Welke stalschoenen zijn het nou hélemaal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Welke stalschoenen zijn het nou hélemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 16:29

Ik heb nu een paar Ariats (de 'goedkope' van 99 euro)
Maar die lopen niet apart lekker, en ik vind ze hun geld niet waard. Ze houden het bij mij slecht vol als ik ze hele dagen draag.
Nu het de bedoeling is dat ik voor 'vast' hele dagen tussen de paarden ga rondlopen, is het de bedoeling dat ik een paar schoenen heb die daar ook tegen kunnen Tong uitsteken Zijn niet persé bedoeld voor het rijden, dat doe ik wel met de Ariats.
Ik vind veel gewone werkschoenen te grof en te lomp. Andere modellen van Ariat zijn me eigenlijk gewoon te duur, ze hoeven echt geen 200 euro te kosten.
Wie heeft er goede ideeen?

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Re: Welke stalschoenen zijn het nou hélemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:33

Ik heb de Mountain Horse Mountain Rider. Ik vind het geweldige schoenen. Gekocht vlak voor ik naar IJsland ging. In IJsland voor het eerst aan gehad, en twee weken ontzettend veel gelopen. Geen moment last van zere voeten gehad. Ik vind het echt geweldige schoenen. Heb ook de Protective Jophur van MH gehad, en die waren ook super!
Ze zijn rond de €100,- (beide) en zeker hun geld waard!

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Welke stalschoenen zijn het nou hélemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:35

ik hou van moutain horse een schoen gehaqd, zat lekker tot mn achillespees ging zeuren met die schoenen..

zelfde kwaliteit als ariat.

maartje_h

Berichten: 8071
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: achterhoek

Re: Welke stalschoenen zijn het nou hélemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:37

ik heb ook de mountain horse
zijn echt heel goed
heb ze nu bijna twee jaar
en na ff schoenen poetsen zien ze er bijna weer als nieuw uit!

Netje

Berichten: 2993
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Akersloot

Re: Welke stalschoenen zijn het nou hélemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:44

Concorde schreef:
Ik heb nu een paar Ariats (de 'goedkope' van 99 euro)
Maar die lopen niet apart lekker, en ik vind ze hun geld niet waard. Ze houden het bij mij slecht vol als ik ze hele dagen draag.
Nu het de bedoeling is dat ik voor 'vast' hele dagen tussen de paarden ga rondlopen, is het de bedoeling dat ik een paar schoenen heb die daar ook tegen kunnen Tong uitsteken Zijn niet persé bedoeld voor het rijden, dat doe ik wel met de Ariats.
Ik vind veel gewone werkschoenen te grof en te lomp. Andere modellen van Ariat zijn me eigenlijk gewoon te duur, ze hoeven echt geen 200 euro te kosten.
Wie heeft er goede ideeen?



Als je via Ebay Ariat Terrain (de Waterproof versie) besteld, ben je ca. € 70 kwijt (incl. verzenden) en die vind ik helemaal top. Ze lopen heerlijk, zijn goed waterdicht en je kunt er zelfs mee rijden als je wilt.

Ilzas
Berichten: 3217
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Welke stalschoenen zijn het nou hélemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:55

xx_Irisje schreef:
ik hou van moutain horse een schoen gehaqd, zat lekker tot mn achillespees ging zeuren met die schoenen..

zelfde kwaliteit als ariat.


Idem met die van Mountain Horse: eerst een paar protective jodpuhrs gehad, gingen aan de binnenkant stuk. Verder wel hele fijne schoenen. Gedacht dat ik misschien pech had, en nog een keer die geprobeerd, maar idem dito, dus voor mij nooit meer schoenen van Mountain Horse, helaas, want verder vind ik het merk wel heel fijn, voor jassen enzo. Jodpuhrs gehad van Harry's Horse, ook in no time stuk aan de binnenkant. Nu heb ik mezelf voor kerst Ariatjes (ook de goedkope, ik vind 200 euro ook waanzinnig voor stalschoenen, dat geef ik niet eens uit voor gewone schoenen!) gegeven en ben er tot nu toe erg over te spreken, lopen heel fijn vindt ik. Nu maar kijken hoe lang ze houden...

