Rij je vaak met of zonder cap
Poll eindigt op
met cap 89%  89%  [ 174 ]
zonder cap 6%  6%  [ 12 ]
verschillend 4%  4%  [ 8 ]
Totaal aantal stemmen : 194

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 115 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

rij je vaak met of zonder cap

 
Profiel   

Rij je vaak met of zonder cap , ik na me ongeluk altijd met cap. met me ongeluk had ik ook me cap op maar voor me ongeluk reed ik vaak zonder cap.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-17 21:17 



 
Profiel   

Altijd met cap! Ik ben 2 keer goed gevallen (op mijn hoofd) en ben heel dankbaar dat ik toen mijn cap ophad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-17 21:20 



 
Profiel   

Hierover is laatst ook nog een vrij actief topic over geweest, hier hebben veel bokkers hun antwoord al gegeven :)
[YRT] Cap af tijdens rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-17 21:28 



 
Profiel   

Eigenlijk altijd met cap! Nu is het wel zo dat ik bij bepaald weer flink druk om mijn hoofd kan krijgen, als ik dan mijn cap op doe krijg ik erg hoofdpijn. Dan is het zo dat ik wel eens (dat zal gemiddeld 2 keer per jaar zijn) zonder cap rijd. Voordeel is wel dat ik mijn paard door en door ken en dat ik western rijd en over het algemeen vind ik dat je daar veel steviger in zit. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-17 21:29 



 
Profiel   

Telpeva schreef
Hierover is laatst ook nog een vrij actief topic over geweest, hier hebben veel bokkers hun antwoord al gegeven :)
[YRT] Cap af tijdens rijden?

Ja en je had hier al twee topics over geopend die allebei gesloten zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-17 21:32 



 
Profiel   

Dat wist ik niet ja had vanmiddag met me youtubekanaal erbij gedaan over me ongeluk maar dat mocht niet dus ik dacht dan maar zo ben wel benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-17 21:33 



 

Hier altijd een cap op ;)
Met mennen en rijden.

Als ik zelf men en iemand anders gaat mee, dan 'verplicht' ik die persoon ook om een cap te dragen.
Mocht het toch goed mis gaan én de persoon heeft letsel omdat hij/zij geen cap droeg, voel ik mij als menner verantwoordelijk.
Ik wil het extra letsel niet op mijn geweten hebben ;)




Zelf mijn oude cap ontleed:
[RUI] [Foto]Cap ontleedt! Zo ziet de binnenkant eruit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-17 21:41 



 
Profiel   

Haha zie het topic en moet gelijk aan jou denken quinc. Niet wetende dat jij hem zelf opent. Ts wat ben ik blij dat jij toen een cap op had met jullie ongeluk. Dit topic was er anders niet geweest!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-17 21:59 



 
Profiel   

tsja ieder zijn mening, maar cap is zeker niet heilig. Schumacher had een helm op en dat blijkt ook niet te helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-17 22:02 



 
Profiel   

smit_ilse schreef
Haha zie het topic en moet gelijk aan jou denken quinc. Niet wetende dat jij hem zelf opent. Ts wat ben ik blij dat jij toen een cap op had met jullie ongeluk. Dit topic was er anders niet geweest!


Jaa

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-17 22:30 



 
Profiel   

speurneusc schreef
tsja ieder zijn mening, maar cap is zeker niet heilig. Schumacher had een helm op en dat blijkt ook niet te helpen.


ik had ook een schedelbasisfractuur met me cap op maar als ik die niet op had dan was ik er wss niet meer geweest..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-17 22:30 



 
Profiel   

Altijd met cap. Ik ben een keer met mijn hoofd op de bakrand gevallen en een keer recht op de grond. Cap kapot, wil niet eens weten wat er allemaal kapot was als ik geen cap op had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-17 22:39 



 

speurneusc schreef
tsja ieder zijn mening, maar cap is zeker niet heilig. Schumacher had een helm op en dat blijkt ook niet te helpen.

Tuurlijk is een cap niet altijd heilig, maar een goed passende cap kan in veel situaties wel ernstiger letsel voorkomen, en dat is mij veel meer waard dan die 50 euro die ik heb betaald.

