nakomelingen van Don Cremello du Bois

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:02


Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:24

lailapri schreef:
Leuk een dc. Meeting bij dc. Misschien soort high tea met demo? En dan bijvoorbeeld allemaal.iets meenemen? Of heeft iemand aan ander leuk idee?


Lijkt mij erg leuk!!

Leuk filmpje van Jovi!

Kriebel wordt steeds mooier Myrthe! Hoe groot is hij nu?

Suzzy_3, hopelijk valt jouw veulentje klein uit!

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:32

Evita, dat durf ik niet echt te zeggen. De wei was erg nat dus hij zakte wat weg terwijl ik niet weg zakte. Vind het ook erg lastig te schatten. Hij komt in elk geval voorbij mijn sleutelbeen en ik ben 1.74 :')

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 16:40

En hoe gaat het met jullie schatten?

Met die van mij gaat het goed. Staat nog steeds in training en mis hem nog steeds.
Hij heeft weer een sportlook:
Afbeelding

Afbeelding

Belker

Berichten: 15322
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:16

Stip gaat lekker. In alles gewoon alles waar ik op gehoopt had........
Afbeelding

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:50

Mijne gaat ook goed. Ben heel blij met hem. Het is echt een knuffeltje.Afbeelding
Afbeelding

lailapri

Berichten: 22129
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:54

Poeh ik heb er natuurlijk 3 en de kinderen daarvan en daar ook weer kinderen van maar ik zal me beperken tot de 3.

Delano heeft een hele leuke bijrijder gevonden. Zelf rijdt ik ook af en toe. De laatste keer was een puzzel tocht. Heerlijk gereden en zelfs eendjes gevangen. Het is altijd genieten om hem te rijden.

Devaney wat zadelproblemen. De zadelpasser vandaag even naar gekeken. Nu iets voor tijdelijk want haar zadel gaat dus echt niet meer passen en de zadelpasser vraagt ZICH ook af hoe ze dit ooit heeft kunnen aanmeten echter hebben wij beide gezien dat het goed lag toen.
Springen wel weer opgepakt na val ruiter. Gister oefenspringen gedaan.
Afbeelding

Djemo even zoeken dressuur gaat niet geweldig dus ook gister oefen parcoursje gedaan. Dit vond hij echt wel leuker. In juli zadel besteld. Echter fout gegaan in communicatie tussen zadelpasser en leverancier dus geluk bij ongeluk van een dressuur zadel en vzh zadel kunnen maken.
Afbeelding

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:28

Stip is geweldig mooi aan het worden.

Die ik nu nog heb staan gaat meeste kans volgende week naar de nieuwe eigenaar.
Is een zwijntje....zelfs in een schone stal weet hij zich in die ene mestvijg te rollen. Ligt het liefste in de mest. Iedere dag haal ik hem onder de mestplekken uit de stal. :+

lailapri

Berichten: 22129
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:39

Fijn ik had er een van cassanova op de wei groot land met wat koetjes schapies en dan 3 merries met veulens. Er hing altijd wel ergens een koeienvlaai aan hem. Regelmatig op.zijn hals en dan aaide ik hem vanaf de ene kant aan de andere kant van zijn hals en iel. Zat ik weer in de mest te graaien.

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:47

Belker, hoe gaat het met de verkoop? Vind het zonde dat je hem weg moet doen, maar begrijp het wel. Dan is het helemaal jammer dat hij wel alles is wat je hoopte dat hij zou worden.

Myrthe, kriebel ziet er leuk uit. Heerlijk als ze zo knuffelig zijn. Davino ook. Hmm heerlijk.

Lailapri, die van jouw zijn ook leuk. Fijn dat je het zadelprobleem kunt oplossen.

Neonlight, haha je hoeft je in ieder geval niet te vervelen met zo’n eentje. Maar ach zolang ze braaf zijn is een varkentje niet erg :+ :P

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 22:54

Myrthee_ schreef:
Evita, dat durf ik niet echt te zeggen. De wei was erg nat dus hij zakte wat weg terwijl ik niet weg zakte. Vind het ook erg lastig te schatten. Hij komt in elk geval voorbij mijn sleutelbeen en ik ben 1.74 :')

Hier heb ik helemaal niet meer op gereageerd! Sorry! :\ Ik ben ook slecht in inschatten van schofthoogtes. Ik heb er wel eens dik 15cm naast gezeten :') Maar als ik je laatste foto’s zo zie pas je er over een jaartje of wat makkelijk op!

Leuk Madje1992! Wanneer ga je de teugels overnemen?

Ik ben echt verliefd op Stippel! Wat een prachtig dier vind ik dat. Ga je hem verkopen? Wat jammer zeg! Hij zal vast snel weg zijn.

Lailapri, wat lekker dat ze het springen zo leuk oppakken! Lastig he, zadel problemen. Goed aanmeten is ook een kunst, zeker bij die jonge dieren die nog zoveel veranderen.

Neonlight, bah, niet handig zo’n varkentje. Zeker niet met zo’n licht kleurtje, hihi! Ach als hij maar lief is.

Mijn DC-tje zit nu bijna 4 maanden in mama-Bins’ buik en is ongeveer zo groot als een kat :') Zie je m’ al zitten?
Afbeelding

lailapri

Berichten: 22129
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 23:03

Trouwens, ik heb marjolein gesproken en zij raad aan een meeting te doen als er weer veulens zijn. Wat heeft jullie voorkeur? Nadeel voor mij is dat ik help met e.t. en dus op laatste moment niet zou kunnen. Die merries laten zich niet voorspellen helaas.

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 21:40

Evita: in Maart komt hij weer bij mij staan.

Ooh dat is inderdaad wel het leukste als de veulens er zijn. Moeten we tegen die tijd een datumprikker openen? Zou wel jammer zijn als je er niet bij kunt zijn, maar je kunt dames niet dwingen alles gesloten te houden zodat we op meeting kunnen.

lailapri

Berichten: 22129
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 22:13

Nee helaas

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 23:01

Al zouden we dan natuurlijk ook wat later in het seizoen afspreken natuurlijk. Juli bijvoorbeeld? Of verwacht je ook late veulens Lailapri?

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 08:25

Dat lijkt me echt super leuk! Tegen die tijd heb ik ook een Don Cremellootje in de wei lopen als het goed is.

lailapri

Berichten: 22129
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 09:21

Myrthee_ schreef:
Al zouden we dan natuurlijk ook wat later in het seizoen afspreken natuurlijk. Juli bijvoorbeeld? Of verwacht je ook late veulens Lailapri?

Ik heb 2 banen. Ik werk als gebouwen onderhoudt op een stal waar ze fokken en aan sport doen en ij ben dierenarts assistent bij een paardenarts. Op dat bedrijf waar ze fokken doen ze embryo transplantatie met stuk of wat merrie. Dat betekend merrie dekken, embryo spoelen en dan in draagmerrie plaatsen. En dat doet dan de arts waarvoor ik werk op die manier ben ik ieder geval 5 dagen per week en eigenlijk ook wel de weekenden beschikbaar voor het assisteren bij het spoelen, zo is dat een beetje opgezet. Dat spoelen mikt nogal nauw en kan je niet even een dagje later doen. Ik zal met ov naar marjolein toe moeten en reis daar enkele reis op zaterdag (zondag rijden er geen bussen) 4 a 4,5 uur over. Even op en neer is dus een hele dag weg. Dat is voor mij geen probleem want ik heb ook stage gelopen bij marjolein maar is wel lastig als we moeten spoelen want dat is dan vaak ergens tussen 10 en 16 uur dat we dat doen ivm ritueel van de paarden met voeren en paddock enzo en hulp van personeel met vasthouden van eventueel veulen. Ik vind het kei leuk om te doen maar moet er ook wel een en ander voor laten. Eromheen plannen is niet te doen want je erkend vanaf de ovulatie en dat laat zich wel een beetje sturen maar merries kunnen ook geheel hun eigen ding doen.

Wat betreft lengte van het seizoen, van februari tot juli/augustus.

Wat betreft of ik zelf late veulens verwacht, ja heb de laatste met cassanova laten insemineren in september.

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:20

Weet niet of het voor jouw zou schelen als je bijv. in Utrecht opgehaald of afgezet wordt? Wil er best wel wat voor omrijden als het je zou helpen. Heb ik meteen gezelschap in de auto tijdens het rijden.
Is dan inderdaad wel lastig om dan iets te kunnen plannen voor iets langer dan 1 a 2 uur.

lailapri

Berichten: 22129
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:50

Haha als het te laat wordt neem ik gewoon mijn tanden borstel en pyjama mee en als ik niet kan overnachten huur ik voor een nachtje een stal :')
Meerijden is altijd gezellig. Kan ook vanaf ede-wageningen dat is iets makkelijker bereikbaar vanaf de snelweg geloof ik.

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:57

is voor mij ook goed te doen.
Whahaha, ik denk dat die paarden dan toch even twee keer kniperen. Volgens mij is je verblijf dan wel goedkoop. :+

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:59

Eventueel kun je dan ook wel met mij meerijden hoor lailapri, zie dat je dichtbij woont. Ik rij vanaf Hoorn. Maargoed, het veulenseizoen is nog ver weg! Dat zien we tegen die tijd wel.

lailapri

Berichten: 22129
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:04

Hoorn zit precies tussen mijn huis en de praktijk in waar ik werk dus dan kan ik via de trein wel naar huis of daarheen dus dat is voor mij heel fijn.

marjolein88

Berichten: 4054
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:13

lailapri schreef:
Haha als het te laat wordt neem ik gewoon mijn tanden borstel en pyjama mee en als ik niet kan overnachten huur ik voor een nachtje een stal :')
Meerijden is altijd gezellig. Kan ook vanaf ede-wageningen dat is iets makkelijker bereikbaar vanaf de snelweg geloof ik.


je mag en kan altijd hier overnachten !!! :D geen enkel probleem :D

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:54

Is inmiddels meer bekend hoe de nakomelingen vanuit een paard het doen/ qua formaat, bewegingen etc.?
Ben wel nieuwsgierig!

deesje114
Berichten: 38
Geregistreerd: 15-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:18

Hoi allemaal,

Na 2 jaar toch maar besloten om zelf een keer op bokt te kijken en wat te plaatsen aangezien ik van vele mensen hoor dat ze mijn paard kennen van bokt.

Ik heb een 2 jarige don cremello x jazz genaamd Dotan.

Hopelijk kan/mag ik hier mee praten ben namelijk erg benieuwd hoe andere don cremello’s het doen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door deesje114 op 23-10-17 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt