Chippendale (Lord Leatherdale x Negro)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moniek21
Berichten: 4614
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 09:43

Knap veulen Odieta,

Gerschwin was 3 wk te laat hihi een echte hengst !

Odieta

Berichten: 345
Geregistreerd: 03-02-09

Re: Chippendale (Lord Leatherdale x Negro)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:38

thanks moniek. zo das wel laat ja. las hier dat veel chippendale's te vroeg komen d8 al aan pokon in zn zaad hahahah. wel een makkelijke bevalling gehad toen?

moniek21
Berichten: 4614
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:12

Odieta, ja dat was geloof ik geen probleem de fokker ging even een half uurtje weg en toen hij terug kwam lag hij erbij en belde mij gelijk hij was wel heel groot al na 2 mnd kwam Dirk Reijne van het kwpn kijken en toen was hij 117 aardig aan de maat zei hij meestal ligt het rond de 112 a 113 cm
Maar de merrie is erg ervaren ze was toen 21 en ze heeft nu afgelopen zaterdag een merrie veulen van Lord Leatherdale gekregen.

moniek21
Berichten: 4614
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:35


Iorrr

Berichten: 4047
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:57

Hier even weer een update van onze Chippendale :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

moniek21
Berichten: 4614
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:46

Iorr , jij hebt ook een hele mooie Chippie zeg.. Ben heel benieuwd als ze straks 3 zijn *D

moniek21
Berichten: 4614
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:07

Gisteren weer bij Gerschwin (Chippendale x Formateur) geweest hij is nu bijna 17 mnd,Bij aankomst stonden ze net buiten.. Ik heb zn halster gepakt en hem mee naar binnen genomen bij zn vrienden vandaan....alsof het de normaalste zaak van de wereld is :D vast gezet en hem geborsteld, dit vind ie echt leuk zolang hij maar snoeppies krijgt haha.Hij is weer veranderd van kleur :shock: Bij zn geboorte had ik nooit durven dromen dat hij er zo uit kwam te zien .( ik heb zn broer ook gereden tot het ZZ-Zwaar met een punt, uit de zelfde moeder )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samen met mijn held op sokken :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij staat wat lang vast hij is de rust zelf anders had ik dat natuurlijk niet gedaan.. ;)
En wat vinden jullie van van hem ...

moniek21
Berichten: 4614
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:43

Waar zijn alle Chippendale eigenaars ? -O-

Iorrr

Berichten: 4047
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Re: Chippendale (Lord Leatherdale x Negro)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:49

Haha hier is er een! Dan van jou is lekker braaf zeg en de kleur is idd mooi! Happy lijkt ook koffievos te zijn/worden :) Gelukkig maar ;)

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: Chippendale (Lord Leatherdale x Negro)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:56

Ik heb zelf geen Chippendale veulen, maar vrienden van mij wel. Echt een mooi veulen en goed bewegen. Veulen is ondertussen al naar Van Olst gegaan denk ik :D

Heb zelf ook een Lord Leatherdale x Negro, leuke afstamming :P

love_khyra

Berichten: 80
Geregistreerd: 22-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:18

Zijn er dit voorjaar niet veel nieuwe ontwikkelingen omtrent Chippendale???

Ik heb vorig jaar een hengstveulen van Chippendale gefokt, dit was Hopedale een Chippendale x Osmium (ster,Prok) x Zeoliet (keur,pref,prest). Heel goed ontwikkeld en goed bewegend veulen. Hij is dan ook door Gert-Jan van Olst gekocht en was ook te zien in zijn hengstenshow.

Toen hebben we onze merrie dan ook terug gedekt en hebben nu weer een zwart hengstveulen van Chippendale! En deze Icondale lijkt (hopelijk) nog beter te zijn dan zijn broer!
Als dit topic nog een beetje levendig is plaats is snel wat foto's!

Ben benieuwd naar meer Chips!!!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Re: Chippendale (Lord Leatherdale x Negro)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:59

wordt die ook verkocht aan van olst denk je?

mijn chippendale loopt nog op de wei, ben eigenlijk niet echt meer gaan kijken, terwijl ze 5 minuten bij me vandaan staat 8-)

ligt aan de zomer, hoe het weer blijft, anders komt ze septemer/oktober naar binnen en kunnen we rustig aan beginnen, uiteindelijk is ze toch voor de verkoop.

VIP_1

Berichten: 638
Geregistreerd: 15-06-07
Woonplaats: St. Michielsgestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:14

moniek21 schreef:
Waar zijn alle Chippendale eigenaars ? -O-


Hier een chippendale merrieveulen uit een Krack C merrie geboren 17 mei. Haar eerste veulen en ze is er enorm wijs mee.
We hadden geen vos verwacht maar ach..... goed paard heeft geen kleur en qua bouw ziet ze er prima uit.

