Arno Brandt zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barb

Berichten: 12087
Geregistreerd: 24-07-01

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:03

Herkenbaar.....in Noord Holland was (is) hij alleen op donderdag en kon bij mij alleen 's avonds langs komen. Lekker als je een buitenbak hebt met een verlichting die nou niet echt super goed is. Ging bij mij opvullen.

Whisperke

Berichten: 3362
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Thorn

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 07:42

Ik heb er totaal geen problemen mee met afspraken maken en hij is ook niet altijd dezelfde dag bij mij geweest, laatst was hij toch echt de. Donderdag in limburg.. ik zou arno zelf bellen.. daarnaast stuur eens een mailtje (ze zijn daar met z'n 2en).of zorg dat dit verhaal bij arno zelf aan komt, kan me niet voorstellen dat hij dit goed vind.. is niet arno bij een van iemand van hier, die dit verhaal eens wil vertellen..

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:16

mywayzidane werkt denk ik voor Arno :) (don't shoot me if I'm wrong ;) )

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 13:00

Zijn vrouw volgens mij :P ?!

mywayzidane
Berichten: 1800
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 13:50

Hahaha nee hoor niet zijn vrouw. Al denken veel mensen dat wel altijd aan de telefoon ;-)
Mijn eigen vriend zegt altijd je gaat wel vaak vreemd op een dag :D
Maar alles gaat in goed overleg met Arno (aangezien we maar met z'n tweetjes zijn is dat makkelijker) en hij is altijd van alles op de hoogte en in sommige gevallen zit hij er zelf naast.

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:22

Oh hahaha !!!

NadiaM

Berichten: 1118
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:59

Oh haha dacht ook altijd dat je zijn vrouw was :o

jepsica

Berichten: 2963
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:29

Ik zie hier dat veel mensen twijfelen over wat ze op hun zadel willen.
Nu heb ik geen Arno Brandt zadel maar ik wil jullie wel graag mijn creatie laten zien op de lepel.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Wie weet brengt het jullie op ideeën.


roosje78

Berichten: 2270
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:35

Wauw, wat gaaf! En wat staat je paard trouwens stil! Zelfs zijn oren bewegen niet eens!

mariekie1986

Berichten: 202
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Groningen

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:11

Hoi! Ik heb een vraag over deze zadels. Ik heb namelijk gehoord dat deze zadels een extra kussen aan de binnenkant hebben waardoor het zadel meer omhoog komt. Klopt dit? Of is dit bij een bepaald type? Mijn paard heeft namelijk een vrij hoge schoft met links en rechts van de schoft weinig bespiering. Hierdoor drukken bijna alle zadels op de schoft. Ik heb mijn zadel al vaak aangepast maar het probleem blijft komen. Ik rijd nu met een front riser maar wil wel heel graag een ander zadel. Nu raadde iemand mij een brandt zadel aan. Zijn er toevallig meerderen met dit probleem? Die daarom dit zadel hebben gekozen?

Dakotha_
Berichten: 122
Geregistreerd: 11-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:42

Mariekie, mijn paard heeft ook een hoge schoft, kwam uit een ziekte periode waardoor hij eigenlijk geen bespiering had aan weers zijde. Mooi veel ruimte bij de schoft in ieder geval. Erg blij nog steeds met het zadel.

Afbeelding

mariekie1986

Berichten: 202
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Groningen

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 19:02

Mooi zadel! Alle zadels van Brandt zijn dus met extra kussens? En wat ben je ongeveer kwijt voor zo'n zadel? Hoop dat ik 1 2e hands kan vinden.

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 19:14

mariekie1986 schreef:
Mooi zadel! Alle zadels van Brandt zijn dus met extra kussens? En wat ben je ongeveer kwijt voor zo'n zadel? Hoop dat ik 1 2e hands kan vinden.

nee niet standaard.

Ik denk dat je een dropped panel bedoeld (even op google zoeken).
Dit is voor paarden met een hoge schoft en weinig bespiering (deuken aan de zijkant zeg maar).

Mijn paard heeft dit ook + een gezonken/weke rug,
dus Arno heeft een zadel aangemeten met dropped panel en 1 cm extra op de kussens.

Nieuw (door Arno op maat aangemeten) vanaf 1950 ongeveer,
2e hands tussen de 800 en 1400 euro vaak (ligt aan de leeftijd/staat)

mariekie1986

Berichten: 202
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Groningen

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:14

Bedankt voor je info listiglistje! Zal het eens opzoeken. Fijn dat het zo goed werkt bij je paard!

2005

Berichten: 2147
Geregistreerd: 28-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 12:30

Wie heeft er een arno brandt op een breed barok paard (lees rond, korte rug, brede platte schoft) ? En welk model dan? Ben wel benieuwd.

irisje2

Berichten: 854
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:56

2005 schreef:
Wie heeft er een arno brandt op een breed barok paard (lees rond, korte rug, brede platte schoft) ? En welk model dan? Ben wel benieuwd.



Ik heb een SB model. 17,5 inch op mijn fell pony. Hij is wel wat lomp voor haar (ik pas namelijk wel in 17inch) maar hij zei dat hij overal wel vrij lag. Dit is medium/wijde boom.


Afbeelding

Afbeelding

germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 16:34

Ik vind dat zadel niet mooi liggen als ik eerlijk ben. Het lijkt ver naar voren te liggen en ook erg hoog boven je paard uit te komen. Dat geeft dan wel een smalle zit, en dat is misschien voor jou wel prettig, maar dan zit je echt letterlijk op je paard. Het zadel lijkt wel in balans te liggen qua voor en achterkant.

irisje2

Berichten: 854
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 18:41

germie schreef:
Ik vind dat zadel niet mooi liggen als ik eerlijk ben. Het lijkt ver naar voren te liggen en ook erg hoog boven je paard uit te komen. Dat geeft dan wel een smalle zit, en dat is misschien voor jou wel prettig, maar dan zit je echt letterlijk op je paard. Het zadel lijkt wel in balans te liggen qua voor en achterkant.



Ik snap wel wat je bedoelt. Het zadel is tweedehands gekocht. Hiervoor heb ik een Rossner gehad en een Tekna, de Tekna was wijde boom. Bij deze zadels leek het ook echt of je heel hoog zat op haar en het zadel op haar rug lag in plaats het er mooi omheen sluit.

Dit Brandt zadel is het eerste zadel waar dat gevoel niet zo is. Hij heeft het zadel 2 maanden geleden opgevuld en aangepast. Ze heeft veel ruimte tussen haar wervels en sluit mooi aan. Ik ga er dus ook vanuit dat hij goed aangepast is. Ik denk dat het komt omdat hij best groot voor haar is qua geheel en ze een aardig korte rug heeft. Ze is dan ook maar 1,37 hoog.

Charmaine
Berichten: 1418
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:25

Marieke1986 ook ik heb na zo'n 25 verschillende zadels geprobeerd te hebben, gekozen voor AB. Werkelijk niks lag goed ivm Max z'n hoge schoft. En die is echt nog een behoorlijk stukje hoger en steiler dan wat ik hier af en toe voorbij zie komen. Daarnaast heeft hij ook nog een gezonken rug...

Net zoals LL heb ik geloof ik ook een dropped panel en is bij mij de boom nog eens extra hoog ook, met aangepaste kussens er onder. Mijn paard was volledig in de staak na al die zadels en wilde onder andere AB-leenzadels ook niet meer lopen. Moest lang wachten op mijn AB maar het is het geduld waard geweest. Heb m sinds 1 april. Ben tussendoor op vakantie geweest en mijn paard heeft nog met koliek op de kliniek gestaan en is nu dus behoorlijk teruggevallen qua bespiering. Zadel ligt momenteel niet optimaal maar is nog te doen. Het zadel moet door Arno eigenlijk nog wel beter afgesteld worden. Vond m bijvoorbeeld voor nog behoorlijk strak liggen, waardoor de schouder er net niet helemaal lekker onderdoor kan. Afpassen qua juiste drukverdeling is lastig omdat het zadel ook nog eens snel achterover komt te liggen en het paard er bij het minste geringste de brui er aan geeft. Zo lang hij blijft lopen ben ik dus blij, ook al ligt het zadel (nog) niet perfect :+

Gezien de reacties hier is het mss verstandig om al een afspraakje te gaan plannen voor over een aantal weekjes :P

sneppie

Berichten: 1349
Geregistreerd: 12-01-06
Woonplaats: ergens in de betuwe

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 20:50

2005@ Ik heb op 2 tinkers Brandt zadels gehad. Beide op maat gemaakt en lagen als een huis.
Hoefde niet eens na te singelen(vergat ik vaak), ondanks dat de singel echt los hing soms bleef het liggen als een huis. Zware rond geribte paarden met diepe schoft.
Als mijn IJslander er straks aan toe is komt er weer een Brandt zadel.

Liek1996
Berichten: 51
Geregistreerd: 28-10-10

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 12:56

Ja mariekie1986 ik meld me ook :). Heb ook een paard met hoge schoft en een wat verzonken rug. Heb ook eerst met een frontriser gereden onder mijn andere zadel, maar deze vulde alle vrije ruimte ook op waardoor het wel omhoog ging, maar ook ging klemmen. Nu al bijna een jaar een AB. En we vliegen door het Z2 :)

dondeyne

Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:16

Ik ben na twee jaar rust tegen verwachting in weer aan het rijden met mijn paard en twijfel een beetje aan wat te doen met controleren. Mijn paard is de afgelopen maanden flink aangekomen, maar veel spieren kwijt geraakt. Ik rijd nu met mijn AB zadel met daaronder een Christ zadeldek met geïntegreerde schapenbont (ruggenwervel ligt vrij) en daarmee loopt hij nu fijn. Het zadel ligt op het eerste oog niet verkeerd en schouders lijken zelfs beter vrij te liggen dan eerst - dat was eerder altijd een probleem ondanks een paar aanpassingen van Arno. Ik ben normaal tegen bont rondom het zadel, maar gezien de gevoeligheid van mijn paard vind ik het niet erg om hier voorlopig mee te blijven rijden. Ik verwacht dat hij de komende maanden toch weer wat spierweefsel gaat terugkrijgen en dus weer verder verandert. Wat lijkt jullie een goed moment om Arno te vragen om even te kijken?

Linda2B
Berichten: 662
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:59

Als je zadel nu goed ligt met bontje dan zou ik zo even doortrainen. Zelf heb ik eind maart een zadel aan laten meten bij Arno terwijl ikzelf een zware knieblessure had sinds januari en mijn paard weinig werd gereden. Half juni was mijn zadel klaar maar kon meteen mee terug omdat hij tegen die tijd een halve boommaat breder was geworden. Arno heeft daarna aangegeven in september terug te willen komen voor een controle.

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 11:43

ik heb nu zelf ook evaring met mijn arno brand dat de nieuwe boom in gezet is omdat ik waar ik toe me zadel voor kocht dat paard niet meer heb dus me ab zadel moest aan gepast worden op me huidigen paard dat is super gedaan en hij licht al een huis op me huidigen paardje

byloulou
Berichten: 308
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:16

Hallo Allemaal,

ik zoek me rot naar een zadel van Arno brandt smalle boom 18 inc. Ik lees nu veel over boom verwisselen. Is het mogelijk als ik een 18 inc medium boom koop dat ik daar door mr brandts een smalle boom in laat plaatsen?? Ik heb nu een euroriding diamant maar dit zadel is mijn paard helaas ontgroeit.
Als iemand via via nog een persoon weet die een smalle boom verkoop ontvang ik daar graag een PB over.

bedankt alvast!