Ilzas
Berichten: 3217
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Welke stalschoenen zijn het nou hélemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:57

Netje schreef:
Als je via Ebay Ariat Terrain (de Waterproof versie) besteld, ben je ca. € 70 kwijt (incl. verzenden) en die vind ik helemaal top. Ze lopen heerlijk, zijn goed waterdicht en je kunt er zelfs mee rijden als je wilt.


Een vriendinnetje van me had die en was er ook heel erg over te spreken. Heb nog even getwijfeld of ik die zou nemen. Geloof dat die Terrains wel aanraders zijn, ze zijn ook erg licht van gewicht.

floris1
Berichten: 9
Geregistreerd: 21-12-06

Re: Welke stalschoenen zijn het nou hélemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:00

willen jullie weten waar ik nu op loop? (zei ze niet helemaal zonder trots...)
ik had een paar klompen (gebruikte ik met optredens van de boerenkapel). Eenmaal ingelopen lopen die heerlijk.. maar ze zagen er niet meer uit...
ik heb ze opgeschuurd. hoogglans wit geverfd en gevoerd met witte bont-stof...
ze zijn dus helemaal gepimpt. Ik steel de show op stal. Ze zullen wel niet lang schoon blijven, maar de stof erin kan ik wassen en de klompen... doekje erover en klaar... of een nieuw verflaagje mocht het nodig zijn...
kan dus oook...... Cool

floris1
Berichten: 9
Geregistreerd: 21-12-06

Re: Welke stalschoenen zijn het nou hélemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:00

(maar deze zullen velen wel te grof/lomp vinden...)

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Re: Welke stalschoenen zijn het nou hélemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 18:14

floris1 schreef:
(maar deze zullen velen wel te grof/lomp vinden...)

Ik heb 'gewone' klompen, maar ze staan je echt heel raar aan te kijken in Italie als je daar de hele dag op loopt. Haha! (aangezien ik daar heen ga) en is ook niet echt helemaal super als je op concours moet ofzo Tong uitsteken
Maar je hebt wel gelijk, klompen zijn ideaal.

Ik denk dat ik maar eens voor Mountain Horsejes ga kijken.

Nielojram

Berichten: 7852
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Welke stalschoenen zijn het nou hélemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 14:42

In de afgelopen 10 jaar ben ik nu aan het 4de paar MH-riders toe.
Superschoenen, ik zal nooit meer een ander merk kopen, warm, comfortabel, veilig en niet te duur. Ik kan ze iedereen aanraden.

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Welke stalschoenen zijn het nou hélemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 14:49

ik heb ook de ariats van 100 euro, heb ze al 2 jaar en er zit nog nergens een slijtplekje. ik vind ze echt super! doe er alles mee, poets ze nooit en ik kan er echt hele dagen op lopen.

ik heb die lompere schoen gehad van MH, maar die vond ik niet prettig... ze hebben nu ook een wat chiquere schoen van MH, misschien is die wel wat?

mimamurf
Berichten: 69
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Nijverdal

Re: Welke stalschoenen zijn het nou hélemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 14:57

ik loop altijd op mountain peak van de scapino, ik dacht dat ze 89 euro kosten prima schoen, kan het er de hele dag op vol houden.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Welke stalschoenen zijn het nou hélemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 18:01

ik ben ook fan van MH
ze hebben vrij luxe lederen veterschoenen geschikt voor het werk en het rijden

IJp

Berichten: 1584
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Cheesecity me not like cheese

Re: Welke stalschoenen zijn het nou hélemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 18:05

Ik loop ook op die mooie ouderwets gele klompen. Het enigste nadeel is dat je er niet zo heel erg hard mee kan lopen. Ik heb ook nog "legerkissies" tot boven je enkel waterdicht, makkelijk schoon te maken en ca €85 bij de legerdump(nieuw) je moet zeallen zelf inlopen, dat is het beste, gaan wel 4à5 jaar mee

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Welke stalschoenen zijn het nou hélemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 18:09

Ik gebruik mijn oude ( nou, ja 1 vakantie gebruikt ) wandelschoenen. Die waren erg prijzig ( ik geloof zeker boven de 100 euro), maar aangezien wij toch niet meer gaan hiken, liever zo gebruiken dan in de kast laten staan. Ze zijn heel licht, waterdicht en ademend en bovendien zit er veel profiel onder. En dat is erg fijn in de modderzooi achter op ons terrein.

asjemenou

Berichten: 9003
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Welke stalschoenen zijn het nou hélemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 19:10

De arriats terrain zijn echt heel fijn. Bij ons in de winkel kosten ze 100 euro.
Ik heb ze ook op mijn werk aan.
Ik werk in een groentewinkel en sta van 8 uur `s ochtens tot 6 uur `s avonds en ik heb nooit zere voeten.
Ook blijven mijn sokken heerlijk droog en heb ik geen koude voeten meer!!!!!

asjemenou

Berichten: 9003
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Welke stalschoenen zijn het nou hélemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 19:14

Concorde schreef:
Ik heb nu een paar Ariats (de 'goedkope' van 99 euro)
Maar die lopen niet apart lekker, en ik vind ze hun geld niet waard. Ze houden het bij mij slecht vol als ik ze hele dagen draag.


Ik heb een tijdje de goedkope ariats gehad en de duurdere en ik moet zeggen dat het een wereld van verschil is. De duurdere hebben een veel beter voetbed en lopen echt geweldig (dat mag ook wel voor die prijs).
De goedkope vind ik niet echt fijner/beter dan mijn HH`s, behalve dan dat ze er mooier uitzien.

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re: Welke stalschoenen zijn het nou hélemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 19:44

Ik heb bij de van haren toen schoenen gekocht,
voor ik meende 40 euro. Ik heb ze nu 2 jaar, loop er
hele dagen mee tussen de paarden. En nergens een slijtplekje,
lopen heerlijk. Ik hoef geen andere!

millennium

Berichten: 2590
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Welke stalschoenen zijn het nou hélemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 19:48

ik heb de professionals van petrie, en mèn o mèn, die lopen echt goddelijk. Lekker strak, sluiten mooi aan, mooi soepel leer, toppiejoppie!

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re: Welke stalschoenen zijn het nou hélemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 19:57

iemand ervaring met de petrie outlander?
vind het erg mooie dingen om te zien, maar zijn ze baggerproef, is het leer of rubber? gaan ze lang mee? hoe lopen ze als je er de hele dag op loopt? zijn ze handig om ook mee te rijden?

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke stalschoenen zijn het nou hélemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 03:15

Ik heb de mountainhorse stalschoenen met stalen neus, heerlijke schoenen ideaal voor op stal. Maar ook qua rijden zitten ze goed, lange afstanden lopen heb ik idd ook geen problemen mee. Voor mij niet anders meer!

Taron
Berichten: 9592
Geregistreerd: 06-11-04

Re: Welke stalschoenen zijn het nou hélemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 12:14

ik heb de mountain horse rider II. superfijne schoenen! je kan er echt dagen achtereen op lopen!
ze geven veel steun en je kan er ook goed mee rijden.

ik heb ze voor €124,95 gekocht.

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re: Welke stalschoenen zijn het nou hélemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 12:17

Ariats zijn super schoenen, alleen de duurdere zitten duidelijk véél beter dan de goedkopere. IK snap dat het voor veel mensen teveel geld is voor een paar schoenen, maar die van mij houden het al jaaaren uit en ze lopen en rijden heerlij!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Welke stalschoenen zijn het nou hélemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 15:59

Timberlands! Niet kapot te krijgen, maar ze kosten dan ook wat...