Nakomeling Krack C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__PrinCes

Berichten: 2551
Geregistreerd: 14-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 10:37

Oh wat jammer zeg! :(:) maar ik denk dat je zeker een heel goed huis voor hem kunt vinden, lijkt me zo'n fijn paardje!

Theduchess

Berichten: 154
Geregistreerd: 01-07-16

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 12:18

Oh wat jammer van Fly! Maar je bent al heel ver met hem gekomen, en het is super leuk om dan weer onderaan te beginnen met een nieuwe uitdaging!

Ik heb een week geleden voor het eerst met s&t gereden om het te proberen, ben er geen grote fan van maar mijn paard liep er duidelijker veel rustiger op, geen druk gedoe mee. Niet te veel gerommel met de aanleuning. Echt superfijn. Natuurlijk veranderd dat vast wel als je er eenmaal vaker mee hebt gereden, maar ik hoefde alleen maar te zitten meer niet. M'n handen zo stil houden als dat ik maar kon, sturen met m'n handen was amper nodig.

Hoe zijn jullie eerste ervaringen hiermee?
Afbeelding

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 12:22

Arme Hudsie :(:) Maar fijn dat hij weer thuis is! Spoedig herstel gewenst!

Jammer dat Fly weg gaat, dat vind ik stiekem toch wel de gaafste Krack uit het topic <3 Maar die zal ook vast weg gaan voor een gave portemonnee ;)

Dat ziet er inderdaad heel soepel uit, Dutchess! Ik heb nog nooit met S&T gereden, het zit natuurlijk wel te kriebelen nu het Z dichtbij komt, maar de paardentandarts/bitfitter zei (zelfs toen we nog L reden al) dat Gerrit zn mond zo klein is dat daar eigenlijk geen extra bit bij past. Nu is hij ook niet zwaar in de hand, dus we rijden lekker door op een dubbel gebroken bitje van 11.5 cm :P

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 12:33

Aaahw jammer dat flyy dan weg moet maar snap het wel :)

Wauw fij beeld die foto ! :)

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 13:48

Essie , snap ik je moet keuzes maken , en als het zon fijn ongecompliceerd dier is is daar veel vraag naar ... er zijn er tegenwoordig niet veel waar andere op kunnen stappen en ook nog mee weg kunnen rijden .

Theduchess , ik heb Hudson vorige week ook 3 x met S&T gereden puur om te kijken hoe hij zou reageren , hij kon nogal boos worden als ik het " gewone trens hoofdstel " in deed maar op de S&T liep hij super fijn , niet erachter kruipen maar gewoon een fijne aanleuning . Ik weet daardoor nu dat hij te veel riempjes aan zn hoofd dus niet fijn vind en dat hij erg gevoelig is op zn lagen ( ik heb een simpele stang van sprenger zonder tongboog , iets rond maar minimaal )
Maar als de jouwe er fijn op loopt dan is het prima toch, het werkt zo sterk in als dat je handen zijn...

Theduchess

Berichten: 154
Geregistreerd: 01-07-16

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 19:46

Ik durfde bijna niks met m'n handen te doen omdat ze dan in paniek raakte. Ik had dit hoofdstel van iemand geleend en zodra de tijd er bijna is laat ik de bitten aanmeten door een bitfitter. Ik durf zelf niet zomaar iets in te hangen, een grote tongboog geeft veel vrijheid voor de tong maar is bij een laag gehemelte ongunstig en een lage tongboog is voor een dikke tong ongunstig. Ik ga er zelf niet aan lopen frutsen, maar ben wel weer een ervaring rijker!

Maar jeetje Elise, 11,5??? Dat is wel heeeeeel klein, klein hoofdje. Ook maat cob hoofdstel?

__PrinCes

Berichten: 2551
Geregistreerd: 14-07-05

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 20:15

Die van mij heeft ook maat 11,5 en cob halsters/hoofdstel :+

Ziet er lekker ontspannen uit zo met s&t, altijd goed om eens te proberen. Ik train die van mij vaak zonder bit, slechts een kaptoom maar laatst heb ik alleen een stang erin gehangen en op de kaptoom gewerkt. Aan de stang had ik verder geen teugels gehangen oid. Nou zelfs toen merkte ik al verschil :') die van mij heeft heel snel de neiging om zich op te krullen en met die stang in deed hij dat totaal niet! Heel bijzonder.

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:56

Ah Essie daar ben je! Das zonde van Fly maar idd soms is het keuzes maken he..

Da's zalig Duchess dat het zo fijn ging!! Ik heb er nog nooit mee gereden, zou het niet kunnen zeggen..

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:56

Fly heeft idd ook 11.5.. kleine mondjes idd, mijn D pony had vroeger 12, moet je voorstellen :')

RKphoto

Berichten: 9
Geregistreerd: 02-10-17
Woonplaats: Eerbeek

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:59

haha dat had mijn huur pony toen ook :P
11,5 cm bitje

Wie o wie wil er morgen naar boekelo ?

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:21

Ik had voor Gerrit een Haflinger, die had ook wel een grotere mond geloof ik :P

Ik ga al naar Boekelo!!

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:52

Niceee !! Hopen dat de regen.mee valt....

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 21:02

Ik lees ook nog steeds mee hoor! Heb sinds gisteren mn eigen appartementje dus ben druk bezig met klussen, weinig tijd! Gien en ik gaan wel lekker eigenlijk, alles z'n gangetje. Gien is inmiddels alweer een Shetlander, zoveel haar zit er alweer op. Als het kouder wordt gaat heel snel het scheerapparaat erover :D

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 21:25

Ik ga ook! Bijna 3 uur rijden :') maar heb er zin in!

Mn moeder (van 60) heeft vandaag op vosje gereden :D eerst maar even aan de longe en een touwtje om zn nek. Maar uiteindelijk ging het goed :D leuk gezicht. Ben dan best trots op mn moeder :) ze had hem lekker aan het lopen.

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 23:23

Ahh leuk!! Ik had laatst mn moeder er ook op geparkeerd die ruim 20 jaar niet had gereden := Die reden redelijk zo weg. Ik wilde graag dat ze mee deed in een onderlinge 40+ wedstrijd hier in de buurt, maar dat vond ze zelf te stressvol :+


Ik vertrek morgenochtend vroeg met trailer naar het oosten; paard parkeren bij vriendin, dan Boekelo kijken en zondag (hopelijk) oefencross Broekelo rijden :D zin in!

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 06:19

Wat leuk moedeers die allemaal rijden :)

Bn vandaag te herkennen aan een oranje hoes over me rugzak zwarte paraplu en lichte regenbroek als ik die aan doe

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:53

Essie , er is een hoop interesse in Fly , ook al kijkers ?

Hudson is verbazingwekkend braaf op stal echt de rust zelf .. nog 9 dagen ;)

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:13

Aahw superr fijn moniek !

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:16

Remke , ja echt heel fijn .. kreeg vrijdag de vraag of ik hem iets gaf :') .. echt super braaf . Hij slaat ook niet meer tegen de wanden wat hij voorheen weleens deed .. super trots op hem <3

__PrinCes

Berichten: 2551
Geregistreerd: 14-07-05

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:19

Dat is fijn zeg Moniek!
Zo'n stuiterend paard in de stal schiet ook niet op voor zijn herstel :')

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:37

Oh wat lekker dat hij zo braaf is! Die van mij staat weer op de kliniek. Stond op zich wek rustig oo stal maar been werd zo dik en daar zijn ze er gewoon sneller bij en houden ze hem goed in de gaten, geeft toch wel meer rust.

Vosje vandaag weer gesprongen. Voor de eerste keer 2 rondjes B. In het parcours was ze zó gespannen dus kreeg wat gestok in de galop maar uiteindelijk 2 balken in het 1e parcours en in 2e parcours 1 balk door een windvlaag denk ik ;) leuk compliment van de jury gekregen en alsnog een 2e prijs. Nu heel veel kilometers maken om die spanning in het parcours kwijt te raken.

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:58

Hij is vandaag met vlag en wimpel geslaagd op de keuring, helemaal goed :) hij gaat naar het beste huisje dat ik voor hem kon wensen! Ik blijf hier nog wel stiekem meelezen hoor, vind het leuk om jullie en jullie krackjes te volgen :)

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 13:06

Dat gaat goed Vibabu! Gefeliciteerd met je prijs! Inderdaad veel kilometers maken en het moet steeds beter gaan :j

Wauw Essie, dat is dan snel gegaan met Fly! Gefeliciteerd met de verkoop, jammer wel voor jou, maar er was ook een leuk nieuw project in aantocht toch?

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 13:20

Heel snel gegaan Essie , hij krijgt vast een top huis . Ben je meegeweest naar de stal waar hij komt te staan ? Gezellig dat je mee blijft lezen :)

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 14:37

Ja heb een 2.5jr dream boy in de opfok staan :) die haal ik in december op. Dus komende tijd druk met jonge beesten. Nee, heb al wel heel veel foto's ontvangen! Echt leuk.