Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Eczeemdeken met oorgaten

 
Profiel   

Ik ben opzoek naar een eczeemdeken met oorgaten in het hals stuk. De deken van Pagony wat ze nu heeft glijd telkens een stuk naar achteren waardoor het stuk manen achter haar oren niet beschermd is. Daar door heeft ze er lelijke wonden zitten. Ik ben dus opzoek naar een eczeemdeken met oorgaten als jullie snappen wat ik bedoel. Ik heb ze wel gevonden bij Divoza en EJ maar niet in maatje 110 of 115. Iemand enig idee waar deze dekens wel te verkrijgen zijn?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-15 18:35 



 
Profiel   

Die van rinho hebben oor gaten toch of burcas

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-15 18:36 



 
Profiel   

snorkel1986 schreef
Die van rinho hebben oor gaten toch of burcas

Klopt maar ik heb ze nog niet kunnen vinden in de kleine maatjes -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-15 18:37 



 
Profiel   

Bijbehorende hoofdkap:
http://www.divoza.com/collectie/paard/d ... fdkap.html
Het is een bekend probleem idd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-15 18:47 



 

Onze merrie heeft de Epplejeck deken.
Gaten zitten in het halsdeel en verder een prima deken. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-15 18:48 



 
Profiel   

Hoofdkappen zijn eigenlijk altijd te groot :(. Zeker die in de link.
We hadden ooit een hoofdkap maar daar in leek ze een astronaut met een boerka :=
Die heeft ze helaas kapot gekregen en hebben die hoofdkap nooit weer kunnen vinden. We hebben inmiddels wel een oplossing met een ander soort vliegenmasker daar een stuk met klittenband aangemaakt van een oude deken die onder de gewone hals deken gepropt. Maar omdat de deken die ze nu heeft begint te slijten vond ik het handiger om meteen een deken te nemen die goed blijft zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-15 18:51 



 
Profiel   

KoudbloedKim schreef
Onze merrie heeft de Epplejeck deken.
Gaten zitten in het halsdeel en verder een prima deken. :j


Bedankt voor de tip ik ga eens even zoeken of ze die ook in maat je mini hebben :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-15 18:52 



 
Profiel   

rambo ..heeft die geen kleine maten dan

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-15 18:52 



 
Profiel   

puttertje schreef
rambo ..heeft die geen kleine maten dan

Daar ging ik als eerste naar opzoek. Het kan best zijn dat ze die in kleine maat hebben maar ik heb het nog niet kunnen vinden.

Edit: Dit is de kleinste die ik heb kunnen vinden: http://www.ej.nl/paard/dekens-toebehore ... _1998.html
maatje 130 maar dat is nog altijd veel te groot. Heb echt 110 nodig. 115 is al zeer ruim.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-15 18:53 



 
Profiel   

Heel simpel dat bestaat niet kleinste maat die bestaat is een 122 van Rambo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-15 19:02 



 
Profiel   

Ik zou er trouwens niet vanuit gaan dat een deken met gaten voor de oren wel blijft zitten, bij ons op stal staat er een met zo'n deken en zijn oren floepen er constant uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-15 19:04 



 
Profiel   

Kun je er zelf niet soort frontriempje aan naaien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-15 19:07 



 
Profiel   

wat jammer dat het niet bestaat!
Ik ga er ook niet automatisch van uit dat het blijft zitten maar vind het het proberen waard. Hoe het nu zit is ook niet geweldig.

Shirley schreef
Kun je er zelf niet soort frontriempje aan naaien?

Dat krijgt ze om een of andere reden altijd kapot. Ik heb net een deken gezien, deze: https://www.minihorseshop.nl/dekens/ecz ... 15-cm.html Daar zitten bandjes aan die je aan het halster kan vast maken. Dus misschien is dat ook wel wat? Ik ben alleen niet zo'n grote voorstander van het om laten van een halster in de wei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-15 19:44 



 
Profiel   

Ik ook niet, vandaar mijn idee...

Maar hoe krijgt ze dat dan stuk?

En zelf een soort kapje maken met oorgaten en dat aan het halsje naaien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-15 20:00 



 
Profiel   

Gydja schreef
Hoofdkappen zijn eigenlijk altijd te groot :(. Zeker die in de link.
We hadden ooit een hoofdkap maar daar in leek ze een astronaut met een boerka :=
Die heeft ze helaas kapot gekregen en hebben die hoofdkap nooit weer kunnen vinden. We hebben inmiddels wel een oplossing met een ander soort vliegenmasker daar een stuk met klittenband aangemaakt van een oude deken die onder de gewone hals deken gepropt. Maar omdat de deken die ze nu heeft begint te slijten vond ik het handiger om meteen een deken te nemen die goed blijft zitten.

Te groot is in te nemen. Te klein is veel ingewikkelder. Hier ook ruin in boerka, nee het ziet er niet uit, maar hij heeft geen jeuk en dat is het belangrijkste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-15 20:21 



 
Profiel   

Hoe, geen idee. Het is gewoon door midden gebroken/gescheurd. En ik heb het ook al eens geprobeerd met stukken van een oud halster aan elkaar genaaid maar dan krijgt ze het ook op een of andere manier kapot bij de naden die vastgenaaid zitten. Ook ooit speciale vliegenmasker gekocht met een frontriem en keelriem die je kan bevestigen aan een vliegendeken. Ze heeft zo de frontriem van de keelriem afgescheurd. Geen idee hoe want het zat echt stevig vast. Zou kunnen dat mijn andere paard er aan het trekken is geweest maar ik acht die kans niet heel groot want heb het haar in die 7 jaar dat ik haar heb nog nooit zien doen. Wel is mijn shet altijd bezig met dingen af te krijgen. Zo als dekens, grasmaskers, vliegenmaskers, halsters enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-15 20:26 



 
Profiel   

ik heb wel een bucas pony buzz off gevonden maar die is met een bandje op het voorhoofd,

http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 6248/55039

hier een linkje

een andere zonder gaten
http://www.kramer.nl/HORSEWARE-MIO-Vlie ... &ci=257026

http://www.kramer.nl/HORSEWARE-RAMBO-Sw ... &ci=257026

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-15 20:42 



 
Profiel   

Die rambo is officieel een 4.0 wat dus 120 ipv 115 is

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-15 20:48 



 
Profiel   

oke dankje weet ik dat ook weer ik snapte NIKS van die maten dus heb ik m er maar opgegooid :j :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-15 20:52 



 
Profiel   

Toch bedankt voor de linkjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-15 10:41 



 
Profiel   

En als je die frontriem nu eens maakt van een heel sterk soort breed elastiek?
Dat het ook een beetje meerekt.

Denk dat de eerdere knutsels misschien gewoon braken of losscheurden onder de druk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-15 10:49 



 
Profiel   

Sectolin heeft ook een exceemdeken met gaten voor de oren. Ik weet alleen niet of die in kleine maten bestaan. De kwaliteit van de stof is niet heel sterk maar de prijs is daar ook naar. Verder wel een prima deken.

Deze bedoel ik: http://www.bokt.nl/markt/ad/349742/sect ... 145-tm-195
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-15 10:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen