Derby rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne_Lieke

Berichten: 669
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Groningen

Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 15:53

Aangezien ik geen topic heb kunnen vinden dat specifiek over rijlaarzen van het merk Derby gaat, heb ik dit topic aangemaakt.

- Wie heeft er ervaring met Derby rijlaarzen?
- Welk type laars heb je?
- Hoe bevallen deze laarzen?
- Hoe lang heb je ze al?
- Hoeveel heb je er (ongeveer) voor betaald? (Dit omdat ik nergens (op internet) prijzen heb kunnen vinden van deze laarzen; enkel andere informatie)

Alvast bedankt!

paardenmiep

Berichten: 1100
Geregistreerd: 13-10-04

Re: Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:41

jaaaaa ik heb derby's Haha!
ik heb de softjumpers en ze zijn echt super fijn.. lekker soepel en heel erg netjes afgewerkt. ze hebben ook een hele fijne rits achterin..
ik heb ze nu ongeveer 2 jaar en ze zien er nog als nieuw uit.. ik heb er rond de 275 euro voor betaald.. dus best wel duur.. maar het is echt super kwaliteit en heerlijk soepel.. echt zijn centen waard Haha!

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Re: Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 16:50


Anne_Lieke

Berichten: 669
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Groningen

Re: Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 21:51

@paardenmiep: bedankt voor je reactie.
@Mareska: Dankjewel voor de links! Ik had de zoekfunctie wel gebruikt, maar die werkte blijkbaar dus niet zo goed.
Ik ga de gegeven topics wel even doorlezen.

Anne_Lieke

Berichten: 669
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Groningen

Re: Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 21:52

Ik neem aan dat ik in bovengenoemde topics mijn antwoorden wel vind, dus wat mij betreft mag dit topic op slot!

Meygan

Berichten: 47
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: In de stallen :)

Re: Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 13:16

Geen zin om te antwoorden. Ik heb gewone plastic laarzen met van binnen voering.

Conny_

Berichten: 2147
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Hilvarenbeek

Re: Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 13:19

ik heb de derby softjumpers, zijn hele fijne laarzen. heb ze een jaar en wil er niet van af Knipoog ik heb er rond de 280 euro voor betaald, wel prijzig maar super fijn!!

Benna
Berichten: 443
Geregistreerd: 31-08-06

Re: Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 13:21

Ik heb de Derby Topper. Hele fijne stevige en degelijke laars. Moest ze wel eerst even inlopen. Ze hebben mij 250 euro gekost.

dondeyne

Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:02

Ik ben toevallig ook aan het kijken voor nieuwe laarzen. Heb hiervoor altijd'Königs gehad, maar die vond ik erg stijf en ze waren bij mij te groot bij mijn enkels waardoor ik weinig steun had. Nou ben ik aan het kijken voor de Derby Style. Ik vind ze erg mooi en ze hebben hele smalle enkels! Het leer is alleen zo soepel dat ik bang ben dat ze heel snel kapot gaan. Heeft iemand ervaring met deze Derby laars? (omdat het wel ander leer is dan de andere laarzen)

anouksel
Berichten: 1057
Geregistreerd: 15-03-05

Re: Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 14:43

heb leren laarsen van derby, met een rits aan de achterkant en veters voor. Hele fijne laars zit heerlijk!!! en blijven mooi.

ineke_

Berichten: 1631
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 14:53

De laarzen van Derby zijn prima, behalve het paar dat ik had Boos!, Softjumpers met extra dressuurboog zonder veter en een ritsbeschermer op de hak. Leer was gescheurd naast de rits en het leer was van dezelfde laars ook heel lelijk geworden. Service bij Derby vind ik dus wel enorm poedersuiker, want ze wouden niks aan het leer doen, dus na veel gezeur heb ik nieuwen gekregen met een kapotte rits, het paar wat daarop volgde hebben ze geleverd zonder dressuurboog, dus ook weer terug, dus binnen enkele weken hoop ik toch echt weer een goed paar laarzen te hebben. Wel petje af voor de ruitersportzaak die er zo veel werk van gemaakt heeft.

Maarik bedenk me nog wel 2 keer als ik nieuwe laarzen koop, ik koop geen Derby weer om de service, de laarzen zitten echt superlekker en zijn van soepel leer.

brenpasbeau
Berichten: 3900
Geregistreerd: 24-04-05

Re: Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:30

ik heb cavaloo en petrie
die cavaloo zit heerlijk niks op aan temerken Haha!
en die petrie ziten ook lekker maar dar heb ik zooitje ellende mee gehad
eerst was de belijning los dus terug naar de winkel die hebben het vast gemaakt, toen weer de belijning weer terug naar de winkel toen liet me zool los aan de voorkant dus weer terug toen me achter kant en weer terug en dat allemaal in 1 jaar tijd en ik doe er geen rare dingen mee. ik rij ermee en dan trek ik ze weer uit.
dus toen ze weer heel waren en een half jaar later liet weer de belijning los en toen heb ik van petrie de duurste laarsen gehad omdat ik zoveel ellende heb moet die laarsen, vond ik wel heeeel netje van petrie Haha!

maar even over de derby laarsen heb ik ook nietecht super recultaten gehoort

dondeyne

Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 20:17

Ik ben vandaag ook in de paardrijwinkel geweest en ga de Derby Style bestellen. Ik vind ze zo mooi en apart! Ben alleen bang dat ze erg inzakken omdat ze zo soepel zijn, maar ik geloof wel dat ze heerlijk zitten. Ben benieuwd!

Anne_Lieke

Berichten: 669
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Groningen

Re: Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 20:20

@dondeyne: als je ze hebt, wil je dan een foto plaatsen? Het ziet er namelijk toch altijd weer anders uit als je laarzen ziet die iemand aan heeft, dan zo'n standaard plaatje van internet.

dondeyne

Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 20:22

Ow jahoor dat wil ik wel doen Lachen Denk wel dat het nog even duurt want ze hadden mijn maat waarschijnlijk niet voorradig.. en moet nog terug met paardrijbroek en al om precies op te meten.
Ben jij er al uit?

reentje91

Berichten: 520
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 20:26

Ik heb ook de derby rijlaarzen met de rits aan de achterkant en veters aan de voorkant. Weet niet precies hoe ze heten. Ik heb er geloof ik rond de 290 euro voor betaakd en ben er echt super blij mee. Ze zitten gewoon heerlijk!

just_bassie

Berichten: 1995
Geregistreerd: 23-09-06

Re: Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 20:27

dit is mijn eerste en laatste paar derbys
ten eerste bijna 300 euro betaald en na nog geen jaar zijn ze al heel diep ingezakt en de zooltjes lieten los
ik vind dat het toch wel ff langer mee moet gaan

dondeyne

Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 20:28

@ Mareen: heb jij toevallig de style? Met zo'n apart stiksel aan de voorkant? Omdat die namelijk ongeveer even duur zijn.. Vroeg me af of ze bij jou niet erg zijn gaan inzakken/slijten?

memerel

Berichten: 1250
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Zeist

Re: Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:27

Ik heb 3 weken geleden de Derby Style gekocht met rits aan de achterkant, maar zonder veter.
Was er erg blij maar bij de 2e keer rijden knapte de rits al open, en dat bleef hij doen, was niet eenmalig.
Dus nu is die laars teruggestuurd...
Maar ze zitten erg lekker vind ik! Lachen

dondeyne

Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:34

Hmm dan ben ik es benieuwd naar die van mij! Heb ze al besteld dus zullen er deze/volgende week zijn! Maar ritsen zijn eigenlijk altijd een drama he..

memerel

Berichten: 1250
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Zeist

Re: Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:22

Ja en het rare was in eerste instantie dat ze openknapten op een plaats waar zo goed als geen spanning op de rits zat...
en toen later aldoor bij mn hiel....
maarja, hoop dat ze snel gerepareerd zijn, want die rubberen laarzen vind ik niks meer! Lachen

Anne_Lieke

Berichten: 669
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Groningen

Re: Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 18:31

@ Memerel: Dat lijkt me van jou toch dan gewoon een productiefout? Wel vervelend dat dit soms gebeurd, maar ik neem aan dat het daardoor moet komen, aangezien er geen spanning zat op de plek waar de rits kapot ging....

Ja, oke...je hoort vaak dat ritsen een drama zijn. Maar het ligt ook natuurlijk aan de manier waarop je met je laarzen omgaat, en natuurlijk hoe vaak je ze draagt etc.
Is dat leer van de Derby Style eigenlijk runds- of kalfsleer?

En, memerel, kostten ze jou ook ongeveer 290 euro?

dondeyne

Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:50

De Style zijn rundsleer, maar dat wilde ik liever omdat kalfsleer veel sneller kapot gaat heb ik het idee. De laarzen zijn idd overal 270-290 (ligt er ook aan of ze aparte mannen en vrouwenprijs hebben). Ik heb ze nu voor 273 (in Maastricht zijn ze ook 290)..
Ritsen ligt inderdaad ook aan de omgang en als je eenmaal goede ritsen hebt en er goed mee omgaat blijven ze ook wel zitten! Heb ook laarzen met ritsen gehad en 4 jaar zonder problemen (alleen toevallig afgelopen week kapot gegaan *LOL*)

memerel

Berichten: 1250
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Zeist

Re: Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:04

ik heb er 286.95 voor betaald volgens mij...
maar ik heb ook al besloten dat ik de reparatiekosten niet ga betalen... weiger ik gewoon weg want ja, heb er 2x mee gereden, en toen al stuk....
dus gewoon productiefout

waterval123
Berichten: 3010
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Derby rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:09

prappeltje schreef:
Aangezien ik geen topic heb kunnen vinden dat specifiek over rijlaarzen van het merk Derby gaat, heb ik dit topic aangemaakt.

- Wie heeft er ervaring met Derby rijlaarzen?
- Welk type laars heb je?
- Hoe bevallen deze laarzen?
- Hoe lang heb je ze al?
- Hoeveel heb je er (ongeveer) voor betaald? (Dit omdat ik nergens (op internet) prijzen heb kunnen vinden van deze laarzen; enkel andere informatie)

Alvast bedankt!


Ik heb ze Haha!
geen idee welk type?? iniedergeval met rits en veters.
Heb ze ong. een half jaar en ze bevallen prima.
Ik kon ze kopen voor 300,- het is even veel geld maar je hebt er ook egt iets voor trug.
tip. je hebt ook laarzen met een soord klepje over de rits (heb ik niet wist ik toen ook nog niet) zodat er geen zand in kan komen dus je ritsen niet kapot gaan, mijn tante heeft ze ong. al 4 keer moeten vervangen (de rits)