[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tinkieMagic
Berichten: 9
Geregistreerd: 23-03-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 17:27

pmarena schreef:
Heb je op allebei proefgereden? Weet je welke maat je zou willen van beide zadels?
Wil je nieuw of tweedehands kopen? Is er 1 van de 2 die je om welke reden dan ook meer aanspreekt?
Wat vind je van elk zadel voor jouw situatie de voor- en nadelen? :)


Nee, ik ben bekend met veel modellen van Barefoot maar niet met Edix. Ik wil 2ehands kopen en heb nu kans 1 van beide te lopen dua een dillema! Ik vind beide zadels aanspreken maarhoe is het met de kwaliteit van de edix? is het goed te vergelijken met de Barefoot kwaliteit? Wat zijn de wezenlijke verschillen? Van de Edix zou ik de M kopen en van de Arizona maat 2

pmarena

Berichten: 48266
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 18:25

Ik durf niet te zeggen hoe de kwaliteit / kenmerken van dat zadel zal zijn vergeleken met de Arizona, anderen wellicht wel :)

Maar als je nu dat zadel tweedehands kan kopen en de andere niet, dan is op zich de keuze toch simpel...?

tinkieMagic
Berichten: 9
Geregistreerd: 23-03-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 18:45

pmarena schreef:
Ik durf niet te zeggen hoe de kwaliteit / kenmerken van dat zadel zal zijn vergeleken met de Arizona, anderen wellicht wel :)

Maar als je nu dat zadel tweedehands kan kopen en de andere niet, dan is op zich de keuze toch simpel...?


nee ik kan ze allebei kopen en voor dezelfde prijs. En om het even makkelijker te maken is er net nog een missouri-arizona (arizona met reliefje) bijgekomen....

tennan
Berichten: 3130
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 19:08

Weet iemand hier toevallig ook welke pads mooi passen onder een Barefoot Madrid?

zasread

Berichten: 2465
Geregistreerd: 28-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 20:25

tennan schreef:
Weet iemand hier toevallig ook welke pads mooi passen onder een Barefoot Madrid?


Ik gebruikte onder mijn Barefoot Madrid een pad van Grandeur (op maat gemaakt via Becidor)

Afbeelding

tennan
Berichten: 3130
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 21:35

Oh wauw, die staat héél goed!

pmarena

Berichten: 48266
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 08:33

tinkieMagic schreef:
pmarena schreef:
Ik durf niet te zeggen hoe de kwaliteit / kenmerken van dat zadel zal zijn vergeleken met de Arizona, anderen wellicht wel :)

Maar als je nu dat zadel tweedehands kan kopen en de andere niet, dan is op zich de keuze toch simpel...?


nee ik kan ze allebei kopen en voor dezelfde prijs. En om het even makkelijker te maken is er net nog een missouri-arizona (arizona met reliefje) bijgekomen....


Aha op die fiets!

Tja nu heb je geen van die zadels. Als de prijs goed is dan zou ik als ik jou was gewoon degene kopen die je het meest aanspreekt / die je het makkelijkst verwacht weer zonder (veel) verlies door te kunnen verkopen.

Over het algemeen is het zo dat de Arizona Nut (als je die bedoelt?) van wat dikker en stugger leer is gemaakt. Wel veel mooier :j Maar dus ook wat minder snel ingereden zeg maar. En de eerste modellen hadden een wat rondere vorm waardoor in combinatie met het wat stevigere leer je op kortere paardjes snel hebt dat de achterkant wat omhoog steekt en dat ziet er minder netjes uit.

tinkieMagic
Berichten: 9
Geregistreerd: 23-03-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 08:53

Citaat:
Aha op die fiets!

Tja nu heb je geen van die zadels. Als de prijs goed is dan zou ik als ik jou was gewoon degene kopen die je het meest aanspreekt / die je het makkelijkst verwacht weer zonder (veel) verlies door te kunnen verkopen.

Over het algemeen is het zo dat de Arizona Nut (als je die bedoelt?) van wat dikker en stugger leer is gemaakt. Wel veel mooier :j Maar dus ook wat minder snel ingereden zeg maar. En de eerste modellen hadden een wat rondere vorm waardoor in combinatie met het wat stevigere leer je op kortere paardjes snel hebt dat de achterkant wat omhoog steekt en dat ziet er minder netjes uit.


Dank je wel! Ik ga voor het onbekende een keer; de Edix! Ben heeeel benieuwd!

pmarena

Berichten: 48266
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 09:14

Hopelijk blijkt dat een heel goed bij jullie passend zadel te zijn! En anders dan weet je het maar meteen, is ook waardevol :j

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 06:45

Let er goed op dat het Edix zadel recht is. Er zijn helaas nogal wat scheve modellen in omloop.. met name de western zadels. Ik heb er toen vier gehad(nieuw )en ze waren allemaal scheef.

Sodeletuut

Berichten: 21309
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 08:17

Ik kom even binnenvallen haha, maar weet iemand of je op basis van serienummer bij Barefoot ook de maat kan achterhalen?

Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 09:07

Ja dat kan. Vroeger stond er en tabelletje op de site van barefoot. Maar die pagina bestaat helaas niet meer.
Pmarena kan het vast even opsommen. Of weer op de site zetten haha

pmarena

Berichten: 48266
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 09:22

Het hoofdkantoor vroeg mij jaren geleden om die pagina offline te halen, omdat ze zagen dat zelfs dat serienummer nagemaakt werd door een nepper := Maar je kan het nummer altijd even naar me doorsturen hoor.

Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 09:26

Oh wat suf zeg!

Sodeletuut

Berichten: 21309
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 09:31

Oh dat meen je! Schandalig toch he.

Dit is hem, ik ben heel benieuwd!


Afbeelding

pmarena

Berichten: 48266
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 09:37

15 inch dus een maat 1 :)

En hij is gemaakt in week 14 van 2016.

Sodeletuut

Berichten: 21309
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 10:11

pmarena schreef:
15 inch dus een maat 1 :)

En hij is gemaakt in week 14 van 2016.

Dank je wel!

Heb hem gekocht als een maat 2, maar gisteren met testen had ik toch wel een sterk vermoeden dat het een maat 1 was!

pmarena

Berichten: 48266
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 11:24

Balen..... of past hij toch wel aardig...?

Sodeletuut

Berichten: 21309
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 12:35

Haha nou ik heb nu nog meer reden om wat spekjes te verliezen :7 :')

Maar hij zit heerlijk en staat super goed vind ik! *\o/*

Afbeelding

pmarena

Berichten: 48266
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 12:49

Wauw dat ziet er gaaf uit!!

xKency
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 20:03

pmarena schreef:
Hier dezelfde ervaring. Ik ben er vrij zeker van dat het kwam doordat aan de randjes, waar het mesh in vorm geknipt was zeg maar, er draadjes uitsteken en dan door de pad heen in het velletje van je paard kunnen prikken :(:) Alleen is dit al jaren geleden, wellicht letten ze daar tegenwoordig beter op / hebben ze daar een aanpassing op gemaakt.

Wij hebben deze https://www.divoza.com/nl/paardenspulle ... l-compleet

tinkieMagic
Berichten: 9
Geregistreerd: 23-03-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 22:12

paddraigh schreef:
Let er goed op dat het Edix zadel recht is. Er zijn helaas nogal wat scheve modellen in omloop.. met name de western zadels. Ik heb er toen vier gehad(nieuw )en ze waren allemaal scheef.


Joh!? O dat zou wel heel.zuur zijn....hoop maar dat het ok is dan!Bedankt voor het letopje!

Sodeletuut

Berichten: 21309
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 23:07

pmarena schreef:
Wauw dat ziet er gaaf uit!!

Dank je wel! Staat die (gisteren 20 jaar geworden) tuttebel goed he? Moeten alleen nog ff wat gaatjes bij in het hoofdstel :')

pmarena

Berichten: 48266
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 07:42

Ja de neusriem iets hoger zou mooier zijn :j
Maar staat echt wel héél stoer! Mooi spul +:)+

xKency: die zadeltjes zijn op zich wel leuk bedacht, maar vaak niet echt kwaliteit helaas.... vaak scheef.
En ook best wel vormvast waardoor ze toch niet altijd even lekker liggen. Maar als het wel okee ligt dan kan het best fijn zijn denk ik :)

Esgaroth

Berichten: 5248
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 13:56

Sodeletuut schreef:
Ik kom even binnenvallen haha, maar weet iemand of je op basis van serienummer bij Barefoot ook de maat kan achterhalen?
Op de facebookpagina van Boomloos in Balans staat bovenaan het vastgepinde bericht een uitleg erover met ook alle nummers erbij. Heel handig!