Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charaz

Berichten: 24331
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:58

Zo die is groot geworden! Die heb ik toen nog als baby gezien toen ik Enchanted kocht.

paardje2013
Berichten: 1856
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 14:42



Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 01:02

Ik kan je foto's niet zien.

Wardijn
Berichten: 2
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 12:54

Indomitable schreef:
Haar volledige afstamming is Houston x Zoeliet ze is begin dit jaar PROK gekeurd, maar voor de verderest geen keuringen gelopen. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dat door alle spanningen niet meer gevraagd heb :=. Het belangrijkste voor mij was dat het een fijn paardje was en natuurlijk een merrie, je weet nooit in de toekomst :)

Woon je trouwens in Vianden Getup? Wij hebben daar nogal wat vrienden wonen, kan best zijn dat we elkaar al eens tegen gekomen zijn :).


ik heb ook een Houston x Zeoliet! :D heb je toevallig foto van jou paard?

Getup

Berichten: 8312
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:05

Nee,Indo,woon in n klein durp achter Clervaux. Maar meld je maar eens als je die kant op komt!
DU gaat erg fijn en is echt n paard geworden,begint gespierd te raken ook.

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 18:36


Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:55

Leuke samenvatting, maar jammer dat sommige zo donker zijn.
Mooi hoofdstel heb je.

Dallas heeft voor het eerst op mijn nieuwe trailer gestaan.
Ze heeft er eerst even behoorlijk naar staan snurken en snuiven met een grote hals erop, maar toen de wortels in zicht kwamen stond ze al vrij snel binnen tevreden te kauwen.
Ik had alleen nog wel het schot opzij en alle deuren/laadkleppen en stangen open.
Volgende week nog even met de borststangen op hun plek en dan gaan we maar eens een ritje ergens heen bedenken.

Ze is zo ontzettend grappig. Ze had al gezien vanaf de wei dat ik een nieuw spannend object op de parkeerplaats had gezet en zodra ik naar de ingang van de wei liep kwam ze accuut volenthousiast aandraven en wilde zelf al vast vooruit naar dat nieuwe speeltje.

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:30

Thanks :) Jammer idd dat sommigen wat donker uitgevallen zijn..

Ik zie jouw Dallas al helemaal voor me te snuiven en te doen haha :=

Getup

Berichten: 8312
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:16

Nou dames, de kop is er af, DU en ik waren vandaag op cc!
Ze was superbraaf <3 . Er was n 2e losrijdbakje, waar we los hebben gereden. Want ze vond de grote losrijdbak echt heeeel eng,en werd erg gespannen van de andere paarden. Maar schrok niet van langslopende mensen,tafels,snack kraam etc. In de ring gekomen deed ze :wow: :wow: :wow: :wow: :wow: en ik kwam ongeveer tot aan B....kon haar er van overtuigen de jury toch wat van dichterbij te gaan kijken , mocht ook n paar rondjes rijden en ze gedroeg zich keurig. Maar vele fouten door de spanning....2e proef kon ik niet losrijden , t kleine bakje was bezet door manegeklanten en in die andere bak bouwde ze meteen zo veel spanning op,dat ze ging vliegen, dus ben buiten gaan stappen en daarna de ring in gereden.

Ben erg blij met hoe ze zich gedragen heeft, nu eerst wat vaker op pad en ergens anders lessen en trainen. Misschien zondag weer op cc, anders ergens eind mei. Ik weet nu , dat ze op zic heel braaf is, nu km s maken :) .
Trouwens, ze staat nu weer thuis.
er komen betere fotos,maar hier al iets.

Afbeelding

Hier was ik haar net aan t belonen, en de jury zei, dat ik t touwtje wel even om haar nek kon laten hangen :D , reed toch HC
Afbeelding

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:28

Leuk dat het zo goed ging Getup. Brave DU.
In welk land rij je wedstrijden?

Ik wil ook binnenkort gaan starten, heb nu een trailer :D
Ik ben alleen een beetje bang dat Dallas ergens in de bak stil gaat staan en als een arabier om zich heen gaat staan snurken met de staart op de rug. Op dat soort momenten heb ik namelijk geen hol meer in te brengen en kan alleen nog maar met een domme grijns om mijn maffe paard lachen :+

Getup

Berichten: 8312
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:33

DU wil niet te veel paarden om zich heen,is ook niet handig. Ik rijd in Belgie wedstrijden, en deze was toevallig in Luxemburg. Vind de belgische wedstrijden n stuk gezelliger als in Lux. en in Lux. rijd je op de laagste niveaus met zn 2en in de bak. Leek me voor DU niet handig en ik wil gewoon dat ze alleen gaat. plus dat er 2 x zo veel mensen moeten losrijden tegelijkertijd.

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:19

Moet je ook extra kosten betalen om 'internationaal' te rijden?
Ik wilde graag in Duitsland starten, maar de Zwitserse bond heft een flink bedrag op buitenland starts helaas.

Dallas heeft vandaag voor het eerst over een zebrapad gelopen :D
We hebben er eerst 20 minuten voor achteruit gelopen en rondjes gedraaid (de aansteller) maar uiteindelijk ging ze er al stofzuigend overheen :))

Getup

Berichten: 8312
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 07:09

haha, stoere dallas. Gaat ze de volgende keer dan meteen er overheen, of wordt t dan weer 20 min draaien,denk je?

PB je even over het op cc gaan en alles er omheen.

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:04

Dank voor je pb.

Meestal als Dallas 1x wat geleerd heeft is het de keer erna een makkie, maar we zullen zien.
Het was trouwens ook niet zomaar een zebrapad hoor. Het was een rotonde vlak voor een dorp met grote reclame borden er langs, een rood fietspad, grijs voetpad met een fel groene fietsoversteek en een zebrapad ernaast.
Omdat het vrij veilig ligt leek het me wel een goede plek om te oefenen over gekleurde ondergrond te lopen :D
Het grappige was dat iemand nog zijn auto stil heeft gezet en is blijven kijken tot ik weer weg was, beetje apart was dat wel.

Indomitable

Berichten: 1651
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Someren

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:54

Sizzle kan je Dallas niet een keer met mijn dame laten praten over het trailerladen. Als er 1 ding is wat ze niet wil is dat de trailer in. Staat ze er eenmaal op dan is er geen vuiltje aan de lucht en staat ze op haar dooie akkertje te kijken alsof er niets aan de hand is. Dus we gaan binnenkort oefenen met wat extra hulp. Niet echt handig te noemen als ze niet de trailer op willen.

Vandaag is ze 6 jaartjes geworden en alweer bijna 3 jaar bij mij. Wat vliegt de tijd.

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:56

Kom maar langs dan kunnen de dames even kletsen :D

Indomitable

Berichten: 1651
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Someren

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:59

Haha nou mis ik het knopje 'Vind ik leuk' Sizzle :). Wel een mooi ritje kunnen we ook nog even langs GU in Luxemburg :)

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:01

Precies, heb je alles in 1 klap :j
Gaan we mooi buitenritje maken in een wijnstreek of zo.

Getup

Berichten: 8312
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 07:15

Yeah,leuk!
Wat doet ze dan,Indo,als je haar wilt laden?
Hier zorgen we voor n muurtje aan 1 kant ( of ander object) en n longe aan de andere kant. Zodra ze weet, dat ze niet weg komt, staat ze er vliegensvlug in,haha. Maar nu, na n paar keer oefenen, gaat t alweer beter.

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:06

Voor mij is het gewoon volle concentratie verlangen.
Zodra ik mijn draakje toe sta om om zich heen te kijken dan ziet ze spontaan overal interessante dingen en no-way dat die trailer dan nog boeiend is. Ik sta dat dus echt niet toe, er wordt op mij gelet en verder niet. Dan gaat het goed. Misschien werkt dat voor jou ook?

Indomitable

Berichten: 1651
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Someren

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 16:56

Ze gaat vol in de ankers en geen voor of achteruit meer in te krijgen. Ze heeft nu in totaal pas 3x op de trailer gestaan dus over veel ervaring kan ik nog niet spreken. De laatste 2 keer was met verhuizing van stal en de condities waar we haar in de tailer moesten krijgen waren alles behalve optimaal.

Uiteindelijk is het met aanmoediging van de zweep, in de binnenbak langs de bakrand en zonder ontsnappingsmogelijkheid wel gelukt en was er ook niets aan de hand. Staat ze er eenmaal op dan is het de rust zelve en ook met het uitladen geen enkel probleem of dat ze als een gek van de trailer afvliegt. Mijn trailer heeft aan de binnenkant 2 donkere schotten die willen we nog wit gaan maken zodat de trailer lichter is. Binnenkort gewoon op het gemak oefenen zonder dat er druk op zit, dat werkt vaak het beste.

Zanshiro

Berichten: 400
Geregistreerd: 30-04-08
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:38

hoi allemaal
Ik heb een tijdje geleden mijn houssie in dit topic voorgesteld en nu heb ik een fotoshoot met hem gehad.
Ik heb hem nu iets langer dan een half jaar. We hebben nu 5 keer gestart en zijn nu L1 + 4

Hoe wij samen begonnen:

Afbeelding


Afgelopen week:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Indomitable

Berichten: 1651
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Someren

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:58

Wauw Zanshiro, jullie vormen een mooie combi!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:36

Mooi hoor!