Nakomelingen Desperado

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Balou_k

Berichten: 14089
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:59

noorbeek1234 schreef:
Dawson123 schreef:
Wauw wat een mooie foto's !! Ik wil ook zo graag nog een shoot doen in de toekomst met die van mij ... Misschien moeten we een keer een Desperado foto meeting houden :+

Gister heeft mijn puppy een nieuwe Bucas Smartex gekregen, wat een top dekens zijn dat zeg echt ideaal.

[ [url=m/OmgnCX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat zou inderdaad superleuk zijn! Met alle Despi's van dit topic! :D


Ik las even 'alle depri's van dit topic!' :')

Als dat ergens volgend jaar in de zomer zou zijn doe ik graag mee. Mijn madamme is nu niet op haar knapst.. Harig en Uhh nogal uit model. :D
Zowel als fotografe als met model overigens, er zijn vast wel andere Despi lovers die mijn 'woeste' (kuch) Jara dan mee willen zeulen.

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:28

Jaa precies ergens eind voorjaar begin zomer als ze wat ook een betere vacht hebben! Zou wel echt super leuk zijn.

Die van mij was gister voor het eerst stout in 6 weken haha. Zijn die van jullie ook zo fris door de kou?

Balou_k

Berichten: 14089
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:50

Dawson123 schreef:
Jaa precies ergens eind voorjaar begin zomer als ze wat ook een betere vacht hebben! Zou wel echt super leuk zijn.

Die van mij was gister voor het eerst stout in 6 weken haha. Zijn die van jullie ook zo fris door de kou?


Die van mij kent het woord stout niet echt, maar ze is ook nog geen 3 en een echte baby.
Als ik haar al stout kan noemen is het omdat ze ergens van schrikt, begint te snurken en daarna een prachtige piaf aan de hand laat zien, of prachtige zijgangen. Maar dit wel allemaal aan een slap touwtje want voorbij steken en trekken mag niet.

Fris staat ze dus wel, maar dat mag het is ook best wel fris buiten..

Nu heb ik ook wel erg veel geluk met mijn plekje. Ze staat, ook nu in de winter van ochtend tot avond laat buiten met andere paarden, ik denk dat dat onwijs scheelt. Maar ik weet ook heel goed dat dat niet overal mogelijk is.

Pieneliene

Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 21:25

ik heb ook het geluk dat Isa van 8 tot 4 buiten staat nu. Scheelt denk ik een hele boel.
Ik kan niet zeggen dat ze enorm fris is, gewoon vrolijk. heerlijk om naar te kijken <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 11:27

Allereerst iedereen een geweldig en sportief 2017

Van de week ook foto's laten maken. Had ik als cadeautje aan me kinderen gegeven. En ja dan kan ik natuurlijk mijn eigen paardjes niet over slaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Hebben jullie ook nog andere paardjes.

Ik heb zelf nog een 12 jarige merrie van rhodium ze heet Zilana W.
Afbeelding

Me dochter van 17 heeft een 12 jarige mengelmoes.
Ze heet latisha
Afbeelding

Me zoon van 16 heeft een 4 jarige merrie van special D ze heet Heavy

Afbeelding

En me jongste dochter van 12 heeft een bonte D pony genaamt beauty


Afbeelding

Ik ben wel benieuwd of jullie nog andere paardjes hebben en zo ja foto hahahah

Pieneliene

Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 11:38

Ilona, ik wens jou ook een geweldig en sportief 2017!
En alle andere desperado-eigenaren hier natuurlijk ook!
Wat een heerlijke paardenbende hebben jullie zo zeg! Hele mooie foto's ook. Ik wil ooit ook nog black foto's van Isa. Rijd je ook actief met jou merrie? Is dat dan de moeder van je gup?
Ik heb alleen Isa, en 2 katten thuis hihi.
Ooit wil ik wel een veulen fokken, maar eerst rijden.

