barebackpad welke raden jullie aan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

barebackpad welke raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 16:55

Ik weet niet of hier een apart topic over is? Wel over boomloze zadels maar weet niet of een barebackpad daar onder valt. Vind het zelf niet echt een zadel.

Even kleine intro:
Eind augustus ben ik met paard en al over de kop gevlogen. Daarbij is er een stukje van de hals wervel afgebroken bij mijn paard. We zijn met haar naar de kliniek geweest en ze heeft een tijd op rust gestaan. Gisteren weer naar de kliniek en het gaat beter met haar. Ik mag eindelijk weer rustig beginnen met rijden. Eerste week 10 min stappen en elke week opbouwen met 5 min. Als we bij de 30 min zijn dan kunnen we ook 1 a 2 min gaan draven en de rest stappen.

Maar om daar nou telkens speciaal een zadel voor op haar rug te leggen is ook zo'n gedoe. Daarnaast is zonder zadel ook gewoon veel leuker en ik voel het paard veel beter aan. Voor dat we zijn gevallen reden we ook wel buitenritten zonder zadel. Zeker in de zomer. Hoofdstel om en hup er op. Maar ik denk niet dat het heel fijn is dat mijn bil botten telkens in haar rug prikken. En mijn moeder houd er niet van als ik met harige billen thuis kom :') Daarom leek het me handig om een barebackpad aan te schaffen. Heb er wel vaker over gedacht maar nu zeker omdat ik van plan ben om me meer te richten op het bitloos rijden (rijd ook wel eens bitloos) en zonder zadel. Maar welke pad raden jullie aan? Liefst niet al te duur. Wil gaan kijken of ik het voor mijn verjaardag kan vragen en eventueel wat bij te betalen. Maar barebackpad's van 300 euro zijn mij echt te duur. En ik wil er geen beugels aan.

soof14

Berichten: 316
Geregistreerd: 12-06-13
Woonplaats: Assen

Re: barebackpad welke raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 16:59

De barabackpad van FRA en dan dardo heel fijn zit echt super lekker. Was ongeveer 90 euro.

love_yeah
Berichten: 95
Geregistreerd: 24-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 17:00


Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 17:01


Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 17:02


Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 17:06

Geeft niks hoor, maar ik ben gewoon te lui om de hele riedel weer op te noemen :P Vaak worden toch wel een beetje dezelfde genoemd. Die van Barefoot en FRA (de Dardo) zijn geloof ik wel populair en die van Emiel Voest ook. Het is maar net wat je ervoor over hebt.

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 17:07

soof14 schreef:
De barabackpad van FRA en dan dardo heel fijn zit echt super lekker. Was ongeveer 90 euro.


Deze heb ik ook, zit erg fijn en voor korte ritjes prima :) Als je met een BBP serieus wilt gaan rijden zou ik toch voor een hogere prijsklasse gaan, met name voor de rug van je paard.

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 17:09

Kirsha schreef:
Geeft niks hoor, maar ik ben gewoon te lui om de hele riedel weer op te noemen :P Vaak worden toch wel een beetje dezelfde genoemd. Die van Barefoot en FRA (de Dardo) zijn geloof ik wel populair en die van Emiel Voest ook. Het is maar net wat je ervoor over hebt.


Dan ga ik daar eens naar kijken :j

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 17:10

Ik gebruik de Ride-on-pad van barefoot, vergelijkbaar als de dardo van FRA. En ik vind hem erg fijn. Ik gebruik er wel een grandeurpad met inlages onder, maar voornamelijk omdat mijn paard een zeer uitstekende ruggengraat en schoft heeft, waardoor hij de ruim 3cm inlages gewoon nodig heeft om het geheel van zijn ruggenwervels af te houden. En omdat ik dan ook nog eens er ritten van een uur op maak, heb ik toen gekozen om te zo te doen. De pad had ik toch al liggen vanwege een barefootzadel (dat niet passend te krijgen was vanwege diezelfde schoft).

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 17:12


Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 17:15

hotchocolat schreef:
De Dardo beschikt over een "spread-over pull system" De druk op de rug van het paard bij het aansigelen word dus over de hele rug verdeelt.

Hier nog wat info en de maten.
http://www.reitsportpferdundspass.com/n ... arebackpad


Dat is ook wel een goede! :j Vind ik wel belangrijk!

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Re: barebackpad welke raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 17:16

Moet ik dan voor maat cob of full gaan?
Ik heb een 18 inch zadel met daar onder een full dekje. Maar verder heeft ze (afgezien van de peesjes) maat cob.

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: barebackpad welke raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 17:38

Maat cob/full is hetzelfde. Veel bbp's hebben een universele maat en anders hebben ze een ponyvariant, maar daar past een volwassene niet op :D

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 17:43

Kirsha schreef:
Maat cob/full is hetzelfde. Veel bbp's hebben een universele maat en anders hebben ze een ponyvariant, maar daar past een volwassene niet op :D


oooohhhh dat is een zorg minder :D
Nu nog gaan uitzoeken welke het beste bij me past. Ik ben zelf fan van bont. Maar aan de andere kant lijkt me dat helemaal niet handig.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 17:43

ik heb er 1 met vilt erin, verdeelt nog een klein beetje druk voor je paard.
geloof dat ie van parelli is. Bevalt wel goed.

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:06

Gydja schreef:
Kirsha schreef:
Maat cob/full is hetzelfde. Veel bbp's hebben een universele maat en anders hebben ze een ponyvariant, maar daar past een volwassene niet op :D


oooohhhh dat is een zorg minder :D
Nu nog gaan uitzoeken welke het beste bij me past. Ik ben zelf fan van bont. Maar aan de andere kant lijkt me dat helemaal niet handig.


Bont is wel lekker maar ook erg duur. Dan kom je bij de pads van Christ of Grandeur uit, of anders de Barefoot met losse schaapzitting. De Libra heeft imitatiebont en is iets goedkoper, 100 euro geloof ik.

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Re: barebackpad welke raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:17

Grandeur heb ik geen ervaring mee. Christ is zijn geld meer dan waard Die van mij is al een jaar of 5 oud, nog nooit gewassen en voldoet nog prima.

IceCharly
Berichten: 35
Geregistreerd: 06-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 20:05

Ik volg even, ben wel nieuwsgierig!

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Re: barebackpad welke raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 21:07

Ik heb dingen van Christ altijd geweldig gevonden maar ze zijn wel heel duur -O-

breakthelaw

Berichten: 407
Geregistreerd: 01-05-05
Woonplaats: Home sweet home

Re: barebackpad welke raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:10


zebra89
Berichten: 759
Geregistreerd: 20-11-14
Woonplaats: Overijssel

Re: barebackpad welke raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:38

Ik heb de f.r.a. dardo. Ben er echt verliefd op