handschoenen met verwarming

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: handschoenen met verwarming

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:53

Loe schreef:
Klinkt hemels, maar als je even aan het rijden bent worden ze vanzelf warm...en anders kan je er nog van die dunne handschoentjes onder doen..

Bij iemand die echt last heeft van pijnlijke winterhanden werkt dat niet.

Ik spreek helaas uit ervaring.

SemiR_4_LiFe schreef:
ik heb ook speciale stalhandschoenen gekocht. van dat duiker pak spul.
pittig duur, maar wel errrug handig.

alleen niet geschikt om mee te rijden, maar wel voor op stal enzo (owja je kon de vingers terug schuiven)

Ik denk dat jij de neopreen handschoenen van Kitt bedoelt?

http://www.bluebalance.nl/index.php?id=14

De handschoenen met 'terugklapvingers' (Neotech) zijn idd eigenlijk stalhandschoenen. Ik heb de Neo-lite Pro, op het plaatje erboven. Die rijden prima. Alleen vond ik ze gisteren bij -2 en een windje te koud, maar zo rond de 5 graden heb zelfs ik er geen koude handen in.

Nanouschka_w
Berichten: 320
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Barneveld

Re: handschoenen met verwarming

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:54

Zitah schreef:
Nu het weer gaat vriezen heb ik een groot probleem. Ik krijg dode handen. En dan niet een beetje rood en pijnlijk. Nee, echt geheel zonder bloed. Ik heb bloedvaten die overreageren op temperatuursverschillen en knijpen ze zichzelf dicht.

Nu had ik in de strengen een artikel gelezen dat er handschoenen met verwarming zijn. Ik dacht zelf dat ze van Roekcl waren, maar die heb ik gemaild en die heeft ze niet. Kent iemand deze handschoenen? Ze waren volgens mij €150,-


ik kreeg ook altijd helemaal paarse vingers, nu gebruik ik thermohandschoenen Vork ze helpen pas als je er met warme handen ingaat want ze verwarmen niet, maar ze houden wel de temperatuur vast waarmee je er in ging Knipoog)

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Re: handschoenen met verwarming

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:07

runningkawa schreef:
Maar daar heb je niet zo'n precieze feeling in je vingers nodig Lachen


Dank je, ik heb weer eens echt hartelijk gelachen.
Er is hier ook nog steeds een topic over blaren op de vingers en voor 'grip'-topics hoef je ook niet te zoeken. Wees realistisch.

De ruiters die daadwerkelijk met de vingertoppen rijden zijn op de vingertoppen van één hand te tellen.
Zelfs dáárvoor echter zijn prima handschoenen. Met neme een verwarmde zijden binnenhandschoen en daarover trek je onvoerde suéde zomerhandschoentjes voor de brommer. Die hebben wij trouwens als winterhandschoen omdat ze zó veel beter en beter gemaakt zijn dan welke paardrijhandschoen ook. ...en een pak goedkoper Knipoog

Maar goed ik heb makkelijk praten. Ik rij zonder optoming dus al doe ik eskimo-wanten van zeehondenbont aan Haha!
Op de mótorfiets echter had ik vingertopgevoel nodig om twee-wiel slides te kunnen maken en kon ik inderdaad niet met gevoerde handschoenen racen Tong uitsteken

Vandaag rond het vriespunt, natte sneeuw en de paardjes waren racey in de campo met rijden. De eerste nacht sinds vorige winter dat ik ze binnen heb staan. 1½ uur gereden buiten, geen koude vingers.

Als je last hebt van winterhanden of winterhielen (ik heb beiden, waarschijnlijk ogelopen van tientallen winters motorrijden) is de lanoline van schapenvacht een wondermiddel. Ik gebruik daarvoor onze zelfge'looide' vachten van onze eigen lammeren.

HC

lexsus
Berichten: 170
Geregistreerd: 20-11-06

Re: handschoenen met verwarming

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:21

Handschoenen met verwarming, 't lijkt me heerlijk. Heb vanavond zelfs nog voorgesteld of ze geen zadelverwarming (net zoals stoelverwarming) en beugelverwarming (heb altijd koude tenen!) konden ontwikkelen! Dit ondanks alle 'verwarmingselementen' die ik al in m'n kleding heb.

Tip die ik je kan meegeven... als ware kou-kleun: voor ski-handschoenen kun je van die verwarmingszakjes kopen. Niet goedkoop hoor. Blijven circa 8 uur warm. Ik heb vanavond zo'n zakje in m'n handschoentje gestopt, nadeel is dat ski-handschoenen hier een speciaal stukje voor hebben en mijn rijhandschoendjes niet, MAAR ik voelde m'n handen tenminste! Dezelfde gevalletjes heb je voor je voeten!

Ik ben misschien een 'muts' wat betreft kou leiden, maar ik kan je dit meegeven: Jarenlang heb ik het 's winters koud gehad, zo koud dat ik er misselijk van werd, niet kon slapen van de kou etc. Ben dus opzoek gegaan naar 'hulpmiddelen'. Ondertussen zweer ik bij de 'ski-hulpmiddelen', ze maken mijn leven zo'n stuk prettiger.

In hetzelfde kader, meteen een andere vraag: Mocht er iemand zijn die dit leest en herkent... én je kent daarnaat het fenomeen 'ik kan niet zweten' wat zijn jullie oplossingen 's zomers. Afgelopen zomer heeft mijn instructrice met volle verbazing geconstateerd dat ik ondanks de hitte + body protector niet zweet, maar ondertussen wel draaierig wordt door de hitte! Wie kent dit probleem?

Anoniem

Re: handschoenen met verwarming

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:29

Citaat:
Dank je, ik heb weer eens echt hartelijk gelachen.
Er is hier ook nog steeds een topic over blaren op de vingers en voor 'grip'-topics hoef je ook niet te zoeken. Wees realistisch.

De ruiters die daadwerkelijk met de vingertoppen rijden zijn op de vingertoppen van één hand te tellen

Ben jij nu echt zo'n misselijk mannetje dat zichzelf zo geweldig vind en alle anere ruiters verschrikkelijk of lees ik je post verkeerd?

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Re: handschoenen met verwarming

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:56

runningkawa schreef:
Citaat:
Dank je, ik heb weer eens echt hartelijk gelachen.
Er is hier ook nog steeds een topic over blaren op de vingers en voor 'grip'-topics hoef je ook niet te zoeken. Wees realistisch.

De ruiters die daadwerkelijk met de vingertoppen rijden zijn op de vingertoppen van één hand te tellen

Ben jij nu echt zo'n misselijk mannetje dat zichzelf zo geweldig vind en alle anere ruiters verschrikkelijk of lees ik je post verkeerd?


Ik leef in de werkelijke wereld RK. Jíj schrijft over essentiële fijngevoeligheid en ik vind dit echt superhumoristisch.
Léés. Gewoon hier op Bokt. Hoeveel ruiters hebben er handschoenen en gripteugels nódig om de teugels vást te kunnen houden?! Ik uit daar geen waardeoordeel over, dat is joúw sprong naar conclusie over wat jij denkt dat ik denk, dus joúw probleem. Het ís gewoon zo, niet meer, niet minder.
'Ja maar ík.....' Natuurlijk. Ga maar eens met een registrerende unser tussen bit en teugel rijden. Een klittenband dat bij een pond losschiet mag ook. Dat is link+rechts 1 hele kilo op het bit.
RK, wees realistisch en schiet niet op de boodschapper. Ik schrijf niets anders dan waar Ernest van Loon twee boeken over vol pent....

@all minus RK
koude handen schiet niet op, hou ze maar lekker warm. Paardrijden moet vooral léuk zijn om te doen.

HC

Anoniem

Re: handschoenen met verwarming

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 09:51

Mijn conclusie was dus de juiste....
Ik zal de kots smiley niet gebruiken staat niet netjes....

Omdat er een stelletje ruiters zijn die niet kunnen rijden is dat bij jou iedereen, behalve jij daar in de hoge bergen
Nogmaals, houd de kots smiley voor zich..maar dat is moeilijk