Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Persevero

Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Re: Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 16:30

nope niet mogelijk :D

nikita_love

Berichten: 1339
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Emmeloord

Re: Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:33

Haha oke dan loopt er echt een soortgelijk paardje hier in de buurt. Zag m starten in de B dressuur en was een Andretti nakomeling:)

ptiteblue

Berichten: 1391
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 23:06

https://youtu.be/gtYuyaOnVOA

Zondag. Paard is verhuisd maar piste is kleiner en vlug nat. Ik heb praktische keuzes moeten maken. Ben van job veranderd en heb Minder Tijd. Nu mag hij ook in de winter buiten en hoef ik niet allé dagen te gaan.

bokken123

Berichten: 468
Geregistreerd: 18-02-08
Woonplaats: Denekamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:51

Ik meld me ook! Wat grappig dat er veel nakomelingen van AndrettixGribaldi zijn.
Ik ben sinds enkele weken ook eigenaar van een AndrettixGribaldi.
Het is een merrie van ruim 3,5 jaar oud en ongeveer 1,65 m hoog.
Ze heeft nog echt een puppy uiterlijk, maar is in de beweging al erg groot. Ze lijkt op foto's daarom soms kleiner dan ze in het echt is. We doen het daarom lekker rustig aan.
Ik heb nog weinig foto's van haar, maar hier alvast een paar.

Afbeelding

Afbeelding

janderegelaaJarig
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:59

ptiteblue schreef:
https://youtu.be/gtYuyaOnVOA

Zondag. Paard is verhuisd maar piste is kleiner en vlug nat. Ik heb praktische keuzes moeten maken. Ben van job veranderd en heb Minder Tijd. Nu mag hij ook in de winter buiten en hoef ik niet allé dagen te gaan.

Ik vind dat je een leuk paard hebt met potentie.

Op je foto's van 8 oktober (geloof ik) heeft hij alleen wel echt een valse knik in zijn hals. En dat verklaart ook wel waarom er op die foto's en je filmpje eigenlijk een paard zonder verbinding is. Als je dat voor elkaar hebt kan het denk ik heel snel gaan.

Persevero

Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:32

oohh die laatste foto's heeft echt dezelfde oogjes als de mijne :D

Dressage001
Berichten: 87
Geregistreerd: 02-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:53

Hier weer een update van mijn Andretti. Het afgelopen jaar heeft hij zich mooi verder ontwikkeld en hij begint al echt paard te worden, het jonge puppie is er echt vanaf! Hij is nog steeds super braaf onder het zadel en fijn te rijden. Ik ben dus (nog altijd) enorm happy met hem!


Afbeelding

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:48

Ziet er goed uit.

Ik ben zelf een beetje aan de sukkel met mijn Andretti. We gingen eigenlijk als een speer maar nu blijkt dat ze uit haar zadel gegroeid is. Dit verklaart ook wel wat dingen waar ik met rijden tegenaan liep. Ik heb gisteren een nieuw zadel aan laten meten en laat ook nog even de tandarts komen omdat ze momenteel moeilijk het hoofdstel aan wil.
Hopelijk kunnen we snel weer lekker ontspannen rijden.

Dressage001
Berichten: 87
Geregistreerd: 02-07-09

Re: Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:42

Oei dat is vervelend. Goed dat je hebt gezien dat het zadel niet meer fijn lag. Als je dat niet in de gaten hebt en je rijdt door kan het voor een hoop ellende zorgen.
Als de tandartsbehandeling niet het resultaat geeft waar je op hoopt, dan is het inschakelen van een bitfitter misschien ook een idee.

ptiteblue

Berichten: 1391
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Belgïe

Re: Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 23:40

Ben deze zomer ook van zadel veranderd. Zijn schoft is ineens échut uitgegroeid en mijn ander zadel drukte veel te veel op, kon geen vinger tussen steken!
Hij liep ineens veel losser. Wij werken momenteel niet veel, ofwel stond de bak ovestroomd ofwel gevrozen...

Persevero

Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Re: Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:36

Hallo hoe gaat het bij jullie? hier doen we het een beetje rustig aan. Vies weer en kou vinden zowel paardje als ruiter niet zo leuk :P

heb nog wel wat leuke plaatjes
whoee enge hindernis
Afbeelding

Los springen
Afbeelding

en losspringen haha
Afbeelding

en nog een van het hobbelen laatst
Afbeelding

nikita_love

Berichten: 1339
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 11:44

Wat zien ze er allemaal weer goed uit! Ik ook net weer een nieuw zadel moeten aanschaffen. Hij heeft een vrij korte rug dus was een hele zoektocht, maar uiteindelijk gelukt! Een heel verschil met de vorige die heeft toch ook wat teveel op de schoft gedrukt.

Hij heeft helaas laatst 2 keer in 2 maanden tijd een flinke koliekaanval gehad. Heeft beide keren een paar dagen op de kliniek gestaan en de laatste keer leek het zelfs een operatie te moeten worden. Alsof er een wonder gebeurde lostte het zichzelf de volgende dag op en kon hij gelukkig snel weer naar huis. Hij heeft hier behoorlijke klappen van gehad, maar lijkt nu gelukkig weer de oude. Dierenarts en wij staan voor een raadsel. Hij heeft dan steeds een darmdraaiing maar we kunnen geen aanleiding vinden. Nu voeren we olie bij en tot nu toe gaat het gelukkig goed.

Inmiddels na deze ellende ook in het L1 gestart en daarin nu 7 wp. Vorige week zelfs 1e en 2e geworden.
Hij begint het goed te doen nu alleen in de wedstrijdring sluit hij zich door spanning wat af voor mijn hulpen. Thuis dus fijn en licht aan het been en in de ring is hij dan wat plakkerig. Nu dus lekker doortrainen en km's maken zodat dat hopelijk beter wordt :)

Hoe gaan die van jullie om met stres/spanning? Die van mij is zo'n enorme binnenfetter...hij trekt zich ook van veranderingen enorm veel aan.

Hier wat van concours:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Persevero

Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Re: Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:27

leuke foto's, jammer dat ze van de wedstrijdring zo wazig zijn.
Zadel is mijne ook gevoelig voor, als het niet meer goed is maakt hij zich gelijk bol zodra ik opstap. wanneer ik wat aan het zadel heb veranderd, dan ook. Hij moet er schijnbaar dan even aan wennen, fijn is dan wel zodra hij merkt dat het goed is is het ook klaar en ontspant hij weer. Ik heb een wowzadel en kan dat nu in de winter heel goed merken. Door de kou wil de druk van het lucht nog wel eens zakken. Ik leg het zadel er vaak als eerste op zodat de lucht op kan warmen en meer uitzet. vervolgens poets is de benen en doe ik zijn beschermers ed om. Als ik dat niet doe is het lucht blijkbaar anders en het zadel ws wijder. hij merkt dit gelijk. Na het rijden lijken de kussen ook beter gevuld.

Verder is hij gewoon echt super nuchter, te weinig verandering maakt dat hij zich zelfs gaat vervelen of het allemaal maar saai vind. Moet zeggen dan een andere locatie met veel andere paarden ed nu nog wel wat veel prikkels voor hem zijn. Maar ben er haast van overtuigd dat als hij eenmaal door heeft hoe het werkt dat hij dat juist superleuk gaat vinden.
Dingen op het erf kijkt hij wel naar maar loopt er juist naartoe. sriktrainings dingetjes net zo, maakt hem niet veel uit.

nikita_love

Berichten: 1339
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 01:35

Ah een wow zadel dat is natuurlijk ook nog een oplossing ja! Bizar dat ze er zo gevoelig op kunnen reageren dan he. Nu gelukkig een hulsebos close contactzadel die hij past en waar ik zelf ook erg fijn op zit.

Ja die van mij is thuis onwijs nuchter en relaxed alleen van huis merk ik dat hij de stress erg opkropt en zich afsluit. Wel merk ik nu we vaker op concours zijn geweest dit langzaamaan beter wordt.
Helaas ook een luchtzuiger en wanneer er bijv. Nieuwe paarden op stal komen gaat hij extreem zuigen. Wanneer er rust is doet hij dit vele malen minder.

Verder ben ook ik onwijs blij met mijn Andretti. Vind wel leuk dat je ze er op concours redelijk goed uitpikt. Koppie en bouw toch snel te herkennen!

ptiteblue

Berichten: 1391
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Belgïe

Re: Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:27

Ik mag de mijne zomaar verhuizen, hij is overal thuis!
Werken niet veel, bak is gevroren.

jjessica12
Berichten: 452
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:42

Prachtige paarden hebben jullie! Super. Dan zie ik toch een beetje hoe de mijne geworden zou kunnen zijn.

Ik heb mijn Andretti veulen helaas moeten laten inslapen na een val in de wei. Hij zou dit jaar al 6 zijn!


Afbeelding

ptiteblue

Berichten: 1391
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 11:21

Jammer, was mooie veulen. Heb ook een Andretti verloren als 1 jarige, unit de wei gelopen en in het nos op een tak gelopen, diep in zijn hart. Hebben dood teruggevonden 3 dagen later.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijne 2 weken geleden, morgen eerste wedstrijd van seizoen, jullie L niveau.

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 14:29

Ik heb inmiddels met mijn Andretti mijn M debuut achter de rug. Het is nog niet helemaal bevestigd dus was blij als ik een winstpuntje zou rijden maar had in beide proeven 195 punten. Dus de teller staat ineens op M1 +4!

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 14:32

Ben trouwens vorige week voor het eerst van Guusje gelanceerd _-:( . Als ik thuis rijd moet ik haar vaak in het begin even in de gaten houden en meteen aan het werk zetten omdat ze anders nogal eens een rodeo of sprint in kan zetten maar ze is het hele seizoen al super braaf dus dacht eigenlijk dat ze haar wilde haren wel kwijt was. Maar vorige week uit het niets kreeg ik meteen m'n eerste rondje een rodeo met sprint. Ik zag het echt niet aankomen en heb dus zand gehapt :o

ptiteblue

Berichten: 1391
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Belgïe

Re: Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 20:37

Mijn wedstrijd ging ook veel beter dan verwacht! Wel maar 57,5% maar ik was al niet zeker dat ik tot het einde ging raken lol. Hij was heel braaf. Veel 7s maar ook 4s lol!

ptiteblue

Berichten: 1391
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:35

Gisteren tweeté wedstrijd en uitgebeld omdat hij unit de piste is gegaan. Mijn fout, buiten teugel te los.
Maar dag was slecht begonnen, hij wou al niet op de vrachtwagen, Ben te voet moeten gaan. Gelukkig maar 5km. Was dus een beetje laat om deftig op te warmen en hij was vrij stijf in de mond.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

realmagic
Berichten: 1590
Geregistreerd: 21-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 17:53

Hoi allemaal. Volgens mij is dit topic niet heel actief. Maar ik heb sinds kort een Andretti x sion nakomeling.
En ga dit topic eens op mijn gemak door lezen.

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 08:28

Welkom realmagic. Klopt, er wordt momenteel weinig gepost. Ik heb het zelf behoorlijk druk... maar met mijn Andretti gaat het erg goed. We rijden momenteel M1 en rijdt bijna iedere keer winst. We trainen nu rustig door voor het M2 maar blijven komend winterseizoen nog lekker M1 rijden. Ik heb zelf nog nooit M2 gereden, dus voor mij is het ook even aanpoten.

We zijn trouwens met ons M viertal 3e geworden op de Brabantse kampioenschappen en zijn door naar het NK. Dus daar zijn we ook druk mee.

Heb je een foto realmagic?

realmagic
Berichten: 1590
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Nakomelingen Andretti (Special D x Sandro Hit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 13:46

Op mijn telefoon kan ik slecht foto's plaatsen. Zal binnenkort eens gaan zitten voor de pc om foto's te plaatsen

ptiteblue

Berichten: 1391
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 11:54

Mijn Andretti is begin januari verkocht. Geen tijd meer, geen geld en geen goesting meer.
Hij is terug waar hij geboren is en opgefokt, in de Ardennes, hij zal daar genieten van grote weides en leuke wandelingen.