Winterlaarzen voor komend seizoen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rachelle_99
Berichten: 106
Geregistreerd: 25-09-17
Woonplaats: Brabant

Re: Winterlaarzen voor komend seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 22:38

Ik zit ook met het probleem dat ik de winterlaarzen ook snel de duur vind. Ik wil graag winterlaarzen waarin ik ook gewoon goed kan rijden, maar vind het lastig die te vinden

wildwestwill

Berichten: 433
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Rijen

Re: Winterlaarzen voor komend seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:22

van de anwb zitten geen ritsen in !!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:24

Passadena schreef:
Ik heb winterlaarzen van de Welkoop voldoen prima

Die heb ik ook.
Niet de mooiste maar echt waterdicht en gaan het langste mee.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Winterlaarzen voor komend seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:27


paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:31

Ik heb de ariat.grasmere gekocht, effen afwachten hoe ze gaan bevallen, heb ze enkel voor het rijden gekocht

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:15

missanita84 schreef:
Ik heb de ariat.grasmere gekocht, effen afwachten hoe ze gaan bevallen, heb ze enkel voor het rijden gekocht


Vorig jaar gekocht en heb ze nooit aan omdat ik ze kwetsbaar vind dus slechtste investering ever.

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:49

friesam schreef:
missanita84 schreef:
Ik heb de ariat.grasmere gekocht, effen afwachten hoe ze gaan bevallen, heb ze enkel voor het rijden gekocht


Vorig jaar gekocht en heb ze nooit aan omdat ik ze kwetsbaar vind dus slechtste investering ever.


Das dan balen idd..
Las er goede berichten over overigens. Tot nog toe ben ik der blij mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:10

Ik ben ook nog steeds op zoek. De laars moet absoluut waterdicht zijn en weinig onderhoud vergen. Moet lekker lopen. Rijden hoeft er niet mee te kunnen, het gaat puur om stalwerkzaamheden.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Winterlaarzen voor komend seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:16

Hoeft hij niet mooi te zijn?
Dan de simpele Dunlop van boerenbond/ welkoop

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:20

Wuis schreef:
Ik ben ook nog steeds op zoek. De laars moet absoluut waterdicht zijn en weinig onderhoud vergen. Moet lekker lopen. Rijden hoeft er niet mee te kunnen, het gaat puur om stalwerkzaamheden.

Muckboots!
Ik heb de Artic Weekend in het bruin. Helemaal fantastisch!
Ik loop er in de winter iedere dag op: koeien melken, paarden verzorgen, wandelingen met de hond. Nog geen 1x koude voeten gehad en zeker waterdicht.
Ik rijd er ook wel eens mee trouwens. Ook prima te doen.

Ik heb ze nu ook al wel eens aan (natte ochtenden), maar het is er eigenlijk nog te warm voor. ;)

EquiWorks
Berichten: 68
Geregistreerd: 13-05-17

Re: Winterlaarzen voor komend seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:20


Marije_jiplover

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:16

friesam schreef:
missanita84 schreef:
Ik heb de ariat.grasmere gekocht, effen afwachten hoe ze gaan bevallen, heb ze enkel voor het rijden gekocht


Vorig jaar gekocht en heb ze nooit aan omdat ik ze kwetsbaar vind dus slechtste investering ever.

En ik woon er in de winter in.
Ik mishandel ze echt, banjer ermee door enkeldiepe modder, rijd ermee, spoel ze even af onder de tuinslang en zet ze weg in de bijkeuken.
Zien alleen aan het begin van de winter een keer een lik vet op het gladde leer en een spuitbus waterafstotend en verzorgend spul op het suède.
Vorig jaar een paar nieuwe gekocht omdat de oude er neit echt meer mooi uitzien, maar de nieuwe vooralsnog alleen gebruikt om mee te rijden afgelopen winter, het door de modder banjeren doe ik nog steeds met de oude en ik heb er altijd droge en warme voeten in!

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 08:33

a das een goed vooruitzicht!

nu ben ik nog wel opzoek naar warme zeker water dichte laarzen voor rondom tpaard , mesten etc
merk dat sommige laarzen dat niet lang volhouden.. tot nu toe mijn rubberen laarzen prima maar die zijn in de winter niet zo warm.. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 08:56

Jaan81 schreef:
Wuis schreef:
Ik ben ook nog steeds op zoek. De laars moet absoluut waterdicht zijn en weinig onderhoud vergen. Moet lekker lopen. Rijden hoeft er niet mee te kunnen, het gaat puur om stalwerkzaamheden.

Muckboots!
Ik heb de Artic Weekend in het bruin. Helemaal fantastisch!
Ik loop er in de winter iedere dag op: koeien melken, paarden verzorgen, wandelingen met de hond. Nog geen 1x koude voeten gehad en zeker waterdicht.
Ik rijd er ook wel eens mee trouwens. Ook prima te doen.

