Nakomelingen van Jazz

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
uxgranta
Berichten: 131
Geregistreerd: 06-04-10

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 10:38

Leuk paard, nog echt een jonkie. Wanneer ga je ermee aan de gang? En ga je haar zelf zadelmak maken of besteed je het uit.
Heb zelf ook een jonge jazz van bijna drie jaar oud, ook een vosje en de stokmaat is ong 1.70 m. of iets daarboven. Ze staat sinds kort in de stal bij de rijpaarden en komt nu meer in de hand. Ga zo midden april met het longeren beginnen en afhankelijk van hoe ze eea oppakt wordt ze aansluitend zadelmak gemaakt. Waarschijnlijk ga ik dat zelf doen ivm de kosten.
Ze is door een snelle groei op 1,5 jr leeftijd helaas licht atactisch geraakt dus wil de kosten enigszins beperken want het is tch afwachren hoe ze zich gaat ontwikkelen. Er zit helaas een lichte progressie in en als het niets wordt dan laat ik haar inslapen. Ze heedt niet het karakter voor een recreatiepaard en wil niet dat er in de handel met haar gesold wordt.

Haar volle broer is inmiddels bijna acht en start ik in het z2. is overigens een heel ander type met een scherpe belijning en super bewegen. Maar ook een eerste klas schijtlaars.

Zal binnenkort een foto plaatsen van het duo, maar dan moet zusje eerst van de eiwitbulten af zijn. Ze ziet er nu niet uit.

mavantos

Berichten: 3612
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 10:40

Leuk jong ding! Mijn jonge beest moet echt nog groeien, is een united x democraat hengst met een goude karakter!

Heb met Wise Guy nu 2x junioren gestart! Eerste keer was CHIO cup en kaderwedstrijd, ik had 62, 07%. Afgelopen keer had ik 60,34 %, zat 4% tussen de jury's o.O

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 10:59

Wat een guppie Renske, wel een echt Jazz hoofd he!

Wat zonde van jouw 3 jarige, vind we dat dat je m zo eerlijk de kans geeft, uxgranta!

Gefeliciteerd Mavantos!

Mijn Jazz is veruit de oudtse, inmiddels is ze 18 en hoogdrachtig. Nog 2 weken tot de uitgerekende datum!

Najaar/winter 2012 kreeg ze haar 3e peesblessure en besloot ik dat ik nog een keer op zou bouwen en daarna was het genoeg. Tijdens de opbouw ging het al mis, weer een beschadiging.
Omdat ik geloof in haar als merrie en sportpaard heb ik haar gedekt en is ze het land in gegaan.

Mei 2013 zag ik op de keuring hoe relatief oude merries ook nog ster konden worden en heb ik haar (ongetraind, ik durfde niet ivm de blessure die op zou spelen) voor gebracht en werd ze glansrijk ster op haar 17e! Mensen waren onder de indruk van haar en manier van bewegen, zeker in combinatie met haar leeftijd.

Inmiddels staat ze er zo bij:
Afbeelding

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 12:11

xx_Irisje ik heb ook een 18 jarige staan, op dit moment herstellend van een blessure maar hoop over een week of 6 weer na ons oude niveau te kunnen

Afbeelding

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 12:12

Ook een O-tje dus?
Die ziet er beter uit dan de mijne momenteel ;) Wat voor blessure heeft ie?

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 12:37

Jup klopt! Ze had zich verstapt, waardoor haar kootringbandje was verrekt en ontstoken, tevens was het vliesje van de peesschede gescheurd, afgelopen woensdag op controle geweest en was die blessure gelukkig genezen, helaas was ze alleen verkeerd vernageld en was ze nu links voor kreupel, bleek uiteindelijk een ontsteking door de verkeerde vernageling.

Daardoor nu nog even 10 dagen stappen en pijnstillers en dan weer rustig door opbouwen naar B niveau, over 6 weken laatste controle is het dan allemaal goed mag ik alles weer :)

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 13:00

Wat een pech bij elkaar zeg!

Liess__
Berichten: 2032
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:20

Hey wat leuk, nieuw leven in het topic :D

Mijn veulie staat sinds januari ook bij mij in de buurt op stal :) dit was een kans om te pakken haha, is echt een ideale stal. Ze staat van 07.30 tot 16.00 buiten met onbeperkt hooi en een mede-jaarling. Savonds alleen in een stal met onbeperkt hooi.

Merk aan haar dat de rust savonds haar goed doet. Ze begint eindelijk te groeien. Ze is inmiddels 1.54, dus ze mag nog wel even doorgroeien haha.

Ze is wel vreselijk eenkenning (die van jullie ook?) wordt nog wel eens gebeld dat ze haar niet kunnen pakken of het halster niet om krijgen of dat ze alleen maar staat te steigeren haha. Bij mij doet ze poeslief :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mafklapper }>

Renske_NW: knappe gina, bijna zover of niet? Leuk he als ze 'op stal' staan haha

Uxgranta: dat is ook wel een angst van mij; dat ze atactisch worden, hoop dat het meevalt, kan ze er nog overheen groeien?

Mavantos: leuk dat het zo goed gaat met wise Guy :D

xx_irisjee: spannend! Van welke hengst is ze drachtig?

Annika_s: sterkte met het herstel!

uxgranta
Berichten: 131
Geregistreerd: 06-04-10

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:13

Mavantos, goede scores met jouw Jazz
Xx irisje, ze ziet er goed uit voor een hoogdrachtige dame op leeftijd
Annika s, mooie merrie, lijkt wel wat op mijn ruin van Jazz. Hoop dat ze snel weer herstelt is.
Liess, leuke jaarling. Wees juist blij dat ze niet zo hard groeit. Daarmee is het bij onze merrie misgegaan. Zij was als jaarling al 1.68 m. en dan weet je dat gaat niet goed komen. Maar behalve het juiste voer en veel beweging kun je alleen maar afwachten. Het is heel jammer want ze heeft een heel goed exterieur en kon als veulen heel apart bewegen. Nu nog wel maar zodra ze vermoeid is lijkt het meer of ze een borrel te veel op heeft. Baal echt want zij had haar moeder als fokmerrie op moeren volgen. Dat gaat nu niet lukken want er zit mogelijk in erfelijke facor in, zoals bij ocd.
Jammer dat onze ruin geen merrie is. Hij is ster geworden op de stamboekkeuring met 80 punten voor exterieur en beweging. Maar goed daar heb ik een fijn sportpaard aan.

JazzBest

Berichten: 49
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 17:26

Hoi allemaal.

Ik meld mij ook weer even aan in dit Topic over onze Jazzen!

Ik ben afgelopen maandag naar de opfok in Harich (Friesland) geweest om te kijken naar mijn bijna 3-jarige Jazz hengst. Wauw wat is die knap geworden en wat kan hij bewegen *\o/* Dat is een heeeeeele mooie verassing na 3 jaar....Ik hoop snel een foto te kunnen plaatsen!

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 17:38

Spannend! Wanner komt hij naar huis?

Die van jou doet me enorm aan Otje denken, Lies! Knapper hoor!

Ik heb met Negro gedekt, ik denk een goed passende combinatie bij mn Otje.

JazzBest

Berichten: 49
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:55

Mijn Grand Charmeur ofwel roepnaam Charlie laat ik in april/mei ruinen en gaat daarna nog de hele zomer het land op bij de opfok. Na de zomer haal ik hem op! Kan eigenlijk nu al niet wachten :))

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:31

Haha, dat snap ik!
Charlie is zo;n lekkere roepnaam!

