Hoe onderhoud jij je leren laarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Re: Hoe onderhoud jij je leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 09:11

Ik heb mijn laarzen alleen aan met rijden, verder niet.
Ik maak ze altijd schoon met lauw water en dan kiwi erop en ze zijn weer mooi!
Heb ze nou al 5 jaar en nog steeds vragen mensen of ik nieuwe laarzen heb Vork

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Hoe onderhoud jij je leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 09:58

Ik draag ze zowiezo bijna nooit, en als ik ze draag doe ik mijn laarzen meestal 5 minuten voordat ik op mn paard stap aan en 5 minuten erna weer uit. Ik loop liever op schoenen Clown

Woman

Berichten: 123
Geregistreerd: 03-12-06

Re: Hoe onderhoud jij je leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 15:45

ik loop meestal ook op schoenen en trek ze aan vlak voor ik ga rijden en doe ze daarna ook weer uit...

ik maak ze schoon met lauw water en heb zon verzorgingssetje van petrie gekocht dat is wel fijn spul Lachen

Muisbal

Berichten: 2361
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Hoe onderhoud jij je leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 01:37

Mijn petries neem ik na het rijden af met een vochtige doek, als de laars droog is maak ik een watje vochtig en steek zwarte shoe polish van Kiwi aan met een lucifer, zo wordt dit vloeibaar en kan ik het watje erin doen en over de laars uitsmeren. Dit laat ik een nachtje staan en dan wrijf ik het uit met een panty. Op deze manier zien ze er keer op keer weer uit als nieuw. Haha!
Maar de P'tjes heb ik eigenlijk nog nooit echt glanzend gekregen. Nagelbijten / Gniffelen

_June
Berichten: 1958
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Hoe onderhoud jij je leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 02:54

Ik gebruik mijn leren laarzen bijna nooit.
Vind het zo'n gedoe dat aan en uit trekken (heb geen rits).
Maar ik poets ze eerst met een soort zadelzeep, daarna smeer ik er schoensmeer op (die ene die je moet aansteken Knipoog ) en dan wrijf ik het uit met een panty. Werkt super!

stermerrie
Berichten: 52
Geregistreerd: 23-10-06

Re: Hoe onderhoud jij je leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:59

Heb ze alleen aan met rijden en doe ze ook meteen erna weer uit .Eens in de zoveel tijd ,als ze vuil zijn, maak ik ze schoon met lauw water ,nix er in , en laat ze drogen en dan met ledervet of olie of zet ze ook wel eens in de schoensmeer .

Jiill_

Berichten: 1637
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Drunen

Re: Hoe onderhoud jij je leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:23

Ik doe na het rijden altijd even schoonmaken met petrie cleaner ( speciaal spul van petrie ) en dan gaat het zweet wat op je laars komt eraf want dat veroorzaakt witte plekken op het leer.. ik laat myn laarzen Nooit! ik aanraking komen met water dat is superslecht en ook niet op de verwarming zetten.. door de warmte scheurd het leer... en elke week op zaterdag de dag voordat ik op wedstrijd ga doe ik ze met kiwi insmeren en uitpoetsen met een panty.. Bloos

sibond

Berichten: 795
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Hoe onderhoud jij je leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:18

mariska1989 schreef:
Even afnemen met een vochtige doek,
Petrie cleaner erop
Even laten drogen
Petrie creamer erop,

Heerlijke laarzen krijg ik ervan, ook nog schoensmeer van petrie erop en ze zijn weer superzwart


zoo doe ik het ook, en als ik het ff snel moet doen een babydoekje eroverheen.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Hoe onderhoud jij je leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:26

Ik heb mijn laarzen de hele middag aan als ik op stal ben, banjer er dus gewoon mee door de drek. Uitmesten hoef ik niet zelf, maar ik loop wel de stal in met mn laarzen aan, hoewel dit afgeraden werd toen ik ze kocht. Ik maak ze schoon met n doek, en vet ze 1x in de week in met creme. Dan glanzen ze weer alsof ze nieuw zijn Haha!

Rowtjee

Berichten: 149
Geregistreerd: 12-10-06
Woonplaats: zuidholland.

Re: Hoe onderhoud jij je leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:35

Vlak voor dat ik ga rijden doe ik ze aan, en als ik klaar ben doe ik ze ook zo snel mogelijk weer uit.
Ik veeg me laarzen eerst met een vochtig doekje schoon, daarna zet ik petriecleaner. een droog doekje eroverheen. Knipoog
En afentoe even invetten, maar dat doe ik niet zovaak.