nakomelingen Indoctro!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
darkadia

Berichten: 5251
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:01

Myler is wel heel fijn hoor en soms 2e hands goedkoper te krijgen! Als je volledige assortiment wil kunnen kiezen kun je ook bij de paardenschuur kijken :)

Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 08:18

Ik heb ook nog een Myler aan mijn andere Micklem hoofdstel hangen.
Op zich en fijn bitje, alleen hij is erg dun. Ik heb daar bitclips aan zitten zodat hij nooit te sterk in zijn mond kan inwerken. Mocht ik teveel druk geven, dan wordt die druk afgeleid naar de neusriem.

Gister hebben we een mooie rit gemaakt in Schoorl, even geen dressuur, heerlijk!

Afbeelding

Ingeltje

Berichten: 2878
Geregistreerd: 29-09-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 19:54

Ik heb nu de 14mm, heb jij dan 12mm Myca? Ik heb er nu twee keer mee gereden en vind het wel fijner aanvoelen maar het is een 12,5 cm. Ze hebben 11,5 niet standaard, dan duurt het enkele weken voordat ze hem binnen hebben. Bedankt voor je tip Darkadia! :-) Ik zie idd dat ze ze bij de paardenschuur wel in 11,5 cm hebben en die heb ik dan ook sneller in huis. Denk dat ik dat dan maar ga doen, want 12,5 cm steekt echt teveel uit en heb wel snel echt een goed passend bit nodig.

Lekker uitgewaaid dus Myca! geen slecht weer gehad gisteren? Hier hoooooosde het! Niet normaal

Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:45

Ik dacht dat ik een 12,5cm had Myler, maar het zou best een 12cm kunnen zijn, dat zou ik moeten nameten.
Maandag zijn we lekker uitgewaaid, gister heeft de hoefsmid Twister onder handen genomen, toen heeft hij alleen in de stapmolen gelopen en vandaag was de bak een zwembad. We hebben nog wat rond geplonst, maar trainen kan je dat niet noemen.

darkadia

Berichten: 5251
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:53

Heerlijk die duinen van Schoorl. Vroeger veel gereden daar!

Myler heb ik een level 1 en level 2. Beiden 11,5. De 12,5 was ook hier echt te groot.

Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:03

Nog even nakekeken, maar ik heb een Myler level 1, 12,5cm voor Twister 1,64m.
Bij die Myler gebruik ik bitclips aan een Micklem hoofdstel en voor KNHS wedstrijden gebruik ik een dubbel gebroken bustrens zonder bitclips.
Zijn jullie bakken ook zo vol gelopen? Het is hier net als de waddenzee...

Ingeltje

Berichten: 2878
Geregistreerd: 29-09-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:54

Sorry ik bedoelde 12mm als in dikte van het bit. Ik heb nu de 14mm dikte, level 2 en inderdaad 12,5 cm. Deze is bij jou dus ook te groot Darkadia? Ik ga de 11,5 vandaag bestellen.

Nou nog geen waddenzee gelukkig, onze bak kan wel veel hebben. Maar is nu beetje blubberig. Lekkere modderstampen!

Heb mijn wedstrijd voor vrijdag afgemeld... :( Ik laat eerst de fysio er wel bij komen. Ze loopt wel echt beter op de Myler hoor, maar het zit links in haar hals niet lekker. Ook met buigen op de wasplaats wil linksom minder ver als rechts. Ik geef haar dan een stukje wortel bij haar benen, schouders en heupen en dan moet ze dus daar naartoe buigen. Rechtsom buigt ze helemaal naar de heup, linksom houdt ze net na haar schouder op met buigen. En aangezien ze op die kant ook stugger ga ik niet zo starten, vind ik niet eerlijk.

darkadia

Berichten: 5251
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 16:43

12,5 was hier idd veel te groot. Hoewel ik mijn indoctro niet op myler rijdt trouwens. Wel getest, maar hij vond m niet zo fijn of Nouja, niet echt verschil met simpele dubbel gebroken en rijden nu met een danger bitje. Mijn andere paard wel op myler en die is er fijn mee.

En myca dat klinkt inderdaad of er ergens blokkade zit. Zeker als ie t eerst wel kon...

Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 18:34

Ik denk dat je Ingeltje bedoeld Darkadia, de hals, buigen op de wasplaats?

Vandaag hebben we een rit gemaakt in het duingebied van Schoorl, de bak staat nog steeds blank.
Het plan was een rondje van 2 uur door de duinen, het bos en langs het strand weer terug.

Alleen, ergens hebben we een afslag gemist en toen we bij Bergen kwamen hebben we de weg maar eens gevraagd. Toen moesten we nog een flink stuk terug, ook langs een drukke weg in de regen. Wat was ik blij dat Twister op zulke momenten cool blijft. Dat opspattende water en die auto's die veel te hard rijden...

Na bijna 4 uur waren we doorweekt weer terug bij de parkeerplaats in Hargen. Het was wel een mooie rit.
Dat wordt spierpijn morgen.


Afbeelding

darkadia

Berichten: 5251
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 21:21

Ow haha ja ingeltje bedoelde ik inderdaad. Sorry ik ben er niet helemaal bij met m'n hoofd.

jesss_amigo

Berichten: 1809
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 22:33

Oef lang ritje Myca ! Ik wil wel een keertje samen rijden, als je dat leuk lijkt! Ik weet grotendeels de paden wel uit mijn hoofd :)

Amigo staat sinds een paar dagen s nachts op stal, maar heeft iedere ochtend flinke stalbenen... warm en veel vocht. Na wat stappen trekt het wel langzaam weg.

Vandaag stond hij vanwege de regen wat vroeg op stal. Na mijn werk nog heen geweest en benen alweer warm en dikker aan het worden (na 6 uur). Hij zag ook wat suffig dus even temperatuur gemeten. 0,5 hoger dan normaal. Is dit verontrustend? Ik weet echt ff niet wat ik het beste kan doen behalve hem zo kort mogelijk op stal zetten. (Wat moeilijk is als het al half 7 donker is..)

Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 08:24

Ja hoor, dat lijkt me wel leuk jesss-amigo!
Wat vervelend dat Amigo zo'n last van stalbenen heeft, zeker met de winter voor de boeg.
Is een uitloopstal een optie? Ik weet dat er compressie sleeves zijn, alleen daarmee hef je de oorzaak niet op. Misschien toch maar eens vragen of de da een goed idee heeft.

jesss_amigo

Berichten: 1809
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 09:32

Ik kijk het nog even aan.. hij heeft natuurlijk de hele zomer 24/7 buiten gestaan en dan nu ineens 12 uur lang binnen. Miss is het gewoon weer ff wennen

Marijkeeee
Berichten: 6298
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:33

Dat zou best kunnen JA dat Amigo moet wennen aan het weer binnen staan. Wat soms wel wil helpen is detox, klinkt heel raar maar stalbenen komt soms ook door te veel afvalstoffen en met detox haal je die weg. Sommige paarden raken dan wel aan de snelle een paar dagen of een week.

@ingeltje: wat balen zeg dat ze niet helemaal fit aanvoelt. Verstandig dat je de wedstrijd hebt afgemeld. Komen nog wel genoeg wedstrijden.

jesss_amigo

Berichten: 1809
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 21:15

PFF ben weer door een hele achterbaan gegaan vandaag. Mijn pech lijkt wel niet van ophouden. Begin me toch steeds af te vragen hoe ik aan al die pech kom, of ik het nou ergens aan te wijten heb.. Iedere keer als ik eindelijk over een klap heen ben, begint lachend de volgende...

