Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 8 [ 176 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

 
Profiel   

Ik stap ook op met een krukje lol, met mijn rijlarzen kan ik mijn been niet genoeg plooien lol. Paard gaat echt goed, veel vooruitgang in 2 weken tijd.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-16 16:35 



 
Profiel   

ik stap ook op met een krukje, ik kan ook met lange teugel opstappen.

@ titeblue Dat van je laarzen had ik altijd op de scooter, gelukkig had ik er ritsen in zitten waardoor ik ze los kon doen.

Heb mijn andretti op ander voer gezet, had toch het idee dat hij wat meer nodig had, in het begin met rijden heel fijn maar dan merkte je toch dat het wat te zwaar werd voor hem. Omdat hij nog zo jong is eerst een paar keer stap terug gedaan. Maar het bleef een beetje, dus toch maar ander voer. Ik had er een hard hooft in omdat mijn vorige paard 0,0 reageerde op ander voer.
Maar zo dat maakte toch wel even flink verschil, haha hij is nu gewoon druk voor zijn doen. Toch maar weer iets terug gezet in hoeveelheid, maar wel ander voer. We moeten nu even een goede balans vinden.

jullie al met voer aan het wisselen geweest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-16 18:05 



 
Profiel   

Die van mij wordt 4x per week getraind en krijgt maar 1,5 schep basisbrok per dag. Ze is super fit de laatste tijd dus meer heeft ze echt niet nodig.

Voer kan heel veel veranderen aan een paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-16 20:38 



 
Profiel   

Mijne eet momenteel gras en...gras! Nee s avonds krijgt hij 1l basis brok ook. En hij is Heel goed zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-16 21:04 



 
Profiel   

Hoe gaat het met de andere Andretti's? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-16 13:11 



 
Profiel   

Goed! Guusje mag individueel in de klasse L2 en met het viertal klasse M volgende week starten op de Brabantse kampioenschappen.

Individueel verwacht ik er niks van. Ik heb nog niet veel L2 gestart. Wil van de winter nl ook nog L2 blijven rijden.

En de andere Andretti's????

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-16 13:24 



 
Profiel   

Goed om te horen! Netjes ook al zeg! Hoe ziet Guus er nu uit? Grando nu paar keer B gestart en mogen zo over naar de L1. Laatse 2 starts ook in de prijzen dus gaat fijn. Hij begint nu eindelijk wat breder en sterker te worden en ik merk dat hij steeds meer aankan.

Die bonte andretti start nu in mijn regio en gaat nu ook het L1 in. Super toevallig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-16 13:58 



 
Profiel   

Ik heb zo even geen foto bij de hand maar Guusje is behoorlijk veranderd. Ze heeft veel bespiering bijgekregen en is ook flink in hoogte gegroeid. Toen ik haar als 3-jarige kocht was ze krap 1.60m. Nu meet ze zo'n 1.65m. Prima maat voor mij.

Fijn Nikita dat het op wedstrijd ook lekker gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-16 15:37 



 
Profiel   

Grappig dat ze toch allemaal wat laat zijn, maar uiteindelijk toch ook een mooie maat dus :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 09:52 



 
Profiel   

Super leuk om te lezen dat het zo goed gaat.
Fancy was ook een laatbloeier qua groeien. Kocht haar toen was ze net 1,64 hoog. Ze is nu 1,70 hoog.

Helaas weer wat achterstand opgelopen. Was na de revalidatie met mijn knie echt super op ritme met Fancy en de laatste weken liep ze werkelijk geweldig. Begin gemaakt aan de travers, keertwendingen en appuyementen in draf. Gewoon spelenderwijs.
Liep zo fijn dat ik eigenlijk nu graag M1 had gestart met haar.

Helaas heb ik zelf mijn arm enige tijd geleden gebroken met de motor. Was onderweg samen met mijn vriend en hadden wat regen onderweg naar huis. Reed super voorzichtig, maar waarschijnlijk op een witte streep of op het rode asfalt verloor ik de grip op het achterwiel tijdens een bocht. Reed maar 20 km/pu, maar het moment mijn motor weer grip had ben ik er toch af gegooid en lag ik anderhalve meter verder dan mijn motor op het asfalt.
Nog mijn motor samen met mijn vriend op de motoraanhanger geladen (was veel krasschade) en gelijk naar de dealer gebracht (was net 4 weken oud de motor. Splinternieuw dus). Op de terugweg naar huis begon mijn arm toch wel heel erg veel pijn te doen. Dus hop naar de HAP, van daaruit naar de eerste hulp en daar te horen gekregen dat de kop van mijn ellepijp was gebroken.

Nu bijna 7 weken verder ben ik sinds ander halve week weer voorzichtig begonnen met rijden. Rijden zelf gaat aardig pijnloos. Poetsen daarin tegen lukt me voor geen meter met rechts. Chirurg gaf aan dat het nog wel 2 tot 3 maanden gaat duren voordat ik weer pijnloos ben.

Gelukkig wel weer veel hulp van vriendin die haar ook reed tijdens mijn revalidatie met mijn knie.

Planning is dat ik vanaf week 35 haar weer helemaal zelf te trainen. Hopelijk op tijd klaar voor de indoor selectiewedstrijden.

Blijf die bonte Andretti wel erg leuk vinden. Knap diertje.


Zit nog steeds met de Andretti dag in mijn hoofd. Zat te denken aan bijvoorbeeld Jorinde te benaderen sinds zij lange tijd hem heeft gereden. Wil graag ook jullie mening daarop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-16 20:21 



 
Profiel   

Hello! Vandaag heb ik mijn paard ingeschreven bij de federatie, ik zal op 2 october de eerste keer starten. Galop is nog niet helemaal onder contrĂ´le, maar binnen 6 weken zou dat moeten lukken.
Ach, we zullen wel zien, moet wel een eerste keer zijn.
Ik heb een video van 2 weken geleden in draf maar die is op FB en ik weet niet hoe ik ze hier kan zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-16 17:28 



 
Profiel   

Eerste wedstrijd thuis vorige zaterdag.
Jullie moeten weten dat er 5 paarden op stal zijn, we hebben een buitenbak van 25x60, een paddock van 10x15 en weides.
Omdat er al zolang niet meer geregend heeft hier heb ik moeten oefenen in de paddock, want bak ligt veel te diep, ik heb denk ik 3 keren in mogen rijden.
Ze hebben een tent gebouwd, parking was naast de bak en zijn vriendjes een beetje verder op de wei.
Hij was dus echt niet tevreden en wou terug in zijn wei. Heeft veel geplakt aan de uitgang, hij doet het nogal vaker maar als ik hem een keer of twee uitleg dat het niet mag is het genoeg. Maar zaterdag niet dus, hij moest naar zijn vriendjes.
Ik heb dus weinig kunnen doen lol, was wel een oefenwedstrijd dus ik ben in de piste mogen blijven zelf was ik al heel lang uitgebeld.
Maar ja, zondag is onze eerste officiele wedstrijd, wel ergens anders dus ben benieuwd hoe hij zal reageren. Ofwel plakt hij aan de uitgang, ofwel helemaal niet omdat hij het niet kent, zullen wel zien, als we niet oefenen zal het zeker nooit lukken.
Dus hier een paar fotos toch.

[ img ]

[ img ]
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Positief is dat hij echt geen schrik had van niets, de tent, de sono, de vlaggen, niets, hij wou alleen naar zijn vriendjes.
Gisteren heb ik in de bak mogen rijden, eigenaar van de stal was alles aan het opruimen, ook niet van schrik. Heeft wel een paar keer geprobeerd naar de uitgang te lopen, maar is niet gelukt, heb hem een beetje uitgelegd dat ik beslis waar we naartoe rijden en hij niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-16 11:55 



 
Profiel   

Terug van wedstrijd. Is echt super braaf geweest, alleen een beetje bang van de jury.
Ben voor het galop gestopt want dacht niet echt controle te kunnen houden.
Ben dus echt blij, had het niet zo goed verwacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-16 19:27 



 
Profiel   

Mijn Andretti doet het ook nog steeds goed. We blijven dit seizoen nog L2 rijden omdat de oprichting nog niet is wat het moet zijn voor het M. Ze is nu ruim 5 maar groeit nog steeds. Die van jullie ook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-16 08:37 



 
Profiel   

Mijne is inderdaad een beetje lelijk momenteel, lang en niet dik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-16 18:29 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Onder de douche!

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-16 19:40 



 
Profiel   

@ Feanyth wat balen van je gebroken arm zeg! Hopelijk snel weer de oude! Hoe doet ze het verder?
@ ptiteblue de proef dus niet afgemaakt of hoe bedoel.je gestopt voor de galop? Fijn dat je er een goed gevoel aan over gehouden hebt! Mooi dier ook :)
@lizzy, Grando is ook wat de hoogte ingegaan denk dat hij momenteel rond de 1.70 zit.

Grando heeft vorige maand een enorm heftige gaskoliek gehad. Was erg spannend en hij heeft paar dagen op ic op de kliniek in Emmeloord gestaan. Hierdoor heeft onze training even stilgelegen. Hij was behoorlijk uit zijn doen en erg afgevallen. Nu sinds kort weer opgepakt en hij begint inmiddels weer zichzelf te worden. Heb hem een aantal keer in het B gestart en laatste paar keren prijs gereden. Gisteren voor het eerst meegenomen voor een L1 proef. Met inrijden liep hij zo onwijs fijn, maar heb ik hem wat te lang losgereden. In de proef was hij wat 'leeg' en daardoor werd hij wat onrustig in aanleuning. Terecht gejureerd op 171 en 176.5 met idd de aanleuning als aandachtspunt. Kortom hij is toch nog niet helemaal in topconditie natuurlijk dus stomweg te lang gereden en genoeg ontwikkelpunten.

Toch had ik een aantal weken geleden niet gedacht hem alweer zo snel.mee te hebben. We zijn goed geschrokken! Ik ben nog steeds in voor een Andretti dag! Zie ze nu steeds meer voorbij komen op concoursen ook :)

Dit was gisteren:

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-16 22:11 



 
Profiel   

Ik ben inderdaad gestopt dus proef niet afgemaakt. Er was contra galop en eenvoudige wissels, dus als Ik niet 100% controle had was het geen zin om verder te rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-16 06:26 



 
Profiel   

Ik hoop dat Gando niets meer krijgt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-16 06:26 



 
Profiel   

Nee dat snap ik heel goed. Heeft dan inderdaad geen zin. In welke klassw start je hem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-16 08:44 



 
Profiel   

Het was de 5 jarige préliminaire.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-16 10:35 



 
Profiel   

Hey allemaal!Mag ik hier meepraten?
Ik rij sinds begin juni ook een Andretti.
Hij is 5 en komt uit een Gribaldi moeder.
Niet zo groot,denk rond de 1.60.Hij kon dressuurmatig niet zo veel maar is enorm leergierig.
Heel nuchter dier,zou wat vlugger mogen zijn,maar moeder is ook wat traag in de beweging.
Het plan is hem aankomende winter een x te starten.Voor die tijd wil ik hem nog wel een x bij de fysio hebben.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-16 19:30 



 
Profiel   

Hoi Ambre,

Gezellig!!welkom Nog een Andretti nakomeling erbij :) die van mij komt ook uit een Gribaldi moeder :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-16 20:29 



 
Profiel   

Whoe mooie gallop! Zuinig op zijn. Vlugger kun je wel trainen, dat komt wel. Mooie man hoor!

me paps had nog een mooi plaatje van ons gemaakt een tijdje terug
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-16 21:56 



 
Profiel   

@ Persovero, mooie foto! Kan het zijn dat ik jullie vorige week in Emmeloord heb zien starten? Anders heeft jou paardje een heuse look a like!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-16 09:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 8 [ 176 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen