anky elegance, anky of königs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
krumel
Berichten: 1663
Geregistreerd: 12-09-05

anky elegance, anky of königs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 18:30

Ik had anderhalve maand geleden de konigs favorit benelux besteld maar nu blijkt ie toch te wijd (en te kort) te zijn. Probleem is dat ik niet binnen de standaard maten val nu en ze bij dit model geen maatwerk (meer) doen. Bij petrie val ik wel binnen de standaardmaten (ongeveer dan, een kuit is 32,8 en een kuit is 33,3). Nu was ik net bij emmers en lagen er nog op maat gemaakte laarzen die iemand anders toch niet meer hoefde, die persoon had heel toevallig wel op de millimeter (links 2 millimeter verschil, maar rechts precies hetzelfde) dezelfde maat als ik, en ook precies de goede lengte + voetmaat. Dit was de anky elegance kalfsleer. Ik moest die laarzen eigenlijk alleen even passen om te kijken of de lengte echt goed was, maar die laarzen zaten wel zo goddelijk dat ik ze eigenlijk liever niet meer had uitgedaan. Inc. maatwerk waren ze eigenlijk ong 700 euro, maar ik zou ze dan voor 600 euro krijgen.
Nu twijfel ik heel erg. Ze hebben nu iig de gewone anky's voor mij besteld in mijn maat (dus iets minder precies dan de elegance, die dus maatwerk was), en ik ga ze zaterdag passen, maar ze zeiden dat ze bij de favorit benelux ook een rits binnenvoor zouden kunnen zetten en hem daarmee 1cm smaller kunnen maken, het lijkt mij alleen dat je dan altijd een soort van plooi krijgt onder de rits.
Nu is mijn vraag, kan ik beter de gewone anky nemen, of de favorit benelux met rits, aangezien die wel goedkoper zijn. Of kan ik beter de anky elegance kalfsleer nemen (die ze dus al hebben) of de anky elegance met rundleer bestellen.
Nog een mogelijkheid is om de Königs sir te nemen, aangezien die meer standaardmaten hebben dan de favorit benelux, en ik dan dus wel binnen de standaard maten val...

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: anky elegance, anky of königs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:06

haha zie mijn pb

_Anke_

Berichten: 2400
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Zuid - Limburg

Re: anky elegance, anky of königs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:52

Ik zou gaan de Könings Sir. Ik vind het een hele fijne laars Ja Ik heb er een rits in, zodat ik ze makkelijker uit en aan kan doen Ja

Elliebelle

Berichten: 3045
Geregistreerd: 26-07-06

Re: anky elegance, anky of königs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:54

Ik zou zonder rits doen staat wat netter vind ik zelf.

krumel
Berichten: 1663
Geregistreerd: 12-09-05

Re: anky elegance, anky of königs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 22:20

ja, heel erg bedankt voor je pb marloezzke Lachen
Ik vind de sir indd ook een erg mooie laars, maar ik denk dat ik voor dat geld net zo goed de anky elegance kan nemen... Ik ga zaterdag iig de gewone anky's passen, maar als ik dat niet lekker vind zitten denk ik dat ik toch ff ga sparen voor de elegance... hoewel de sir ook errggg mooi is.

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Re: anky elegance, anky of königs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:23

Doet konings geen maatwerk meer dan? Verward
Ik zou denk ik voor de Anky Elegance gaan, maar het is jouw geld Vork

Liselot

Berichten: 32196
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: anky elegance, anky of königs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:29

ik heb de gewone anky laarzen gehad (in kalfsleer) maar ik vond het echt kachelpijpen. ik kreeg ze niet eens ingelopen! heb er zelfs nog natte handoeken e.d. in gehad om ze wat soepeler te krijgen.
konigs doet zeer zeker nog wel maatwerk, maar dan betaal je uiteraard wel extra.

krumel
Berichten: 1663
Geregistreerd: 12-09-05

Re: anky elegance, anky of königs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 22:47

Ik wil erg graag de anky elegance, het zijn namelijk zooo'n heeeeerlijke laarzen, ook al waren ze natuurlijk nog niet ingelopen. Ze zaten echt als gegoten, maar 600 euro voor laarzen pfieuw, dat is wel erg veel. Er is blijkbaar ook nog een verschil tussen de anky elegance rundleer, en de anky allure (behalve de prijs dan) dus daar wil ik het verschil nog wel ff tussen weten.
@ lissy, wat voor laarzen heb je nu dan. En hebben ze de anky ook in kalfsleer? Hebben die ook een andere naam en wat kosten die dan? Klinkt eigenlijk best aantrekkelijk namelijk ook al vond jij het kachelpijpen Knipoog

