jodphurs, maar welke zijn goed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 26064
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

jodphurs, maar welke zijn goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 23:29

Ik ben op zoek naar een paar leren jodphurs van ong. max. 80-100 euro.
Voorwaarde: ze moeten veters hebben. Evt. een rits. Maar dus niet alleen maar elastiek.
Ze moeten zo 'elegant' gesneden zijn dat je er makkelijk met chaps overheen kunt (dit lukt niet met rijschoenen). Verder moet je er goed op kunnen lopen. Het mogen dus geen 'rijlaarszolen' zijn, die zijn zo versleten.
Welke zijn dan goed?

HH heeft leren jophurs van 80 euro. Met rits en veters. Maar hoe is de kwaliteit verder? Ik heb ze in de winkel gezien en het leek alsof er een coating op het leer zat. En dat voor schoenen die 80 euro moeten kosten, dan had ik dat niet verwacht.
Afbeelding

Verder heb je nog ong. dezelfde van Kieffer (ik weet niet wat ze kosten), het gaat om de schoen linksboven. De anderen vind ik niet mooi.
Afbeelding
Weet iemand hier de prijzen van en wat ze moeten kosten?

Wat voor andere schoenen zijn er en waar koop je ze en wat zijn de prijzen? De afwerking moet goed zijn. Dus geen karton aan de binnenkant of bij de zool. Geen grove naden. Het liefst leer gevoerd. En met een goede inlegzool.
En meer dan 100 euro wil ik er echt niet aan uitgeven. Ariat valt dan al af (Of is de Heritage Paddock een goede keus?)

Ik heb deze van Mondoni (pegasus) gehad en hier ben ik absoluut niet over te spreken. De afwerking is slecht en je voelt dus continu een naad aan de binnenkant zitten. Zo erg dat ik blaren krijg. Ook zijn de zolen niet slijtvast. Miskoop dus.
Ik zoek dus echt schoenen waar je ook op kunt lopen. Zijn de andere schoenen van Mondoni wel goed?
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door germie op 29-12-06 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Liedje

Berichten: 9899
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: jodphurs, maar welke zijn goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 23:32

Ik heb geloof ik de Mandoni Dundee, ( 60 euro ) bevallen mij prima, moet ik zeggen Ja Maar die hebben geen veters Lachen

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Re: jodphurs, maar welke zijn goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 23:37

Ik heb die van Mountain Horse! Jodpurs. Die zijn heel stevig en je kunt er heel lang mee. Hiervoor heb ik ook van Mountain Horse gehad, dat waren meer stalschoenen, die gebruik ik nu af en toe nog steeds. Die waren ook 100% waterdicht.
Ze zijn 80 euro.

Harvest_Moon

Berichten: 1629
Geregistreerd: 29-12-06

Re: jodphurs, maar welke zijn goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:50

ik heb harry's horse jodphurs gehad en die zitten lekker vind ik alleen de rids doet zeer als je daar hard op leunt..... Boos!

LindaLinda

Berichten: 2600
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Oosterhout

Re: jodphurs, maar welke zijn goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:54

ik heb ariats Heritage zip zijn 100 euro.. en ze bevallen mijn uitstekkend!!

Mooie elegante schoen, met veter of rits net wat je zelf wilt, zwart of bruin, en ze lopen zallig!! Haha!

Afbeelding

Je noemde ze met veter al in je beginpost zag ik.. en ik vind het iig geen miskoop!

missK
Berichten: 813
Geregistreerd: 10-06-06

Re: jodphurs, maar welke zijn goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 15:02

LindaLinda schreef:
ik heb ariats Heritage zip zijn 100 euro.. en ze bevallen mijn uitstekkend!!

Mooie elegante schoen, met veter of rits net wat je zelf wilt, zwart of bruin, en ze lopen zallig!! Haha!

Afbeelding

Je noemde ze met veter al in je beginpost zag ik.. en ik vind het iig geen miskoop!


Heb ik ook maar dan met veter, geweldig! Zitten heerlijk, zou niet anders meer willen! Heb ook van petrie, die rijden wel lekker maar je kan er amper mee lopen...
Ik zeg Ariat Haha!

_Sas_

Berichten: 3313
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: Deventer

Re: jodphurs, maar welke zijn goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:06

Ik heb ze van Mondoni van Divoza, 40 euro geloof ik. Zonder veter en rits maar ze lopen heerlijk!

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re: jodphurs, maar welke zijn goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:23

Ik heb jodphurs van Pfiff.
Ze zitten erg lekker en blijven ook mooi Ja
Ik heb ze in het begin echt heel veel ingevet en ze zijn dan echt 100% waterdicht.
Wat ik niet verwacht had eigenlijk Bloos

Ze hebben veters maar aan de achterkant zit een rits waardoor je ze niet telkens hoeft te strikken.
Er zit een rubberzool onder, die veert als je loopt. Ik ben er erg tevreden over.

Afbeelding
Plaatje van een Duitse site. Heb ze zelf voor iets van €55 gekocht.

Uppojono

Berichten: 3638
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Re: jodphurs, maar welke zijn goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:28

Ariat loopt heerlijk en is een mooie schoen, maar vind het leer niet van goede kwaliteit.. de mijne gingen scheuren op de verbinding schoen aan zool, en heb daar meerdere over gehoord..

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: jodphurs, maar welke zijn goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 20:09

ik ben ook hek op ariat, heb ook die van 100 euro. had ze eerst met veter, nu met rits. bevallen beide prima. de veters gingen wel aardig snel kapot, dus die heb ik toen vervangen. ik vind ze met rits makkelijker aandoen, dus die vind ik nog net iets fijner Lachen

SprinT_

Berichten: 660
Geregistreerd: 25-04-06
Woonplaats: in myn dorpjéé

Re: jodphurs, maar welke zijn goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 20:11

gewon de fijnste neme

xNatas

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-08-06

Re: jodphurs, maar welke zijn goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:10

Ik heb van harry horse, en ik vind ze prima zitten Haha!

Anoniem

Re: jodphurs, maar welke zijn goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:12

Ik heb rubberen van Dafna, 40 euro. En gevoerd, dus lekker warm in de winter. Ja

Afbeelding

Bentuh

Berichten: 3443
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Re: jodphurs, maar welke zijn goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:33

viefdepief schreef:
Ik heb jodphurs van Pfiff.
Ze zitten erg lekker en blijven ook mooi Ja
Ik heb ze in het begin echt heel veel ingevet en ze zijn dan echt 100% waterdicht.
Wat ik niet verwacht had eigenlijk Bloos

Ze hebben veters maar aan de achterkant zit een rits waardoor je ze niet telkens hoeft te strikken.
Er zit een rubberzool onder, die veert als je loopt. Ik ben er erg tevreden over.

Afbeelding
Plaatje van een Duitse site. Heb ze zelf voor iets van €55 gekocht.



deze heb ik ook..

Unfaithful

Berichten: 6027
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Delft

Re: jodphurs, maar welke zijn goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 15:26

LiSSy schreef:
ik ben ook hek op ariat, heb ook die van 100 euro. had ze eerst met veter, nu met rits. bevallen beide prima. de veters gingen wel aardig snel kapot, dus die heb ik toen vervangen. ik vind ze met rits makkelijker aandoen, dus die vind ik nog net iets fijner Lachen

Ik heb degene met rits daarvan ook. Ben er erg tevreden mee! Ja

Annemarie_
Berichten: 1783
Geregistreerd: 29-07-06

Re: jodphurs, maar welke zijn goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 15:31

gister heb ik ze ook gekocht, van Ariat, en chaps van Kieffer.


Afbeelding

ik heb ze nu aan, ze zitten echt super en ze staan ook erg mooi.

De chaps en jodphurs samen waren €131,50 , maar dan heb je ook wat Lachen

Puera

Berichten: 8115
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: jodphurs, maar welke zijn goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 17:30

germie schreef:
Ariat valt dan al af (Of is de Heritage Paddock een goede keus?)

Ik vind de Ariat Heritage Paddock wel een goede keuze.

Ik had een paar Ariat van 100 euro die aan vervanging toe waren. Was op zoek naar een paar schoenen van maximaal 60 euro... waren helaas moeilijk te vinden omdat je dan ook op draagcomfort achteruit gaat. In de ruitersportzaak hier in de buurt hadden ze al tegen me gezegd dat wanneer je Ariat hebt, je niet gauw iets beters vind en inderdaad... ik ben weer thuis gekomen met een stel Ariat.

Bij mijn eerste paar heb ik de veters ook een keer moeten vervangen maar verder nooit problemen met de schoenen gehad. Mijn nieuwe paar Ariat zitten zelfs nog beter dan m'n oude.

Ik denk dat het gebruik, maar ook vooral het onderhoud een grote invloed heeft op de levensduur van de schoenen... maar dat geldt eigenlijk ook voor alles.

germie

Berichten: 26064
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: jodphurs, maar welke zijn goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 19:11

Ik heb inmiddels flink gepast. Die van Mondoni zijn niets, zitten gewoon niet goed. En je betaalt er nog 60-70 euro voor. En dan zo matig afgewerkt. Kan ik beter naar een gewone schoenenzaak gaan. Ik heb diverse modellen gepast, maar het is gewoon niets, je voelt overal en nergens naden. Of de zolen zijn niets, rijlaarzenzolen, terwijl ik echte loopzolen wil.
De Ariatjes van 100 euro vind ik ook niets. Afgewerkt met stof, ik wil de binnenkant afgewerkt hebben met leer voor zoveel geld. De zolen leken goed, en de 'look' was ook prima. Maar toch zijn ze niet wat ik zoek. Ook de duurdere Ariat waren niet wat ik zocht, ik vind ze gewoon te duur.

Die van HH heb ik gepast, maar die vallen groot uit en ze hadden mijn maat niet meer op voorraad. Dit leken tot nu toe de jodphurs die het meeste aan mijn criteria voldoen. Maar ja, dan moeten ze wel de juiste maat hebben. Hh heeft 2 soorten, van gevet leer en van glad leer. Die van vet leer zijn wel mooi, die van glad leer vind ik te goedkoop ogen.

Waar verkopen ze die van Pfiff in het noorden? 55 euro vind ik een mooie prijs voor jodphurs.

Puera

Berichten: 8115
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: jodphurs, maar welke zijn goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 19:43

Die van Pfiff met het ritsje zijn bij Huppa te koop en ook te bestellen via paardensportonline (zit in Sneek gevestigd). Die met het vetertje zou ik zo gauw niet weten...

Heb je die van Mountain Horse al eens gepast, dat zijn ook wel fijne schoenen, alleen iets duurder. Dat zijn die schoenen met die aparte zool en beugelblokjes.

germie

Berichten: 26064
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: jodphurs, maar welke zijn goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 19:44

Ik wil kunnen passen. Heel vaak zit het niet zoals je wilt, of heb je net een andere maat nodig.

MH heb ik nog niet gepast.

Puera

Berichten: 8115
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: jodphurs, maar welke zijn goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:11

Die Kieffer die jij wel mooi vond zijn voor zover ik weet ook in een ruitersportzaak vlakbij Sneek verkrijgbaar. Weet niet precies waar jij gesitueerd bent in het Noorden... maar dit is wat bij mijn bekend is. Maar in principe zou iedere zaak die Kieffer verkoopt wel aan deze schoenen moeten kunnen komen, denk ik.

germie

Berichten: 26064
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: jodphurs, maar welke zijn goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 00:26

Ik heb een paar gevonden.
Ik heb de Kieffers, de Andorra1, dus met veters en rits. Deze zitten goed.

Sjaad

Berichten: 4728
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Re: jodphurs, maar welke zijn goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:28

Mooi potterlover!

mariskavdl
Berichten: 51
Geregistreerd: 06-11-06

Re: jodphurs, maar welke zijn goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 14:48

germie schreef:
Ik heb inmiddels flink gepast. Die van Mondoni zijn niets, zitten gewoon niet goed. En je betaalt er nog 60-70 euro voor. En dan zo matig afgewerkt. Kan ik beter naar een gewone schoenenzaak gaan. Ik heb diverse modellen gepast, maar het is gewoon niets, je voelt overal en nergens naden. Of de zolen zijn niets, rijlaarzenzolen, terwijl ik echte loopzolen wil.
De Ariatjes van 100 euro vind ik ook niets. Afgewerkt met stof, ik wil de binnenkant afgewerkt hebben met leer voor zoveel geld. De zolen leken goed, en de 'look' was ook prima. Maar toch zijn ze niet wat ik zoek. Ook de duurdere Ariat waren niet wat ik zocht, ik vind ze gewoon te duur.

Die van HH heb ik gepast, maar die vallen groot uit en ze hadden mijn maat niet meer op voorraad. Dit leken tot nu toe de jodphurs die het meeste aan mijn criteria voldoen. Maar ja, dan moeten ze wel de juiste maat hebben. Hh heeft 2 soorten, van gevet leer en van glad leer. Die van vet leer zijn wel mooi, die van glad leer vind ik te goedkoop ogen.

Waar verkopen ze die van Pfiff in het noorden? 55 euro vind ik een mooie prijs voor jodphurs.


bij Arum... http://www.ruitershopdepassage.nl/