Nakomelingen van Jazz

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liess__
Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 00:41

Die uphill was ook een g-tje toch?

Lijkt me zo leuk en spannend om de veulens geboren zien te worden! Tenzij er natuurlijk iets fout gaat; maar dat is wel met alles zo toch :D

Spannend renske, mijn bedoeling is ook om het zelf te gaan doen, als ze heel stout wordt breng ik haar wss wel weg. Maar ik heb nog een jaartje extra te gaan haha. Ik vindt het heel mooi om ze te zien opgroeien, maar kan stiekem toch niet wachten totdat ze er klaar voor is om aan t werk te gaan

(Zal je zien dat ze tot d'r 4e de tijd nodig heeft haha)

Renske_NW

Berichten: 282
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: Nijmegen

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 09:29

Wij halen haar waarschijnlijk in oktober al uit de opfok, dan is ze twee jaar en vier maanden. Even flink de tijd nemen om haar handmak en keuringsklaar te maken.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:41

Liess__ schreef:
Ylana: wat fijn dat je het zo hebt kunnen regelen! Rijd je er helemaal niet zelf op? En je houdt haar dan wel aan?

AnneOmie: hoezo is ze later zadelmak gemaakt dan?

Ik weet al heel zeker dat die van mij een Draak met hoofdletter D gaat worden haha. Ze is nog wel wat schuw, maar ze is voor de opfok nog niet veel in handen geweest.

Maakt ook niet uit, we hebben tijd genoeg! Vindt het opzich wel fijn dat ik haar uit de groep kan halen, kan ze toch wat basis dingen leren. Ook handig voor de hoefsmid ed.


Omdat ze nog van de fokker was en een veulen heeft gehad.

Setteli

Berichten: 3179
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:22

Zo, wat rustig hier :o

Even een update over mijn Jazzy:

Ik heb een paar weken geleden besloten om onze rijcarriere definitief vaarwel te zeggen. Haar rugblessure in combinatie met haar karakter maakt dat ik haar niet meer veilig vind om te rijden. Paar weken geleden ben ik er weer afgevallen. Ik vroeg ietsje stelling in de galop en daarop reageerde ze met een enorme galopsprong van wel 2 meter hoog (voor mijn idee dan :+ ) Ik kon het niet uitzitten en dan hang ik aan de teugel en daarop reageerde ze nog heftiger en heb mijn teugels toen maar losgelaten en daar ging ik. M'n rug behoorlijk zeer gedaan. Een week later ben ik er weer opgegaan en ik was gelukkig niet bang (dat was ik 3 jaar geleden wel toen ik er af was gevallen). Na een goed half uur kreeg ik haar toch weer heel fijn aan het lopen. Paar dagen erna ook weer, ging echt heel fijn, dus had goede hoop. Maar 1 dag later kon ik er weer niet aankomen of ze kwam al omhoog. Toen was het voor mij klaar. Ik voel me niet meer veilig op haar. En ik kan nog heel veel (laten) doen, of er iemand anders op zetten die haar bij die achterlijke sprongen wel uit kan zitten (Gert v/d Hof), maar ik vind het goed zo. Ik ben er heel verdrietig van geweest, want ik had haar zo graag nog in het Z gestart. Maar ik heb er nu vrede mee.

Omdat ze toch mijn lieve paardje is en ik haar absoluut niet wil verkopen (en wie wil zo'n merrie nou hebben) heb ik besloten haar weer te dekken! Ze is weer gedekt door een D-pony, deze keer door Don Cremello du Bois. Mijn Power en Paint merrie groeit zo mooi uit, dat ik die gok wel weer durf te wagen. 10 juli moet ik haar scannen om te kijken of ze drachtig is.

Helaas heb ik nu even niks te rijden, moet nog even een jaartje wachten op de P&P, maar dat jaar kom ik wel door. Misschien dat ik Jazzy nog een keertje pak voor een buitenritje ofzo, maar in ieder geval geen gepruts meer met de dressuur.

mavantos

Berichten: 3622
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:30

Dat is aan de ene kant wel positief, maar toch lijkt het me wel een lastige keuze! Wel gaaf dat de P&P zo mooi uitgroeit!

Ik ben met mijn zwarte Jazz (Wise Guy) Z2 startgerechtigd (al meer dan 'n jaar). Momenteel rijden we nog de selecties in het Z1 waar we nu door zijn naar de kringfinale met een erg gunstige 1ste plaats die mee gaat. Vorige selectie af moeten zeggen nadat ik een ongeluk had gehad met de scooter tijdens m'n werk (bezorger). Maar de selectie daarvoor had ik de eerste proef gewonnen met 227 en de tweede proef was ik vijfde met iets van 208 (denk ik, iniedergeval winst). Vond het toch best knap van die zwarte tussen alle beroepsruiters en juryleden die echt goed rijden!

Setteli

Berichten: 3179
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:40

Mooie Jazz heb je. En super met zulke punten en plaatsingen door naar je kringfinale! Zeker tussen zulke concurrentie.

Was zeker een lastige keuze, ik heb zoveel geprobeerd, van fysio naar tandarts, ostheopaat, speciaal dekje, ander voer, ander bit, andere neusriem, tildren infuus met inspuitingen in de wervels.
Het hielp allemaal wel iets, maar nooit voor lang. Bakken met geld kwijt, veel teleurstellingen. Ze mag lekker in de wei lopen en voor een paar mooie (aparte) nakomelingen zorgen

mavantos

Berichten: 3622
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:47

Je hebt er iniedergeval alles aan gedaan wat je kon. Daar kan menig paardeneigenaar nog een voorbeeld aan nemen! Heb je een foto van die power en paint? Klinkt als een leuk paard!

Setteli

Berichten: 3179
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:50

Klopt, al dacht mijn portemonnee daar wel eens anders over :+

Ja ben heel blij met m'n P&P. Er staat wel 1 foto in m'n profiel. Volgende week ga ik met haar naar de NRPS keuring in Raalte en ga ik even een paar mooie foto's maken

mavantos

Berichten: 3622
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 23:20

Wat een leukerd! Aparte kop heeft tie zeg!!

Haha, dat vinden portemonnees vaak wat minder leuk inderdaad! We kennen het probleem hier, gelukkig zijn ze verzekerd bij mij!

Setteli

Berichten: 3179
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 23:27

Ja ze heeft wat kleine oogjes. En waar die bles vandaan komt ???

Liess__
Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:59

Wat leuk dat je het topic even omhoog schopt, de jazz nakomeling eigenaren hebben denk ik niet echt zin om over hun paarden te praten :D terwijl er genoeg zijn toch lijkt mij??

Wat naar van je merrie settelie, maar ik vindt het wel een keuze waarbij je om je paard denkt! Zelf heb ik nog een paard staan met peesblessure. Ben er 3 jaar mee bezig geweest, steeds als we weer mochten opbouwen ging het 2 weken goed om vervolgens weer terug bij af te zijn.

Heb voor hem ook besloten dat hij nu voor weide decoratie speelt. Wel aan de andere kant van het land, daar kan hij lekker 24/7/365 buiten staan met vriendjes. Hij vindt het heerlijk!

Wat een leuke combi's! Hoe groot denk je dat je p&p gaat worden?

Mavantos: wise Guy is een knap paard, je rijdt ook echt wel monsterscore's hè, ben benieuwd hoe t in de Z2 gaat, je plaatst wel eens in haw of ritp toch?

Met mijn jazzerd gaat tot nu toe alles goed, staat lekker op de weide. Het enige jammere is dat ik haar nu echt niet kan aanraken. Laatste weken op stal ging het enorm goed. Mocht haar ook zonder halster om lekker kroelen en ze ging zelfs helemaal terug kroelen (alleen als je aan het haar van je baas trekt en er komt ineens een hele bos haar tevoorschijn is wel heeeeul eng haha) het is niet zo dat ze alles mag hoor. Maar ik zie wel dat het haar vertrouwd met mij maakt als ze even mag snuffelen of een klein hapje jas mag nemen

mavantos

Berichten: 3622
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:54

Ik zal tegen die tijd een keertje een topic plaatsen!
Pas een filmpje gemaakt toen mijn instructeur hem de wissels aan het leren was! Hij vind het erg lastig en moet nog een soort van in de 'houtgreep' gehouden worden wil hij een goede wissel springen. Ben te lang zelf aan het klooien geweest dus het gaat nu al drastisch beter. Hij zegt nog ongeveer 2 maanden en dan kan ik een goede wissel met hem springen :). Laten we het hopen! http://www.youtube.com/watch?v=edk-9jBLKvc

Dat klinkt heel bekend, ik kan die van mij ook af en toe echt niet aanraken. Of dan staat hij helemaal te stressen als ik een plak hooi in z'n stal wil gooien.

Liess__
Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:22


1978

Berichten: 833
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:03

Hey hallo allemaal, ik ben lang niet geweest! Knappe Jazzjes zie ik hier voorbij komen!

Ik zal mijn knappe Jazz ook weer ff showen:
Clinic Laurens van Lieren:
Afbeelding
Hele vliegende wissel: :D
Afbeelding
Serieus aan t trainen:
Afbeelding
En even lekker een rondje ontspannen in het bos:
Afbeelding

Laters!

mavantos

Berichten: 3622
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:35


Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:41

1978, wat een gaaf paard heb je!! Mooi hoor!

Hoe gaat het met Halo Inn, Liess?

Mooiii Mavantos!! En hoe ben je geëindigd? Jij kan fijn zitten! Helemaal met zulke gangen :D Gooit hoog op, of niet?

Mijn Jazz is verkocht, dus ik hoor hier niet meer helemaal thuis :+ Ik heb nog wel een erg mooie Uphill uit een Jazz moeder staan. Zij is ook te koop.. Vosje, niet zo groot, 2 jaar :)
Laatst bijgewerkt door Vulina op 12-07-13 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Setteli

Berichten: 3179
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:43

Ziet er goed uit Mavantos! Fijn dat je door bent naar de Regio!

Ik heb mijn Jazzy drachtig van Don Cremello du Bois (ja alweer een pony :D )
Alleen zijn het er waarschijnlijk 2. Maandag moet ik terugkomen om opnieuw te scannen. Ze heeft veel cystes in de baarmoeder, dus hoop dat het een cyste is, pffff
Ik kan wel merken dat ze drachtig is. Ze is veel rustiger en vriendelijker. Ook naar de andere paarden. Ze kan ze iets meer verdragen, hahaha. Wat een draak is het normaal, vooral als ze honger heeft

mavantos

Berichten: 3622
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:47

Vulina schreef:
1978, wat een gaaf paard heb je!! Mooi hoor!

Hoe gaat het met Halo Inn, Liess?

Mooiii Mavantos!! En hoe ben je geëindigd? Jij kan fijn zitten! Helemaal met zulke gangen :D Gooit hoog op, of niet?

Mijn Jazz is verkocht, dus ik hoor hier niet meer helemaal thuis :+ Ik heb nog wel een erg mooie Uphill uit een Jazz moeder staan. Zij is ook te koop.. Vosje, niet zo groot, 2 jaar :)


Die proef had ik 208 punten en was ik 5e (van de 13, maar 4 prijzen :')). Uiteindelijk volgens mij als 6e door naar de regio. Maar het ging niet zo fijn als anders. En dat zou je niet verwachten, maar hij zit als een huis! Alleen de uitgestrekte draf is aan ramp, voelt dan net alsof ik gelanceerd word _O-

1978

Berichten: 833
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:21

mavantos schreef:
Afgelopen zondag met de tressie Jazzie tijdens de tweede proef van de kringfinale :D
http://www.youtube.com/watch?v=msa0oFqhQms


Wat leuk, ik heb je zien rijden! Zei gelijk dat moet een Jazz zijn! Fijn diertje hoor!

Setteli

Berichten: 3179
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:32

Gisteren een fotomeeting gehad met m'n Jazzy! Ik had er al meer dan een maand niet opgezeten, omdat we onze dressuurcarrierre aan de wilgen hebben gehangen. Maar voor deze meeting wilde ik er nog wel even opkruipen. Ze was in het begin heel druk, maar werd al gauw rustiger. Wel bleef ze heel alert, dus op alle foto's de oortjes strak naar voren! Ik ben heel blij met de foto's. Ik weet nu dat ik ook nog best een buitenritje kan maken, omdat ze zich gisteren echt vermaakt heeft en heel braaf was. Zeker omdat ik er al meer dan een maand niet opgezeten had.

Afbeelding

Afbeelding

Liess__
Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:52

1978: heeft die van jou nou van die gigantisch lange stelten of vertekend je eerste foto zo erg? :+

Setteli: succes morgen, ik hoop ook voor je dat het er maar 1 is.

Mijn kleintje wordt zo knap! Mocht haar gewoon lekker kriebelen in het land (duurde natuurlijk wel even voordat het mocht), dus we boeken wel vooruitgang. Ze kwam helemaal uit haarzelf, terwijl ik nog op krukken liep. Die waren ook aan een inspectie onderhevig, dus het ziekenhuis zal er blij mee wezen haha, er zitten echt krassen in...

http://i1311.photobucket.com/albums/s67 ... 93795e.jpg

http://i1311.photobucket.com/albums/s67 ... 3f18dd.jpg

Knappe hè :D

Setteli

Berichten: 3179
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 23:39

Wat een knappert Liess__! Hou wel van dat kleurtje. Helaas heb ik alleen maar vosjes....

Maar vandaag met mijn Jazzy opnieuw gescand en DA zag er nu maar 1. Maar omdat er zomaar eentje achter een cyste kan zitten, moet ik volgende week maandag nog een keer scannen. Hoop dat alles goed blijft gaan.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:40

Mooi hoor Liess_! Knap kopje! En lekker in het gras, kan ze maar groot groeien! (wat lijkt ze op Godinn zeg!)

Spannend Setteli! Hopen dat het er 1 blijft :)

1978

Berichten: 833
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:36

Liess__ schreef:
1978: heeft die van jou nou van die gigantisch lange stelten of vertekend je eerste foto zo erg? :+



Haha, goed gezien! Hij is 1.82 maar heeft niet veel "lijf" vooral mega lange benen!

mavantos

Berichten: 3622
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:44

1978 schreef:
mavantos schreef:
Afgelopen zondag met de tressie Jazzie tijdens de tweede proef van de kringfinale :D
http://www.youtube.com/watch?v=msa0oFqhQms


Wat leuk, ik heb je zien rijden! Zei gelijk dat moet een Jazz zijn! Fijn diertje hoor!


Wat leuk!!


Momenteel zijn we hard aan het knutselen met de wissels.
Met dit als resultaat:
http://www.youtube.com/watch?v=ebDxCnBhN9M
Erg trots, is nog niet geweldig. Maar het begin is er!