Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 33 [ 803 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van Keur hengst Houston.

 
Profiel   

hallo,

ik heb hier op bokt al gezocht over info over houston
helaas heb ik niks kunnen vinden en plaats daarom dit topic.

ik ben opzoek naar info over de nakomelingen en karakter/beweging van de hengst houston.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-10 11:22 



 
Profiel   

Ik rij een houston x michelangelo merrie
Een super lief paard wil altijd voor je werken.
Maar wel een gevoelig sensibel paard.

De nakomelingen van houston zijn vaak gevoelig en sensibel (dus daar moet je wel mee kunnen omgaan)
Ze hebben een sterk achterbeen en verder kunnen ze goed bewegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-10 12:02 



 
Profiel   

bedankt voor je reactie,
ik wil zelf graag mijn TCn partout merrie laten dekken door houston
merrie heeft zelf een heel makelijk karakter dat ze ook doorgeeft dus daar ben ik bij haar niet heel bang voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-10 12:04 



 
Profiel   

[HK] Braaf maar enigszins eigenzinnig

Houston topic is zo populair dat het al een poosje in de huiskamer staat. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-10 14:57 



 
Profiel   

er zijn al veel meer topics over houston hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-10 20:22 



 
Profiel   

Elisa2 : bedankt maar hier kan ik niks vinden over de nakomelingen van hem..

Ketaki : Oke heb je mischien een linkje voor me. ik kon ze namelijk niet vinden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-10 10:50 



 
Profiel   

In het HK topic, is het niet echt makkelijk info vinden, al kun je er uiteraard wel om vragen. Denk, dat het wel goed is, om er een apart topic hier over te hebben.
Mijn twenter is op zich heel braaf, maar was erg spooky als veulen. Hen haar moeder door Houston laten dekken, omdat ik een hengst zocht, die het achterbeen kon verbeteren, die niet vergrotend werkt, en om er iets meer hals op te krijgen. De merrie is best lang en groot en miste iets aan front en uitstraling. Het resultaat is voor mij erg goed gelukt. Ze heeft een goed achterbeen en kan fijn bewegen.
Houston fokt vrij uniform, de nakomelingen hebben veel gemeen met elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-10 09:31 



 
Profiel   

Getup : klopt kan dr daar ook niet veel over vinden.
ik vind dat je zeker een erg mooie houston hebt gekregen. de redenen die jij noemt van jouw merrie gelden voor mijn merrie eigenlijk ook vooral dr front en uitstraling mogen beter

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-10 09:38 



 
Profiel   

Ik heb een paar Houston nakomelingen bekeken, en vond ze erg op elkaar lijken, ze hadden allemaal hetzelfde koppie met de grote ogen en losse bewegingen, en een goed achterbeen.
Mn Houston heeft een halfbroer van Gribaldi, die 1m80 is, goed kan bewegen , maar ook front mist..daardoor wist ik, waar ik naar op zoek moest. Je weet natuurlijk nooit precies wat er uit gaat komen, maar heb geen rare verrassing gekregen, leek aardig op wat ik verwacht had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-10 09:53 



 
Profiel   

Ik heb een 5-jarige Houston x Zandigo. Wel een fijn beest, soms wat ril en kijkerig maar hij doet geen rare dingen.
Na een pauze van een paar weken kan je er zo weer mee weg rijden. Hij heeft wel wat Houstontrekjes, ze zijn soms een beetje apart. Ik heb ook een Belisar gehad, die had dat ook.

In mijn profiel staan wel wat foto's van de Houston, er staat ook een filmpje. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-10 14:23 



 
Profiel   

Ik heb ook een Houston (x Kenwood) nu bijna 2 jaar.
Merrie heeft veel body, veel kap en zeer goed achterbeen.
Qua karakter vriendelijk, maar kijkt wel kat uit de boom.
Beetje ril maar als ze je vertrouwd kom je een heel end met dr. Het is een paard waar je geduld mee moet hebben. Ze is net als dr vader eigenzinnig :D Hoe ze onder zadel is weet ik nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-10 19:08 



 
Profiel   

dank jullie voor de berichtjes. als ik het zo hoor lijken de houstonjes allemaal wel een beetje op elkaar. vind het allemaal erg aansprekende paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-10 21:15 



 
Profiel   

lotte002 schreef
ik wil zelf graag mijn TCn partout merrie laten dekken door houston
merrie heeft zelf een heel makelijk karakter dat ze ook doorgeeft dus daar ben ik bij haar niet heel bang voor.


Ga gewoon eens bij Houston zelf kijken :)* Of op hun show 20 maart of zaterdag de 6e in Den Bosch. Meestal is ie dan wel stout }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-10 22:05 



 
Profiel   

Sannah : klopt dat zit ook in de planning :)
ja ik heb hem vaker aan de hand gezien en dan was ie inderdaad niet zo braaf, maar dat maakt hem juist wel leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-10 09:02 



 
Profiel   

Beetje pit moet er ook wel inzitten..hij is altijd erg grappig aan de hand vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-10 16:12 



 
Profiel   

Elisa2 : klopt vind ik ook, kan er altijd wel om lachen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-10 18:11 



 
Profiel   

goedendag,
ik heb al 13 jaar een houston x able albert xx een geweldig lief en eerlijk paard
maar heeft wel een eigengesproken karakter.
als je daar de gebruiksaanwijsing van kent gaat ze voor je door het vuur.
Het is een grote 1.78 merrie met een correct extrieur en een zeer mooi,
hoofd en een sprekend oog.
heb haar zelf van niets tot ZZ licht niveu gereden (ZZ licht startgerechtigd)
helaas dit nooit gestart i.v.m steeds terugkerende peesblessure.
Dat moet ik wel zeggen had mooi fijn en droog beenwerk maar erg vaak beenblessures
helaas.
Afgelopen zomer is ze ster geworden en voorlopig keur op het raport stond zeer royaal
ontwikkelde merrie met zeer fijne bewegingen allen wat zwaar in de halsaanzet!
inmiddels is ze met de fut en drachtig krijg aankomende april een veulentje van
upperclass ben benieuwd!
Heb inmiddels zelf een 2.5 jarige ruin gekocht democraat x inspecteur maar vraag me af
of ik ooit nog zo,n fijn beest krijg als mijn oude merrie een paard naar mijn hart dus ik
ben erg voor houston!!!!! +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-10 19:00 



 
Profiel   

poefka : bedankt voor je reactie. Leuk om te horen dat alle houston paarden veel gemeen met elkaar hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-10 08:40 



 
Profiel   

ik heb sinds kort ook een houston (x duko mv)

Het is een 4 jarige ruin met een karakter van goud in de omgang, hij moet nog zadelmak gemaakt worden dus over het rijden kan ik nog niets zeggen.

Hij is wel een ponymaat gebleven nl 154 maar wel met paardenuitstraling en mooie soepele (paarden)gangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-10 08:50 



 
Profiel   

risky : dankje voor je reactie. Heb even in je profiel gespiekt. En vind die van jou ook erg aansprekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-10 10:20 



 
Profiel   

Ik heb ook een Houston (mv Ulft). Het is een stoere vosruin van 1,70m. Qua karakter is het echt een superknul. Hij heeft nog geen stap verkeerd gezet. Hij is wel erg lang hengst geweest (2e bez. hengstenkeuring gelopen) (hij is nu 5,1/2 jr) waardoor hij zich wel even moet laten horen als je op een vreemd terrein komt *D , maar daar is alles ook wel mee gezegd. Het is meer even stoer doen, want hij zet verder geen stap verkeerd. Wel is hij supernieuwschierig en je moet hem vooral niet overslaan als de andere paarden een knuffel krijgen... ;)
Hij heeft een geweldige stap(!) goede draf en ook een super galop. Achterbeen is ook erg sterk. Zijn volle broer en zus lopen trouwens ook GP / LT.
Op mn profiel staat alleen nog een foto van de hk. als we weer buiten kunnen trainen zal ik er nieuwe foto's op plaatsen (foto's maken wil niet echt binnen :+ )

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-10 14:19 



 
Profiel   

(t lukt me zo even niet om mn berichtje te wijzigen dus maar even een nieuwe... :o )
Las dat sommige vinden dat Houston weinig front doorgeeft. Mijn stoere ruin heeft heel veel front dus het kan wel.:D (en natuurlijk niet te vergeten dat ze ook nog altijd een moeder hebben ;) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-10 16:21 



 
Profiel   

Leuk, om zo meer over nakomelingen te lezen. Ik gebruikte juist Houston on front te krijgen, want dat was iets wat de merrie miste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-10 16:24 



 
Profiel   

SemperFi schreef
s dat sommige vinden dat Houston weinig front doorgeeft. Mijn stoere ruin heeft heel veel front dus het kan wel.:D


Nou, dat heb ik nog nooit gehoord :?

Dus jij hebt Zaza gekocht. Komt uit een goede familie :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-10 17:43 



 
Profiel   

Sannah schreef
Dus jij hebt Zaza gekocht. Komt uit een goede familie :-)

Ja idd, ken je hem dan?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-10 08:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 33 [ 803 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen