nakomelingen Indoctro!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marijkeeee
Berichten: 6298
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 10:12

He jeetje zeg Jessica dat is schrikken!!! gelukkig dat het goed lijkt! pff

jesss_amigo

Berichten: 1809
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:05

Dacht ik hem vandaag te mogen ophalen, moet hij nog 2 nachtjes blijven :( De DA zei wel dat het goed ging, hij staat nog steeds goed, maar wondje 'lekt' af en toe nog, ook omdat het op een beweegbaar stuk zit natuurlijk. Dus hij wil het echt nog even goed in de gaten houden, ook om echt zeker te weten dat er geen gewrichtvocht (zo noemde hij het geloof ik) uitkomt. Voor mij erg balen, maar ik weet dat hij daar in goede handen is.

Ingeltje

Berichten: 2878
Geregistreerd: 29-09-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 14:00

Goh jeetje wat schrikken zeg Jessica :( en dan leek het vervolgens goed te gaan maar moet hij toch nog langer blijven.. bah, niks aan! Sterkte ermee :(:) en denk idd maar zo: hij is op de juiste plek momenteel.

jesss_amigo

Berichten: 1809
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 15:50

Net even bij hem langs geweest. Hij was wel blij me te zien. Wilde hele tijd knuffelen :+:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 23:52

aaaaaaaaaaaaah gossie, wat staat amigo zielig in zn stalletje zo.

hoop dat ie goed opknapt :j :j :j

Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 07:31

Better safe than sorry. Nog een paar dagen extra in de kliniek.
Met zijn stalbenen lijkt het wel mee te vallen Jessica, of lijkt dt maar zo?

Marijkeeee
Berichten: 6298
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 10:24

He die Amigo toch! maar inderdaad beter nog een paar dagen extra in de kliniek om het herstel goed te bevorderen! :)

Afgelopen zaterdag M debuut gehad met de 5 jarige baltic x indoctro. Eerst een rondje L mooi simpel foutloos en daarna M met 1 balk, zonde! maar mijn eigen schuld, maakte een inschattingsfout waardoor ze te dicht op de eerste van de dubbelsprong kwam. Maar super tevreden over het debuut :) smaakt naar meer!!! :P nog 4 wpen te gaan en dan is ze Elite :) dat is het doel voor eind dit jaar.

jesss_amigo

Berichten: 1809
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 11:03

Myca: Zijn voorbenen had hij sowieso niet echt last van tijdens de stalbenen. Zijn achterbenen wel. en die waren nu (naja de witte iig) wel dik. Maar goed niets aan te doen.

Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 14:31

Wat goed Marijkeeee, je M debuut met je 5-jarige.
Jullie gaan als een trein!

Ingeltje

Berichten: 2878
Geregistreerd: 29-09-06
Woonplaats: Friesland

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 18:40

Wat super joh Marijke!! Schiet mooi op richting Elite dan. Top zeg! :D

Marijkeeee
Berichten: 6298
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:34

Hoop volgend weekend weer op wedstrijd te gaan.. beetje druk in mijn planning allemaal :P met werk en op avonden afspraken ook van t werk tussendoor doe ik de paarden dan.
Vanmiddag even een lesje met Gucci en dan haar half zusje de 3 jarige ook even rijden. Mooi koppel zijn ze samen :)

jesss_amigo

Berichten: 1809
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:35

Amigo staat inmiddels al weer lekker thuis! Merk in zijn gedrag dat hij wel weer 'blij' is in zijn eigen stalletje te staan. Op de kliniek was hij wat suffig en keek hij waterig uit zijn ogen. Nu oogt hij energiek, en als ik hem even uit zijn stal haal voor een kort wandelingetje trekt hij me zowat mee haha. Maandagochtend mag het verband eraf en mag hij op een weitje. (wat ik doodeng vind..)

Baal wel weer ontzettend dat hij wéér stil staat hierdoor, zie zijn spieren echt verdwijnen...
Hebben jullie miss nog tips/ervaringen met de heropbouw van de spieren? (Voor als hij weer opgepakt mag worden)
Zijn er wellicht nog voedingssupplementen die daarbij baat hebben?

Anoniem

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:00

*kruipt even onder meeleessteen vandaan door drukte*

Pavo Muscle Built werk heel goed! Lijkt net hagelslag dat je door z'n eten doen :D

Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:59

Fijn dat Amigo weer thuis is!
Ik geef Twister GoldenShine for horses als supplement. Niet dat hij iets mankeert, maar als aanvulling om hem soepel door de rui heen te krijgen. Daar zit ook lijnzaad in en dat is voor ons wel handig nu ze weer in de paddocks staan en de blaadjes van de bomen vallen.

Succes volgende week Marijkeee!

We zien wel wanneer je weer echt onder je steen vandaan komt Dreamer. Sterkte met de drukte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:01

Ik lees gezellig mee en vind het erg leuk om jullie verhalen te lezen, maar zit midden in er verhuizing dus af en toe is het enorm hectisch. Hierdoor van mijn kant ook niet veel te vertellen op paardengebied van ponylief heeft een soort van vakantie. Hoop straks weer lekker actief mee te kletsen :)

jesss_amigo

Berichten: 1809
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 14:07

Vandaag het verband eraf gehaald. Was enorm aan het afzakken en aardig vies.. wond was nog wel redelijk vochtig dus voor de zekerheid even de kliniek gebeld om advies. Maar die zeiden toch dat het nu echt aan de lucht moet drogen en een korst moet gaan vormen. Vind het wel eng.. ben zo bang dat er dan troep in komt.. ik heb wel een foto, weet niet of jullie er tegen kunnen dus maar even een linkje: http://nl.tinypic.com/r/260plqg/9

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 14:13

Gezien wondafmetingen moet open laten geen probleem zijn.
Paard hier heeft wel grotere wonden gehad die we niet hebben verbonden.
Wij smeren er ter bescherming betadine op en later als het dicht is, levertraanzalf voor betere huidvorming en minder litteken.
Vraag even terug bij da of jij betadine mag gebruiken.

darkadia

Berichten: 5251
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 15:23

Hier ook dergelijke grote wonden gehad, ontsmet en verder honingzalf gebruikt. Is mooi genezen gelukkig.

Anoniem

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:10

Vlak voor mijn vakantie is in de trailer [naam] d'r hals volledig kapot gebeten, zo erg dat 2 wonden zelfs gehecht hadden kunnen worden... (indien gewenst heb ik een foto voor je)
Hier kon helemaal geen verband omheen en ik mocht dus absoluut geen betadine gebruiken (dus vraagt dat alsjeblieft inderdaad even na voordat je dat doet!). Wonden hebben (onder een hele goede exceem deken zodat er geen beesten bij konden) allemaal moeten drogen aan de lucht. En dat is allemaal goed gegaan terwijl ze gewoon de hele dag in de wei stond. Gewoon doen wat je mag/moet doen om 'm schoon te houden en dan moet het echt wel goed komen :j

jesss_amigo

Berichten: 1809
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:56

Bedankt allemaal! Net nog even bij hem geweest. Zag er nog een beetje hetzelfde al vanmiddag uit. Viel me mee dat zijn been niet dikker is geworden. Zag wel nog wat gelige delen maar ook mooi rood/roze. Ik ga morgen ochtend nog even de kliniek bellen voor advies qua schoonmaken en zalven :)
(Hoor veel goeie verhalen over honingzalf)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:58

Honingzalf mag wel pas op een dichte wond toch?

darkadia

Berichten: 5251
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 22:48

Mag ook op open wonden, maar prikt wel iets, dus voorzichtig met aanbrengen.
Heb het in verleden ook gebruikt op een extreem diepe wond bij mijn tamme rat, op advies dierenarts. Was gehecht, maar dat haalde ie er steeds uit. Dagelijks schoon gespoeld met verdunde betadine en dan zalf erop en is keurig genezen.

jesss_amigo

Berichten: 1809
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:37

Heb de kliniek niet gesproken vandaag. Was te laat voor het telefonisch spreekuur en dat ik belde kreeg ik geen antwoord. Waarschijnlijk druk bezig. Dus morgen maar ff bellen. Want zag er wel oké uit denk ik. Begint een korst te vormen. Wel wat opgedroogd bloed onder de wond. Niet veel maar wel wat. Kreeg het alleen niet echt weg. Durf er sowieso weinig aan te zitten. Jullie tips daarvoor?

Wond vanmorgen: http://nl.tinypic.com/r/2wmhqgj/9

Anoniem

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:32

Lekker vanaf blijven :j Laat het zichzelf maar genezen, zolang het er niet "ontstoken" uit ziet is er gewoon vanaf blijven denk ik het beste :)

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:52

hoihoi, mede indoctro fans / bezitters.

gisteren had ik mn zwarte vriend weer eens gepoetst voor de les, en in stap liep hij wel redelijk.

tot ik wilde aandraven, begon hij dus heel slecht te lopen.


heb hem na 10 minuten toch maar weer op stal gezet, hij was op een gegeven moment heel erg aan het slepen met zn achterhand.

dat terwijl ik de afgelopen 4 x wel normaal heb kunnen rijden met hem.


@ Jessica, ik heb geen ervaring met grote wonden en zalf bij paarden, dus ik kan je daar helaas niet mee helpen. :) :)

Myce, hoe doet twister het :)

_Dreamer, hoe doet ET het nu?

jullie hadden toch ook een tegenslag of iig het ging niet zo heel lekker ( of zat ik er nou naast en was ik in de war, met iemand anders) :o :o :o