Petrie Freerider Grain?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ChristaMoor

Berichten: 2641
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Petrie Freerider Grain?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 13:06

Ik heb de Freerider gepast, zit op zich heerlijk, alleen vraag ik me ook af hoe je ze kunt onderhouden, het is van dat soort nubuckleer.
Wie kan me wat vertellen over de Petrie Freerider of de Freerider Grain (deze is wel van glad leer, maar heeft weer een andere zool)? Heb je hier ervaring mee, zo ja, welke?
En waar is hij voor een redelijke prijs te koop?

ChristaMoor

Berichten: 2641
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Re: Petrie Freerider Grain?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 19:45

Niemand?

Heb overigens nog een laars gezien op internet, niet in het echt, dievan Harry's Horse. Ziet er op het oog ook mooi uit, maar waar zijn ze te koop, in de buurt van Utrecht?

Patriciak44

Berichten: 161
Geregistreerd: 28-04-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Petrie Freerider Grain?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 15:38

Ik heb de Petrie Freerider, ze zitten heerlijk, lekker warm ook met die profielzool.
Ook zijn ze erg soepel, kon bijna direct normaal opstappen en ze zijn nu al helemaal ingereden.
Heb ze bij de Hyporama gekocht voor 190 euro, misschien dat ze elders iets goekdoper zijn.
Ze moesten volgens de winkel met normale petrie cleaner en wax verzorgd worden, heeft een stalgenootje van mij nog staan en daar doen ze het goed op. Ze gaan niet glimmen ofzo, maar dat hoort ook niet bij dat leer.

Bienotje

Berichten: 10872
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Petrie Freerider Grain?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 16:32

Ik heb ook de freerider. Ik ben er super tevreden mee, heb wel even wat zere enkels gehad met inlopen. Maar dat is nu allang weer vergeten.

Ik gebruik ook petrie cleaner om ze schoon te houden en verder laarzenwas.

Het zijn geen geschikte laarzen voor als je met regelmaat wedstrijden rijdt denk ik, uiterlijk enzo. Maar vooral een erg geschikte laars voor de recreant die ook graag leren laarzen wil om een goede versteviging bij de kuiten te hebben ipv rubberen laarsjes. Heb ze toendertijd voor € 165,- aangeschaft.

ps. Op www.huppa.nl zag ik bruine soortgelijkende, vond ik ook erg mooi en die zijn € 125,- nu. Maar hoe die zitten/ passen en de te onderhouden zijn weet ik dus niet. oo alleen maar plaatje gezien.

ChristaMoor

Berichten: 2641
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Re: Petrie Freerider Grain?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 19:43

Ik ben nogmaals naar de winkel gegaan en heb beiden nog eens aangehad. Ene been een freerider, andere een Mountain Horse. De Mountain Horse vond ik toch lekkerder zitten (en lopen maar dat is niet zo belangrijk Haha! ) en deze is wat smaller in de voet. En ondanks dat ik een "recreatielaars" zocht, het oog wil toch ook wat....

De keus is dus gevallen op de Mountain Horse. De prijs maakte niet uit.
Ik heb er nog niet mee gereden, het was zo'n blubber en dat vind ik (nu nog) zonde! Bloos

Toch bedankt voor de reacties!

Bienotje

Berichten: 10872
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Petrie Freerider Grain?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 10:01

Dan heb je denk ik niet echt heel smalle kuiten. Ik heb de Mountain Horse gepast, maar die sloot dus alles behalve goed aan bij mijn kuit en been en enkel.

Verder vond ik de kwaliteit/zicht van de petrie ook juist mooier dan de mountain horse. maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Veel pelzier in ieder geval van je nieuwe laarzen, ik hoop voor je dat je voor jouw de goede keuze hebt!