Vanmiddag met een blij gevoel naar stal. Het was heerlijk weer en ik had door de regen en alles al een week niet kunnen rijden. Dus ik loop het land op samen met mijn vriendin om onze paarden te halen. En we lopen terug en toen zag ik dat hij niet lekker liep. Ik zei tegen mijn vriendin; volgens mij loopt hij kreupel... Even het land afgelopen (want is heel onregelmatig). Op het harde gelijk mijn hand naar zijn benen. Zag het in eerste instantie niet, want bekeek zijn pezen. Toen zag ik een wond zitten net onder zijn spronggewricht. Geen grote wond, maar leek wel redelijk diep. Rondom de wond was het super dik en warm... K*T dacht ik.. Meteen de DA gebeld en die was er gelukkig redelijk snel. Toen ging ze voelen hoe diep de wond was...
Ze keek me aan; is hij verzekerd? 'Uh nee..."
'Ik voel bot' zei de DA. Kak, slecht nieuws dus. Of ik vervoer had want ik kon het beste gelijk naar de kliniek om foto's te laten maken van het gewricht. Want die kon beschadigd zijn..
Gelukkig bood een hele lieve stalgenoot aan om met zijn vrachtwagen naar de kliniek te gaan. Dus daar gingen we..
Op de röntgen was niets te zien! Pfieuw, dat was al de eerste 'meevaller' Daarna de echo.. GELUKKIG niéts te zien om de echo, behalve een zwelling.
NIETS BESCHADIGD dus! Man toen viel er wel even een blok van mijn schouders af. Maar ze houden hem nog even 1 a 2 nachtjes om hem een flinke antibioticakuur te geven (via het bloed) want er zit wrs een ontsteking. En de DA vond hem toch iets te gevoelig/kreupel ondanks de pijnstillers die hij op stal al had gehad en de grote van de wond.

morgen belt hij me weer hoe het gaat.

jesss_amigo

Berichten: 1809
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 21:20

Op de foto lijkt het zo'n onschuldig wondje..
Afbeelding
Bij de kliniek
Afbeelding
En zijn verblijf
Afbeelding

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 21:47

oef, dat is niet mis Jess_amigo


beterschap voor je paard

darkadia

Berichten: 5251
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 22:06

Jeetje dat is schrikken zeg!! Lijkt zo op de foto inderdaad wel mee te vallen... Enig idee waar ie t van heeft opgelopen? Wel heel fijn dat er verder niks kapot bleek...

jesss_amigo

Berichten: 1809
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 22:26

darkadia schreef:
Jeetje dat is schrikken zeg!! Lijkt zo op de foto inderdaad wel mee te vallen... Enig idee waar ie t van heeft opgelopen? Wel heel fijn dat er verder niks kapot bleek...


Hij heeft de afgelopen 36 uur op het weiland vertoeft dus daar moet het gebeurd zijn. De DA zei dat het zelfs gewoon een trap van een ander paard geweest kan zijn. Als ze net in een bepaalde hoek trappen met een scherp randje van de hoef kan het zo'n diepe wond veroorzaken. Op zijn andere achterbeen zat namelijk ook een soortgelijke iets minder erge wond maar dan aan de buitenkant.

Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 22:36

Jeetje Jesss_amigo, dat is wel even schrikken. Gelukkig lijkt het mee te vallen.
Naar welke kliniek heb je Amigo gebracht?

jesss_amigo

Berichten: 1809
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 08:50

Myca schreef:
Jeetje Jesss_amigo, dat is wel even schrikken. Gelukkig lijkt het mee te vallen.
Naar welke kliniek heb je Amigo gebracht?


De nieuwe kliniek slootdorp: Hollandse kroon. Bij middenmeer. Is wel mooi geworden zeg !

jesss_amigo

Berichten: 1809
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 12:14

Heb een belletje gehad van de kliniek. Het gaat goed met amigo! :+: hij lijkt geen pijn meer te hebben en staat ook gewoon weer op zijn been. Verband zat er nog mooi om. Hij blijft nog 1 nachtje en dan mag ik hem morgen weer ophalen *\o/*

Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 15:59

Fijn Jesss_Amigo!

jesss_amigo

Berichten: 1809
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 16:38

Jullie mogen me trouwens gewoon Jessica noemen hoor ;)

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 17:34

Fijn dat amigo het zo goed doet Jessica :j :j :j