Waar laat jij je smartphone?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Waar laat jij je smartphone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:04

Vanmorgen wenste ik dat ik mijn telefoon ook tijdens het rijden in de bak had meegenomen. Flinke smak gemaakt en ondanks roepen en gillen niemand die mij hoorde. Uiteindelijk toch overeind gekrabbeld en met paard over het erf, door de stallen naar de kantine gelopen, daar zat de stalhouder gelukkig. Die heeft mijn paard overgenomen en ik kon door naar het ziekenhuis voor foto's van mijn nek. Gelukkig niks gebroken, maar wel flink gekneusde spieren. Veel pijn ondanks pijnstillers, mijn nek kraakte ook echt flink tijdens de val. Dussss ik heb mijn lesje geleerd. De telefoon altijd mee.

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Waar laat jij je smartphone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:22

Ik heb niet meer alle reacties doorgelezen dus mijn excuses als het al genoemd is. Maar ik heb een tijdje terug een dekje gekocht met een tasje eraan dat dicht kan. Mijne heeft aan beide kanten een klein tasje, dus kan een telefoon, sleutels en zelfs een goed opgerold halstertouw mee op pad. Misschien is dat een optie voor je? Als het voor mij niet werkt, ga ik over naar een heuptasje.

Zoiets heb ik: http://boktimg.nl/sites/default/files/6 ... d71b2a.jpg

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34617
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:33

Mandy_B schreef:
Even een foto toegevoegd. bij de dubbele witte lijnen zit de rits.

[ [url=m/Q0fQhW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tevens is hij niet zo duur en met silicone en zonder te verkrijgen!


Heb niet alle reacties gelezen, maar heb deze broek ook en in die zakjes past dus echt geen telefoon. Die van mij (LG G3) niet iig :n . BH is ook geen optie als je zoals ik een sportbeha moet dragen (anders is rijden geen pretje).

Ik heb een heuptasje gekocht bij een outdoorzaak: https://www.bagageonline.nl/deuter-belt ... -kiwi.html. Heb niet helemaal dezelfde maar vergelijkbaar. Doordat hij anatomisch gevormd is en je het bandje kan verstellen blijft hij goed zitten.

Suus__

Berichten: 5577
Geregistreerd: 10-08-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Waar laat jij je smartphone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 15:34


Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:05

SusanH schreef:
Mandy_B schreef:
Even een foto toegevoegd. bij de dubbele witte lijnen zit de rits.

[ [url=m/Q0fQhW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tevens is hij niet zo duur en met silicone en zonder te verkrijgen!


Heb niet alle reacties gelezen, maar heb deze broek ook en in die zakjes past dus echt geen telefoon. Die van mij (LG G3) niet iig :n . BH is ook geen optie als je zoals ik een sportbeha moet dragen (anders is rijden geen pretje).

Ik heb een heuptasje gekocht bij een outdoorzaak: https://www.bagageonline.nl/deuter-belt ... -kiwi.html. Heb niet helemaal dezelfde maar vergelijkbaar. Doordat hij anatomisch gevormd is en je het bandje kan verstellen blijft hij goed zitten.


Ik vind het juist prettiger in een sport bh dan in een gewone := Steek hem altijd aan de zijkant van mijn borst en blijft prima zitten. Maar comfortabel vind ik wel anders, ook in een normale bh..

Als ik in de bak rij heb ik hem altijd in mijn vest/bodywarmer of op een krukje. Heb hem niet persé nodig want er is altijd wel iemand bij ons op stal aanwezig. Ik draag hem dan ook niet bij mij voor mezelf, maar zodat ik bereikbaar ben in geval van nood voor familie of mijn partner.
Op buitenrit heb ik altijd mijn bodywarmer aan, ook als het warm is. (Als het echt heel heet is, dan rij ik niet. Vinden zowel paard als ik niet prettig). In de winter natuurlijk gewoon in mijn jaszak.

Aan een dekje/zadeltas vind ik niet zo veilig. Mochten paard en ik onverhoopt van elkaar gescheiden raken, ben ik direct mijn mobiel kwijt. :o
Ik heb expres een iPhone 5S gekozen, zodat deze makkelijk in zakken van kleding past. Hiervoor had ik een grotere mobiel en dat vind ik maar onhandig :n

Evelyne79

Berichten: 4000
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:39


Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 19:07

Akke_sSpring schreef:
Vanmorgen wenste ik dat ik mijn telefoon ook tijdens het rijden in de bak had meegenomen. Flinke smak gemaakt en ondanks roepen en gillen niemand die mij hoorde. Uiteindelijk toch overeind gekrabbeld en met paard over het erf, door de stallen naar de kantine gelopen, daar zat de stalhouder gelukkig. Die heeft mijn paard overgenomen en ik kon door naar het ziekenhuis voor foto's van mijn nek. Gelukkig niks gebroken, maar wel flink gekneusde spieren. Veel pijn ondanks pijnstillers, mijn nek kraakte ook echt flink tijdens de val. Dussss ik heb mijn lesje geleerd. De telefoon altijd mee.
wat naar joh! Ik wens je heel veel beterschap. En leer er ook vanmbt ook in de bak mee. Het is een superlief betrouwbaar paardje maar je weet het nooit zeker. En bedenk mij net dat ik gisteren zonder kruk met hem los achter mij bezig was. Eh ik kan zelf v mezelf vallen. Ik hoop dat de pijn gauw minder wordt!

Marjo

Berichten: 37213
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 19:37

Akke_sSpring schreef:
Vanmorgen wenste ik dat ik mijn telefoon ook tijdens het rijden in de bak had meegenomen. Flinke smak gemaakt en ondanks roepen en gillen niemand die mij hoorde. Uiteindelijk toch overeind gekrabbeld en met paard over het erf, door de stallen naar de kantine gelopen, daar zat de stalhouder gelukkig. Die heeft mijn paard overgenomen en ik kon door naar het ziekenhuis voor foto's van mijn nek. Gelukkig niks gebroken, maar wel flink gekneusde spieren. Veel pijn ondanks pijnstillers, mijn nek kraakte ook echt flink tijdens de val. Dussss ik heb mijn lesje geleerd. De telefoon altijd mee.

Jeetje, sterkte zeg!

Dit is wel precies waarom ik hem idd bij me wil hebben...

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Waar laat jij je smartphone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:06

iN DE AUTO. Een telefoon gaat niet mee met rijden. Ik wil ook wel eens rust :D

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:44

germie schreef:
iN DE AUTO. Een telefoon gaat niet mee met rijden. Ik wil ook wel eens rust :D


Je kunt het geluid ook uitzetten :Y) . Ik had mijn telefoon om dezelfde reden in mijn kastje liggen als ik in de bak rijd. Na mijn val, draag ik de telefoon continu bij mij. Just in case... #)

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 14:10

Akke_sSpring schreef:
germie schreef:
iN DE AUTO. Een telefoon gaat niet mee met rijden. Ik wil ook wel eens rust :D


Je kunt het geluid ook uitzetten :Y) . Ik had mijn telefoon om dezelfde reden in mijn kastje liggen als ik in de bak rijd. Na mijn val, draag ik de telefoon continu bij mij. Just in case... #)

Nee, ben dan niet bereikbaar. Echt onzin. Ik vind een telefoon in een rijbroek echt vervelend.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 14:12

germie schreef:
Nee, ben dan niet bereikbaar. Echt onzin. Ik vind een telefoon in een rijbroek echt vervelend.


Iedereen vindt een telefoon in zijn rijbroek vervelend. Daar gaat dit hele topic nou juist over, waar je hem dan moet laten. :+

En het gaat niet om dat jij bereikbaar bent, maar dat jij een ander kunt bereiken als je niet meer in staat bent de rijbaan te verlaten, of als je onverhoopt van je paard gescheiden raakt tijdens een buitenrit.

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 14:23

Laatst bijgewerkt door Veronica2 op 19-09-17 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 14:34

Frummels schreef:
germie schreef:
Nee, ben dan niet bereikbaar. Echt onzin. Ik vind een telefoon in een rijbroek echt vervelend.


Iedereen vindt een telefoon in zijn rijbroek vervelend. Daar gaat dit hele topic nou juist over, waar je hem dan moet laten. :+

En het gaat niet om dat jij bereikbaar bent, maar dat jij een ander kunt bereiken als je niet meer in staat bent de rijbaan te verlaten, of als je onverhoopt van je paard gescheiden raakt tijdens een buitenrit.

En ikkies bewust voor rust en veiligheid door niets mee te nemen. Een goede keuze. Gelukkig kan en mag dat in deze tijd nog. Dat ding ligt prima in de auto. Je kunt ookgewoon makkelijk denken. Zakjes en tasjes niet nodig dus.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 14:47

Volgens mij mis je het hele punt en de vraag/situatie van TS een beetje.

TS wil uit veiligheidsoverwegingen graag haar mobiel bij zich hebben als ze op haar paard zit. Ze vraagt niet waarom het een goede keuze is om je mobiel in de auto te laten liggen, ze vraagt waar ze hem het beste kan laten. Bij zich. Te paard.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34617
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:20

Ik vind een telefoon in mijn rijbroek niet vervelend, wat veel vervelender is dat de huidige telefoons zo groot zijn dat ze niet in die inimini broekzakjes van de rijbroeken die heden ten dage in de mode zijn, passen. Ik had een hele fijne rijbroek van Harry's Horse met hele diepe steekzakken. Maar zulke broeken worden amper nog verkocht.

pjer
Berichten: 1575
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 16:23

hier ook gehannes met foon en rijbroek. en nu ik een nieuwe foon heb helemaal (een moto z2 play, wat een bakbeest). Ik heb hem gisteren in een hardlopers heuptasje gepropt en die strak om mijn middel gedaan, maar door het gewicht van de foon, hopst dat toch nog een beetje om je middel.. niet ideaal dus. zometeen als ik weer met een jas aan rijd, zal het probleem wel weer minder worden, maar nu is het knap onhandig. en die zakken in je rijbroek, dat is altijd al drama. mijn vorige rijbroek (20 jaar geleden) paste ook net een 5 gulden munt en 1 fiets sleutel in. Nu zijn de rijbroeken veel beter maar die zakken zijn nog steeds hopeloos, zelfs de auto sleutels moeten op stal achterblijven want die passen niet in de broekzak.

Josien_

Berichten: 9002
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 16:24

SusanH schreef:
Ik vind een telefoon in mijn rijbroek niet vervelend, wat veel vervelender is dat de huidige telefoons zo groot zijn dat ze niet in die inimini broekzakjes van de rijbroeken die heden ten dage in de mode zijn, passen. Ik had een hele fijne rijbroek van Harry's Horse met hele diepe steekzakken. Maar zulke broeken worden amper nog verkocht.


Vervelend is dat he! De zakken worden steeds kleiner en de telefoons weer groter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 16:27

Germie volgens mij begrijp je het hele punt niet. :=

Ik laat m eigenlijk altijd in mn kast liggen! Puur omdat ik me dan wil focussen op paardlief. Maar super stom en nooit nagedacht over wat als je alleen bent en je maakt een flinke smak..

Er is bijna altijd wel iemand maar idd stel de staleigenaar (die er altijd is!!) hoort je geschreeuw en geroep niet. Wat dan?

Ik ga voortaan emt een vest of een jasje rijden denk ik! Dat tasje voor aan je riem is wel suuuper handig zeg!

IrisDH
Berichten: 2644
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 16:46

Ik heb mijn telefoon tijdens het rijden altijd in m'n kontzak, daar past ie wel in :j Ik heb een iPhone 5s dus ook niet per se een hele kleine telefoon.

(Niet het hele topic doorgelezen)

Marjo

Berichten: 37213
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 18:12


Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:02

_Dominique schreef:
Germie volgens mij begrijp je het hele punt niet. :=

Ik laat m eigenlijk altijd in mn kast liggen! Puur omdat ik me dan wil focussen op paardlief. Maar super stom en nooit nagedacht over wat als je alleen bent en je maakt een flinke smak..

Er is bijna altijd wel iemand maar idd stel de staleigenaar (die er altijd is!!) hoort je geschreeuw en geroep niet. Wat dan?

Ik ga voortaan emt een vest of een jasje rijden denk ik! Dat tasje voor aan je riem is wel suuuper handig zeg!


Nouja dat dus. Ik gebruik de telefoon ik niet om te appen of muziek te luisteren en het geluid staat gewoon uit, mensen moeten maar even wachten tot ik klaar ben. Maar als het misgaat is het fijn dat je om hulp kunt bellen.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Waar laat jij je smartphone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 02:47

Ik heb dat idd ook daadwerkelijk meegemaakt. Met gebroken bekken in de bak liggen en dan heel blij zijn dat je om hulp kunt bellen. Ik rijd nooit meer zonder telefoon, die heeft zijn dienst al bewezen.

Passadena

Berichten: 281
Geregistreerd: 28-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 12:44

In mijn jaszak

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 12:48

Flipbelt is echt top, gebruik het voor hardlopen en voor paardrijden!!
je kan je telefoon kwijt, je sleutels, misschien nog wat paardensnoeps of iets voor jezelf.