Renske_NW

Berichten: 282
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:31

Pfoeh.. Het valt niet echt mee! De eerste dag wilde ze ons de stal uit slaan (hoezo eenkennig?). De dag erna lukte het om haar een halster om te doen, dus die laten we voorlopig even aan. Dagen erna gewoon uit de stal kunnen halen en met haar gestaan in de hal, want naar buiten door de deur durfde ze ook niet. Vandaag wél naar buiten gekregen, en gelukkig maar, met zo'n weer binnen staan is gewoon zonde! Paard met gebruiksaanwijzing zeg maar.. :P

Afbeelding



Het was de eerste keer sinds ze jaarling was dat ik haar weer zag bewegen, en ben erg tevreden! :D

De plannen zijn om in Juni met haar naar de stamboekkeuring te gaan en daarna haar zadelmak te maken. Ik ga sowieso hulp vragen aan mijn instructeur, en ik laat hem wel beslissen of ik crashdummie mag spelen of dat hij dat toch liever aan zijn stalruiter overlaat.

mavantos

Berichten: 3612
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:50

Ziet er goed uit!

Het gaat met mijn Jazz ook erg goed. Pas nieuwe foto's gemaakt (zie link in onderschrift) en doet het erg braaf! Wel de laatste wedstrijd ontzettend veel spanning gehad waar ik niet door heen kwam met het losrijden |o . Dus dat zag er niet uit, schaamde me echt. Had niets meer te vertellen, het was een zootje en miste zelf een vliegende wissel omdat hij uit galop viel #) . Nouja, we oefenen wel verder! Moet ooit eens goedkomen B-)

Setteli

Berichten: 3175
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 20:15

Pffff, heftige dag gehad vandaag met mijn Jazzy. Vanmorgen is ze bevallen van een doodgeboren tweeling, een merrie en een hengst. Ze waren 7 a 8 weken te vroeg. Ik was er helaas niet bij, maar ik had ook niks kunnen doen. Ze waren echt nog niet levensvatbaar.
Zo verdrietig....

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:05

Oh wat heftig Setteli!
Hoe is het nu met de merrie? Ik neem aan dat je niet wist dat er een tweeling in zat?

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:30

Hé nee toch Setteli, wat verschrikkelijk naar.. Helaas hier van de week ook zoiets meegemaakt met onze merrie, alleen heeft de merrie het ook niet overleefd... ;(

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:09

Sterkte Vulina, t zit jullie niet mee.

Setteli

Berichten: 3175
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:16

Oh, dat is inderdaad heel verdrietig Vulina, sterkte

In het begin was er vermoeden van een tweeling. Daarom heb ik na de eerste x scannen nog een sruk of 4 x keer gescand. DA kon het elke keer niet goed zien. Ze zag er later telkens maar 1, maar kon niet met zekerheid zeggen dat het er geen 2 waren. Eind september heb ik nog een keer gescand en toen kon ze er ook maar 1 vinden. Dus ik ging er toen vanuit dat het er maar 1 was. Maar helaas mocht het niet zo zijn.

Merrie gaat gelukkig goed, vandaag was ze nog wel een beetje zoekende nadat ik de veulens had weggehaald. Toen ze vanavond weer op stal kwam bleef ze rustig en ging ze lekker eten. Ga er zo weer heen voor de laatste ronde en om even te temperaturen.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:29

Hé jakkes, wat vervelend dat het niet goed zichtbaar was.. Echt balen! Ik hoop dat het met de merrie goed blijft gaan :)

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 08:45

Mijn Jazz merrie is vorige week bevallen van een gezond merrietje.
De Jazz is zwart en gedekt door Negro en dochterlief is een vos met bles en 4 witte benen. Dapper en brutaal ding is het!

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 17:53

Oeh leuk! Ik hou er wel van, vos met 4 witte beentjes! Liefst nog een beetje hoog ook, met een brede bles :j Heb je al foto's?

Edit: Ik ben momenteel wel een beetje Jazz-loos.. Mag ik dan nog wel zo nu end an een beetje mee doen hier? Ik heb nog wel een Wynton veulen staan, dus beetje Jazz heb ik nog wel :D

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 08:18

Natuurlijk, zo storm loopt het hier,helaas, niet!

Hier de draak, precies zoals ik besteld had, hou idd ook van veel wit. De eerste foto is ze een uurtje oud, de andere 10 en 12 dagen. Het bewegen lijkt goed maar ik vind dat lastig te zeggen bij zo'n kleintje.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 15:23

Wat een beauty! Precies goed :D