Kleine maat wedstrijdjasje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Kleine maat wedstrijdjasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 16:28

hoi!
Ik ben weer op zoek naar iets :j aangezien ik zelf best mager ben en ik hoorndol wordt van alle wedstrijdjasjes die flubberen keer ik me tot jullie. Ik ben dus op zoek naar een dames wedstrijdjasje met een maat 34 die mooi aansluit, eigenlijk zou zelfs een maatje 32 nog beter zijn, en welke geen 400 euro kost want halleluja ze vragen geld voor die dingen _O- leuke details zijn fijn maar niet nodig, alleen wil ik echt wel een navy jasje aangezien mijn cap ook navy is en ik voor de rest (langaam maar zeker) mijn tuig aan het omschakelen ben naar bruin.
Wie o wie heeft de gouden tip voor mij?
Momenteel heb ik een jasje van felix buhler in maat 34 maar die is eigenlijk net te groot om mooi te zijn.
Ik heb dan bv wel vesten van Lemieux in maat 34 die best mooi aansluiten, maar zij hebben dan weer geen wedstrijdjasjes. maar ze mogen ook nog net iets kleiner zijn.
Dankjewel aan iedereen die tips heeft!

_Charlot
Berichten: 1267
Geregistreerd: 19-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:33


x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Kleine maat wedstrijdjasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:39

Een Animo via Marktplaats of Vinted?

Ik vind vaak de jasjes van Samshield en Animo heel mooi zitten als je dun en smal bent. Tweedehands vind je vooral Animo voor hele nette prijzen! Je zou ook nog kunnen kijken voor de oudere Juuls modellen, die zijn niet van softshell en vallen ook heel mooi.

Getup

Berichten: 8288
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:40

Of op marktplaats kijken; daar vind je ook wat duurdere jasjes in kleine maten.
Heb voor mijn dochter een zgan Animo jasje gekocht ( 11 jaar- in 152 ) voor 75€

Juuls en Lamantia hebben kleine maten. Erg prijzig, maar soms 2e hands of in uitverkoop te vinden.

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 16:47

_Charlot schreef:
Pikeur heeft mooie wedstrijdjasjes, vanaf maat 34.
Persoonlijk vind ik dat ze fijn aansluiten.

Misschien een idee, oa deze https://www.agradi.nl/pikeur-wedstrijdj ... lue-34.htm

Edit;

https://hypostore.nl/ruiter/wedstrijdkl ... ngmaat=158

Misschien toch een dagje gaan passen?

ze zijn echt prachtig! maar auw die prijzen haha, ik ga idd eens kijken of ze 2dehands te vinden zijn en anders hopen dat er ooit eens een mooie sale komt

x_Milou schreef:
Een Animo via Marktplaats of Vinted?

Ik vind vaak de jasjes van Samshield en Animo heel mooi zitten als je dun en smal bent. Tweedehands vind je vooral Animo voor hele nette prijzen! Je zou ook nog kunnen kijken voor de oudere Juuls modellen, die zijn niet van softshell en vallen ook heel mooi.

Ik zou idd sowieso wel voor 2ehands modellen gaan kijken aangezien de prijzen echt door het dak gaan. maar wou eerst graag wat advies over verschillende modellen, dankjewel!


Getup schreef:
Of op marktplaats kijken; daar vind je ook wat duurdere jasjes in kleine maten.
Heb voor mijn dochter een zgan Animo jasje gekocht ( 11 jaar- in 152 ) voor 75€

Juuls en Lamantia hebben kleine maten. Erg prijzig, maar soms 2e hands of in uitverkoop te vinden.

ga ik bekijken!

Selina

Berichten: 14326
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:51


Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:58

Oeh ik heb misschien een tip! Ik vind dat namelijk zo lelijk als jasjes flubberen. Ik kwam dit jasje tegen in de Epplejack:
Afbeelding (ft mijn vieze stalschoenen <3 )
https://www.ej.nl/rijjas-quur-qdjess_do ... 57111.html
Ik draag hier een xs en heb normaal een s, ze hebben hem ook in xxs dus ik denk dat dit wel iets voor je kan zijn (daarnaast vind ik hem ook echt heel erg mooi!!!)