Theoretisch gezien is het gewoon veiliger om met cap te rijden, al blijft er met cap ook een klein risico op zwaar of zelfs fataal letsel. Dat komt omdat paardrijden gewoon een risicovolle sport is (weinig vallen vergeleken met voetbal, maar wel ernstigere verwondingen).


Nu vind ik het oke als mensen besluiten om zonder cap te rijden, maar ik hoop altijd wel dat die personen de risico's hebben ingeschat. (Zo ben ik eens hard op mijn rug gevallen omdat een zeer braaf paard struikelde... ;) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-17 22:45 



 
Profiel   

Alleen waar het moet heb ik hem op :j
Tsja eigen risico :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-17 22:57 



 
Profiel   

Vaak zonder, soms met cap. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-17 23:32 



 
Profiel   

Altijd met cap. Ben is een keer verkeerd gevallen toen ik klein was, toe was mijn cap helemaal gebarsten. Je kan niet raden hoe blij ik toen was dat ik mijn cap op had. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 08:34 



 
Profiel   

Altijd met cap! Een aantal weken geleden ben ik volop op mijn hoofd gevallen met cap. Heb toen een best zware hersenschudding gekregen. Laat staan zonder cap... En het was zelfs een pony die je door en door zou vertrouwen. Zet haast nooit een stap verkeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 10:54 



 
Profiel   

Altijd met.
Ik heb (vind ik) een best leuke, dus ik vind het ook geen straf :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 11:36 



 
Profiel   

Met cap, altijd :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 11:38 



 
Profiel   

Altijd met cap, al is het nog zo warm.
Te vaak zien mis gaan :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 11:48 



 
Profiel   

Ik heb hem gemiddeld 1-2x per jaar niet op als ik een betaalde fotoshoot heb. Maar dan rijd ik ook niet lang.

Verder altijd een cap op, ik zou graag nog even mijn hoofd in goede toestand houden. Ik heb hem nog nooit echt nodig gehad maar hij stoort me niet, dus beter mee dan om verlegen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 11:55 



 
Profiel   

Te allen tijde met cap. Ik vind het niet getuigen van slim zijn om zonder te rijden. Eigenlijk zou men verzekeringstechnisch niet moeten uitkeren bij een ongeval zonder het dragen van een cap. Heb genoeg ongelukken zonder zien gebeuren, waarvan zelfs eentje met levenslang hersenletsel. Tuurlijk, een cap is niet heilig qua veiligheid, maar het vangt wel een eerste klap op. Mits je cap niet al eerder haarscheuren van een val (bijvoorbeeld uit je handen laten vallen) heeft opgelopen, want dan functioneert het niet meer goed en zou je eigenlijk een nieuwe moeten kopen.


Off-topic: Zo snap ik motorrijders ook niet, die wel een helm dragen maar geen beschermende kleding. Zo dom. Neem je hobby serieus, denk ik dan. Een ander hoeft daar niet voor op te draaien, als het mis gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 12:01 



 
Profiel   

Altijd met cap liever zweten en niet eraf dan zonder en dat je er af valt en je hoofd in stukken ligt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 12:04 



 
Profiel   

Shenavallie schreef
Te allen tijde met cap. Ik vind het niet getuigen van slim zijn om zonder te rijden. Eigenlijk zou men verzekeringstechnisch niet moeten uitkeren bij een ongeval zonder het dragen van een cap. Heb genoeg ongelukken zonder zien gebeuren, waarvan zelfs eentje met levenslang hersenletsel. Tuurlijk, een cap is niet heilig qua veiligheid, maar het vangt wel een eerste klap op. Mits je cap niet al eerder haarscheuren van een val (bijvoorbeeld uit je handen laten vallen) heeft opgelopen, want dan functioneert het niet meer goed en zou je eigenlijk een nieuwe moeten kopen.


Off-topic: Zo snap ik motorrijders ook niet, die wel een helm dragen maar geen beschermende kleding. Zo dom. Neem je hobby serieus, denk ik dan. Een ander hoeft daar niet voor op te draaien, als het mis gaat.

Als de verzekering erachter komt dat je geen cap op had en schade lijdt dan betalen ze meestal niet uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 12:06 



 
Profiel   

Altijd met cap. Ik begrijp ook echt niet dat er nog steeds mensen zijn die zonder rijden... Zelfs het braafste paard kan schrikken of struikelen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 12:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 115 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen