Arno Brandt zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charmaine
Berichten: 1422
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:10

Zit heerlijk zacht, heb m ook!

NikkiLoves

Berichten: 663
Geregistreerd: 10-06-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:11

Ik krijg mijn zadel 29 maart, ben zo benieuwd! Ik heb ook een softseat :D

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 16:30

Jamiejoyce schreef:
in november is mijn zadel opgehaald voor reparatie aan mijn zitvlak wat onder de garantie viel, nu ruim 3 maanden later nog geen zadel terug heb een slecht passend leenzadel gekregen op de mail word tegenwoordig niet meer geantwoord. Heeft iemand van jullie dit al eens gehad? En hoelang waren jullie hem kwijt


Ik heb echt nooit problemen gehad ik heb toen ik nieuw paard kreeg er een nieuw boom in laten zetten dus me helen zadel is toen uit elkaar geweest ben hem toen wel paar weken kwijt geweest maar komt ook omdat ik niet echt in richting woon bij hem in de buurt dus kon hem toen alleen krijgen als die in buurt was maar dat vond ik niet erg want ik had nog spring zadel liggen die ook van mijn is maar ik heb me dressuur zadel van Arno nu denk ik al zoon 2 jaar of bijna 3 maar nog nooit problemen gehad okk niet toen me zadel weg was maar ik had okk totaal geen haast dus nee geen evaring mee altijd positieve evaringen zal eens opletten straks als hem moet berichten als me zadel weer gedaan moet worden maar dat kan helaas niet door blesuren van me paard ik heb zelfs gehad toen die voor de 2 keer kwam dat ik niet gevraagd had van te voren of die me zadel even wou kijken of die nog goed lag ik vroeg toen die toen bij me was en toen keek die er okk gewoon naar

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 12:09

Ik ben ook in afwachting van mijn arno brandt zadel, kan er helaas niet mee rijden nog door complicaties van mijn rug en naderende operatie, maar kijk er erg naar uit! Heb voor het monoblad type sb met zachte zit en middendiepe zit gekozen, kleur bruin en nog een randje voor en achter. *\o/* kan niet wachten om hem te zien! Denk ergens volgende maand klaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:23

ilsse schreef:
Ik ben ook in afwachting van mijn arno brandt zadel, kan er helaas niet mee rijden nog door complicaties van mijn rug en naderende operatie, maar kijk er erg naar uit! Heb voor het monoblad type sb met zachte zit en middendiepe zit gekozen, kleur bruin en nog een randje voor en achter. *\o/* kan niet wachten om hem te zien! Denk ergens volgende maand klaar


Ben benieuwd naar de kleur! Een bruine lijkt mij ook erg mooi.

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 23:07

Gewoon donkerbruin hoor, maar met een congac kleurig biesje voor en achter. Kan echt niet wachten! Ohja ook nog zo'n extra dijbeenkussen en aangepaste wrong . Lijkt me zo fijn

Vondt het hele fijne service van arno

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 23:24

ilsse schreef:
Gewoon donkerbruin hoor, maar met een congac kleurig biesje voor en achter. Kan echt niet wachten! Ohja ook nog zo'n extra dijbeenkussen en aangepaste wrong . Lijkt me zo fijn

Vondt het hele fijne service van arno


Gewoon donkerbruin vind ik ook mooier dan zadels met allerlei poespas :D
Ik heb gewoon een zwarte maar wil er ooit misschien een bruine bij.

listiglistje

Berichten: 14412
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 09:36

ilsse schreef:
Gewoon donkerbruin hoor, maar met een congac kleurig biesje voor en achter. Kan echt niet wachten! Ohja ook nog zo'n extra dijbeenkussen en aangepaste wrong . Lijkt me zo fijn

Vondt het hele fijne service van arno

Mijn zadel dus :D alleen heb ik een lakrandje ipv cognac.


Afbeelding

Afbeelding

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 12:15

Jaaa jou zadel heb ik als voorbeeld gebruikt Haha, ik krijg alleen een andere beenwrong! Hoe bevalt jou zadel?? Vooral ten opzichte van de dijbeenwrong

listiglistje

Berichten: 14412
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 12:54

ilsse schreef:
Jaaa jou zadel heb ik als voorbeeld gebruikt Haha, ik krijg alleen een andere beenwrong! Hoe bevalt jou zadel?? Vooral ten opzichte van de dijbeenwrong

Heel erg fijn!
Mijn paard heeft veel tuigbloed in zich, gooit erg hoog op en heel veel actie in de benen.
Mijn vorige zadels moest ik altijd mezelf vastklemmen om te blijven zitten,
nu hoeft dat niet meer en blijft alles mooi stil op zijn plek!
Mijn zit is erg verbeterd sinds ik dit zadel heb :) Daarnaast zit hij heerlijk zacht en blijft supermooi!

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 14:48

Dat is goed om te horen, heb jij ook een extra zachte zit? Ohhhhh ik kan nu al helemaal niet meer wachten :=

listiglistje

Berichten: 14412
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 15:52

ilsse schreef:
Dat is goed om te horen, heb jij ook een extra zachte zit? Ohhhhh ik kan nu al helemaal niet meer wachten :=

Ja heb ik, zit super zacht!

S_a_f_a_r_i
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-05-05
Woonplaats: Nieuwe Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:55

Dit weekend mijn paard verkocht en mijn fijne brandt zadel is meegegaan.

Nu dus weer sparen voor een 2de hands brandt voor mijn andere paard.

Als ik op marktplaats kijk vindt ik het toch aan de dure kant zeg!

Als iemand nog wat heeft 18 inch medium boom hoge schoft

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:27

Wat is duur, als ik op Mp kijk staan ze tussen de 1000-1500. Dat vind ik wel een eerlijke prijs eigenlijk.

Lima84

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:32

S_a_f_a_r_i schreef:
Dit weekend mijn paard verkocht en mijn fijne brandt zadel is meegegaan.

Nu dus weer sparen voor een 2de hands brandt voor mijn andere paard.

Als ik op marktplaats kijk vindt ik het toch aan de dure kant zeg!

Als iemand nog wat heeft 18 inch medium boom hoge schoft


Vind dat ook belachelijk duur, heb mijn bruine voor €850 verkocht en dat heeft nog weken geduurd.
Snap niet dat mensen dat ervoor vragen, laat staan betalen... Bij mij toch iig niet.

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:31

Ik weet niet of dat belachelijk duur is, een anatomica gaat ook voor die prijs weg en die kosten in aanschaf hetzelfde.

Anoniem

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:59

Ik ben ook naar een 2e hands op zoek maar voor 850 vind ik ze echt niet hoor :=

S_a_f_a_r_i
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-05-05
Woonplaats: Nieuwe Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:00

Marktplaats vindt ik duur ja. 2 jaar terug bij Arno een bijna nieuw zadel met witte bies. Alles moest worden aangepast voor €1150. 2de hands

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:12

Had je vast mazzel met arno. Het ligt er ook aan wat op het moment in trek is.

Zo had je dat eerst met Msfc of macrider, die zakken nu weer wat in prijs.

Terwijl je voor een custom of brandt nu meer betaald dan twee jaar terug. ( ook nieuw in aanschaf zijn ze beiden duurder geworden )

Naamsbekendheid doet ook veel en arno staat goed bekend. Ik zou zuur zijn als ik 850 voor een brandt zadel terug kreeg.

_Zsazsa_
Berichten: 4485
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:09

Weten jullie of Arno ook 2ehands zadel heeft liggen voor de verkoop? Ik durf voor mijn jonge Pre nog geen nieuwe aan te meten aangezien die nog veel breder gaat worden.

Anoniem

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:16

Arno heeft op moment geen 2e hands liggen. Zeiden ze eergisteren in ieder geval.

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:30

Weet iemand wat de levertermijnen nu zijn? ik zit nu op 8 weken. Heb geen leenzadel en ook geen ander zadel, duurt me veel te lang := Ik kan gewoon niet meer wachten :+ := bij het aanmeten had arno verteld 8 tot 10 week, maar durf er niet vanuit te gaan

Katyatje

Berichten: 1867
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 07:54

Bij mij is Brandt-'tijdperk' voorbij.

Een half jaar geleden voor het laatst zadels laten aanpassen (na een goed jaar). Aan mijn dressuurzadel was er geen werk :\ mijn springzadel (tweedehands) is toen wel wat bijgewerkt. Testrondje gedaan met paard en hij wou maar niet normaal galopperen. Hij reageert wel vaker heftig op veranderingen dus ik ging er vanuit dat het goed lag en dat het wel over zou gaan, maar er begon toch wat twijfel te ontstaan.

Ik ben al langer geïnteresseerd in zadelpassen en twee maanden geleden vond ik dan eigenlijk een workshop zadelpassen , waarmee ik zeker niet alle wijsheid in pacht heb maar waarmee ik wel iemand anders gevonden heb om eens naar mijn zadels te kijken.

Het meest frappante vond ik dat mijn dressuurzadel een heel stuk te smal was en mijn springzadel niet... Twee zadels voor hetzelfde paard moeten toch gewoon dezelfde boombreedte hebben lijkt mij? Dressuurzadel was ook nog net wat te lang en moest echt wel bijgevuld worden. Kussens van het springzadel zaten vol met putten en omdat het een heel stuk te klein is voor mij ligt het niet goed voor mijn​ paard, waardoor hij er waarschijnlijk niet fijn mee liep. Dus dat zadel moet weg.

Ik ben blij dat mijn dressuurzadel nu goed ligt want ik vind het wel gewoon een fijn zadel om op te zitten. Dus niet enkel slechte woorden voor Brandt ;) maar bij mij komt hij nu toch niet meer terug.

germie

Berichten: 26091
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:36

Ik heb weer een fryso gekocht. Prijzen zijn tweedehands gelijk aan 8 jaar geleden. Nog steeds weinig keuze. Reden van weer een fryso is verkoop 7 jaar geleden omdat het niet meer passte. Maar bleek dat mn paard te weinig gevoerd werd op die stal. Nu allang weer op gewicht en ik nog steeds spijt van verkoop. Dus nu eindelijk zelfde zadel gevonden. Wel meer gebruikt dan wat ik toen verkocht, maar hopelijk gaathet 15 jaar mee nog. Niets aangepast, lagdirect weer perfect.
800-1000 euroisgebruikt toch een lastige prijsklasse. Duurder onverkoopbaar, en goedkoperloopt wel. Dit ongeacht merk.
Er zijn tegenwoordig zo veel A merken.

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:44

Fijn dat je een goed passend zadel hebt gevonden germie, maar vraag me wel af waarom je dit in een brandt topic post