Nakomelingen van Jazz

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:36

Quir, heeft je merrie al een veulen gekregen?

Setteli, is je merrie drachtig? Gave hengst!

Setteli

Berichten: 3168
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:28

Ja ze is drachtig! Op 32 dagen was er eindelijk iets te zien. gelijk met een kloppend hartje. Vorige week nog een keer laten scannen of er geen tweeling in zat, maar DA was 99,9 % zeker van 1tje.
Dus ik ben blij, hihihi.
Eind februari verwacht ze dan een veulen!

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:58

Mooie foto zeg! Ben wel benieuwd naar de rest. :D

Nee nog geen veulentje, zaterdag was ze aan de tijd.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:02

Dank je Quir :) Ik hoop de andere foto's deze week binnen te krijgen. Kan niet wachten!

Post je wel foto's hier van je veulen? Heel erg benieuwd. Succes nog met het wachten en de bevalling straks :)

Setteli, fijn dat ze drachtig is. Nog even geduld dus tot februari :)

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:02


Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:06


AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:17

Aaaah wat gaaf!! Mooi veulentje! Gefeliciteerd :D

aslo

Berichten: 5220
Geregistreerd: 06-04-08

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:47

Gaaf veulen!
Mooie foto shoot foto's.
Paardje van mijn dochter doet t hartstikke goed. Inmiddels twee maal naar les geweest en klaar voor de volgende stap, oftewel meer oppakken en aan t werk ;-)

xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 15:04

Hallo allemaal! Ik heb geen Jazz maar heb er wel een vraagje over; is een Jazz x Sandro Hit goede combinatie? Ik zag er ergends eentje en vond hem er erg leuk uitzien!

LisaxSilvano

Berichten: 282
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 21:14

Wat een knappe Jazzen allemaal! Gefeliciteerd Quir met je knappe veulen!

Mijn Jazz Jackie doet het ook erg goed. Afgelopen weekend laatste puntjes voor het M1 binnengehaald *\o/*


Afbeelding

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 21:37

Bedankt nog iedereen! Nog steeds heeeeel erg blij met mijn veulen, hij weet de knopjes goed te vinden en heeft al hele dikke billen. :j

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn Jazz merrie is gedekt met Guardian S, dus hopelijk volgend jaar weer een heel fijn veulen. Ze mag over een paar weekjes weer terug aan het werk, dan gaan we voor het sport (en dus Elite) predikaat!

Wat een mooie Jazz LisaxSilvano!! Heel aansprekend dier. Wat zit er achter?

ThoranLOVE, dat kan je niet zeggen... Je kan 10 Jazz x Sandro Hit paarden hebben en alle 10 totaal verschillend. Papier kan je ook niet op rijden. Soms willen bepaalde combinaties wel goed zijn (voorbeeld is bijvoorbeeld Lord Leatherdale x Negro bloed, maar wil niet zeggen dat alle LL x Negro's goede paarden zijn... of dat je op elke Negro merrie LL moet zetten).

xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 21:48

Quir schreef:
Bedankt nog iedereen! Nog steeds heeeeel erg blij met mijn veulen, hij weet de knopjes goed te vinden en heeft al hele dikke billen. :j

[ [url=m/75oNpR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UwOVTb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/v8mli4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vZzp9X.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn Jazz merrie is gedekt met Guardian S, dus hopelijk volgend jaar weer een heel fijn veulen. Ze mag over een paar weekjes weer terug aan het werk, dan gaan we voor het sport (en dus Elite) predikaat!

Wat een mooie Jazz LisaxSilvano!! Heel aansprekend dier. Wat zit er achter?

ThoranLOVE, dat kan je niet zeggen... Je kan 10 Jazz x Sandro Hit paarden hebben en alle 10 totaal verschillend. Papier kan je ook niet op rijden. Soms willen bepaalde combinaties wel goed zijn (voorbeeld is bijvoorbeeld Lord Leatherdale x Negro bloed, maar wil niet zeggen dat alle LL x Negro's goede paarden zijn... of dat je op elke Negro merrie LL moet zetten).


Wat een leuk veulen!
Dankjewel voor je antwoord, ik dacht ik vraag het even aangezien ik soms iets las van bokkers van ...x... hoe kunnen ze dat ook samen doen of iets dergelijks :')

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 21:55

Nou, mijn merrie is daar dus wel een voorbeeld van waarvan iedereen in eerste instantie zegt. WAT?!

Ik heb een Jazz x Uniform (uit dezelfde moederlijn als Houston). Jazz nakomelingen staan bekend om niet altijd even makkelijke paarden, Uniform precies zo net als ook Houston. Iedereen begint bijna te gillen als ik zeg wat voor afstamming ze heeft, maar ze is het fijnste en braafste paard wat je kan voorstellen...

Nu is Jazz x Sandro Hit niet direct een combinatie waarvan ik denk, hmm. Alleen ken ik Sandro Hit merries waar Jazz prima bij kan passen, maar ook waarbij het echt niet past.

LisaxSilvano

Berichten: 282
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 23:41

Aahh wat een leuk veulen!!

Dankjewel! Jazz x His Highness x Lancier

Liess__
Berichten: 2032
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 15:35

LisaxSilvano: gaaf paard! Heeft ergens wel iets weg van die van mij :D succes met je debuut in de m2 straks!!

Quir: gaaf veulen! Gefeliciteerd! Ben benieuwd hoe het volgende veulen word, wil die van mij ook ooit laten dekken.

