nakomelingen van Don Cremello du Bois

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:08

Wat zijn ze toch allemaal leuk :j <3 .

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:35

Roquefort, Vegas is dan misschien niet heel groot, maar wel een plaatje zeg! <3

Gefeliciteerd Evita_3 en CoronaLime! Hebben jullie ook een volgtopic van jullie merries?

Madje1992, haha wat een gek gezicht! Die van mij staat niet zo op, maar ligt wel errug veel.. :P :z Luilakje.

_yvonne, hij is mooi.. <3

eldora1, hoe oud is die van jou ook alweer? En hoe is de castratie verlopen (en het herstel tot nu toe)? Ik moet volgend voorjaar mijn eerste hengst laten castreren en vind het doodeng en zielig :=

Lilith ziet er mooi uit zeg! Ga je haar ook gelijk beleren volgend voorjaar? Ben benieuwd hoe de jonkies hier het gaan doen onder het zadel!

Mijn Donny hier gaat ook lekker! Hij is nog maar net onder de 1.50m en is nu een dik jaar. Ik ben benieuwd wat zijn uiteindelijke stokmaat gaat worden. Ik hoop rond de 1.58m. Dat is voor mij wel een mooie maat.

Helaas heeft ie momenteel wel mok, maar dat ziet er rustig uit dus daar doe ik nu niet teveel aan. Tsja, dan "bestel" je een valk, omdat dat handiger is met schoonhouden (zwarte benen). Krijg je een valk met inderdaad zwarte benen. Maar met TWEE WITTE ACHTERVOETJES!!! Grrrrr!!! -O- :')

Heb ook besloten dat ik mijn merrie volgend jaar weer terug ga dekken met DC. Werkt verslavend zeg.. :=

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:44

Dit is Donny nu.. <3

Afbeelding

Afbeelding

4 hengstjes op een rij.. De 1e en de 4e zijn twenters en de twee in het midden (waaronder dus Donny) zijn jaarlingen.
Afbeelding

Het is een bont gezelschap (Welsh A, Quarter Horse, NRPS en Haflinger), mar wel een gezellig stel..
Afbeelding
:')
Afbeelding

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:56

Wat een knappe kinderen komen er weer voorbij <3 .

Donny heeft een hele lieve uitstraling :+:

Ik ben echt fan van Lilith! Hoe groot gaat ze ongeveer worden verwacht je?

Mae is aan het groeien! :D
Afbeelding

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:50

Kelly_J schreef:
Roquefort, Vegas is dan misschien niet heel groot, maar wel een plaatje zeg! <3

Gefeliciteerd Evita_3 en CoronaLime! Hebben jullie ook een volgtopic van jullie merries?

Madje1992, haha wat een gek gezicht! Die van mij staat niet zo op, maar ligt wel errug veel.. :P :z Luilakje.

_yvonne, hij is mooi.. <3

eldora1, hoe oud is die van jou ook alweer? En hoe is de castratie verlopen (en het herstel tot nu toe)? Ik moet volgend voorjaar mijn eerste hengst laten castreren en vind het doodeng en zielig :=

Lilith ziet er mooi uit zeg! Ga je haar ook gelijk beleren volgend voorjaar? Ben benieuwd hoe de jonkies hier het gaan doen onder het zadel!

Mijn Donny hier gaat ook lekker! Hij is nog maar net onder de 1.50m en is nu een dik jaar. Ik ben benieuwd wat zijn uiteindelijke stokmaat gaat worden. Ik hoop rond de 1.58m. Dat is voor mij wel een mooie maat.

Helaas heeft ie momenteel wel mok, maar dat ziet er rustig uit dus daar doe ik nu niet teveel aan. Tsja, dan "bestel" je een valk, omdat dat handiger is met schoonhouden (zwarte benen). Krijg je een valk met inderdaad zwarte benen. Maar met TWEE WITTE ACHTERVOETJES!!! Grrrrr!!! -O- :')

Heb ook besloten dat ik mijn merrie volgend jaar weer terug ga dekken met DC. Werkt verslavend zeg.. :=



De mijne heeft helaas op het moment ook mok. Vandaar zijn vreemde manier van opstaan. Bij hem ben ik het wel aan het behandelen. Leek bij hem eerst ook rustig, maar is van rustig naar extreem gegaan in een week. Dus 2x per dag aan het behandelen. Maar gelukkig is het een schat en laat hij het goed toe. Ben echt verbaasd over hoe fijn het karakter is van de DC nakomelingen.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:51

Balen van de mok. Hopelijk herstellen ze er snel weer van

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 14:13

Madje1992 schreef:
De mijne heeft helaas op het moment ook mok. Vandaar zijn vreemde manier van opstaan. Bij hem ben ik het wel aan het behandelen. Leek bij hem eerst ook rustig, maar is van rustig naar extreem gegaan in een week. Dus 2x per dag aan het behandelen. Maar gelukkig is het een schat en laat hij het goed toe. Ben echt verbaasd over hoe fijn het karakter is van de DC nakomelingen.


Waar behandel jij het mee? Ben wel nieuwsgierig. Mocht het erger worden, dan zal ik ook moeten gaan behandelen.

Fijn hè, dat karakter. Toen Donny een grote wond op zijn schouder had moest hij gewassen en gespoeld worden. Heb hem zo tussen de hengsten weggeplukt, op de wasplaats gezet en een meisje van 14 kon hem vasthouden toen ik met de (helaas koude) tuinslang in de weer was. Zette geen stap verkeerd. De aandacht vinden ze natuurlijk ook wel leuk :o .

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 18:45

Kelly_J schreef:
Gefeliciteerd Evita_3 en CoronaLime! Hebben jullie ook een volgtopic van jullie merries?

Jazeker! In mijn onderschrift vind je het linkje!

Wat leuk dat je terug wilt dekken! Begrijpelijk, want Donny is een knapperd!

Ohh, Lilith is echt al veulen af! Wat een knappe merrie!

Ember ziet er ook goed uit!

Wat een brave ponies lailapri :)

Lekker overbouwd Icecrystal, maar wordt een mooie pony!

Vervelend van de mok! Maar wel fijn dat ze zich zo goed laten behandelen.

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:45

Kelly_J schreef:
Madje1992 schreef:
De mijne heeft helaas op het moment ook mok. Vandaar zijn vreemde manier van opstaan. Bij hem ben ik het wel aan het behandelen. Leek bij hem eerst ook rustig, maar is van rustig naar extreem gegaan in een week. Dus 2x per dag aan het behandelen. Maar gelukkig is het een schat en laat hij het goed toe. Ben echt verbaasd over hoe fijn het karakter is van de DC nakomelingen.


Waar behandel jij het mee? Ben wel nieuwsgierig. Mocht het erger worden, dan zal ik ook moeten gaan behandelen.

Fijn hè, dat karakter. Toen Donny een grote wond op zijn schouder had moest hij gewassen en gespoeld worden. Heb hem zo tussen de hengsten weggeplukt, op de wasplaats gezet en een meisje van 14 kon hem vasthouden toen ik met de (helaas koude) tuinslang in de weer was. Zette geen stap verkeerd. De aandacht vinden ze natuurlijk ook wel leuk :o .


Ik behandel nu met mokcreme van de boerenbond. Maar daar het nog niet zo snel mee als dat ik het zou willen. Dus als het over een weekje niet minder geworden is moet er wat anders gebruikt gaan worden.

Hij is vandaag ook verplaatst naar zijn plek waar hij ingereden gaat worden. Ging vandaag voor de 3de keer op de trailer. Moest wel wat geholpen worden, hij vond het doodeng. Maar toen hij van beide kanten stal had, besloot hij met aanmoediging het toch maar te proberen. En natuurlijk belonen met eten helpt altijd bij de beste man. Dus stond hij er alsnog binnen 5 minuten op.
Stond er heerlijk rustig op, gehele rit erachter aan gereden. En hij was lekker aan het rond kijken.
En op de bestemmingsplek was hij heel rustig en eigenlijk meer in eten geïnteresseerd dan in de andere paarden. Heerlijk rustig in de weide aan het rond lopen. En af en toe wat neuzen met de buren.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:19

Mok. Is het geen zonnebrand zat ik te denken? Kom net van de jaarling die heeft witte voetje verbrand

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:10

Bij Davino is het wel echt mok.

