Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

kunststof cap overspuiten?

 
Profiel   

Heeft iemand ervaring met een kunststof cap overspuiten?

Ik heb een hh cap in zwart die ik in het bruin wil overspuiten.
Ik ben vanavond bij de gamma geweest met de cap voor advies en hun gaven aan dat het geen probleem is.
Ze hebben speciale spuitverf geschikt voor kunststof alle kleuren behalve donkerbruin :(
Dus nu even verder zoeken naar een winkel die wel donkerbruin heeft.

Maar heeft iemand het al eens gedaan en wat waren de resultaten??
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-14 21:20 



 
Profiel   

ik heb een cap lever kleurig gespoten, hele mooie kleur geworden. Gaat ook heel goed met een normale spuitbus. Je moet hem gewoon eerst goed ontvetten en als je er een ongelukje mee hebt, gewoon bijspuiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-14 21:28 



 
Profiel   

ook ontvetten dus op kunststof.
Waar heb jij de cap mee ontvet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-14 21:36 



 
Profiel   

Ik heb mijn decathlon cap overgespoten :D ging goed! deze hippe glitter spray http://www.spuitbuswinkel.nl/index.php? ... 14&lang=nl

mooie in de zon *D {:}

[ img ]

zijkant, de lichte baan zijn swarovski steentjes in dezelfde kleur van de Action :P
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-14 21:38 



 
Profiel   

De bruin/koper is ook hip http://www.spuitbuswinkel.nl/index.php? ... 11&lang=nl :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-14 21:40 



 
Profiel   

Eerlijk gezegd vraag ik mij altijd af dan wat die verf met het kunststof van de helm doet. Weet niet of dit (onzichtbaar) aangetast wordt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-14 21:42 



 
Profiel   

@ll : Gaaf zeg!! :)

Heb jij de cap vantevoren ook ontvet nog?
En is de lak die jij gebruikte ook speciaal voor kunststof.

Ik heb de hh challenge cap. Ik wil de glitter die daar op zit wel houden dus dat plak ik af met schilderstape denk ik.
Ik wil al het kunststof donkerbruin en het leer zwart.
Past mooi bij mijn zwart/ bruine wedstrijdset :P ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-14 21:43 



 
Profiel   

Ik heb wat terpentine (of was het aceton :P ) op een watje gedaan en ff erover gehaald.

Weet ik niet, maar deze lak was ook geschikt voor scooters (kunstof), meubels (kunstof/hout) enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-14 21:47 



 
Profiel   

Ik heb pas een deel van mijn cap bekleedt met wrapfolie
[ img ]
Krokoprint :D

Toen werd me achteraf vertelt dat ik ook Plastidip had kunnen gebruiken. Dat kan je er ook zo weer vanaf halen.

Vind het zo jammer als het onomkeerbaar is, straks ben je er zat van :+ . Nu is dat met een HH/Decathlon cap natuurlijk wel wat minder erg dan met een Samshield...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-14 19:03 



 
Profiel   

oohh thanks mistid,dit kan ook!!! _/-\o_ Niet aan gedacht...
ik was al leer met print aan het zoeken om te bekleden, zou dit ook kunnen met laarzen (buitenkant) :D :P

zoek iets in donkerblauw O:) kroko, carbon, metallic... mhhhh ik ga eens snuffelen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-14 19:13 



 
Profiel   

Oh leuk om zo te lezen. Zou het ook graag willen met mn wedstrijd cap, maar ben zo bang dat ik het verpest :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-14 19:20 



 
Profiel   

@mistid: wow dat is echt heel gaaf gedaan! Misschien is dat een betere optie nog als overspuiten.
Hoeveel cm heb je nodig want ik zag op een site dat het telkens per 10 cm te koop is?

@ll: ik denk dat het niet gebruikt kan worden op leer/laarzen ivm beweging, kreuken etc.
Maar het is wel een heel gaaf idee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-14 19:28 



 
Profiel   

Melisding schreef
Oh leuk om zo te lezen. Zou het ook graag willen met mn wedstrijd cap, maar ben zo bang dat ik het verpest :x

decathlon of HH kopen, kun je experimenteren :D

Ik wil deze wel pimpen, mooie grill *D maar die zou ik chrome laten en de rest een mooie moderne look geven :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-14 19:29 



 
Profiel   

tamaramt schreef
@mistid: wow dat is echt heel gaaf gedaan! Misschien is dat een betere optie nog als overspuiten.
Hoeveel cm heb je nodig want ik zag op een site dat het telkens per 10 cm te koop is?

@ll: ik denk dat het niet gebruikt kan worden op leer/laarzen ivm beweging, kreuken etc.
Maar het is wel een heel gaaf idee!

dat rubber is denk ik wel elastisch en waterafstotend (plastidip, rubberspray voor velgen), maar geen printjes dan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-14 19:31 



 
Profiel   

HAR -> RUI

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-14 17:47 



 
Profiel   

Listiglistje: Ik denk dat laarzen lastig worden met wrapfolie. Je wilt het er natuurlijk wel netjes op hebben en ik denk dat de bovenkant en de neus geen probleem wordt, maar het deel bij je enkel wordt drama (knikken in de folie, lucht er tussen etc). Plastidip beweegt natuurlijk gewoon mee, maar dan zou ik de binnenkant niet doen :+ .

Tamaramt ik heb het inderdaad ook gekocht bij een bedrijf die per 10cm leverde, echter wel met een lengte van 152 cm. Een Samshield heeft natuurlijk dat tussenstuk waardoor je niet in 1 keer de hele cap hoeft te bekleden, daarom was voor mij 30 cm (meer dan) genoeg. Je kunt het overigens ook netjes langs elkaar plakken in repen. Een cap met 1 stuk folie in z'n geheel bekleden wordt onwijs moeilijk denk ik. Een cap is natuurlijk een bolletje dus je hebt altijd dat het in eerste instantie niet past. Met verhitting en daardoor uitrekken gaat het aardig. Ik had nu de pech dat ik aan de smalle kant ben begonnen en 'het paneel' breder uitliep, hierdoor werd het steeds moeilijker, je kunt het beste vanaf de brede kant beginnen en dan met behulp van een fohn het folie over de cap 'trekken'.

Krijg er best leuke reacties op op wedstrijd. De achterkant is alleen niet helemaal mooi omdat ik verkeerd om ben begonnen. Maar wil nu eigenlijk alweer iets anders omdat ik een nieuw jasje heb gekocht :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-14 16:01 



 
Profiel   

Je kunt trouwens echt hele gave dingen vinden, van Burberry tot glitters en carbon tot zebraprint. Heb maar 1 cap helaas :') . Heb er ook over nagedacht om het in opdracht te gaan doen, alleen het is iets wat je altijd met 2 man moet doen omdat je aan 2 handen echt te weinig hebt. 4 handen is soms zelfs nog wat krapjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-14 16:12 



 
Profiel   

Wat een leuk idee!

Ik ga zaterdag hopelijk een cap kopen bij de decathlon.
Die ga ik dan donkerblauw met wit spuiten denk ik :D Mocht het lukken dan post ik mijn resultaat hier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-14 22:44 



 
Profiel   

Lisaapee schreef
Wat een leuk idee!

Ik ga zaterdag hopelijk een cap kopen bij de decathlon.
Die ga ik dan donkerblauw met wit spuiten denk ik :D Mocht het lukken dan post ik mijn resultaat hier!

tip, niet de cap pakken met logo/printje op de zijkant, dat frommelt mee met spuiten :P

Ik heb mijn plastidip binnen, dus mijn laarzen zijn dit weekend de sjaak (hebben een kunstof coating, dus moet lukken denk ik)

Ik heb de black & blue (heel donkerblauw) en de glossifier, dus ik hoop op hele donkerblauwe laklaarzen *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-14 23:13 



 
Profiel   

Dan ben ik heel benieuwd. Heb nog een paar laarzen staan waar de leerverf niet op pakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-14 23:28 



 
Profiel   

Listiglistje ben erg benieuwd naar het resultaat! Waar heb je de Plastidip besteld?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-14 14:37 



 
Profiel   

Bij 2 verschillende bedrijven :o want glossifier mag alleen zakelijk verkocht worden ivm regelgeving.

Dus de Black & blue bij Plastidip (niet overal verkrijgbaar) http://plastidip.nl/plastidip-bestellen ... black-blue

en de glossifier bij Wedipit, zij verkochten het wel particulier :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-14 20:29 



 
Profiel   

Die laarzen wil ik zien als je ze af hebt! Ben echt benieuwd hoe ze worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-14 20:33 



 
Profiel   

@ll; ik ben superbenieuwd hoe dat word!!
Ik wil ook heel graag donkerblauwe laarzen dus als je dat op deze manier voor elkaar kan krijgen dan is dat top!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-14 20:51 



 
Profiel   

Mijn testlaarzen zijn voor 10 euro overgenomen van een andere bokker, de coating op de voet liet los :P

ze zijn wel donkerbruine, nieuwe en stevig (kachelpijpjes), ze rijden wel erg lekker :Y) dus de moeite waard om te testen!

Ik ga eerst de loslatende coating lijmen, daarna ontvetten en dan spuiten.
Hopen dat er een laag over de coating komt en weer mooi glad en egaal wordt :)

mijn testlaarzen:
[ img ]


Laatst bijgewerkt door listiglistje op 02-10-14 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-14 20:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen