Nakomeling Krack C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SteffiiY

Berichten: 22547
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:45

Ik lees ook stiekem mee hoor :)

Zag het filmpje ook voorbij kom en vind het knap dat je hem zo fijn hebt lopen op zo'n bodem :D Zit eruit als een belovende combinatie, je rijdt netjes!

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:14

Dankjullie :o ben ook echt wel trots.. Iemand heeft ook enkele mooie foto's gemaakt van ons :D ga eens kijken straks in de pauze of ik ze erop krijg!

Ik vroeg me af, vinden jullie dat niet raar dat mijn papa Vlaams voorleest? Ik vond het de eerste keren een beetje raar om naar een Nederlands voorgelezen proef te luisteren :D

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:20

Jawel :D daarom zet ik altijd het geluid aan. Vind het leuk om alle verschillende dialecten te horen.

SteffiiY

Berichten: 22547
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:21

vibabu schreef:
Jawel :D daarom zet ik altijd het geluid aan. Vind het leuk om alle verschillende dialecten te horen.

Ja ik moest ook goed luisteren hihi

moniek21
Berichten: 4619
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:15

Ik zal het nog eens bekijken maar dan met geluid aan :D

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:20

Haha dacht ik al :D

Heb effe tijdens werk ze erop gezet, foei :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Sorry voor de spam :')

__PrinCes

Berichten: 2552
Geregistreerd: 14-07-05

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:53

Nette foto's hoor!
Kon het filmpje net bekijken, wat een bodem zeg niet te doen! :ook vind het asociaal dat ze dat gewoon toelaten :') daarbij moet ik zeggen dat je hem erg netjes en zacht rijdt zo op het filmpje! :j

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:20

Dankje Princes!
Ik probeer over de bodem niet zoveel meer na te denken maar idd het lag in de ring dan ook nog eens zwaarder dan tijdens het inrijden.. Viel wel tegen maar anders dan kan ik 60% van de wedstrijden terug naar huis rijden als ik mij er niet overzet :')
Het was dus letterlijk een patattenveld, je zag ze nog liggen :') daarvoor woelen ze redelijk diep in de grond, een afgereden veld van stro of maïs is gunstiger omdat ze dan niet in de grond gegaan zijn maar ach.. Twas effe slikken en doorgaan :)
Op stal zeggen ze soms ook tegen mij van huh rijdt jij op die slechte bodems of met zoveel drukte of weet ik veel (bedoelen ze niet slecht trouwens), maar de mijne heeft er al zoveel van geleerd!! Hij mocht echt niet nog meer van suiker worden dan hij al was := ze leren zich wel aanpassen uiteindelijk!

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:24

Hoe meer je naar de bodem gaat kijken des te meer je er naar gaat rijden....
Dat aanpassen geloof ik ook wel. Als je alleen maar op knappe bodems rijdt en je heb dan met bijv een kampioenschap iets anders dan baal je ook als je je er niet doorheen kan trekken.

Niet helemaal Krack C topic waardig maar toch mijn nieuwste aanwinst even kort laten zien. Eerste keer los:
https://www.youtube.com/watch?v=mSiY7cE ... e=youtu.be

en ze kan nog springen ook :D
https://www.youtube.com/watch?v=h7YG7qo ... e=youtu.be

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:47

Ik vind het een leuk beest Vibabu!! Zit een leuke lossigheid in vind ik :D Alleen jammer dat je filmpje gedraaid is, doet beetje pijn aan mn nek :P

moniek21
Berichten: 4619
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 17:17

Idd een leuk beestje Vibabu .. loopt al lekker door het lijf . Wat voor bloed is het ?

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 17:59

Ja sorry, mijn vader heeft het gefilmd en die is van het kantelen en geen idee hoe je dat anders krijgt :') gelukkig is het geen lang filmpje ;)

Pa is Eastwood s (van ampère) en moeder is van de hengst prestige vdl. Ze is sinds het weekend ook bff met vosje geworden :')

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 20:21

Haha super dat ze al zo overeen komen :)

moniek21
Berichten: 4619
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:28

Ampère is wel goed bloed en prestige erachter een belofte , wat zijn je plannen met haar ?

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:07

Tot nu toe is het een heel fijn en lief paard. Ben heel benieuwd wat het gaat worden.
De bedoeling is om zadelmak te maken, door te rijden en kijken wat ze kan wat betreft springen en cross. Al zal de basis gewoon dressuur blijven. Ze heeft echt een gigantische galop wat van pas zou komen in de cross en springen heeft ze goede manieren. Eigenlijk een heel allround paard denk ik. En als het niet meer lukt met tijd oid gaat ze weer te koop :) Heb haar gewoon voor de plezier en omdat ik graag een keer een paard zadelmak wilde maken.

moniek21
Berichten: 4619
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:55

Dat doe je dan toch goed Vibabu, lekker zelf kijken of het wat voor jezelf is en anders gewoon naar een ander .

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:29

Stilletjes hier :)

Vandaag wedstrijd gehad! Ging goed vond ik, nog wat kleinigheidjes. Jammer genoeg vond de jury het minder ;) maar we laten ons niet doen! Het is nog geen winnende proef dus ga ik ook niet onnozel doen! Nog beetje oefening en dan komt dat wel :)

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 21:34

Jammer dat het niet matchte qleke! Maar komt vastgoed de volgende keer. Heb je het gefilmd? Soms sie je daar dan ook wel eens iets op terug.

Gister heb ik gecrosst met mijn andere paard. Ondanks dat we gedwiskwalificeerd zijn was ik zo blij <3 heb echt hele fijne sprongen gehad!
Vosje ga ik zondag in de m2 starten. Ons debuut :)

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 07:15

Woops Vibabu, hoe geraak je gediskwalificeerd als ik mag vragen? Wel super dat je het zo goed vond!

Ja wordt altijd gefilmd bij mij! Ik geloof enkel nog 100% mezelf of mijn trainster (ben gelukkig kritisch genoeg hoor :P) Sommige jury's hebben gewoon hun voorkeur en daar heb ik mij bij neergelegd :D Volgende week zijn we weer weg.. Vandaag en morgen mag hij effe uitblazen op de wei want ik vind het eerlijk gezegd wel zwaar voor hem, ook mentaal allemaal nieuwe, moeilijke oefeningen.. Gisteren toch heel mooi compliment gehad van de jury van vorige week die ik nog tegenkwam en dat maakt mijn dag gewoon goed :) 't heeft gewoon nog een beetje tijd nodig!
Het was zeker niet om te winnen, maar gisteren was ik laatste :oo ben nog nooit laatst geweest met [***] :') het was een shock! Maar was er heel snel overheen als ik terug dacht aan de proef :D

moniek21
Berichten: 4619
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 07:59

Vibabu, top dat je fijne sprongen hebt gevoeld.. jammer van de diskwalificatie .

Qleke, dat heb ik ook vaak hoor dat ik denk " ben ik nou gek " helaas blijft het een jury sport .

Gisteren Hudson gefilmd , vandaag gaan we te keuren naar Bodegraven.. fingers crost ;)

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:07

Spannend moniek! Zag ook al je oproep op het topic over paarden gezocht ;)

Ik had 4 weigeringen.... Je mag 3 weigeringen op 1 hindernis of 4 in totaal dus gediskwalificeerd :) Eigenlijk ben ik tevreden over het rijden van de cross maar niet over de einduitslag. Om het even kort en bondig te brengen.

Zo heb ik heel vaak op mijn briefje staan 'naast ac' terwijl ik echt op C richt en die echt tussen de oren van het paard zit.

moniek21
Berichten: 4619
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 18:14

Dat heb ik ook weleens.. zit de jury gewoon scheef ervoor ;)

Hudson hals en rug helemaal goed , straalbenen kogels en knieën ook .. alleen beide sprongen een fragment.. begin oktober wordt ie geopereerd .

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 18:44

Oh vandaar! :)

Is dat iets waarmee ze geboren worden Moniek?

moniek21
Berichten: 4619
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 20:16

Nee Qleke dat wordt veroorzaakt in de eerste 12 mnd van hun leven ( ocd ) en heeft met de groei te maken , ook kan het op latere leeftijd komen door trauma van buitenaf een klap of een glijer enz...
Maar het is heel goed operabel, en omdat hij nog nooit een overvulling van 1 van de sprongen gehad heeft gaat dat na de operatie ook niet meer gebeuren.. het is dan 2 wk box rust en 2 wk stappen aan de hand in de molen of onder de man .

R_emkee

Berichten: 3462
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:57

ooh dat valt eigenlijk best mee die revalidatie ;)
Mooi dat die verder pikobello is ;)
Alleen zou ik het niet zo openbaar op bokt zetten.. mochten klanten zijn.. ook al heb je al iemand uit verweggiestan