Nakomelingen van Decor Delatio

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
R_isje
Berichten: 6
Geregistreerd: 08-10-10

Nakomelingen van Decor Delatio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 14:31

Hallo Allemaal,

Twee jaar geleden heb ik een Decor Delatio veulen gekocht genaamd Furole. Het is echt een fantastisch dier met een super karakter!! Ik ben benieuwd hoe de eerste Delatio nakomelingen het onder het zadel doen? Of hoe is jouw Delatio nakomeling? Ik ben heel benieuwd..

elude
Berichten: 297
Geregistreerd: 04-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:32

Ik heb een delatio merrie, net een paar weken ohz.

joanjacobs
Berichten: 1
Geregistreerd: 16-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 21:16

Ik heb een delatio merrie van 2, met ook een heerlijk karakter, als veulentje al.
Ze kan wel soms wat eigenwijs zijn maar das logisch..
Qua bewegingen moet je haar wel uit de tent lokken maar het zit er zeker in!!

avd_b
Berichten: 5
Geregistreerd: 22-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:41

Hoi, misschien leuk om je te laten weten, ik heb een 2-jarige zusje van jouw paard, uit dezelfde moeder (Urole). Vader is Everdale. Het is een enorm vriendelijk leergierig en mooi dier. Hoe gaat het intussen met jouw paard?
groetjes, Anneke

R_isje
Berichten: 6
Geregistreerd: 08-10-10

Re: Nakomelingen van Decor Delatio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 21:29

Hoi Anneke,

Wat gaaf zeg..
en wat leuk om te horen. Furole is ook echt en prachtige merrie. Maar niet het makkelijkste karakter. In de omgang is het een super vriendelijk paard en kan je er werkelijk alles mee maar onder het zadel is het wel een complexe merrie.

Ze is nu 5 jaar en ik rij en nu B springen L2 dressuur en L eventing mee. Het is een dier met heel veel Go. Ik weet zeker als ik eenmaal het vechtlust volledig voor me heb werken dat ik geen fijner dier meer kan bedenken.

Heb je misschien Facebook dan voeg ik je toe. Op mijn pagina staan een hoop foto's van Furole. Hoe gaat is jou merrie nu? Furole is heel lang klein gebleven maar meet op dit moment 164

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Nakomelingen van Decor Delatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:45

Vriendin van mij heeft een hele fijne nakomeling van Delatio. Super karakter en zo super functioneel en makkelijk in zijn beweging. Wordt, als hij er klaar voor is, denk ik meteen Z gestart.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 09:21

Is er nog nieuws over de Delatio-nakomelingen?

Ik heb 6 weken geleden een 5-jarige Delatio-zoon gekocht, uit een springgefokte merrie. Hij meet ongeveer1m67 en is net zadelmak.

Er is echter iets misgelopen tijdens het zadelmak maken, waardoor er nu soms wat paniek is tijdens het rijden. Vooral net na het opstijgen wil hij nog wel eens lelijk doen.
We zijn rustig met hem aan de slag gegaan en de eerste paar weken leek hij alles heel goed op te nemen. Op verschillende locaties geweest, een klein buitenritje gemaakt, tussen andere paarden gereden, ... Nu hebben we een beetje een terugval, in de laatste 3 weken heb ik toch af en toe vliegles gekregen. Ik heb hem voor de zekerheid nu even bij mijn trainer gezet, zodat we eens een periode echt met hem kunnen werken.

Verder lijkt hij wel echt een heel goed hoofd te hebben. Op buitenrit of wandeling kijkt hij nergens naar, hekjes, tonnetjes of andere dingen in de piste zijn geen enkel probleem, ...
Bedoeling is om hem eventueel voor de mensport te gebruiken, en tot nu toe lijkt het of hij daar geschikt voor zal zijn :)

nikysa90

Berichten: 786
Geregistreerd: 08-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 00:18

Hier ook een enthousiaste Delatio eigenaar! Heb alweer 3 jaar een fantastische merrie van deze hengst. Ze lijkt als twee druppels water op hem en heeft een fantastisch karakter. Heel veel looplust, eerlijkheid en weinig merrie-gedrag.