Anoniem

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 11:51

Nee dat is niet de moeder van kingston.
Ik heb Zilana nu 2 jaar en het is best een hele moeilijke merrie.
Toen ik der kocht had ze nog niet veel ervaring. Ze werd gereden met een niet passend zadel met een gebroken boom.
Met inrijden is ze te strak in de bijzet gezet waardoor ze is gaan stijgeren en is omgeslagen.
Je kon dus het bit Niet aannemen. En ze had alleen maar binnenbak gezien.
En wij hebben alleen buitenbakken met hooglanders soms aan de bak.

Ze was bang voor water hooglanders eenden reigers der eigen schaduw. Dus eigelijk wel voor zoon beetje alles. Plus daar bij is ze erg sensibel.

We zijn nu 2 jaar verder en hebben al erg veel bereikt.
Ze gaat nu gewoon Door de plassen in de bak heen. Ik kan der nagevelijk rijden met me teugels op maat.
Reigers eenden allemaal geen probleem meer hooglanders blijven wel eng maar ook dat gaat steeds beter. Hier is iemand voor geweest waarmee we een sessie hebben gedaan van ruim 4 uur.
We rijden 3 x per week prive les al 2 jaar lang

Pieneliene

Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 11:55

ochjee wat een verhaal.
Goed dat je zo doorgezet hebt!! Ook plannen voor wedstrijden, of is dat weggelegd voor kingston later?

Anoniem

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:09

Nee hooguit onderling ga haar die stress allemaal niet aandoen.
Ik heb heelveel geleerd van der ben blij dat ze nu sinds 5 maanden van de nurv control af is. Ze krijgt een suikerarm dieet en daardoor zijn spanningen onder controlle te houden.
In het begin als ze echt bang was zoals met de hooglanders dan voelde je der hartslag door het zadel heen ze hoorde me niet zag de andere paarden in de bak niet kon totaal geen contact krijgen en reageerde dus nergens op zat totaal in der eigen wereld. Ben blij dat dat er nu uit is.
Afbeelding

Balou_k

Berichten: 14089
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:36

Wij hebben inderdaad twee paarden als gezin, we hebben sinds november vorig jaar (wat klinkt dat ver weg) een Friese merrie erbij.
Eigenlijk voor mijn vriend en zusje, maar natuurlijk is het hier niet 'cd van jou, cd van mij' en hebben wij dus twee paarden.

Afbeelding

Afbeelding

Wat een verhaal, wat mooi dat je al zoveel hebt bereikt! Wat rot als een dier zoveel angst heeft, dat er uit krijgen is nooit makkelijk!

Iedereen hier natuurlijk een gelukkig en sportief nieuw jaar toegewenst. En dat we maar onwijs mogen genieten van onze paardenkinders!

Pieneliene

Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 14:59

Ilona, jeetje dat is wel heftig inderdaad.. Goed wat je dan bereikt hebt!

Balou, leuke dame!! Is ze al wat ouder? gezien haar witte kol? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 15:12

Leuke fries woord er recreatief mee gereden of ook dressuur.

En angst eruit krijgen is respect rust en geduld. We hebben ook echt een super band samen.
Ik vertrouw haar voor 100% en die vertrouwen geeft ze ook terug

Balou_k

Berichten: 14089
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 15:26

Pieneliene, ze is al 17, maar dat mag je niet te hard zeggen hoor want dan raakt ze beledigd. Op deze manier stuitert dat dier nog rond als ze 30 is.. :')

Mijn zusje gaat er vanaf deze maand mee beginnen lessen bij Maartje Elbers en wilt in de toekomst eens een wedstrijd starten en verder wat buiten rijden.

Mijn vriend leert het echte rijden op deze wijze dame die niks cadeau geeft en wilt uiteindelijk ook buiten rijden.

Ze heeft altijd voor de kar gestaan en is recreatief bereden. Maar heeft een karakter waar je U tegen zegt, doodeerlijk, niks cadeau en altijd in voor een discussie of een grapje.
Heerlijk dier!

Pieneliene

Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 15:32

Ilona, nouja toch knap. Niet iedereen zal zo doorzetten ;)

Balou, maakt toch ook niet uit? ;) Je kan nog jaren van haar genieten hoor!
een echte merrie dus hihi :D

Balou_k

Berichten: 14089
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 15:45

Pieneliene schreef:
Ilona, nouja toch knap. Niet iedereen zal zo doorzetten ;)

Balou, maakt toch ook niet uit? ;) Je kan nog jaren van haar genieten hoor!
een echte merrie dus hihi :D


Absoluut, heel erg leuk dier. Nu twee echte merrie's en eigenlijk ben een ruinenmens. :')

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 16:15

Ja hoor hier ook nog meer paarden!

Hier mijn special d ( moeder van livia)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier onze pony ( c)

Afbeelding
Afbeelding

Ons opa paard ( vasco)
Afbeelding
Afbeelding

En natuurlijk ons livia

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:18

Pieneliene schreef:
Ilona, nouja toch knap. Niet iedereen zal zo doorzetten ;)


Ze is het echt dubbel en dwars waard ze heeft echt een super lief karakter en ze is absoluut niet gemeen.


Pol1 leuk ook een special D.
Die van ons is pas 4 en echt nog een puppy. Als veulen zijnde een wormen infectie gehad en daarom dus nog klein voor der leeftijd. Ze is iets kleiner als Kingston. Ze staat ook lekker met king samen in een hele grote box kan ze lekker paardje zijn ze is heel erg speels. We hebbem der pas sinds half november. Van de zomer gaat ze de wei op in de hoop dat ze nog wat zal gaan groeien.

powiepower
Berichten: 761
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: op Snis =)

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:24

Hey Balou, als je naar Maartje gaat kom je zo'n beetje langs mij! Als je eens wilt komen kijken naar mijn Desperado ben je altijd welkom hoor :)

Balou_k

Berichten: 14089
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:25

powiepower schreef:
Hey Balou, als je naar Maartje gaat kom je zo'n beetje langs mij! Als je eens wilt komen kijken naar mijn Desperado ben je altijd welkom hoor :)


Wauw iemand dichtbij! Maartje komt bij ons op stal, daar er meerdere lessen bij haar. Maar ik kom graag alsnog eens langs! :)

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:23

Mijn merrie is ook niet zo groot..Maar 1.64! Ik hoop dat livia wat groter wil worden!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:46

Die van ons is rond de 1.55 dus hopelijk woord ze nog paard als ze de wei op gaat voor een maand of 6

King van mij komt uit een merrie van 168
En is zelf nu rond de 158 hij is nu bijna 20 maanden

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 07:13

En hoe oud is jullie special d [***]? Oja zie t al 4..Daar kan nog wel wat bijkomen maar t is idd wel klein..
Hoe is haar karakter?

Anoniem

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 09:11

Super braaf hij is nu bezig met inrijden en ze doet alles alsof ze nooit anders gedaan heeft

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:52

Ah dat is fijn..Die van mij was ook braaf met inrijden!
Verder een zeer gecompliceerd karakter! Zeer loperig snel gespannen. Wel het liefste paard war ik ken!

Pieneliene

Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 10:22

Ik heb afgelopen maandag weer les gehad en wat deed Isa het toch goed. Tussen de bordjes gereden en ze pakt het allemaal zo top op. <3 Instructrice vind dat ik maar wat wedstrijdjes moet gaan meepakken.. Dat weet ik nog niet hoor hihi.

Ilona, de 160 haalt ze denk ik wel als ze een jaar of 6 is? Maar veel groter denk ik niet meer. alle groeischijven in de benen zijn allang dicht, dus vele centimeters zullen het niet meer worden.