Ervaringen met LeMieux?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vavane
Berichten: 155
Geregistreerd: 30-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 22:25

Noukie schreef:
VWestra schreef:
Ik heb een monoblad zadel en mijn oude BR dekje schoof eronder uit. Sinds ik le mieux heb is het goed.

Dat klinkt positief :)


Ik heb toevallig net nog gereden met mijn (nieuwe) le mieux dekje onder een monoblad zadel. Ik heb de versie met wafelkatoenen binnenkant en een suède achtige buitenkant. Hij bleef perfect liggen, en ik heb al genoeg dekjes weg kunnen doen omdat ze allemaal schoven. Heel erg tevreden dus :)

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 07:43

Ik vind die peacock groen wel een leuke kleur, ik was eigenlijk op zoek naar een petrol achtig dekje, maar dat komt wel aardig in de buurt volgens de foto's :) misschien dati k dat nog ga bestellen

melrovers

Berichten: 898
Geregistreerd: 20-08-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 07:44

Bij mijn dochter schoven ook de dekjes(dikkere en dunnere) naar achteren, en de LeMieux workpad blijft super liggen! Daar zitten niet eens lusjes aan.

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 08:06


Noukie
Berichten: 10954
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 08:18


The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 08:23

Ja inderdaad ik ook, en ik wil graag al een langer een petrol achtige kleur voor men paard :)

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:08

Bij mij schuift het Le mieux dekje nog steeds iets onder het zadel uit.... maar dat komt omdat ik er een bontje onder het dekje leg vanwege bultjes. Ik singel trouwens ook zo los mogelijk aan.

Ik baal trouwens wel van die bultjes.... niemand weet wat het precies is moet vanzelf weer weg gaan. Soms lijkt het minder te worden maar dan komt er toch weer wat bij. Omdat 1 bultje kaal werd ben ik het bontje onder het dekje gaan leggen..... maar ja dat is een ander verhaal.....

wilma84
Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-08

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:31

Zijn het geen warmtebultjes? Dan heb je er met een (echt) bontje inderdaad minder last, omdat dat zorgt dat de warmte beter weg kan. In theorie zou een Cal Rei dekje, Kingsley pad of een HAF-pad ook moeten werken. Lemieux heeft trouwens ook versies met wol eronder, dan schuiven bontje en dekje in ieder geval niet tegen elkaar in.

Noukie
Berichten: 10954
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:27

Ik heb een witte besteld, ben heel benieuwd!
Als ie goed blijft liggen, gaat de peacock er ook komen gok ik zo :D

Daphneeeej

Berichten: 3001
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:44

Zo voor het eerst een soort van met mijn Pad gereden. Alleen omdat mijn zadel even uitgeleend is de pad onder een barebackpad gegooit. Super fijn, mooie en stevige pad! Bleef als een huis lggen, zelfs onder deze lamsvachtpad. Aan de pasvorm van de pad merk ik nu al dat hij echt gemaakt is om mooi omhoog getrokken in de kamer van een zadel te zitten.

Afbeelding
Ziet er dus niet helemaal mooi uit onder het lamsvacht zadel, maar even voor het idee.

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 12:36

Warmte bultjes? Heb je daar ervaring mee? Kun je me vertellen wat de kenmerken daarvan zijn?

Ja, daarom ook mijn interesse in Le Mieux met wol!

wilma84 schreef:
Zijn het geen warmtebultjes? Dan heb je er met een (echt) bontje inderdaad minder last, omdat dat zorgt dat de warmte beter weg kan. In theorie zou een Cal Rei dekje, Kingsley pad of een HAF-pad ook moeten werken. Lemieux heeft trouwens ook versies met wol eronder, dan schuiven bontje en dekje in ieder geval niet tegen elkaar in.

Noukie
Berichten: 10954
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 17:53

Ik ben ook om :)
Sowieso top service bij Dochorse. Gister rond 17u besteld, vanmorgen vooor 9u mail dat ik m kon komen halen.
Vanmiddag getest en ligt perfect! Schuift dus niet naar achter, kreukt of trekt ook niet. Eindelijk weer gewoon een dekje dat goed blijft liggen. Heel blij mee.

salamaleque
Berichten: 998
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 17:57

Noukie schreef:
Ik ben ook om :)
Sowieso top service bij Dochorse. Gister rond 17u besteld, vanmorgen vooor 9u mail dat ik m kon komen halen.
Vanmiddag getest en ligt perfect! Schuift dus niet naar achter, kreukt of trekt ook niet. Eindelijk weer gewoon een dekje dat goed blijft liggen. Heel blij mee.



