De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MariekeS_

Berichten: 4711
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 09:04

Ik 'quote' even mezelf van een poos geleden. Mijn merrie heeft hele smalle beentjes met veel bloed. Ik heb de All Sport aan de achterbenen. Mijn gevoel zegt dat de open fronted kort zullen zijn als je die achter wil gebruiken..
Voorbenen heeft ze Open-Fronted Maat M.

Afbeelding

Ter vergelijking naast maat L Achterbenen van LeMieux.
Afbeelding

En het setje compleet
Afbeelding

DiscoDipp

Berichten: 2884
Geregistreerd: 29-09-14

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 14:02

Ik kom even binnenvallen want ik weet t niet zeker :')

Zit dit goed zo? _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 16:26

Die lijken mij te groot...

DiscoDipp

Berichten: 2884
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 16:55

sevke schreef:
Die lijken mij te groot...



Ja vond ik dus ook al. Maar ik heb ze voor het eerst in mijn handen en ze hebben zo’n gekke vorm dus ik weet het niet.

Maar ik denk dat ik ze terug stuur..

Pallatin

Berichten: 2537
Geregistreerd: 30-05-08

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 17:52

Ik vind ze ook ze groot, meer iets voor de achterbenen zo….de open fronted voegen zich ook wat makkelijker naar t been is mijn ervaring

xSCWx
Berichten: 7081
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 16:01

xSCWx schreef:
Het is een volbloed met hele smalle beentjes. Van aantikken vanuit de voorbenen heeft hij geen last, wel de achter benen die in enthousiastme tegen elkaar komen (ja beetje lomp :') )

Oké, herstel… Ik ben er nu achter dat het komt dóór de strijk lap -O- er zit een iets harder/uitstekend randje in, een ander paard zou het niet eens merken maar ja, volbloed… :7 zijn die Gatusos en equilibrium beschermers helemaal glad aan de binnenkant?

Annabel

Berichten: 4872
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 18:00

xSCWx schreef:
xSCWx schreef:
Het is een volbloed met hele smalle beentjes. Van aantikken vanuit de voorbenen heeft hij geen last, wel de achter benen die in enthousiastme tegen elkaar komen (ja beetje lomp :') )

Oké, herstel… Ik ben er nu achter dat het komt dóór de strijk lap -O- er zit een iets harder/uitstekend randje in, een ander paard zou het niet eens merken maar ja, volbloed… :7 zijn die Gatusos en equilibrium beschermers helemaal glad aan de binnenkant?

Gatusos glad aan de binnenkant :j

xSCWx
Berichten: 7081
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 00:04

Top, ik heb ze besteld. Zowel de pees- als kogel bescherming. Voor nu in zwart, maar als ze goed bevallen komen die roze er ook bij :~ volgens mij komen ze alleen nooit echt leuk in de aanbieding, mocht dat wel zo zijn; let me know

Annabel

Berichten: 4872
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 09:03

xSCWx schreef:
Top, ik heb ze besteld. Zowel de pees- als kogel bescherming. Voor nu in zwart, maar als ze goed bevallen komen die roze er ook bij :~ volgens mij komen ze alleen nooit echt leuk in de aanbieding, mocht dat wel zo zijn; let me know


Ik heb ze bij Agradi toen gescoord met korting!

Afbeelding

Celebi
Berichten: 3871
Geregistreerd: 04-11-20

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 09:30

De maten peesbeschermers voor mijn
pony blijken nogal lastig. Sommige maat pony zijn extreem klein qua schaal en de meeste maat cob beschermers zijn weer vreselijk lang waardoor ze tegen of voorbij de knieën komen.

Ik had hierdoor altijd neopreen beschermers van de EJ want die maat pony viel groot en qua pasvorm perfect. Het begon alleen toch te knagen dat dit misschien niet helemaal goed was.. Ik heb uiteindelijk de beschermers van HV Polo meegenomen. Ook neopreen, maar een hele dunne laag met gaatjes erin. Ook in de schaal wat gaatjes. Ik dacht, tot ik iets beters heb is dit in ieder geval beter dan dik neopreen. Ik ben alleen toch wel verbaasd enthousiast. Zelfs op warme dagen is er nauwelijks warmte onder de beschermers. Het geeft me in ieder geval een meer gerust gevoel nu! Wellicht dat ik de Equilibrium nog eens koop, maar die waren helemaal lastig te krijgen zag ik en qua maattabel kwam ik toch lastig uit.

Wat me opviel in alle winkels is dat de meeste beschermers echt klein zijn qua bevestigen. De kleinste stand paste dan bijvoorbeeld net mijn platte hand tussen. Zo plat zijn paardenbenen toch niet.. :+ De grootste stand paste dan nauwelijks dicht. Ben dus blij dat ik in ieder geval iets heb nu.

Muze
Berichten: 5337
Geregistreerd: 24-04-20

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 09:33

Ik heb gisteren aan de hand een trail tuin gedaan met m’n lemieux mesh beschermers. Ook door t water. Bleven keurig zitten. Hebben geen harde schaal, heb nog getwijfeld of ik dat beter had kunnen doen, maar zojn fijne beschermers.

SandraWierda

Berichten: 1443
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 21:26

Celebi schreef:
De maten peesbeschermers voor mijn
pony blijken nogal lastig. Sommige maat pony zijn extreem klein qua schaal en de meeste maat cob beschermers zijn weer vreselijk lang waardoor ze tegen of voorbij de knieën komen.

Ik had hierdoor altijd neopreen beschermers van de EJ want die maat pony viel groot en qua pasvorm perfect. Het begon alleen toch te knagen dat dit misschien niet helemaal goed was.. Ik heb uiteindelijk de beschermers van HV Polo meegenomen. Ook neopreen, maar een hele dunne laag met gaatjes erin. Ook in de schaal wat gaatjes. Ik dacht, tot ik iets beters heb is dit in ieder geval beter dan dik neopreen. Ik ben alleen toch wel verbaasd enthousiast. Zelfs op warme dagen is er nauwelijks warmte onder de beschermers. Het geeft me in ieder geval een meer gerust gevoel nu! Wellicht dat ik de Equilibrium nog eens koop, maar die waren helemaal lastig te krijgen zag ik en qua maattabel kwam ik toch lastig uit.

Wat me opviel in alle winkels is dat de meeste beschermers echt klein zijn qua bevestigen. De kleinste stand paste dan bijvoorbeeld net mijn platte hand tussen. Zo plat zijn paardenbenen toch niet.. :+ De grootste stand paste dan nauwelijks dicht. Ben dus blij dat ik in ieder geval iets heb nu.


Heel herkenbaar, ik heb hetzelfde probleem. Erg lastig :j

DiscoDipp

Berichten: 2884
Geregistreerd: 29-09-14

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 17:16

Ik gebruik nu ook alleen de Carbon mesh van Lemieux maar ik zou graag iets wits hebben voor op concour.

Die gatusos kappen, vallen die groot? Ik heb een E pony die van Lemieux mesh maat S in de voorbenen heeft en M achter. Maar ik durf ze niet goed te bestellen omdat het alleen L en XL is..

Annabel

Berichten: 4872
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 19:14

DiscoDipp schreef:
Ik gebruik nu ook alleen de Carbon mesh van Lemieux maar ik zou graag iets wits hebben voor op concour.

Die gatusos kappen, vallen die groot? Ik heb een E pony die van Lemieux mesh maat S in de voorbenen heeft en M achter. Maar ik durf ze niet goed te bestellen omdat het alleen L en XL is..



Afbeelding

Dit is maat L op mijn pony van 1,52
Heb normaal pony of cob kappen voor haar
Ik heb Lemieux beschermers in een M

DiscoDipp

Berichten: 2884
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 06:53

Annabel schreef:
DiscoDipp schreef:
Ik gebruik nu ook alleen de Carbon mesh van Lemieux maar ik zou graag iets wits hebben voor op concour.

Die gatusos kappen, vallen die groot? Ik heb een E pony die van Lemieux mesh maat S in de voorbenen heeft en M achter. Maar ik durf ze niet goed te bestellen omdat het alleen L en XL is..



[ [url=m/eRZudq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is maat L op mijn pony van 1,52

Heb normaal pony of cob kappen voor haar
Ik heb Lemieux beschermers in een M



Ohhh super!! Thanks!!

Mhh ja nu twijfel ik, misschien dan toch maar proberen anders stuur ik ze wel weer terug :')

xSCWx
Berichten: 7081
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 17:33

Ik denk dat ik goed nieuws heb voor mensen die een kleinere maat zoeken van de Gatusos beschermers… In het boekje dat erbij zit staat de maat ook in mediumAfbeelding
En hier naast de Cob/medium van Lemieux

Afbeelding

Afbeelding

xSCWx
Berichten: 7081
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 17:36

Ik ben positief verrast over de Gatusos :j ik dacht dat het achterste dikke gedeelte erg warm zou worden maar dat is totaal niet zo. Het was erg warm dus een rustig ritje gedaan maar redelijk koele benen er onder. Niet warmer dan normaal in ieder geval. Ik denk zelfs wel koeler dan met de Lemieux beschermers.
Afbeelding

DiscoDipp

Berichten: 2884
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 18:39

xSCWx schreef:
Ik denk dat ik goed nieuws heb voor mensen die een kleinere maat zoeken van de Gatusos beschermers… In het boekje dat erbij zit staat de maat ook in medium[ [url=m/f3DV8Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
En hier naast de Cob/medium van Lemieux

[ [url=m/i3DuSq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xg0IFi.jpg]Afbeelding[/url] ]



Oh dit is top!
Ik ga ze toch bestellen!!

xSCWx
Berichten: 7081
Geregistreerd: 21-02-07

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:27

Ze zijn wel iets hoger dan de cob maat maar dat is het ook wel, qua omvang zijn ze wel even smal denk ik. Niet voor paarden met grof beenwerk in ieder geval.

Celebi
Berichten: 3871
Geregistreerd: 04-11-20

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 12:13

Las vanmorgen iets dat de Gatusos niet kleiner gemaakt gaan worden omdat ze dat niet passend krijgen met het gaatjes patroon. Erg balen. De meeste cob maten zijn veel te lang voor mijn pony overigens.

SandraWierda

Berichten: 1443
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 13:12

Celebi schreef:
Las vanmorgen iets dat de Gatusos niet kleiner gemaakt gaan worden omdat ze dat niet passend krijgen met het gaatjes patroon. Erg balen. De meeste cob maten zijn veel te lang voor mijn pony overigens.


Erg jammer idd hier hetzelfde probleem, mini pootjes. Maar voor de endurance zouden luchtigere beschermers wel fijn zijn

xSCWx
Berichten: 7081
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 13:45

Celebi schreef:
Las vanmorgen iets dat de Gatusos niet kleiner gemaakt gaan worden omdat ze dat niet passend krijgen met het gaatjes patroon. Erg balen. De meeste cob maten zijn veel te lang voor mijn pony overigens.

Denk ik nu heel simpel maar… Dan maak je de gaten toch ook ietsje kleiner }:0

Celebi
Berichten: 3871
Geregistreerd: 04-11-20

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 17:22

Ik denk ook inderdaad dat het niet is dat het niet kan, maar dat het teveel kosten met zich meebrengt om een heel nieuw ontwerp te maken omdat het huidige niet gaat. Ik snap wel dat als je dit 1 op 1 verkleind het overgebleven materiaal wellicht ook dunner wordt en daarmee meer fragiel. Maar inderdaad, mij lijkt ook dat het fysiek wel mogelijk is om het te maken.

xSCWx
Berichten: 7081
Geregistreerd: 21-02-07

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 18:44

Dan vind ik het wel echt gek dat ze de medium maat al wel vermelden in het boekje.
Vandaag een pittige rit gemaakt en de benen echt koel eronder! Even koel als de achterbenen zonder beschermers. Super tevreden tot nu toe (na 2 ritten)

Zinzi_jewel

Berichten: 8869
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 22:47

xSCWx schreef:
Celebi schreef:
Las vanmorgen iets dat de Gatusos niet kleiner gemaakt gaan worden omdat ze dat niet passend krijgen met het gaatjes patroon. Erg balen. De meeste cob maten zijn veel te lang voor mijn pony overigens.

Denk ik nu heel simpel maar… Dan maak je de gaten toch ook ietsje kleiner }:0



Hoe lang zijn de beschermers?
Zou ze wel willen proberen voor onze E pony met pony pootjes en mijn rijpaard met lange dunne benen