Maar Davino staat nu pas voor de tweede dag op de plek waar hij ingereden gaat worden en ook doorgetraind gaat worden. En hij kan nu al samen met de andere paarden staan en heeft een hoofdstel ingehad en een zadel los op zijn rug gehad. Wat hij allemaal super ondergaat. Vind het wel wat vreemd maar accepteert het allemaal.
Hij ziet er erg knap uit met hoofdstel in :P <3 :~ :
Afbeelding

En met de paarden die hij daar gisteren voor het eerst ontmoette was het ook meteen goed. Zo ver ik weet niks geen gegil of getrap naar elkaar. Meteen vriendelijk en respectvol.

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:09

Kelly, Jovi is bijna anderhalf, castratie is heel goed gegaan, nu twee weken geleden en je ziet er bijna niks meer van, ook geen last van gehad.

Vandaag meegenomen naar binnen om te poetsen, ging niet helemaal rustig. Was vrij druk omdat de rest allemaal buiten stond en wij alleen binnen waren. Maar was zo als altijd wel braaf :)


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat worden die van jullie ook al weer groot zeg!!

marjolein88

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:04

Ahhh bal-loos

_yvonne

Berichten: 2902
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 07:43

Een echte jaarling eldora1 :D

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:10

Zieluhhg :(:)

Maar hij gaat wel de goede kant op. Zijn kont is bijna net zo hoog als de schoft van zn mama, dus ik ben blij haha :D

Ga vandaag nog een poging doen om zn manen te knippen.. het is nu echt zo' n 'gat' handbreedte in het midden en de rest zijn van die zielige sliertjes.. als de rest van de paarden er dan vanaf blijft.. :D
Zn voorpluk is wel al lang en heel dik..
dus een sportcoupe en lange dikke voorpluk.. :9 <3 <3 <3

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:25

Niet helemaal recht, maar beter dan die halve manen :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_yvonne

Berichten: 2902
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:20

Staat hem goed!

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:31

Kelly, Donny ziet er goed uit! Wordt ook al groot zeg!

Icecrystal, aah die van jou is echt een jaarling, maar ze ziet er goed uit!

Madje, die van jou wordt al beleerd. Tijd gaat snel he. Het hoofdstel staat hem goed! Mok is wel erg balen maar hopelijk ook snel weg.

Eldora, Jovi geruind, arm ding. Gelukkig gaat alles goed en kan hij gewoon al bijna weer naar huis!
Zijn sportcoupe staat hem goed hoor.

Mijn Kriebeltje doet het ook goed. Hij geniet nu van de laatste weken buiten op de wei voor hij weer naar binnen gaat voor de winter. Zijn laatste zomer en winter in de opfok. Tijd gaat zo snel. Nog even en hij is 3.

Afbeelding

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 16:13

Wat een leukerds toch allemaal. Krijg bijna spijt dat mijn merrie volgend jaar niet meer gedekt gaat worden, één DC smaakt eigenlijk wel naar meer :+ .

Belker

Berichten: 15300
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 16:17

Die van mij wordt binnenkort ook gevastreerd. We zijn al even niet meer geweest. Ik ben heel nieuwsgierig hoe hij nu is en hoe hij straks verder uitgroeid.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 06:16

De stip? Neeeeeeeeeeee! Hij stond echt op mijn lijstje als dekhengst. Maar begrijp het ook wel.

Belker

Berichten: 15300
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:43

Stippel is nu ook ruin. Volgende week zondag gaan we bij hem kijken. De opfok is erg over hem te spreken, erg leuk om te horen.

CoronaLime

Berichten: 5631
Geregistreerd: 13-10-07

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:51

Wat een knapperds allemaal! <3 leuk ook om al die verschillende tintjes te zien!

Hoofdstel staat zeker knap bij Davino!

Ster heeft vandaag de 40 dagen scan gehad en alles is in orde! Ik heb nog geen volgtopic maar dat ga ik binnenkort even maken :):)

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:14

ik wil denk ik volgens jaar ook weer met crem dekken.

Maar nog een ander vraagje. Is er behoefte aan een dc meeting?

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:21

Belker, fijn dat de castratie goed is gegaan en natuurlijk altijd fijn als anderen te spreken zijn over je pony.

Coralime, gefeliciteerd! Al is het voor jou natuurlijk wel nog eem erg lange wacht haha.

Lailapri, voor mij op het moment niet. Kriebel is nog in de opfok en moeders staat geblesseerd en bijna hoog drachtig. Dus heb geen paard om mee te komen. Maar als er anderen zijn is dat natuurlijk leuk.