Nakomelingen van Sultan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Carien

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-05-08

Nakomelingen van Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 06:31

Aangezien er nog geen topic was over nakomelingen van Sultan en nieuwsgierig ben naar andere nakomelingen van deze hengst, heb ik dit topic geopend.
Sultan
Afbeelding
Ik ben benieuwd of er nog directe nakomelingen zijn van Sultan, andere nakomelingen zijn natuurlijk ook leuk om te zien.
Wij hebben een merrie van Sultan 20 jaar jong, Z2 actief in de sport. Zeer werkwillig, gevoelig en een hart van goud.
Ik kan niet veel ggk hengsten terug vinden van Sultan, ben ook zeer benieuwd waar dit aan heeft gelegen.
http://www.horsetelex.nl/pedigree.php?horseid=444888

Afbeelding

Hoe zijn jullie nakomelingen van Sultan qua karakter?

Ik zie graag jullie reacties tegemoet :)

ElanII

Berichten: 1253
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 06:53

Mooi paard heb je :D
Ik heb een nakomeling van Sultan gehad (zie profiel), die is een paar jaar geleden overleden op 20-jarige leeftijd (zie onderschrift). Geweldig paard was dat.
Ik denk overigens dat er niet zoveel nakomelingen meer in leven zullen zijn.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 06:56

Sultan is jarenlang mijn 'verzorgpaard' geweest. Zalig paard in de omgang. Grote knuffel en met recht groot met zijn 1.80m. Ik ben heel benieuwd naar verhalen van zijn kinderen.

_Carien

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 06:57

Dank je wel!
Ik acht de kans ook klein dat er nog directe nakomelingen zijn van Sultan, maar wie weet wel leuke kleinkinderen?
Jouw Sultan is ook een plaatje zeg, en wat zag hij er nog goed uit op die leeftijd. Wat aan onze merrie opvalt is hoe taai, hard en fief ze nog is voor haar leeftijd. Misschien paard eigen, maar vroeg me af of dit misschien ook Sultan eigen is. Reed jij ook met jouw Sultan in de sport? Ben ook zeer benieuwd hoe Sultan nakomelingen het in de sport gedaan hebben/doen.

Edit: Janouk, 'de' hengst Sultan als verzorgpaard? Wat onwijs gaaf! Heb je misschien foto's? Ben heel erg benieuwd of ik gelijkenis zie met onze merrie. Toch makkelijker als een oude zwart wit foto :D

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 07:01

In die tijd hadden wij nog geen digitale foto's. IK zal mijn fotoboeken eens doorspitten voor je.
Sultan heeft jaren in Haarlem en Nieuw Vennep gestaan, dus dicht bij jou.

_Carien

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Nakomelingen van Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 07:03

Dat zou ik heel erg leuk vinden, alvast bedankt voor de moeite!
Wat leuk te weten dat hij hier zo vlakbij heeft gestaan, misschien kan ik via die weg wat meer informatie inwinnen.

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Nakomelingen van Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:08

Volgens mij meld ik mij altijd in topics over Sultan.
Wij hebben zijn zus nog staan. Zij is nu euhm officieel 22 en weer eens drachtig.
In mijn profiel staat wel een foto van de moeder van Sultan. Tevens een foto van zijn oma en grootmoeder.

Marleen79
Berichten: 584
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:48

Ik heb een nakomeling van Sultan gekend, genaamd Givonne. Zij was een volle zuster van It's Otto waar Geoff Billington mee reed vroeger. Mooie zwarte merrie, ik reed er voor de grap wel eens op.. helaas was ze niet gezegend met het sprintalent van It's Otto. Wel een goede fokmerrie. Ze is uiteindelijk verkocht naar Italie voor de fokkerij. Volgens mij leeft ze inmiddels niet meer.

_Carien

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Nakomelingen van Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 22:48

Wat leuk Sjoert dat jullie Sultan zijn zus nog hebben staan, gave merrie om te zien. Van welk hengst is ze nu drachtig?

Marleen, gaaf dat jij ook een nakomeling van Sultan hebt gekend.

ElanII

Berichten: 1253
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:00

@TS: Bedankt voor je compliment. Ja wat een imposant en mooi paard he. Hij was ook 1.80 m net als zijn vader. Jouw merrie mag er ook nog wezen, zeer mooi. Elan heeft met zijn eerste eigenares ZZL gereden. Ik had een enorm trauma door een ernstig ongeluk een aantal jaren geleden en toen ik na 25 jaar weer overgehaald werd om te gaan rijden, kwam dezelfde man na 8 lessen met Elan op de proppen. Groot, maar zó braaf. Ik heb hem maar kort gehad, 2 wedstrijdjes in de B mee gereden. Geen grote sportcarrière voor ons dus, maar hij was mijn held.
@Janouk, daar kan je alleen van dromen, wat geweldig. Ik hoop dat je nog wat foto’s boven water kunt halen van deze geweldige hengst.
@Sjoert: wat is Isabel prachtig en dat hoofd, wat herken ik Elan daarin, dezelfde oogopslag ook.

_Carien

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Nakomelingen van Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 18:50

Elan, wat mooi dat Elan je zo heeft kunnen helpen. Fijn dat jij nu weer 'onbezorgd' op een paard kan zitten dankzij Elan.

