problemen met petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luvU
Berichten: 188
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: nl

problemen met petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 09:44

ik heb momenteel erg slechte ervaringen met mijn petrie laarzen
dit is het tweede paar wat ik van dit merk heb gekocht, en ik heb het probleem bij beide laarzen dat de balijn aan de achterkant door het leer naar buiten komt zetten (bij de enkel zeg maar)
mijn eerste paard waren rundleren laarzen, ik heb nu kalfsleren laarzen.
heeft iemand dit probleem ook al eens gehad, en is daardoor overgestapt naar konigs laarzen ?

ik zit eraan te denken om een paar konigs laarzen aan te schaffen, maar ben bang dat ik hiermee hetzelfde probleem krijg.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re: problemen met petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:07

Probeer er eerst achter te komen waarom juist bij jou de baleinen steeds doorkomen. Ben je er al mee terug geweest naar de winkel om het probleem voor te leggen?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit laarzen retour heb gekregen waar dit probleem zich voordeed. Niet van Petrie, Derby of Königs ... (Cavallo-dealer ben ik net geworden.. dus daar heb ik geen ervaring mee)

else80

Berichten: 160
Geregistreerd: 18-04-06

Re: problemen met petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:12

Ik heb inderdaad hetzelfde gehad met mijn Petrie laarzen! Alleen gebeurde dit wel pas na een aantal jaren (redelijk intensief) gebruik...is dat bij jou ook zo? Volgens de winkel had ik de verkeerde spanners erin, had destijds van die rvs dingen die zich uitzetten zeg maar en nu van die houten uit 2 stukken...

luvU
Berichten: 188
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: nl

Re: problemen met petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 15:29

ik heb de tweede paar laarzen nu +/- een half jaar, en ik trek ze voor het rijden aan, en na het rijden bijna gelijk uit
ik loop er dus geen kilometers mee.
ik begrijp er niets van. Het probleem begint eerst met dat de balijnen door de stiksels heen komen, en als dit dan vast is gestikt, dan komt hij uiteindelijk door het leer naar buiten.

omdat het probleem bij mijn "nieuwe paar" nu ook begint met het stiksel heb ik gelijk een email gestuurd naar petrie om het probleem voor te leggen.
ik mag ze nu ook op sturen zodat ze even kijken wat het probleem is, en de laars weer herstellen.
ik trek ze met laarzentrekkers aan, plastic zakjes om mijn voeten zodat ze makkelijk aan gaan.

Melf
Berichten: 628
Geregistreerd: 11-01-05

Re: problemen met petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 15:35

Bij mijn petries kwam de balein juist aan de bovenkant door het leer naar buiten. Mijn laarzen zijn nu zo'n 2.5 jaar oud, ik gebruik ze intensief en loop er ook redelijk veel op. Waar het door komt? Ik denk toch door het 'inzakken' van de laars. Het repareren koste overigens € 5,-. Balein ingekort en het leer weer op elkaar genaaid. Je ziet er weinig van. Ik laat het maar zo; hun beste tijd hebben ze toch al gehad.

_sjors_
Berichten: 1517
Geregistreerd: 11-03-06

Re: problemen met petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:35

Volgens mij is het vrij normaal dat de stiksels na verloop van tijd loslaten, dat heeft niets met het merk te maken. Het helpt wel als je laarzenspanners gebruikt of lege flessen in je laarzen doet, dan zakken ze niet zo in (en daar komt het door).

mariska1989
Berichten: 3522
Geregistreerd: 26-02-05

Re: problemen met petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:04


marimba

Berichten: 676
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hoofdstad van overijssel

Re: problemen met petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:05

ik heb t probleem opgelost door de baleien eruit te halen en de laarzen op de kop te bewaren met die simpele spanners erin

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: problemen met petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:30

Bij mijn oude Petries is dat ook zo, bij 1 laars. Maar na een jaar of 6 intensief gebruik mag dat van mij.

@ TS hoe zet/leg/hang jij je laarzen weg?

Melf
Berichten: 628
Geregistreerd: 11-01-05

Re: problemen met petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 10:12

marimba schreef:
ik heb t probleem opgelost door de baleien eruit te halen en de laarzen op de kop te bewaren met die simpele spanners erin


Verliest de laars niet zijn 'stevigheid' wanneer je de baleinen eruit haalt?

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 11:45

:)
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 02-05-22 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

_sjors_
Berichten: 1517
Geregistreerd: 11-03-06

Re: problemen met petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:18

zwarteroosje schreef:
Ik las van integra123 dat lege flessen helpen? Gewoon zo'n colaformaat dan?


Dat ligt aan de omvang van je laars, spaflessen voldoen ook als je smalle kuiten hebt, het moet wel goed aansluiten als je begrijpt wat ik bedoel Verward. Bij normale kuitomvang zijn colaflessen meestal wel goed. Ik heb de tip gekregen van een zadelmaakster die destijds bij een ruitersportzaak werkte. Het is iig een goedkope oplossing, maar mijn ervaring is dat laarzenspanners het beste werken, want die trekken de laarzen als het ware omhoog

Yvie_Juudje

Berichten: 4233
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Culemborg

Re: problemen met petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:22

Ik heb mijn petries al ruim 4 jaar en nog helemaal geen problemen mee gehad, ze zien er zelfs nog als nieuw uit... zelfs geen slijtage

luvU
Berichten: 188
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: nl

Re: problemen met petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 09:30

KarinvdM schreef:
Bij mijn oude Petries is dat ook zo, bij 1 laars. Maar na een jaar of 6 intensief gebruik mag dat van mij.

@ TS hoe zet/leg/hang jij je laarzen weg?



ik heb laarzenspanners, en bewaar ze in een laarzentas.
ik kan me voorstellen dat als je laarzen inderdaad een jaar of 6 zijn, dat je dan zoiets hebt van ja, ik heb ze veel gebruikt, het is slijtage, maar na 6 maanden vind ik dit wel erg snel.

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 10:56

:)
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 02-05-22 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaFleur

Berichten: 55
Geregistreerd: 18-12-06

Re: problemen met petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:17

Ik heb mijn petries al 2jaartjes en ze zien er nog prima uit.
Misschien ligt het probleem bij jou?

luvU
Berichten: 188
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: nl

Re: problemen met petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 18:05

ja misschien is dat wel zo.
vandaar dat ik vraag of iemand anders er ook problemen mee heeft. Ik begrijp namelijk niet zo goed dat ik er elke keer last mee heb.
als het aan mij ligt wil ik dat natuurlijk ook graag weten, zodat ik er wat aan kan doen.

_Madelon

Berichten: 4760
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Re: problemen met petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 09:12

Ik heb er geen last van met mn petries, maar ik zou gewoon even afwachten wat Petrie terug mailt.

Zera

Berichten: 1324
Geregistreerd: 27-03-06
Woonplaats: Vaals

Re: problemen met petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 09:17

Ik heb mijn petries nu bijna 4 jaar.. Maar ze beginnen nu ook te slijten ik heb iets aan de achterkant bij de hiel in de buurt al heel lang kapot..(zit in de laars) maar dat kunnen ze dus niet maken.. Met rijden heb ik er geen last van maar met lopen dus wel.. Maar voor de rest zijn de laarzen nog altijd super..

Le_onie
Berichten: 884
Geregistreerd: 17-11-06
Woonplaats: winterswijk (gelderland)

Re: problemen met petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 09:20

Ik heb ook kalfsleren, maar heb er geen problemen mee? Nors opkijken

heb je een rits of geen rits? misschien kan het daardoor komen? Nagelbijten / Gniffelen

kimdepim
Berichten: 7956
Geregistreerd: 27-02-05

Re: problemen met petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:55

Ik heb er geen problemen mee. Ik had mijn 1e zonder rits. En degene die ik nu heb met. Ik vind ze erg fijn Ja

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Re: problemen met petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 20:07

Zijn ze wel goed opgemeten? Niet te hoog?
Kan me zo voorstellen dat als ze eigenlijk te hoog zijn je ze bij het buigen van je knie (lopen) naar beneden drukt en dan komt er wel erg veel druk op die balein te staan.

Ik heb die van mij nu een jaar of 5 ofzo en het 1e gat aan de binnenkant is er inmiddels ingesleten (en keurig gerepareerd), maar de baleinen zijn nog helemaal goed.

annie__

Berichten: 51
Geregistreerd: 22-12-06
Woonplaats: haarsteeg

Re: problemen met petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 21:15

ik heb mijn petries al bijna 5 jaar en bij mij zitten ze nog hartstikke goed denk dat je gewoon een beetje pech hebt gehad!

amiraa
Berichten: 27
Geregistreerd: 24-12-06

Re: problemen met petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:21

Ik heb ook petries gehad (ze zijn te klein geworde)
Ik heb er zelf ook nooit egt provblemen mee gehad, maar een vriendin vn mij had er ook last van..
Najaa Doei!
veel suc6 er nog mee Ach gut