 jaar oud. Hij was nog nooit naar een smid geweest, met als gevolg dat hij erg lange en platte hoeven had gekregen. Hij staat dan ook met zijn been niet meer boven de hoef maar er naast. Ik vraag me af of je dat nog wel goed krijgt?
Ik hoef geen "oeh dat is erg" of "aaah wat een slechte eigenaars", het hoe en waarom er achter doet hier niet ter zake.

wreckh

Berichten: 2556
Geregistreerd: 09-06-05

Re: Bekappen van veulen/jaarlinghoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:56

Ik heb gehoord van een hoefsmid dat je kan corrigeren tot 2.5 jaar.

Ik weet niet of dit waar is, maar neem aan dat een hoefsmid daar kijk op heeft. (is overigens niet mijn hoefsmid)

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:57

Een hele goede smid zoeken en er het beste van hopen!Waarschijnlijk kan het nog een heel stuk verbeteren maar daar gaat heel veel tijd in zitten.Eeuwig zonde!

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:05

aerdenhout1 schreef:
Een hele goede smid zoeken en er het beste van hopen!Waarschijnlijk kan het nog een heel stuk verbeteren maar daar gaat heel veel tijd in zitten.Eeuwig zonde!


sluit ik me helemaal bij aan ! een goede smid kan nog veel doen waarschijnlijk!

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:46

jammer van het achterstallige onderhoud maar ik geloof ook dat er veel aan verbeterd kan worden door goed en regelmatig te bekappen.

Mandy_

Berichten: 1560
Geregistreerd: 10-09-05
Woonplaats: Veluwe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:49

Laat er eerst een smid na kijken en dan overgaan tot kopen....een goeie smid kan het vast wel zien of hij het kan corrigeren en net zoals al gezegt word corrigeren kan..!!!

Memuska

Berichten: 5013
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 07:47

Ik heb intussen al even met mijn smid gebeld. Hij kan via de telefoon natuurlijk niet zien hoe het zit, maar hij gelooft wel dat er op die leeftijd nog heel wat verbetert kan worden. Hij wou in elk geval wel mee een kijkje gaan nemen, aardig toch?

Mandy_

Berichten: 1560
Geregistreerd: 10-09-05
Woonplaats: Veluwe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:38

Ja dat ik zou ik zelf wel doen....hij kan het zien en weet jij waar je aan toe bent niet dat je er later gedonder mee krijg. Ik zou hem gewoon mee laten gaan en dan eventueel het paardje kopen.