Fijn mij hebben ze een maand aan het lijntje gehouden dat hij zsm geleverd zou worden uiteindelijk heb ik het na een maand maar opgegeven! Wel een fijne zaak maar dit vond ik een wat mindere actie, ik hoop dat ze binnenkort ook bij Divoza te koop zijn.

Noukie
Berichten: 10954
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:02

Dat is niet netjes inderdaad!
Hoop sowieso dat ze binnenkort wat breder te verkrijgen zijn. Ook qua diversiteit in kleurtjes enz

Kenjiro

Berichten: 211
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Nuenen

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 19:11

Bij dochorses hebben ze nu stapelkorting. Als iemand samen wilt doen dan ontvang ik graag een pb. Scheelt toch wel wat

Daphneeeej

Berichten: 3001
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 23:28

Ik ook Mindere ervaring van Dochorse duurde veel langer dan in eerste instantie aangegeven. Daarna duurde het weer langer dan wat er vermeld stond in de mail. 2 mailtjes gestuurd met vraag er over waar ik maar geen antwoord op kreeg. Uiteindelijk via hun live chat reactie gehad en kreeg toen ook meteen antwoord op mijn mail. Vond het allemaal echt heel slecht van ze!

salamaleque
Berichten: 998
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 07:12

Daphneeeej schreef:
Ik ook Mindere ervaring van Dochorse duurde veel langer dan in eerste instantie aangegeven. Daarna duurde het weer langer dan wat er vermeld stond in de mail. 2 mailtjes gestuurd met vraag er over waar ik maar geen antwoord op kreeg. Uiteindelijk via hun live chat reactie gehad en kreeg toen ook meteen antwoord op mijn mail. Vond het allemaal echt heel slecht van ze!



Nou ik ook hoor, ik heb er constant zelf achteraan moeten zitten mailen, bellen. Ik begrijp ook niet waarom er dan in de webshop "op voorraad" staat als dat niet zo is. Maar goed dit is wat off topic maar de LeMieux zadeldekken zijn nog niet zo heel makkelijk verkrijgbaar heb ik het idee.

melrovers

Berichten: 898
Geregistreerd: 20-08-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 08:27

Klopt, ik moet zelf ook soms best lang wachten op mijn bestelling. Je kunt ze bij mij overigens afhalen, ik heb nog niet heel veel voorraad maar misschien net wel degene die je zoekt.

DocHorse
Berichten: 62
Geregistreerd: 31-03-10

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:27

Hi helaas hebben we inderdaad een tijdje leveringsproblemen gehad met Lemieux. Wij hadden niet verwacht dat dit merk zo goed zou lopen! Uiteraard bestellen we direct bij als een product uit voorraad dreigt te raken maar helaas was de voorraad al op voordat de nieuwe voorraad binnen kwam. Lemieux heeft ons telkens een nieuwe leverdatum doorgegeven welke elke keer uitgesteld werd, we hebben jullie dus niet aan het lijntje gehouden maar enkel de informatie doorgegeven welke wij hebben ontvangen. Inmiddels hebben we weer een grote voorraad een kunnen we weer even vooruit, maandag wordt er bij ons een levering bezorgd met alle nieuwe kleuren! Mocht je twijfelen over de levertijd, neem even contact met ons op. Let wel! De levertijd verspringt op het moment dat je een kleur selecteert, dit omdat bijvoorbeeld een blauw dekje wel op voorraad kan zijn en een grijze niet, de levertijd is dus afhankelijk per kleur. Selecteer dus eerst de kleur om te zien of we het dekje op voorraad hebben.

Daarnaast hebben wij ook super goede ervaringen met de dekjes, onze klanten zijn er zo blij mee dat ze altijd in meerdere kleuren nabesteld worden :) heel positief dus maar dat het helaas wel als nadeel dat we een tijdje zonder voorraad hebben gezeten

Noukie
Berichten: 10954
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:39

Nu ben ik heel nieuwsgierig naar welke nieuwe kleuren jullie binnen krijgen O:)

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:41

ja, peacock green perongeluk? :p

Noukie
Berichten: 10954
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:57

The_Cat schreef:
ja, peacock green perongeluk? :p

Die dus! :D

DocHorse
Berichten: 62
Geregistreerd: 31-03-10

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 18:30

Nee helaas deze komt met de zending daarna, wel de kleur berry! En de denim en tweed dekjes, kennen jullie die al?

Noukie
Berichten: 10954
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:52

DocHorse schreef:
Nee helaas deze komt met de zending daarna, wel de kleur berry! En de denim en tweed dekjes, kennen jullie die al?

haha, en wanneer komt die zending?

Andere wel gezien, maar heb inmiddels mijn zinnen op de peacock gezet :D

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen met LeMieux dressuur sjabrakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:33

oei ik vind berry ook erg mooi:)

bedankt voor de toelichting m.b.t. de levertijden.