[FOTO] Show je rijlaarzen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [FOTOVERZ] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 22:15

ik zou nog eerder denken aan die meeverende stijgbeugels! wellicht nog beter dan aanschaf van laarzen?

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 22:15

Ik zou dan inderdaad ook gewoon voor laarzen gaan :j

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: [FOTOVERZ] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 22:21

Ik kreeg juist van die beugels last van mn enkel, je beweegt er teveel mee en dat is niet zo fijn als je last van je enkel hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 22:38

Djeradalover schreef:
Ik kreeg juist van die beugels last van mn enkel, je beweegt er teveel mee en dat is niet zo fijn als je last van je enkel hebt.


omdat ze aangeeft kniepijn te hebben, en ik een aantal goede verhalen heb gehoord van kniepijn+die beugels!

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 02:36

pimaude schreef:
Djeradalover schreef:
Ik kreeg juist van die beugels last van mn enkel, je beweegt er teveel mee en dat is niet zo fijn als je last van je enkel hebt.


omdat ze aangeeft kniepijn te hebben, en ik een aantal goede verhalen heb gehoord van kniepijn+die beugels!


Ohja, het ging om de kniepijn :P .

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Re: [FOTOVERZ] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 07:24

Ik heb ook van die flex beugels omdat ik knieklachten heb, maakt zeker verschil! Daarnaast rijd ik met de jodphurs van Quur, die bieden mij veel steun. Daarbij heb ik de chaps van Ariat.

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:25

SGorter schreef:
Ik heb ook van die flex beugels omdat ik knieklachten heb, maakt zeker verschil! Daarnaast rijd ik met de jodphurs van Quur, die bieden mij veel steun. Daarbij heb ik de chaps van Ariat.


Heb je de jodhpurs van 100,- van quur?

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:34

Djeradalover schreef:
SGorter schreef:
Ik heb ook van die flex beugels omdat ik knieklachten heb, maakt zeker verschil! Daarnaast rijd ik met de jodphurs van Quur, die bieden mij veel steun. Daarbij heb ik de chaps van Ariat.


Heb je de jodhpurs van 100,- van quur?


Ja! Weet niet precies de naam (iets van Quur Marbella volgens mij).

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:51

SGorter schreef:
Ja! Weet niet precies de naam (iets van Quur Marbella volgens mij).


Ooh twijfel al een tijdje, nieuwe jodhpurs nodig, zijn deze zo soepel als bij de beschrijving beweerd wordt? Ze schelen namelijk aanzienlijk in prijs tvg ariats :D

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:51

Djeradalover schreef:
SGorter schreef:
Ja! Weet niet precies de naam (iets van Quur Marbella volgens mij).


Ooh twijfel al een tijdje, nieuwe jodhpurs nodig, zijn deze zo soepel als bij de beschrijving beweerd wordt? Ze schelen namelijk aanzienlijk in prijs tvg ariats :D


Het leer is heel fijn en soepel, goed te onderhouden. Maar hij bied mij (heb een enkelblessure) tegelijkertijd wel genoeg steun. Ik ga binnenkort overstappen naar de laarzen van Ariat, maar de jodphurs blijven zeker voor de stalklusjes!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:09

MorganeR schreef:
Hey rijlaars liefhebbers :wave:

Ik rijd nu al +-4 jaar alleen maar met jodhpurs, maar nu blijkt dat mijn kniepijnen te wijten (kunnen) zijn aan óf te lange beugels óf te weinig steun van de jodhpurs. De beugellengte heb ik nu veranderd, mocht dat niet baten moet ik op zoek...

Wat raden jullie aan? Chaps? Halfchaps? Minichaps? Toch 'hele' rijlaarzen, en welke dan?

Ik ben eigenlijk uitsluitend buitenritten-ruiter en rijdt ook maar een of twee keer per week (oud paard) dus ze hoeven niet super chique of duur te zijn.


volgens mij zijn er winkels die testbeugels die je kan uitproberen die vering hebben, dan weet je of dat misschien helpt.

Daarnaast heb ik snel last van m'n gewrichten (enkel,knie,heup) en zweer ik echt bij stevige rijlaarzen. Bij jodhpurs + chaps blijf ik te weinig ondersteuning hebben.

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [FOTOVERZ] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:37

Freetorun, welke merken zijn daar dan vooral voor? Ik ben echt een leek op rijlaarzen gebied haha.

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 19:27

Kay_Kim schreef:
Ik heb met mijn cavallo s direct gereden en geen moment pijn gehad...



fijn om tehoren hopelijk is dat bij mij ook zo want heb nu pertie maar krijg elke keer last van me enkels en blaren enzo. En dat zit zo niet fijn en zijn gewoon goed ingelopen enzo.

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Re: [FOTOVERZ] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 19:30

ik krijg donkerblauwe leer me laarzen maar zijn daar nog speciaalen poets spul voor of is die gewoon het zelfde als anderen laarzen. En krijg michien bruin voor trainen maar heb eigelijk altijd alleen zwarte gehad. Dus vroeg me af of jullie anderen soort poets spul er voor gebruiken want wilt ze echt niet verpesten.

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:28

SGorter schreef:
Het leer is heel fijn en soepel, goed te onderhouden. Maar hij bied mij (heb een enkelblessure) tegelijkertijd wel genoeg steun. Ik ga binnenkort overstappen naar de laarzen van Ariat, maar de jodphurs blijven zeker voor de stalklusjes!


Ooh klinkt super! Ik gebruik ze ook niet om mee te rijden, en voor 100,- ipv 150 wat de ariats kosten is het mooi meegenomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 01:29

zwart: zwarte ledervet
bruin: blanke ledervet
blauw: blanke ledervet
cognac: blanke lederve

. na gebruik een lederdoekje van de action eroverheen, huidvet en vuil van de laars
. 2 á 3 keer per maand invetten
. 1 keer per maand lederzeep+invetten+vuilafstotende spray

https://www.bitmagazine.nl/verzorging/h ... ooi/70823/

Anoniem

Re: [FOTOVERZ] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:34

Ligt ook aan het leer vd laars, brushed leer moet je bijvoorbeeld niet invetten en lak leer ook niet.
Ik heb mijn bruine laarzen toen altijd met bruin leervet gedaan en dat was super mooi. Gewoon dezelfde kleur bij petrie besteld. Zelfde kan voor blauw en cognac, je moet er gewoon goed naar vragen bij de aanmeter! :)

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:07

Heeft iemand ervaring met het innemen van laars met zo'n achterkant?
Nog maar bij 1 schoenmaker geweest maar die "durfde het niet aan want dan moest hij de hele rits loshalen". Ik vond het een beetje overkomen als smoes omdat hij er geen zin in had. Ga binnenkort nog naar een andere goede schoenmaker maar daar moet ik 25 km voor rijden dus voordat ik daar ook weggewuifd wordt, mensen die er ervaring mee hebben?
Het elastiek mag eruit maar als het kan laten zitten..
Ik heb eerder laarzen bij die andere schoenmaker laten innemen(ook met elastiek) en dat was toen geen probleem dus hoop dat hij het wel wil doen.

Afbeelding

karelien

Berichten: 489
Geregistreerd: 23-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:48

Welk merk laars is dit hierboven?

_karin_

Berichten: 3912
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: [FOTOVERZ] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:38

Cavallo

Marjelle1992
Berichten: 21
Geregistreerd: 05-01-15

Re: [FOTOVERZ] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:49

Afbeelding
Vandaag me nieuwe larzen opgehaald <3

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [FOTOVERZ] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:55

Wauw!! Prachtig zeg. <3 Heel apart maar toch ook weer heel erg chique.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:56

Mooi die blauwe honeycomd Petries! Het is gewaagd maar zo gaaf! Ik ben ook nog steeds zo verliefd op mijn bruine honeycomb Sublime van Petrie <3

DiscoDipp

Berichten: 2867
Geregistreerd: 29-09-14

Re: [FOTOVERZ] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 16:10

Vandaag mijn Mountain horse sovereign binnen gekregen! Deze wilde ik al lang maar is er nooit van gekomen..

Nu kwam ik ze op de bokt markt tegen van Sunrise, helemaal mijn maat dusja dan maar kopen he!

Vandaag al binnen, dus er zijn wel nog super betrouwbare mensen met spullen verkopen en kopen! Echt een top meid!



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:42

SGorter schreef:
Mooie laarzen allemaal! Ik heb nog jodphurs en chaps want er is geen enkele laars die ik pas. Kuitmaat 31 en hoogte 46 zijn onmogelijke maten jammer genoeg :(


Is op maat laten maken door Lipica geen optie? Zijn niet al te duur, en ik vind het zelf prachtige laarzen :j