Welke maat barefoot london

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janedoe12
Berichten: 56
Geregistreerd: 18-09-17

Welke maat barefoot london

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 21:59

Voor de barefoot rijders onder ons ik wil een barefoot London aanschaffen.... Maar twijfel over de maat ik heb broekmaat 40 en pas in maat 1 maar ook maat 2 is prima... Wat vinden jullie het beste rijden iets meer ruimte of de prima passende maat 1

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Welke maat barefoot london

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:00

Ikke heb broekmaat 42-44 en pas nog prima in een maat 1(rijd dan wel een cherokee en cheyenne)

Pieneappel

Berichten: 488
Geregistreerd: 29-03-10

Re: Welke maat barefoot london

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:11

Ik heb een Cheyenne en maat 40 ongeveer en ik rijd in een maat 1

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Welke maat barefoot london

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 23:33

Cheyenne en London vond ik niet te vergelijken.
Met mijn broekmaat 38 zat ik heerlijk in mn maat 1 cheyenne.
De London maat 1 was de hel. Altijd beurse benen van de pommel echt véél te klein voor mij. Misschien dat de bouw van je paard er iets aan veranderd maar ik heb de mijne weg gedaan. Kan van harte de maat 2 aanraden

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 00:34

Ik denk maat 2 voor bewegingsvrijheid, mits het past op de rug van je paard natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 08:05

Ik heb broekmaat 38! Maar grote billen (pas zelfs soms in 36). En mijm barefoot london maat 1 is een werkelijke hel. Ik zit compleet opgesloten en kan geen kant op. Ik kan niet ontspannen, mijn bekken niet kantelen en ik zet mn onderrug compleet vast.

Edit; tijdens het pasconsult zat de maat 1 geweldig. Pas nadat ik er een paar maanden mee reed kreeg ik de lichamelijke klachten. Helaas past een maat 2 niet op mijn paard.

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Welke maat barefoot london

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 08:11

Ik heb ook broekmaat 38 en de meeste vulling zit op mijn bovenbenen en bips, maar maat 2 was voor mij veel te groot london maat 1 was voor mij perfect zelfs toen ik nog maatje 40 had. Ik denk overgens dat lengte mischien ook meespeelt ik ben 166 kort.

hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 08:21

Hangt ook af van je lichaamsbouw.
Ik vroeg me dat ook af en daarom ben ik naar een winkel gegaan om daar de verschillende Barefoots op een zadelbok te kunnen passen.
Qua zitvlak pas ik makkelijk nog in een maat 1, maar ik heb hele lange bovenbenen, mijn knieėn vallen bij maat 1 gewoon naast het zadel, dus absoluut niet passend.
Zelf heb ik dus echt een maat 2 nodig.
Zelf ben ik maar 1,68 lang (korte rug, lange bovenbenen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:31

Afbeelding

Even een foto ter illustratie van mijn verhaal.

janedoe12
Berichten: 56
Geregistreerd: 18-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 13:14

_Dominique schreef:
[ [url=m/pVYZsu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even een foto ter illustratie van mijn verhaal.

Dit ziet er idd voor mij ook te opgesloten uit ik ben gewend aan western zadels hier zit je over het algemeen vrij ruim.... Bedankt voor je reactie

janedoe12
Berichten: 56
Geregistreerd: 18-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 13:15

hoefnageltje schreef:
Hangt ook af van je lichaamsbouw.
Ik vroeg me dat ook af en daarom ben ik naar een winkel gegaan om daar de verschillende Barefoots op een zadelbok te kunnen passen.
Qua zitvlak pas ik makkelijk nog in een maat 1, maar ik heb hele lange bovenbenen, mijn knieėn vallen bij maat 1 gewoon naast het zadel, dus absoluut niet passend.
Zelf heb ik dus echt een maat 2 nodig.
Zelf ben ik maar 1,68 lang (korte rug, lange bovenbenen)

Ik ben ook 167 met een korte rug en lange benen.... Misschien toch nog eens de zadeldelpasser langs laten komen....

Anoniem

Re: Welke maat barefoot london

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:19

Ik ben 165. :)

Beugels een gaatje langer maakt overigens geen verschil. Behalve dat ik niet goed meer op de beugels kan steunen dan..