Ik heb ze nu ook al wel eens aan (natte ochtenden), maar het is er eigenlijk nog te warm voor. ;)

Ik lees in de recensies dat muck boots snel slijten/ kapot gaan.

fiedelll
Berichten: 43
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:01


Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8304
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Winterlaarzen voor komend seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 10:07

Linkjes plaatsen mag zeker :)

Ik ben uiteindelijk gegaan voor de wythburn h2o. Ik was heel even bang dat de veters problemen zouden geven op mijn zadel maar ik heb er gister voor het eerst mee gereden en geen enkel probleem!

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:41


Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Winterlaarzen voor komend seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:56

Ik heb de Ariat grassmere gehad (en verkocht) mooie laarzen, zaten heerlijk, maar wat een gedoe met die veters. Daar heb ik me echt in vergist, ik dacht dat het wel zou meevallen. Nadeel vond ik ook dat ze bijna geen profiel hadden, dus met een gladde bodem geen succes.

Morpheus81
Berichten: 570
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:12

Ik ben ook nog steeds op zoek. Heb al veel geprobeerd. Mijn probleem is dat ik er dagelijks 6 stallen mee moet uitmesten. Maar weinig laarzen lijken helaas tegen de urine te kunnen, is me opgevallen. Daarnaast moeten ze om die reden hoog en niet te wijd zijn anders zitten ze telkens helemaal vol hooi en stro wat ik dan vervolgens aan mijn sokken heb zitten en door het hele huis loop! Dus Muckboots vallen af. Om diezelfde stro-reden liever geen bontachtige voering trouwens...
Mijn Ariat laarzen blijken na amper 1 jaar niet meer waterdicht....de zool wijkt iets van het leer en daar komt water door naar binnen....laarzen van de ANWB hebben het ook geen jaar uitgehouden, maar goed, die zijn dan ook niet voor leed-dat-paardenstal-verzorging-in-de-winter heet gemaakt. Helly Hansen (had ik kunnen weten, ook niet voor paarden gemaakt) was helemaal treurig. Vooralsnog gaan de Mondoni's nog het langste mee, maar die zijn weer iets te wijd. Pfffffff, ik vind het lastig.

Ohw ja, ik heb ook nog een lichtgrijze, gevoerde 'kaplaars' variant met aantrekkoord bovenaan van de Welkoop geprobeerd. Maar daarvan ging de binnenvoering heel snel stuk. Mee terug geweest, nieuwe gekregen en direct hetzelfde probleem. Netjes mijn geld terug gekregen overigens.

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:16

fiedelll schreef:
Ik heb deze:

https://www.dedunsborg.nl/a-45433979/hk ... in-winter/
(Mag ik hier linkjes plaatsen?? Forum noob hiero)

Zijn heerlijk warm en kan je zelf op maat maken door de veters!


Hoe vallen ze qua maat?
Twijfel tussen maat 38 en 39.
Heb tot nu de ervaring dat rijlaarzen groot vallen namelijk.
Ik heb schoenmaat 39, maar van rijlaarzen 38.

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Winterlaarzen voor komend seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:21

Ik ben opzoek naar vooral WARME boots :D Gaan vooral dienen om lessen te geven in een koude piste :brr: Waterdicht mag, maar hoeft niet.
Ik ga alle linkjes ook even langs :D

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:22

Ik heb de Windermere's en ik vind ze fantastisch. Ik verzorg ze eigenlijk helemaal niet en banjer overal doorheen. Ze zijn echt 100% waterdicht en lekker warm. Ik heb wel twee maten groter gekocht, zodat ik mijn steunzolen erin kan dragen en skisokken aan kan. Het liefst doe ik ze iedere dag aan, maar dat staat zo gek op mijn werk onder mijn zakelijke kleding :).

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Winterlaarzen voor komend seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:29

laurievc, wellicht niet precies waar je op doelt maar misschien toch een goed idee, ik geef geen les maar moest op mijn vorige stage bedrijf vaak een stuk of 6 paarden longeren buiten. Dit deed ik met koud weer het liefst op mijn oude, volledig wol gevoerde timberlands. Super warm!!
Mijn instructrice staat 's winters meestal op haar uggs :+

Marije_jiplover

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Winterlaarzen voor komend seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:37

Gedoe met veters met de Grasmere?
Dat herken ik van geen kant.
Ik trek ze aan, trek per laars 2X het dingetje aan dat de veters strak getrokken houdt en klaar ben je.
Niks geen gedoe.
Met uittrekken trek ik dat dingetje weer los en ik schop zo m'n laarzen uit.

En voordeel vind ik juist dat ik er met verschillende broeken gewoon in kan, omdat je de schacht mooi wijd kunt trekken.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Winterlaarzen voor komend seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:38

Mijn kuiten zijn vast een stuk dikker dan die van jou.