nakomelingen Indoctro!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 00:24

ik zie universal morgen weer, ben zelf ook benieuwd dreamer.

enne mooie foto hoor van jouw ET

Marijkeeee
Berichten: 6295
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 11:39

Wat stoer ET sinterklaas paard! :D

Anoniem

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:04

Zelf niet als zwarte piet was een bewuste keuze :)
Met toch ergens de kans op een demonstratie wou ik er zelf niet als piet tussen lopen, zodat ik als het uit de hand zou lopen gelijk weg kon met [naam] :)

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:46

Gelukkig zijn jullie geen demonstratie op je pad tegen gekomen!
Het is eigenlijk wel triest dat je daar tegenwoordig al rekening mee moet houden.

Marijkeeee
Berichten: 6295
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:12

Vind het ook erg triest! aan de ene kant heb ik wel begrip ervoor maar het gaat gewoon te ver! Een oude traditie en daar hoort het bij. Dat ze dan vervolgens een kinderen feest gaan bederven met demonstraties vind ik te ver gaan.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:02

Misschien en zijstraat, maar ik moest wel ineens weer aan 'de regenboog piet' denken.


Anoniem

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:18

Oh die vind ik nog het ergst van allemaal.. Maar inderdaad, te gek voor woorden dat je over de veiligheid na moet denken bij een onschuldig kinderfeest :n

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:20

Had je het filmpje wel gezien?

Anoniem

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:26

Haha ja dat filmpje kende ik!
Bedoelde meer de "echte regenboogpiet", dat vind ik zo'n enorme onzin...

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 17:51

Vandaag stond er eigenlijk een clinic met de teugeldrukmeter gepland met Menke Steenbergen. De gedachte er achter vind ik wel interessant dus ik was benieuwd.



Helaas is de meter stuk gegaan vlak voordat wij aan de beurt waren. We waren wel al op locatie.
Gelukkig mochten we daar nog wel een keer binnen rijden, maar het was toch wel een teleurstelling.

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 20:53

Hoi allemaal,

Wij zijn Elise en Laura en zijn derdejaars studenten aan Hogeschool van Hall Larenstein. Momenteel zijn we bezig met een mini thesis over karakters bij paarden en daar zouden we graag jullie hulp bij willen gebruiken.

Wij zijn op zoek naar 20 nakomelingen van de hengst Indoctro en waar kun je die nou beter vinden dan in het Indoctro nakomelingen topic op bokt! Heb of rij je een nakomeling van Indoctro dan zijn we op zoek naar jou!

Graag zouden we willen weten wie jullie ons zouden willen helpen door een formulier in te vullen ? Het is vrij kort en daardoor vergt het maar weinig van jullie kostbare tijd ;)
Willen jullie mij een dm sturen?

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:09

lideli schreef:
Hoi allemaal,

Wij zijn Elise en Laura en zijn derdejaars studenten aan Hogeschool van Hall Larenstein. Momenteel zijn we bezig met een mini thesis over karakters bij paarden en daar zouden we graag jullie hulp bij willen gebruiken.

Wij zijn op zoek naar 20 nakomelingen van de hengst Indoctro en waar kun je die nou beter vinden dan in het Indoctro nakomelingen topic op bokt! Heb of rij je een nakomeling van Indoctro dan zijn we op zoek naar jou!

Graag zouden we willen weten wie jullie ons zouden willen helpen door een formulier in te vullen ? Het is vrij kort en daardoor vergt het maar weinig van jullie kostbare tijd ;)
Willen jullie mij een dm sturen?


Moet het een directe nakomeling van Indoctro zijn? Ik heb een kleinkind

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:41

Ja hoor lideli, dat wil ik wel.

Marijkeeee
Berichten: 6295
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:05

lideli: stuur maar. ik heb 2 indoctro nakomelingen.

@Myca: wat een domper zeg dat het apparaat stuk ging :(

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:25

Hier helaas opnieuw pech. Mag het rijden weer voorzichtig oppakken, maar beiden nog wel spanning sinds de val dus doen t rustig aan. 2x rondje buiten gedaan. En wegens inslapen weidemaatje afgelopen week naar nieuwe stal verhuist. Helaas draden gesneuveld waardoor ze bij elkaar beland zijn, en meneer een klap heeft gehad tegen zijn rechtervoorbeen/boeg met een beste wond en fikse zwelling tot gevolg :(
Dus voorlopig maar stappen en koelen en hopen dat het snel geneest.
En even niet op d'r paddock tot de hekwerken verbeterd zijn.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:27

lideli schreef:
Hoi allemaal,

Wij zijn Elise en Laura en zijn derdejaars studenten aan Hogeschool van Hall Larenstein. Momenteel zijn we bezig met een mini thesis over karakters bij paarden en daar zouden we graag jullie hulp bij willen gebruiken.

Wij zijn op zoek naar 20 nakomelingen van de hengst Indoctro en waar kun je die nou beter vinden dan in het Indoctro nakomelingen topic op bokt! Heb of rij je een nakomeling van Indoctro dan zijn we op zoek naar jou!

Graag zouden we willen weten wie jullie ons zouden willen helpen door een formulier in te vullen ? Het is vrij kort en daardoor vergt het maar weinig van jullie kostbare tijd ;)
Willen jullie mij een dm sturen?

volgens mij is het niet de bedoeling om huiswerk topics te gebruiken hier op bokt.
meen ik ooit ergens gelezen te hebben. :)

Marijkeeee
Berichten: 6295
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:11

Zolang wij niet hun onderzoek hoeven te doen vind ik het prima ;)
Wil best een paar vragen beantwoorden.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:43

mensen hoe gaat het met jullie indoctro ( klein) kinderen?

ik heb maandag weer les gehad, die behoorlijk om te huilen was ;( ;( ;(

meneer reageert dus totaal nergens meer op.
niet meer op been, maar dus ook niet op zweep.
een gemiddeld paard, had me er allang afgesmeten, maar hij doet dus niets meer.


ik baal hiervan, want dit is iets wat al veel langer speelt en ik nu niet meer verder weet, wat ik moet doen -O- -O- ;( ;( ;(

nu heb ik toch afgesproken om as maandag, een ander paard te proberen, die lekker vlug is, omdat universal dus ook niet galoppeerd in de les.
ben benieuwd of ze nu overdag ook buitenritten gaan maken met hem, wellicht een goede afwisseling voor hem.
nja ik laat het wel horen.

:) :) :)

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 00:40

Balen Ketaki. Klinkt alsof ie geen plezier meer heeft in het rijden, of ergens last van heeft en daarom staakt.

Hier helaas nog niet goed, de wond is gaan ontsteken, dus morgenochtend komt de dierenarts langs voor hem. Moet ws antibiotica hebben. Ook zijn we nog niet erg op ons plek op de nieuwe stal en niet zo tevreden over de ruwvoergift, dus we speuren maar weer verder....

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 17:11

Jeetje nog steeds niet echt goeie berichten hier.. :(

Amigo's wond leek in eerste instantie goed te gaan. (Geen ontstekingen etc) echter wilde de wond niet goed sluiten en dus moest hij toch weer in het verband. Dit werpt zijn vruchten af! Wond is al ongeveer de helft zo klein. Maandag heeft de DA een klein stuk weggesneden voor mooier herstel. Morgen komt hij weer :)

Groot verband voor een wondje van een cm :+
Afbeelding

Verder is hij super blij en begint hij een echte teddybeer te worden haha. Ook is hij eindelijk weer mooi op gewicht.

Verder heb ik nu een hele leuke fries te rijden van een stalgenoot. Compleet het tegenovergestelde van Amigo haha

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 18:29

Wat jammer dat de wond niet goed wil sluiten Jessica. Heb je een idee hoe dat kan?
Hopelijk gaat dat laatste stukje toch weer voorspoedig.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 19:43

jeetje wat balen Jessica.


@ darkadia, ik heb zelf idd ook het idee, dat universal klaar is met de lessen.
ik ga maandag eens een ander paard uitproberen, gewoon omdat ik nu een heleboel mis, omdat meneer niet meer wil lopen.

velen denken dat het aan mij ligt, terwijl ik gewoon hem vooruit moet meppen en moet trappen, zonder dat ik reactie krijg.

baal er wel van.

wellicht dat ie niet op zn plek is, maar ook dat ie niet lichaamlijks iets heeft. ;( ;( ;(

overigens had ik ook het idee dat zn zadel niet lekker ligt, maar dat is het verschil hoe ik het ervaar, als dat de manege het ervaart -O- -O-

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 19:51

Staken is bijna altijd uit ongemak of angst/onzekerheid...soms ook gepaard met bewustzijnsvernauwing waardoor hulpen ook niet meer door komen... Maar zeker wel balen ja! Ik werk momenteel met een paardje die ook de lol in het rijden kwijt was geraakt, ging staken en dreigen met steigeren. Begint nu lngzaamaan weer verbetering in te komen. Was van de week zelfs vrolijke huppels en een jolige bok bij een schrikreactie. (Geen indoctro overigens).

DIerenarts vanmorgen geweest, inderdaad een ontsteking ontstaan. Dus intraveneus ab gespoten, morgen oook nog, en verder 3x daags kwartiertje stappen en koelen van de zwelling. Afhankelijk van hoe het morgen is moet ie zaterdag ook nog injectie of kunnen we de kuur oraal voortzetten...

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 19:54

Leuk topic! :D Wij hebben ook een merrie van Indoctro (uit een Nimmerdor merrie). Zij is echter al 22 dus erg actief zijn we niet meer met haar.

Ik lees graag mee, leuk om te vergelijken!

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 20:00

darkadia schreef:
Staken is bijna altijd uit ongemak of angst/onzekerheid...soms ook gepaard met bewustzijnsvernauwing waardoor hulpen ook niet meer door komen... Maar zeker wel balen ja! Ik werk momenteel met een paardje die ook de lol in het rijden kwijt was geraakt, ging staken en dreigen met steigeren. Begint nu lngzaamaan weer verbetering in te komen. Was van de week zelfs vrolijke huppels en een jolige bok bij een schrikreactie. (Geen indoctro overigens).

DIerenarts vanmorgen geweest, inderdaad een ontsteking ontstaan. Dus intraveneus ab gespoten, morgen oook nog, en verder 3x daags kwartiertje stappen en koelen van de zwelling. Afhankelijk van hoe het morgen is moet ie zaterdag ook nog injectie of kunnen we de kuur oraal voortzetten...

degene die ik rijd,die steigert niet.

het is gewoon stilstaan en verder vrij weinig meer willen reageren.
had serieus de neiging om dan maar eerder te stoppen, hij doet het nu niet :oo :oo >;) >;)