Afbeelding

manueeltje84

Berichten: 1231
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Lieshout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 11:00

ziet er goed uit!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Re: Chippendale (Lord Leatherdale x Negro)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:42

leuk zeg!!

moniek21
Berichten: 4614
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Chippendale (Lord Leatherdale x Negro)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:47

Ik heb problemen gehad met de fokker van de Chippendale...hij was voor mij ...alleen is het paard waar ik op reed voor hem goed verkocht en ik mijn deel gekregen en zou daarbij het Chippendale veulen krijgen, dit omdat het bedrag niet toereikend was .....maar al met al paard dus verkocht maar kreeg geen veulen.....( na 19 jaar dat ik hem al ken en alles voor hem gedaan heb) dus helaas heb ik alle contact verbroken tussen mij en de fokker, Gerschwin zie ik nog regelmatig dit omdat mijn Dreamboy jaarling op stal staat waar hij ook staat, het was erg zuur maar heb een harde les geleerd.....als er geld in het spel is .....

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:53

Vier dagen geleden is ons Chippendale veulen geboren, inderdaad ook een week te vroeg zoals hier al meerderen! Bijzonder zeg.
Klein foto'tje (geen geweldige foto maar heb nog niks beters):
Afbeelding

VIP_1

Berichten: 638
Geregistreerd: 15-06-07
Woonplaats: St. Michielsgestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:25

Chique veulen ;) Ook een vosje, toch? Merrie of hengst?

Onze Chippie is zo'n lieverd en nergens bang voor. Je kan haar flink opjagen en daarna komt ze vrolijk weer knuffelen.
Ze is nu 1 maand oud. Is het karakter van die van jullie ook zo goed?

Afbeelding

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Re: Chippendale (Lord Leatherdale x Negro)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:03

Hengst! Oe knap veulen heb je Santvoortje! Hoop dat die van mij er over een paar weekjes ook zo uitziet!
Die van mij is ook niet bang, loopt voorop met buitenzetten aan het halstertje en hoef alleen maar in te houden, gaat overal langs. Moet wel zeggen dat het een scherp veulen is, heel snel in de reflexen. Had haar eerste veulen ook. De tweede was rustiger. Dat scherpe is heel fijn om straks heel licht aan de hulpen te hebben maar ik denk niet dat het echt een beginnerspaard wordt.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 10:11

hier een klein beeld van mijn 2 jarige;

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

VIP_1

Berichten: 638
Geregistreerd: 15-06-07
Woonplaats: St. Michielsgestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:28

Wauw, mooie hals er op en een prachtige kleur. Hengst? Weet je hoe groot ie is? Ben benieuwd of hij maat fokt want Chippendale was zelf niet erg groot bij de verrichtingen maar is later toch nog 1.68 geworden.
Grappig, op die eerste foto,die schaduw :D

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:32

haha wat schaduw betreft :D

Afbeelding

ze was niet onwijs groot, maar ze is nu flink aan het groeien gegaan! hoop dat ze zelf rond de 168 wordt.

het is een merrie trouwens.

na de zomer , zolang het mooi weer blijft, komt ze naar binnen en dan gaan we rustig aan , aan het werk en dan gaat ze de verkoop in :)

Odieta

Berichten: 345
Geregistreerd: 03-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:52

Santvoortje schreef:
Chique veulen ;) Ook een vosje, toch? Merrie of hengst?

Onze Chippie is zo'n lieverd en nergens bang voor. Je kan haar flink opjagen en daarna komt ze vrolijk weer knuffelen.
Ze is nu 1 maand oud. Is het karakter van die van jullie ook zo goed?

[ Afbeelding ]


Hier herken ik die kleine van mij ook wel in! ga volgende maand even kijken bij die van mij die is nu een jaarling !!
die van mij had als veulen een heel prettig karakter

VIP_1

Berichten: 638
Geregistreerd: 15-06-07
Woonplaats: St. Michielsgestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:31

Staat ze in de opfok Odieta?

Die van jou heeft een prachtig mooi hoofd Rockey voor een Chippendale.

Onze meid is echt een brok spieren aan het worden en nog steeds enorm lief en speels. Hier waren we wat aan het dollen toen ze 3 maanden was en sprong ze over een waterslang. Helaas staat ze niet helemaal op de foto, het was dan ook een momentopname en ik ben niet zo snel in *-:) , maar ik vond het een leuke foto om hier te delen.

Ieks! een slang :D
Afbeelding

Odieta

Berichten: 345
Geregistreerd: 03-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:19

Ja ze staat nu bijna een jaartje in de opfok, dus ben erg benieuwd.. als veulen was ik erg tevreden over haar bouw, beweging, zelf houding en karakter.. dus ben heeeeeeel erg benieuwd hoe ze straks terug komt.. als ze gezond is heb ik goede hoop op een mooi sportpaard, (althans dat is wel de bedoeling)
volgende maand ga ik kijken dus zal eens kijken of ik een fototje van haar kan maken.. :-)
die van jou ziet er goed uit !!!

Zie dat de foto van die van mij er niet meer bij staat, dit was vorig jaar:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

ohw en heb nog een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=C-S-UAHsLD4