Iedere zaterdag weer.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxxLotte
Berichten: 548
Geregistreerd: 17-02-06

Iedere zaterdag weer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 09:14

Iedere zaterdag dat ik op de manege kom en de hoeven van het paard waar ik op moet rijden gewoon de strond en verot stro uit moet trekken!
Heeft dit gevolgen voor het lopen van het paard ofzo

Lotte

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:48

Nee natuurlijk niet. Je moet áltijd de viezigheid eruit halen anders gaat het paard juist kreupel lopen. Als er stenen bijvoorbeeld tussen zitten enz. Gewoon altijd de hoeven uitkrabben!

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:49

(Niet aanvallend bedoeld hoor )

xxxLotte
Berichten: 548
Geregistreerd: 17-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 13:15

Nee, ikbedoel niet van dat je ze uit moetkrabben, dat moet altijd maar dat het gevolgen heeft dat er doordeweeks altijd viezig heid inzit:P

JoT

Berichten: 4016
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:20

Als ik vanavond de hoeven van mijn bijrijdpaard uitkrab, zit er morgenavond weer evenveel zooi in hoor. Als het zo aangedrukt is, zou het best kunnen dat ze een dagje niet uitgekrabt zijn. Heb het hiet idee dat het standaard niet gebeurd, dan even melden bij je instructrice of bij iemand van het management, dat daar beter op gelet moet worden.

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Iedere zaterdag weer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:10

Misschien moeten die stallen wat vaker gemest worden?

RicardoOpa

Berichten: 2408
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Salamanca, Spanje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:25

Als het echt heel vies en vochtig is kan er uiteindelijk rotstraal plaatsvinden. Zorg elke zaterdag dat er een schone stal is en hou de hoeven goed schoon. Wat je ook kan doen elke zaterdag de hoeven teren Dan heb je minder kans dat je hoefstraal krijgt

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:05

Niet teren; is slecht voor de hoeven en denk niet dat de manege daar blij mee is

Tja, waar ik rij is een pensionstal en worden daar elke dag stallen uitgemest en toch hebben de paarden altijd rotzooi in hun hoeven.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:18

Inderdada, gewoon de hoeven schoonhouden, voor de rest kan het dan niet echt kwaad enz.

RicardoOpa

Berichten: 2408
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Salamanca, Spanje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:05

Paarden hebben bijna altijd viezigheid in hun hoeven, lijkt me logisch. Als jij een dag op blote voeten loopt dan zijn die ook aan het einde vies Maar als de stal echt zo vies is dat het stro zo dooweekt is van de urine en mest dan heeft ze zeker een kans op rotstraal! Teren hoeft niet slecht te zijn. Het wordt vaak aangeraden door de hoefsmid, maar je moet wel zorgen dat de hoef echt schoon is voordat je het teerd

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:46

Ik weet niet hóe erg het is, maar wat stro tussen de hoeven kan geen kwaad hoor. Zolang je ze maar wel blijft krabben. Als er aleen stro inzit, lopen ze dat er vaak wel uit in de bak (aangezien je zei dat niemand anders zn hoeven krabte).

Als het echt nat en vies is, is het uiteraard een ander verhaal.

arie
Berichten: 63
Geregistreerd: 26-12-01

Re: Iedere zaterdag weer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:34

Daarvoor is de hoevenkrabber nu uitgevonden

Annn

Berichten: 11531
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:12

meestal lopen paarden van de manege op stro en in hun eigen poep te dansen En er ligt ook nog veel op meestal
niet alleen manege paarden natuurlijk,
maar mijn verzorgpaard staat op zaagsel en die heeft nooit zoveel als de paarden van de manege!!

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:26

Ik zou ze gewoon maar goed uitkrabben en als het paard gevoelig is als je het doet, moet er een keer iemand naar kijken. Ook als het kreupel gaat lopen. Mijn leasepaard wordt ook niet altijd uitgekrabt en ik moet dan altijd wel een dikke koek eruit halen, maar ook meteen na het rijden, na in de bak staan, zitten ze alweer vol dus het hoeft niet per see te zijn dat ze nooit worden gedaan