Janouk, ik heb de eigenaresse van Sultan een berichtje gestuurd via FB. Ik hoop dat ze reageert :) Ben zo benieuwd naar Sultan.

cherie78
Berichten: 3284
Geregistreerd: 26-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:43

Afbeelding

Ook een nakomeling van Sultan en is de moeder van mijn Stravinsky

cherie78
Berichten: 3284
Geregistreerd: 26-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:00

janouk schreef:
Sultan is jarenlang mijn 'verzorgpaard' geweest. Zalig paard in de omgang. Grote knuffel en met recht groot met zijn 1.80m. Ik ben heel benieuwd naar verhalen van zijn kinderen.


Iemand hier uit de buurt heeft ook nog op Sultan gereden, tijdens haar stage-periode, inmiddels al weer wat jaartjes geleden.
Leuke bijkomstigheid en totaal off topic, haar vader is de fokker van Rousseau :j

3miel

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:29

Wij hebben een elite Sultan merrie in de fokkerij gehad, is nu met pensioen. Altijd aansprekende veulens gehad, die snel verkocht waren. Nu alleen nog een hengstje van haar op stal.

Dutch Dormello x elite sport v. Sultan, hengst van 2,5 jaar oud. Helaas wat klein gebleven, maar het ontbreekt hem verder niet aan kwaliteit.
Afbeelding

en in beweging:
http://youtu.be/hMhjupaaftk

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Re: Nakomelingen van Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:41

Ik heb geen directe nakomeling maar de moeder van Sultan(Jessica) is de oma van mijn paard.

moire

Berichten: 57
Geregistreerd: 29-08-07

Re: Nakomelingen van Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:21

Zo, hèhè, eindelijk het papier van mijn merrie erbij gepakt om het helemaal goed te kunnen zeggen.
Sultan is de opa van mijn merrie. Haar vader is Jester en de vader van haar moeder (Isaline) is Sultan.
Ze is uit 1995.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Nakomelingen van Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:29

barina is een bekende nakomeling van sultan, ze heeft meerdere nationalen spring en dresuur paarden gegeven. barina is ook de oma van tolando

_Carien

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Nakomelingen van Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 23:12

Wat leuk al die Sultan nakomelingen die naar boven komen!

3miel, hoe groot is jullie Dutch Dormello? Aansprekend paard!

3miel

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:30

Carien87 schreef:
3miel, hoe groot is jullie Dutch Dormello? Aansprekend paard!

1.55m ongeveer, zal nog best 1.60m kunnen worden maar daar houd zal het ongeveer wel ophouden ;)
Erg fijn paardje, super karakter en altijd genoeg actie en lossigheid in de beweging.

lYennee

Berichten: 36
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Beringe

Re: Nakomelingen van Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 17:46

Ik heb een Trento B x Sultan.
Helaas te klein gebleven, is een E- pony van 1.52m.
Ik start hem sinds vorig jaar zomer op wedstrijd, Loopt nu L1 dressuur, en kan ook super springen : )
Hij heeft echt een super karakter, zelfs kleine kinderen kunnen er mee overweg!

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 17:49

ik heb er in het verleden wel een paar gehad, waren over het algemeen goede allrounders met makkelijke karakters.
Mooie chique, grote paarden.

charissiej
Berichten: 1427
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Zuidland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:07

Hoi!

Wat leuk dat er een Sultan topic is!
Wij hebben ook een aparte dochter van Sultan die dit jaar 20 word. Onze oude dame heeft een zeer aparte kleur, en ben inderdaad benieuwd of iemand nog een sultan afstamming kent met deze kleur. Moeder is overigens geen schimmel,maar donkerbruin.
Wij hebben Karone sinds zij 6 jaar oud was. Ze is dus al een hele tijd bij ons, en ze mag blijven tot ze sterft. Maar natuurlijk hopen we nog wat jaren van haar te kunnen genieten. Karone heeft puur recreatief gereden, het was een nuchter en braaf paard,maar werken vond ze maar niets.(Dit komt vooral door wat pech met blessures, en koliekoperatie. Daardoor hebben we op een gegeven moment besloten om met haar te gaan fokken. Ze heeft 3 veulens gehad. Een Tuschinski, Sandreo en een San Remo. Zelf ben ik erg gecharmeerd van de San Remo en deze is dus ook nog in mijn bezit :D
Karone is heel makkelijk, nuchter en ook beginners kunnen er mee rijden. Maar nu is ze al even met pensioen!

Meet Karone (Sultan x Onyx 1992) Op 19 jarige leeftijd
Afbeelding

Afbeelding

De Tuschinski met 2 jaar
Afbeelding

De San Remo met 3 jaar (net uit de opfok)
Afbeelding

_Carien

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Nakomelingen van Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 20:14

Wauw Charissie, wat een aparte merrie van Sultan en de San Remo is zeker om gechameerd van te zijn :oo <3 Wat zijn je plannen daarmee?

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen van Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 20:20

Jeetje, wat een prachtige paarden hier in het topic. Die merrie van TS is echt :9
Dat jonkie van 3miel mag er ook zijn.

Ik had een Sultano (sultan x roemer) merrie, fantastisch karakter en een fijne beweger. Helaas vorig jaar overleden. Sultano heeft het niet gek gedaan in de sport en gaf super fijne nakomelingen. Hij schijnt nu in de gehandicapten sport ingezet te worden.

_Carien

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Nakomelingen van Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 20:28

Dank je Sizzle!
Wat mooi dat Sultano nu voor de gehandicaptensport wordt ingezet, ik ga hem eens googlen. Ben erg benieuwd. Wat zonde van jouw merrie Sizzle!
Allemaal fijne Sultannetjes/nakomelingen komen er naar boven via dit topic, echt leuk!