freejump Soft'Up pro en sprenger system 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
123horses0
Berichten: 40
Geregistreerd: 22-01-17

freejump Soft'Up pro en sprenger system 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-17 21:10

hallo bokkers,

Ik wil voor mijn dressuurzadel graag de system 4 beugels van sprenger kopen omdat ik ze zeer fijn vindt in gebruik ik heb ze namelijk een tijdje kunnen uit testen en ik vond ze zeer makkelijk in gebruik. Voor mijn springzadel wil ik graag de freejump Soft'Up pro kopen, maar ik ben bang dat ik last van mijn knieën en enkels ga krijgen omdat ik ook met de sprenger rij en die buigbaar zijn en de freejump niet.

Heeft iemand hier ervaring mee of kan ik eventueel de freejump beugels een uittesten of lenen?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70532
Geregistreerd: 24-05-08

Re: freejump Soft'Up pro en sprenger system 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 23:38

Ik verplaats dit topic naar Harnachement.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: freejump Soft'Up pro en sprenger system 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 23:51

Ik reed ook altijd met sprengers en nu sinds 2 jaar met de Freejump Pro (de soft zijn maar tot een bepaald gewicht).
Ik had voor de sprengers vaak last van mijn knieën, met de Freejump nog geen last van gehad.

wilma84
Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-08

Re: freejump Soft'Up pro en sprenger system 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 11:05

Ik had jarenlang Sprengers en heb nu Freejump Pro's.
De Sprengers geven meer vering en werkten goed tegen mijn knieprobleem. Nadeel vond ik dat ik best vaak uit mijn beugels schoot. Op zich logisch door de vering, maar wel lastig. Met de Freejumps heb ik daar totaal geen last van mede dankzij de goede grip van het beugelbed. Maar ja, die bieden weer geen ontlasting voor je knieën of enkels.