[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:01

de hafpad lag prima op paard zelf... kruipt alleen heel erg naar achter, waardoor ze last kregen van de rand die onder het zadel kwam...
volgende keer maar vast zetten :)

irise456

Berichten: 1740
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zeeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:11

Stipje :)

GaelleS

Berichten: 1977
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:22

Bedankt Blijheid (zie vorige topic :P )
Ga meteen even contacteren!

_Nelleke_

Berichten: 8068
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:23

Ik lees ook nog steeds mee. Zag dat de madrid inmiddels op bestelling te krijgen is. Moet alleen echt gaan kiezen tussen een goede fijne BBP of de madrid.

En dingen besluiten zijn echt rampzalig... *zucht*

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:29

Hallo iedereen. Ik rijd met een cheyenne met vps, maat 2. Heerlijk zadel, maar ik ben toch ook wel benieuwd..
Daarom een misschien brutale vraag, maar is er hier iemand in de buurt van Apeldoorn (tot 25 km) die zijn of haar London maat 2 met vps of de Barrydale een weekje zou willen uitlenen/ruilen met mijn Cheyenne, zodat ik de london eens kan uitproberen?
Als ik hem namelijk zou willen testen kom je toch op minimaal 40 euro uit, en dat is voor mij toch wel veel geld om 'even' voor een weekje uit te geven. En misschien dat er iemand is die mijn (in goede staat verkerende) Cheyenne met vps zou willen uitproberen :)

Marcella

Berichten: 36866
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:30

Super strakke OP. +:)+

uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:34

Zo, gaat snel hier haha, net een nieuw topic en al op pagina 2

Zinzi_jewel

Berichten: 8854
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 23:45

Mooie OP .
Goed gedaan mensen

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 07:15

Hier ben ik ook weer! ;)

Kirsha
Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 07:16

En ik ook :D *\o/*

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 07:48

_Gummybear schreef:
Haha leuk plaatje ! mag ik hier een foto plaatsen van het zadel ik wel zou willen ? En zouden jullie wat voor en nadelen ervan op kunnen noemen ? ? :)
Dit is het zadeltje;
[ Afbeelding ]

Heb je er meer informatie over?
Als kinderzadeltje vind ik het wel erg grappig :)

edit: al 2 zadelkussens met ingespoten schuim.
Zou dit net zoiets zijn al bij de libra?

ennuh, MOOIE OP!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 07:54

Hee, ik zie dat mijn plaatje uit de OP is weggevallen :+

Ik wilde het niet té speels maken met allemaal plaatjes omdat de OP zo kort en overzichtelijk blijft, maar bij het antwoord op de eerste veelgestelde vraag had ik dit plaatje bijgevoegd om de diversiteit aan zadels weer te geven.

Afbeelding

Misschien kan een mod (Duhelo? O:) ) die er nog even in zetten?

Oh, en nog een tip voor iedereen die een stipjespost plaatst, daar is ook een heel handig knopje voor :) --> [FZ] *stipje* *ik volg* etc...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-09-13 07:56, in het totaal 2 keer bewerkt

_Gummybear
Berichten: 1818
Geregistreerd: 01-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 07:54

Het is een shetlanderzadel/kinbderzadel.. meer info heb ik niet hihi..

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 07:56

mail ze :D
ben wel benieuwd als dit een nieuw kinderzadel zou zijn.
beter dan de pannekoekjes.
ik las al iets over ingespoten schuim, maar of dit hard of zacht is....

Duhelo

Berichten: 28594
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:06

Blijheid schreef:
Hee, ik zie dat mijn plaatje uit de OP is weggevallen :+

Ik wilde het niet té speels maken met allemaal plaatjes omdat de OP zo kort en overzichtelijk blijft, maar bij het antwoord op de eerste veelgestelde vraag had ik dit plaatje bijgevoegd om de diversiteit aan zadels weer te geven.

[ Afbeelding ]

Misschien kan een mod (Duhelo? O:) ) die er nog even in zetten?

Oh, en nog een tip voor iedereen die een stipjespost plaatst, daar is ook een heel handig knopje voor :) --> [FZ] *stipje* *ik volg* etc...

u vraagt, wij draaien *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:31

Danku danku! +:)+ _/-\o_

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:34

Haha, toen ik op de link klikte kreeg ik foto's en advertenties waarin dames bepaalde diensten aanboden :p Dus heb ik het even veranderd, en zou jou daar nog even over contacten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:44

soeske schreef:
Haha, toen ik op de link klikte kreeg ik foto's en advertenties waarin dames bepaalde diensten aanboden :p Dus heb ik het even veranderd, en zou jou daar nog even over contacten


Serieus???
Ik heb namelijk de OP in een wordbestandje gemaakt (daar de link er ook in gezet). Dat bestandje heb ik naar jou gepbt voor check, en ik heb net om de afbeelding hier te plaatsen de link uit hetzelfde bestand geknipt en geplakt....Dus hoe dat dan kan....?

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:45

Raar.. Misschien ligt het aan mijn pc?
Gelukkig is het opgelost, vond het inderdaad ook wat kaal, maar zo is het beter!

Laulitz

Berichten: 8754
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:53

Nu het topic nog op het begin is, wil ik graag een tip toevoegen (voornamelijk voor degenen die graag een barefoot willen!). Dat testen kan ik jullie écht aanraden. Ik heb een jaar geleden namelijk een Stella gekocht, maat 1. Ik wist 100% zeker dat ik een maat 1 moest hebben, want ja ik heb maatje 36 en dan moet je toch écht in maat 1 passen :+ Maar het zat me toch te krap, ik kwam of op de cantle terecht of tegen de pommel. Nu heb ik gelukkig(!) mijn zadel kunnen ruilen tegen een Stella maat 2 en ik zit nu echt veel beter. Dus achteraf had ik wel een beetje 'spijt' dat ik niet eerst even getest had.
Ik wil verder toevoegen dat ik én paardlief helemaal gelukkig zijn met onze barefoot!

En ik had nog een vraag :+
Een tijdje geleden was er iemand die een neopreen anatomische (denk ik) singel had gekocht en die ging testen. Ik zou graag willen weten hoe die bevallen was, dan kan ik die misschien ook aanschaffen. Het probleem is dat ik niet meer weet wanneer dit ongeveer was en wie het was en om nu 500 pagina's door te zoeken :+

Patsab

Berichten: 892
Geregistreerd: 02-03-07
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:54

Gisteren de barrydale binnen gekregen om te testen, zal het morgen eens uit proberen, ben benieuwd! *\o/*

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:55

Laulitz schreef:
Nu het topic nog op het begin is, wil ik graag een tip toevoegen (voornamelijk voor degenen die graag een barefoot willen!). Dat testen kan ik jullie écht aanraden. Ik heb een jaar geleden namelijk een Stella gekocht, maat 1. Ik wist 100% zeker dat ik een maat 1 moest hebben, want ja ik heb maatje 36 en dan moet je toch écht in maat 1 passen :+ Maar het zat me toch te krap, ik kwam of op de cantle terecht of tegen de pommel. Nu heb ik gelukkig(!) mijn zadel kunnen ruilen tegen een Stella maat 2 en ik zit nu echt veel beter. Dus achteraf had ik wel een beetje 'spijt' dat ik niet eerst even getest had.
Ik wil verder toevoegen dat ik én paardlief helemaal gelukkig zijn met onze barefoot!

En ik had nog een vraag :+
Een tijdje geleden was er iemand die een neopreen anatomische (denk ik) singel had gekocht en die ging testen. Ik zou graag willen weten hoe die bevallen was, dan kan ik die misschien ook aanschaffen. Het probleem is dat ik niet meer weet wanneer dit ongeveer was en wie het was en om nu 500 pagina's door te zoeken :+


Moet die perse neopreen zijn? Ik heb met een leren anatomische singel gereden en ik voelde eigenlijk niet zo heel veel verschil dan met een gewone neoprene rechte singel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:58

Laulitz schreef:
En ik had nog een vraag :+
Een tijdje geleden was er iemand die een neopreen anatomische (denk ik) singel had gekocht en die ging testen. Ik zou graag willen weten hoe die bevallen was, dan kan ik die misschien ook aanschaffen. Het probleem is dat ik niet meer weet wanneer dit ongeveer was en wie het was en om nu 500 pagina's door te zoeken :+


Ik denk dat ik dat ben :) Het is weliswaar geen neopreen maar wel kunstleer, namelijk deze http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... zwart?N=15

De singel bevalt goed :j Hij is makkelijk schoon te maken, zacht en m'n zadel blijft goed liggen.
Enige wat een beetje gek is, is dat hij dus doorgestikt is (zie de naden op het plaatje), en als ponylief zweet dan komt het zweet door de naden van de singel heen :+ Dat geeft verder geen problemen hoor, maar het ziet er een beetje apart uit.

Laulitz

Berichten: 8754
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 09:04

Blijheid schreef:
Laulitz schreef:
En ik had nog een vraag :+
Een tijdje geleden was er iemand die een neopreen anatomische (denk ik) singel had gekocht en die ging testen. Ik zou graag willen weten hoe die bevallen was, dan kan ik die misschien ook aanschaffen. Het probleem is dat ik niet meer weet wanneer dit ongeveer was en wie het was en om nu 500 pagina's door te zoeken :+


Ik denk dat ik dat ben :) Het is weliswaar geen neopreen maar wel kunstleer, namelijk deze http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... zwart?N=15

De singel bevalt goed :j Hij is makkelijk schoon te maken, zacht en m'n zadel blijft goed liggen.
Enige wat een beetje gek is, is dat hij dus doorgestikt is (zie de naden op het plaatje), en als ponylief zweet dan komt het zweet door de naden van de singel heen :+ Dat geeft verder geen problemen hoor, maar het ziet er een beetje apart uit.

Ja, die was het :D Dankjewel voor je antwoord, ik ga hem nu opslaan en dat gaat hem dan worden. Paardje is toch weer wat aangekomen en die banaansingel van Pfiff werkt niet echt meer :+

M_hartje_M schreef:
Moet die perse neopreen zijn? Ik heb met een leren anatomische singel gereden en ik voelde eigenlijk niet zo heel veel verschil dan met een gewone neoprene rechte singel :)

Ja, liefst wel. Ik gebruik namelijk liever geen leer (ben vegetariër) :)

maralyn

Berichten: 10466
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 09:14

Nou ik ben er ook weer bij.

Heb nog geen geschikt paard, dus heb ook nog geen geschikt zadel nodig!
Maar...
De overweging om boomloos te gaan, word wel steeds groter (geen wedstrijd ambities)

Maar....
Ik heb maat 36/38 en mijn vriend heeft herenmaat 50/52. En we gaan beiden rijden.
Wat is dan wijsheid? En wat zijn dan de geschikte maten?