Warme outdoorlaarzen met vaste voering gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xjosee

Berichten: 1625
Geregistreerd: 14-03-09

Warme outdoorlaarzen met vaste voering gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 08:26

Dag allemaal,

Al een aantal jaar loop en rijd ik in de winter met outdoorlaarzen. Helaas moet ik ieder jaar nieuwe laarzen kopen omdat de binnenvoering kapot gaat. Als ik mijn laarzen uit doe trek ik de binnenvoering met mijn hak mee.


Afbeelding

Wie weet er een fijne winterlaars met een vaste voering?

P_Tries

Berichten: 5157
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Almere

Re: Warme outdoorlaarzen met vaste voering gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 08:35

Goh ik ga dit ook even in de gaten houden.
Ik heb hetzelfde probleem. Kom maar op met de tips!

Mlies
Berichten: 14153
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 08:40

Ik heb jaren ANWB laarzen gehad, waar-de-loos. Binnen no time kapot, niet meer waterdicht.
Ik heb een tijdje terug Zoo Adventure laarzen aangeschaft. Tot nu toe dikke prima! Zitten goed, dikke zool waardoor beter geïsoleerd. Ik weet niet of ze handig zijn om mee te rijden, want ik rij zelf geen paard meer.

https://zooadventure.nl/?gclid=CLbj-9j- ... GwodAFINyA

hoogendroog
Berichten: 3285
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 08:46

Niet goedkoop, maar wel wel HEERLIJKE laarzen: de Ariat Coniston Pro GTX Insulated. Warm, waterdicht, super voetbed. Enige minpuntje was de prijs :D

Xjosee

Berichten: 1625
Geregistreerd: 14-03-09

Re: Warme outdoorlaarzen met vaste voering gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 15:32

Die Ariat's zijn inderdaad prijzig! Wel erg mooi.

Hoe lang heb jij je Zoo Adventure laarzen nu MLies? Zijn mooie laarzen en als ze inderdaad 2 seizoenen of langer mee gaan dan zijn ze geen eens duurder dan de ANWB laarzen. Die heb ik nu inderdaad.

Mlies
Berichten: 14153
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Warme outdoorlaarzen met vaste voering gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:35

Een paar maanden nog maar! Maar ik heb alleen maar positieve ervaringen gehoord in mijn omgeving en we gebruiken ze intensief. :D
Ik vind ze comfortabeler dan die van de ANWB, die liepen veel platter..

Koper

Berichten: 30311
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:41

Gisteravond nadat ik in de regen en de modder de avondvoerronde had gedaan (inclusief heen en weer fietsen naar de wei) bedacht ik me toevallig weer dat het enige wat nog écht warm en droog aan mij was mijn voeten en onderbenen waren. Ik heb al járen heel fijne laarzen, alleen wel zonder binnenvoering. Ik heb Muckboots. Die hebben een schacht van neopreen. Heerlijk. Eerder heb ik thermolaarzen van Mountain Horse gehad, die waren veel minder warm.
Inmiddels is dit de 3e winter dat ik mijn huidige paar Muckboots draag. De vorige gingen na 2 winters kapot omdat ik te veel knielde er mee. Als ik mijn voet te veel buig (bij voorbeeld wanneer ik hurk om op shetlanderkniehoogte iets te kunnen bekijken) scheuren ze bij de voet. Maar als ik mijn voeten gewoon redelijk in laarsmodel houd gaat het heel prima.

Ik heb er wel afgelopen winter wollen zooltjes in gefrutseld. Was nog net ietsjes warmer onder de voetjes.

struikgewas

Berichten: 61
Geregistreerd: 07-06-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:55

Als je het aandurft Duitse legerkleding in Finland te kopen kan ik je deze aanraden.
Echt, hoge kwaliteit leer, gevoerd met echt bont, rits zit aan de buitenkant dus gaat niet in de weg zitten met rijden, gemaakt om lang mee te gaan en zeer scherp geprijsd :D
Wel minstens 20 jaar oud dus goed invetten voordat je ze aantrekt.

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Warme outdoorlaarzen met vaste voering gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:57

Ik heb al twee winters zoo boots. Hetzelfde paar nu al twee jaar en ze zien er nu nog mooi en goed uit. Nog altijd waterdicht, nog altijd warm. Ik rij er ook mee. Zit prima!

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Warme outdoorlaarzen met vaste voering gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:01


Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:58

Ik heb muckboots voor nat en koud weer en Ariats voor droog en hel koud weer, daar kan ik ook mee rijden

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Warme outdoorlaarzen met vaste voering gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 20:18

Ik heb BR outdoorlaarzen gekocht laatst met rits achterin dan trek je de voering er dus ook niet uit door het aan uit doen.
https://www.agradi.nl/br-winterlaars-gr ... Apre8P8HAQ

Heb er wel vele malen minder voor betaald als bij agradi dus zal zeker verder kijken als je deze wilt aanschaffen.

Rizette
Berichten: 4401
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 20:19

struikgewas schreef:
Als je het aandurft Duitse legerkleding in Finland te kopen kan ik je deze aanraden.
Echt, hoge kwaliteit leer, gevoerd met echt bont, rits zit aan de buitenkant dus gaat niet in de weg zitten met rijden, gemaakt om lang mee te gaan en zeer scherp geprijsd :D
Wel minstens 20 jaar oud dus goed invetten voordat je ze aantrekt.

Lijken me erg stevige laarzen maar ze hebben leren zolen.. Die zijn dacht ik niet geschikt voor modder en mest.

Xjosee

Berichten: 1625
Geregistreerd: 14-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 22:25

Sanniej_ schreef:
Ik heb BR outdoorlaarzen gekocht laatst met rits achterin dan trek je de voering er dus ook niet uit door het aan uit doen.
https://www.agradi.nl/br-winterlaars-gr ... Apre8P8HAQ

Heb er wel vele malen minder voor betaald als bij agradi dus zal zeker verder kijken als je deze wilt aanschaffen.


Ik zie in de tekst dat ze waterafstotend zijn en niet waterdicht. Loop jij er ook mee door modder? Hoe houden ze zich dan?

Ik zal morgen uitgebreider reageren op iedereen. Fijn deze input!

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Warme outdoorlaarzen met vaste voering gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:35

Super handig! Mijn laarzen zijn na het 3e seizoen aardig op. Leer is nog prima maar de voering idd versleten.
Ik had laarzen van pfiff. Stuk goedkoper dan anwb. Ik heb €70 betaald

Patsy

Berichten: 573
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:37

Ik heb ze van loesdau
http://m.loesdau.de/Loesdau-Winterreits ... terstiefel

Nu het 5de seizoen gebruikt, elke dag weer aangehad en rijd er ook mee als het echt koud is. Ze hebben een rits dus de voering blijft goed. Daarom heb ik om m'n paard uit de blub te halen wel nog een paar goedkope rubber Hema laarzen.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:38

Ik heb nu gevoerde laarzen van Grsport model Country geloof ik.
Stalen zool en tip, gevoerd en oersterk! Helemaal geen koude pootjes meer gehad deze winter!

Ze zijn wel niet geschikt om mee te rijden...

struikgewas

Berichten: 61
Geregistreerd: 07-06-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:15

Rizette schreef:
struikgewas schreef:
Als je het aandurft Duitse legerkleding in Finland te kopen kan ik je deze aanraden.
Echt, hoge kwaliteit leer, gevoerd met echt bont, rits zit aan de buitenkant dus gaat niet in de weg zitten met rijden, gemaakt om lang mee te gaan en zeer scherp geprijsd :D
Wel minstens 20 jaar oud dus goed invetten voordat je ze aantrekt.

Lijken me erg stevige laarzen maar ze hebben leren zolen.. Die zijn dacht ik niet geschikt voor modder en mest.

Volgens mij heeft alleen het oude model een leren zool.

Citaat:
We sometimes get older boots with a traditional wood nailed soles and heel pieces and half-soles attached to them, rubber or leather, we sort them out. These are sold separately and listed as "old model, rubber soles" and "old model, leather soles" on the size selection whenever available.

Het nieuwe model heeft neem ik aan dan gewoon een zool van rubber.

Xjosee

Berichten: 1625
Geregistreerd: 14-03-09

Re: Warme outdoorlaarzen met vaste voering gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 22:22

Zo. Tijd om wat uitgebreider te reageren. Ik rijd paard op een plek waar de paarden 24/7 buiten staan. In de winter ontkom ik er niet aan ook door de blubber te lopen. Ik wil dan liever geen laarzen wisselen, want dat is altijd zo koud. Ik zoek dus inderdaad laarzen waar ik gerust mee door de blubber kan lopen. De muckboots gaan ook zeker op mijn lijstje. Ik zie dat ze ook goed betaalbaar zijn, altijd fijn.

Struikgewas: Heb jij ervaring met het bestellen. Ik moet zeggen dat ik me wel een beetje afvraag wat voor bont er dan in de laarzen zit en wat voor leven die dieren hebben gehad.. Heb jij er weleens mee gereden? En zal de rits zich goed houden als je er ook mee door de blubber moet?

Suikermeisje: Welk model/type laars heb jij?

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Warme outdoorlaarzen met vaste voering gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:58

Ik gebruik mijn zoo boots buiten op de echt héte dagen het hele jaar door. Ik wissel ook liever niet van schoenen: als ik naar de paarden ga stap ik daarmee in de auto, rij naar de paarden (ook 24/7 buiten en blub in de winter en regendagen), loop ermee, rij ermee, wandel er een aantal km's mee als we met de jonkies gaan wandelen,... Gaat prima. Zo doe ik er nu al het tweede jaar mee. Stevig en warm. Nog altijd even mooi.

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 01:45

Xjosee schreef:
Sanniej_ schreef:
Ik heb BR outdoorlaarzen gekocht laatst met rits achterin dan trek je de voering er dus ook niet uit door het aan uit doen.
https://www.agradi.nl/br-winterlaars-gr ... Apre8P8HAQ

Heb er wel vele malen minder voor betaald als bij agradi dus zal zeker verder kijken als je deze wilt aanschaffen.


Ik zie in de tekst dat ze waterafstotend zijn en niet waterdicht. Loop jij er ook mee door modder? Hoe houden ze zich dan?

Ik zal morgen uitgebreider reageren op iedereen. Fijn deze input!

Ik heb ze nu pas twee maanden dus niet in de keiharde winter geprobeerd.
Tot nu toe regen plassen geen problemen gehad maar situatie als modder tot je enkels nog niet mee gemaakt.

Laura_
Berichten: 5384
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Warme outdoorlaarzen met vaste voering gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 01:57

Ik gebruik de outdoor laars van mondoni. Ik vind ze ent super fijn en gaan lang mee! En ik verwaarloos ze echt! Maar weet niet of dat is wat je zoekt.