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 17:00

Selina schreef:
Misschien deze? Heb hem zelf ook maar dan maat 36, terwijl ik normaal maat 34 heb.

https://www.ej.nl/rijjas-qhp-coco_zwart_63458.html

dankje!


Euridicey schreef:
Oeh ik heb misschien een tip! Ik vind dat namelijk zo lelijk als jasjes flubberen. Ik kwam dit jasje tegen in de Epplejack:
[ [url=m/ewRflT.jpg]Afbeelding[/url] ] (ft mijn vieze stalschoenen <3 )
https://www.ej.nl/rijjas-quur-qdjess_do ... 57111.html
Ik draag hier een xs en heb normaal een s, ze hebben hem ook in xxs dus ik denk dat dit wel iets voor je kan zijn (daarnaast vind ik hem ook echt heel erg mooi!!!)

ik ben denk ik verliefd geworden! ik ga hem meteen bekijken, en de ej heeft namelijk ook een filiaal in belgie dus dat kan ik dan nog even passen in het echt!

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Kleine maat wedstrijdjasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 17:04

Ik ben benieuwd waarmee je thuiskomt! Laat je het ons weten?

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 17:08

Euridicey schreef:
Ik ben benieuwd waarmee je thuiskomt! Laat je het ons weten?

Ik hoop dat ik het niet vergeet! maar ik ga sowieso ook nog even wachten of ej zin heeft om wat extra kortingen te doen ook al twijfel ik eraan. ik zou dan voor de bordeaux versie van ej willen gaan want die groene mag ik denk ik niet mee starten.
Aangezien het best een stukje rijden is ga ik misschien ook wel gewoon beide online bestellen en an kijken wat het beste past :D weet iemand of je bij ej gratis kan terugsturen?

goldyc

Berichten: 756
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Kleine maat wedstrijdjasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 17:55

Ik heb ook een (kleine) 34 en ik heb een wedstrijdjasje van Pikeur uit de kindercollectie. Het mijne is wel zwart, maar misschien is het een idee om daar eens te kijken? Hetmijne ziet er niet minder volwassen uit dat een doorsnee volwassen vestje.

Freyr
Berichten: 694
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Kleine maat wedstrijdjasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 17:58

Harry's Horse Saint Tropez? Die valt ook vrij smal voor mijn idee.

Marie111
Berichten: 4675
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Kleine maat wedstrijdjasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:05

Maat 32 is meisjesmaat 158?

Misschien eens bij de kinderafdeling kijken?

Tip - maak een account aan bij Epplejeck. Dan krijg je automatisch mailtjes met kortingsacties - afgelopen weekend nog bijvoorbeeld)

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Kleine maat wedstrijdjasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:24

Of de Italiaanse merken pakken op bv vinted.. equiline en cavalleria Toscane vallen smal en klein.

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 18:49

goldyc schreef:
Ik heb ook een (kleine) 34 en ik heb een wedstrijdjasje van Pikeur uit de kindercollectie. Het mijne is wel zwart, maar misschien is het een idee om daar eens te kijken? Hetmijne ziet er niet minder volwassen uit dat een doorsnee volwassen vestje.

Heb ik ook aan gedacht. Maar vaak zijn de kindermaten niet getailleerd en zijn ze gewoon recht zegmaar. Kan bij pikeur natuurlijk anders zijn maar dan moet ik sowieso 2dehands gaan kijken en hopen dat ik de juiste maat en kleur kan vinden.



Freyr schreef:
Harry's Horse Saint Tropez? Die valt ook vrij smal voor mijn idee.


Had ik idd ook gezien, maar soms zien ze er smal uit en blijken ze uiteindelijk toch nog breed te zijn, maar het is altijd het passen waard.


robbie88 schreef:
Of de Italiaanse merken pakken op bv vinted.. equiline en cavalleria Toscane vallen smal en klein.

Daar was ik nog niet opgekomen, ik ga daar idd eens naar zoeken!

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 18:58

Euridicey schreef:
Ik ben benieuwd waarmee je thuiskomt! Laat je het ons weten?

Ik heb dus elk, maar dan ook elk, jasje gepast in de epplejeck maar was meteen verliefd op die nieuwe van Quur. Lang getwijfeld of ik de bordeaux of groene zou nemen vermits ik niet weet of ik met groen mag starten. Maar toen herinnerde ik me weer dat ik schijt heb aan regels en dat ik niet veel officiële wedstrijden doe. Dus ik dacht, waarom niet! Desnoods neem ik mijn oude zwarte mee voor als ze er iets van zeggen. Dus het is uiteindelijk de groene geworden! Misschien als ik ooit meer officieel wedstrijden ga starten dat ik de bordeaux rode er ook nog bij neem want er bestaat niet zoiets als te veel spullen haha

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Kleine maat wedstrijdjasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 19:12

Waarom zou je niet met groen mogen starten?

Getup

Berichten: 8288
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kleine maat wedstrijdjasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 19:17

Is in België ingewikkelder, zou de regels eens op moeten zoeken

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Kleine maat wedstrijdjasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 19:58

En nog een hele andere oplossing.. als je je huidige jasje ietsje laat innemen bij een kledingmaker?
Kost meestal helemaal niet zo veel en dan zit die ook perfect

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 20:13

robbie88 schreef:
Waarom zou je niet met groen mogen starten?

Zoals getup zei is dat hier idd nog wat ingewikkelder, hoewel ze in jumping oke zijn met knalrode, lichtblauwe, felgroene en verschillende kleuren blauwe vesten is het voor dressuur enkel zwart, donkerblauw of een andere discrete kleur. Dus zeker niet zoals dat groen. Maar het zou wel banketstaaf zijn als ze er iets van zeggen, zeker omdat we op laag niveau rijden en geen grote wedstrijden. Ik heb laatst ook bitloos mogen starten terwijl dat hier helemaal niet toegelaten is omdat het oefenwedstrijd was.


Dispar_Vulgo schreef:
En nog een hele andere oplossing.. als je je huidige jasje ietsje laat innemen bij een kledingmaker?
Kost meestal helemaal niet zo veel en dan zit die ook perfect

Dat kan ik uiteindelijk idd nog wel doen, maar ik vind het ook gewoon niet zo heel mooi meer

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Kleine maat wedstrijdjasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:27

Ahjoh ze zullen je niet uitbellen vanwege een verkeerd kleurtje toch? In ieder geval aahhh!! gefeliciteerd met je nieuwe jas!

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 20:33

Euridicey schreef:
Ahjoh ze zullen je niet uitbellen vanwege een verkeerd kleurtje toch? In ieder geval aahhh!! gefeliciteerd met je nieuwe jas!

Dat hoop ik idd ook, volgens mij zullen ze mss wel zeggen op het protocol van doe volgende keer misschien een andere kleur, maar hé we zijn nog jing dan kan deze gekte gewoon vind ik, dankjewelll!

Niqui

Berichten: 2178
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Kleine maat wedstrijdjasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 21:07

Je hebt er al een gekocht zie ik. Ik heb vandaag een jasje in de uitverkoop gekocht van QHP. Die hebben ze ook in het groen (en navy) in maat 34. En ze lijken dacht ik qua pasvorm op het Quur jasje, maar dan nu met 50 procent korting: https://www.hippostore.be/wedstrijdjas- ... green.html

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 21:26

Niqui schreef:
Je hebt er al een gekocht zie ik. Ik heb vandaag een jasje in de uitverkoop gekocht van QHP. Die hebben ze ook in het groen (en navy) in maat 34. En ze lijken dacht ik qua pasvorm op het Quur jasje, maar dan nu met 50 procent korting: https://www.hippostore.be/wedstrijdjas- ... green.html

Toch bedankt! Ik heb ook een qhp jasje gepast maar vond die nog te groot

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Re: Kleine maat wedstrijdjasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:05