Rijbroek lagere prijsklasse

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
missK
Berichten: 813
Geregistreerd: 10-06-06

Rijbroek lagere prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 19:33

Ik heb nu voornamelijk de Eurostar Klara (lage band en steekzakken, zonder lederen zitvlak). Vind het een hele fijne broek ik krijg er alleen zo snel haaltjes en pluisje aan....
Nu ben ik op zoek naar een soort dezelfde broek maar dan eentje die wat langer mooi blijft wat dat betreft.
Eisen:
- Steekzakken (!!!)
- liefst lage band
- geschikt voor de winter (dus niet dun katoen)
- zelfde prijsklasse ( rond de 70 euro, mag natuurlijk ook goedkoper Haha! )

Hebben jullie bijvoorbeeld ervaring met de broeken van de Divoza (mondoni durban) of van Harry's Horse? Of zijn er zulke modellen van bijvoorbeeld Horka?

missK
Berichten: 813
Geregistreerd: 10-06-06

Re: Rijbroek lagere prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 09:19

rijden jullie soms allemaal met Pikeur en Cavallo Clown Tong uitsteken

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30257
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Rijbroek lagere prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 09:38

Nee, maar mijn laatste aanschaf was een spijkerrijbroek (ook omdat ik de winter aan zie komen), en ik geloof niet dat je daarop zit te wachten?

Ben er wel erg blij mee, en kostte minder dan 40 Geld, geld! Haha!
www.ruitersport.com

_Bolero_
Berichten: 572
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Zevenbergen

Re: Rijbroek lagere prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 09:41

Prrrr schreef:
Nee, maar mijn laatste aanschaf was een spijkerrijbroek (ook omdat ik de winter aan zie komen), en ik geloof niet dat je daarop zit te wachten?

Ben er wel erg blij mee, en kostte minder dan 40 Geld, geld! Haha!
www.ruitersport.com


Daar hebben ze inderdaad wel goedkope rijbroeken, zie ik!

Debbel
Berichten: 299
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Rijbroek lagere prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 10:31

Harry Horse kan ik echt niet aanraden, heb het een paar keer geprobeerd maar er zit weinig rek in bv. bij je knieen en je knieholtes rijd je helemaal kapot. Niet doen dus!

mosagaat
Berichten: 78
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Re: Rijbroek lagere prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 12:19

Kijk eens bij de rijbroeken van www.equimatch.nl goede kwaliteit prijs verhouding

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Rijbroek lagere prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 12:23

Heb een fijne rijbroek van de welkoop. Dik katoen met kunstleren zitvlak, diverse kleuren (donkerblauw, zwart, grijs, oker), zit heerlijk. Jouw prijsklasse (ca. 60 euro als ik me goed herinner).

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Re: Rijbroek lagere prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:10

Uhhh ik heb eigenlijk altijd Cavallo.. Ja het is wel iets duurder ja maar je doet er ook erg lang mee vind ik. En ik rijdt toch wel zeker 4x in de week...

Celine_M

Berichten: 1414
Geregistreerd: 08-10-06
Woonplaats: Destelbergen, België

Re: Rijbroek lagere prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 19:48

Ik heb eigenlijk ook enkel Pikeur broeken. Misschien wat duurder, maar soms rijd ik 6u per dag en dan heb ik liever een wat duurdere broek die wat langer meegaat en wat meer comfort geeft dan één die minder kost maar die op 1 2 3 versleten is... Harry's Horse vind ik ook niet echt aan te raden, zelfde reden als Debbel. Om de maand een nieuwe (goedkoopere) broek is nog altijd duurder dan een duurdere die toch wat langer meegaat, haha Clown
Van Horka hebben ze soms wel fijne broeken, die iets minder kosten...

Anoniem

Re: Rijbroek lagere prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 19:52

Ik heb al 2 jaar een HH rijbroek,en hij is nog steeds goed hoor. Clown

Anoniem

Re: Rijbroek lagere prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:48

Ik heb een broek gekocht van Euro riding, een creme met bruin kunstleren zitvlak, zit laag op de heupen, steekzakken en zit gewoon geweldig, kostte maar 37 euro... Ik gin ngiet voor het geld, als ie maar lekker zit, nou dat zit ie hij zit als gegoten, ik ga er zelfs nog een kopen.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Rijbroek lagere prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:53

Ik heb al jaren de rijbroeken van Divoza: Mondoni/Equi Comfort. Prima rijbroeken, vind ik. Ik koop ze steeds als ze in de aanbieding zijn, normale prijs is 60-70 euro. Ik heb de Tunis (met steekzakken en stoffen zitvlak) en de Afrika (met ritszakje en kunstleren zitvlak).

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: Rijbroek lagere prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:55

ik heb een rijbroek van de Ruitergilde
wel een hoge band maar vind dat zelf persoonlijk fijner zitten Haha!

was in de aanbieding voor 45 euro geloof ik een echt dikke en goede kwaliteit

wereldhummel

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Rijbroek lagere prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:59

*abbo*
zoek zelf ook nog wel een paar rijbroeken, meet steekzakken enzo

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Re: Rijbroek lagere prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:25

In heel veel ruitersportzaken verkopen ze inmiddels NedHorse broeken. Deze hebben een hoge band model en een lage band met steekzakken! Ze zijn er met en zonder leren zit, en in de kleuren bruin, zwart, blauw, wit en een heel mooie donkere grijze stof, een soort zwart met wat zilver/witte spikkeltjes! Heel sjiek! De broek met leren zit kost 99,95 en zonder leren zit 79,95. Broeken zijn ook van super kwaliteit, ik heb er zelf 3 van, waarvan 1 nu 4 jaar oud is en ik heel wat paarden gereden heb en vaak ook meerderen per dag, en nog altijd in superstaat!

TurdusMerula

Berichten: 23911
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Rijbroek lagere prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 02:49

Ik heb nu een extreem goedkope rijbroek, raar model, vast daarom goedkoop, maar het zit mij juist goed. (En rijd op het moment toch niet zo veel...)

Harry's Horse broeken vind ik juist heerlijk. Ze rekken niet super, maar dat is geen nadeel.

claudia25
Berichten: 115
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Rijbroek lagere prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:26

Ik draag Eurostar, pikeur maar ook harry's Horse een heel fijn merk omdat je ook je steekzakken heb een fijnen rijbroek en die kost 30 euro kijk en gaat deze kapot boeiend.

sjaaaak

Berichten: 227
Geregistreerd: 25-10-06

Re: Rijbroek lagere prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 12:32

Ik heb laatst een hele fijne rijbroek gekocht bij een vrouw...heel goedkoop kijk maar eens op:
www.wilderingzadels.nl

missK
Berichten: 813
Geregistreerd: 10-06-06

Re: Rijbroek lagere prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 13:11

Bedankt voor alle reacties! Probleem dat ik heb is dat ik de broek sowieso eerst moet passen dus koop daarom nooit via internet (zonde van verzendkosten Tong uitsteken ). Ik draag de broeken vrij intensief, niet alleen rijden maar ook met lesgeven en stalwerk etc. Daarom koop ik liever geen pikeur ofzo want als ik ergens achter blijf hangen bijvoorbeeld is ie wel kapot.... bovendien vind ik het best leuk om weer es een andere te hebben Haha! maar dan moet ie wel lekker zitten, vandaar dat ik op zoek ben naar jullie ervaringen!

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Rijbroek lagere prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 13:14

divoza Lachen
www.divoza.nl het eigen merk mondoni ligt rond de 50 euro

Inge_

Berichten: 3609
Geregistreerd: 18-05-06

Re: Rijbroek lagere prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 13:18

ik heb een goedkopere (merk weet ik zo-even niet maar was 70 euro ofzo) en ik heb er eentje van cavallo, en met die broek rijden vind ik echt veel lekkerder dan met die goedkopere.. die broek van cavallo was dan wel erg duur maar je doet er wel heel lang mee zei de verkoper, zij heeft die van haar namelijk al 3 jaar Lachen

Leonie1983Jarig
Berichten: 59
Geregistreerd: 09-03-05

Re: Rijbroek lagere prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 13:18

Ik heb een paar broeken van equitheme... toen ik ze kocht kostten ze € 70 euro volgens mij.... laat even weten wat je gekocht hebt!

Seranolover
Berichten: 264
Geregistreerd: 13-08-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: Rijbroek lagere prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:00

IK heb een hele fijne broek van HarrysH. rest draaag ik pikeur en kentucky! merk tog wel verschil

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Rijbroek lagere prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:54

HH rekt inderdaad niet lekker mee, ben zelf gek op horka, model winner heb ik opzich ook prima warm in de winter. als het echt hard vriest doe ik er wel een panty onder Haha!

Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Re: Rijbroek lagere prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:24

Ik heb een broek van Harry's Horse. Met een kunstleren zitvlak en best dikke stof
Ik ben er op zich wel tevreden mee, hij zit lekker. Alleen heb ik hem nu een jaar en er komen nu van die pluisjes op.
Hij kostte rond de € 60,-