Bij die van mij beginnen ze ook altijd te gillen, dat is een Jazz x San Remo x Lux := tot nu toe een super fijn beestje onder het zadel! In de omgang wat minder haha.


Afbeelding slechte kwaliteit, en ik ben er hard mee bezig om haar op lengte te rijden en wat lager in te stellen.

LisaxSilvano

Berichten: 282
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 20:50

Liess__ schreef:
LisaxSilvano: gaaf paard! Heeft ergens wel iets weg van die van mij :D succes met je debuut in de m2 straks!!

Quir: gaaf veulen! Gefeliciteerd! Ben benieuwd hoe het volgende veulen word, wil die van mij ook ooit laten dekken.

Bij die van mij beginnen ze ook altijd te gillen, dat is een Jazz x San Remo x Lux := tot nu toe een super fijn beestje onder het zadel! In de omgang wat minder haha.


[ [url=m/4hWQC0.jpg]Afbeelding[/url] ] slechte kwaliteit, en ik ben er hard mee bezig om haar op lengte te rijden en wat lager in te stellen.


Dankje! Lijkt er idd op!

Devitootje
Berichten: 298
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Tussen Dordrecht en Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 01:11

thoranLOVE schreef:
Hallo allemaal! Ik heb geen Jazz maar heb er wel een vraagje over; is een Jazz x Sandro Hit goede combinatie? Ik zag er ergends eentje en vond hem er erg leuk uitzien!

Ik lees dit topic al een tijdje stilletjes mee, maar misschien wordt het nu tijd om "uit de kast te komen". :D
Ik heb sinds eind november een merrie met de volgende afstamming: Jazz x Sandro Hit x Rubinstein I.
Juist vanwege de vele vooroordelen over Jazz nakomelingen heb ik haar afstamming ... eh ... niet echt aan de grote klok gehangen. :x

Mijn Jazz x Sandro Hit is heel lief, open, aanhankelijk, mensgericht, een echte knuffelkont, wil graag haar best voor je doen, is heel nieuwsgierig, best dapper, slim ... <3 <3 <3 Dus ik vind het een top-combi, maar misschien ben ik niet helemaal objectief. ;)
Helaas geeft dit, net zoals Quir zegt, geen garanties voor andere paarden met dezelfde afstamming.

De arts die haar keurde wist wel te melden dat Sandro Hit wel vaker "kleintjes" geeft en dat klopt in dit geval, ze is in mei 4 geworden en nu ergens tussen de 1.55 en 1.60. Maar ik ben ook niet groot, dus ik vind dat een pré.

Meet Holly:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

@Quir, gefeliciteerd met je veulen! En wat een prachtige merrie.

LisaxSilvano

Berichten: 282
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 19:17

Wauw wat een mooi koppie heeft die zeg!

Devitootje
Berichten: 298
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Tussen Dordrecht en Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 23:40

Dank je wel LisaxSilvano.

In dit topic aan mooie paarden zeker geen gebrek. Sommige lijken als twee druppels water op papa, maar dat kan ik van Holly niet echt zeggen ... ;)

Ik zelf heb een zwak voor meelneusjes. Links mijn oudje. Niet zo gek dat ik Holly op het eerste gezicht zo leuk vond. :D
Afbeelding

LisaxSilvano

Berichten: 282
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 23:24

Ahh wat lief!

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:49

dit topic is al even stil!

Ik heb van dit jaar een hengstveulen van Jazz uit mijn Rubinstein x Donnerhall merrie.
Ze gaf al eerder een merrie van Jazz die nu GP loopt. Vorig jaar helaas een dood merrieveulen.
Dit jaar weer laten dekken met Jazz, hopelijk nu wel een merrie

Veulen van dit jaar Mister Jazz is te koop op de nationale veulenveiling Prinsjesdag.

Setteli

Berichten: 3168
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:34

Mooi bloed peetje! Heb je een foto van je veulen?

Mijn 18-jarige Jazz merrie zou dit jaar een veulen krijgen van Dark Dornik (Duitse rijpony). Helaas is het veulen vlak voor de bevalling dood gegaan en daardoor niet goed voor de uitgang komen te liggen.
Veulen kon er dus niet op de natuurlijke manier uit, dus uiteindelijk is het veulen met een keizersnede eraf gehaald. Echt een mooi merrieveulen, groot en lange benen. Terwijl het 2 weken te vroeg was en de vader een stuk kleiner is als moeder.
Gelukkig is mijn Jazzy er goed uit gekomen en geniet ze nu van haar pensioen. Rijden deed ik al niet meer met haar ivm blessure en dekken doe ik niet meer. Dus ik heb een hele dure grasmaaier :+

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:45

Mijne is op het moment ook een dure grasmaaier.. Geen embryo's gespoeld. Ze had eerst een bacterie in de baarmoeder, welke over het hoofd is gezien door de veearts/embryo spoeler. Daarna een schimmel infectie, dus aardig wat pech gehad..

Verder een Gribaldi merrie laten dekken met Jazz, niet drachtig geraakt. Uiteindelijk laten dekken door High Five en nu mooi drachtig.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:45

Ik heb nog wel wat Jazz rietjes liggen, hopelijk kan ik die volgend jaar succesvol gebruiken..

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:48

Afbeelding

Afbeelding

Balen dat het dan niet gaat zeg, zijn dure jaren als je merrie leeg blijft.