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: anky elegance, anky of königs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 00:04

ik vul morgen even aan krumel

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Re: anky elegance, anky of königs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 11:50

Ik heb zelf twee paar laarzen van Königs. De Sir Benelux (een paar in het bruin en een paar in het zwart met lakfinish). Superlaarzen! Naar ik heb begrepen worden die alleen maar op maat gemaakt. Ik vind ze super! Ik heb geen last gehad met het inrijden van de laarzen. Lees: geen blaren. In het begin is het wel even stijfjes, doordat de buitenkant een aantal lagen leer heeft om de laars mooi in model te houden.

Kost wat, maar je krijgt er een superfijne mooie laars voor terug. Ik hoef geen ander merk meer!

PolosportJ

Berichten: 1283
Geregistreerd: 24-02-05
Woonplaats: Uddel

Re: anky elegance, anky of königs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:25

Zonde als je in zo'n dure laars een rits zet. Zo'n rits verminderd echt de stevigheid van de laars. Hij zakt na verloop van tijd ook erg in op de rits waardoor je idd een plooi krijgt en de rits alsmaar kapot gaat. Ik denk dat je laars dan ook een langere levensduur heeft als je er geen rits in zet. Succes!

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Re: anky elegance, anky of königs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:35

Ik ben ook Königs Sir fan, ik wil niet anders meer heb bruine en zwarte. De prijs is indd gelijk aan de Anky. Als je dan toch veel geld uitgeeft aan laarzen laat ze dan op maat maken.
Ik wil nu nog de cognac hebben..maar is nog ff sparen.. Haha!

Liselot

Berichten: 32196
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: anky elegance, anky of königs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:52

krumel schreef:
Ik wil erg graag de anky elegance, het zijn namelijk zooo'n heeeeerlijke laarzen, ook al waren ze natuurlijk nog niet ingelopen. Ze zaten echt als gegoten, maar 600 euro voor laarzen pfieuw, dat is wel erg veel. Er is blijkbaar ook nog een verschil tussen de anky elegance rundleer, en de anky allure (behalve de prijs dan) dus daar wil ik het verschil nog wel ff tussen weten.
@ lissy, wat voor laarzen heb je nu dan. En hebben ze de anky ook in kalfsleer? Hebben die ook een andere naam en wat kosten die dan? Klinkt eigenlijk best aantrekkelijk namelijk ook al vond jij het kachelpijpen Knipoog



ik heb nu de petrie fieldboot. officieel is dit een springlaars, maar zelfs deze is nog heel stevig. dit is trouwens ook kalfsleer.
ik heb de anky gehad in kalfsleer, kost wel wat meer dan de rundlederen variant

Saroosh_S

Berichten: 1897
Geregistreerd: 02-07-06
Woonplaats: Almere

Re: anky elegance, anky of königs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:17

LiSSy schreef:
ik heb de gewone anky laarzen gehad (in kalfsleer) maar ik vond het echt kachelpijpen. ik kreeg ze niet eens ingelopen! heb er zelfs nog natte handoeken e.d. in gehad om ze wat soepeler te krijgen.
konigs doet zeer zeker nog wel maatwerk, maar dan betaal je uiteraard wel extra.


dat had ik in het begin ook, gewoon gaan rijden! Knipoog
Ik heb de Petrie Anky's (Rundlederen), met standaard-maat.
HEER-LIJK! ga der gewoon voor Knipoog
eerst passen en kijk maar wat rond! Lachen

krumel
Berichten: 1663
Geregistreerd: 12-09-05

Re: anky elegance, anky of königs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 23:27

de konigs favorit benelux vallen iig al af voor mij. Ik vind het zonde als ik er meteen een rits in zou moeten laten zetten en marloezzke vertelde me ook dat waars, het model van de laars er dan helemaal uit zal gaan.
Ik ga de anky's iig wel passen, maar als ik het niks vind, ga ik iig wel voor een kalfsleren laars, ik weet alleen nog niet welke.

Liselot

Berichten: 32196
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: anky elegance, anky of königs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 13:43

Saroosh_S schreef:
LiSSy schreef:
ik heb de gewone anky laarzen gehad (in kalfsleer) maar ik vond het echt kachelpijpen. ik kreeg ze niet eens ingelopen! heb er zelfs nog natte handoeken e.d. in gehad om ze wat soepeler te krijgen.
konigs doet zeer zeker nog wel maatwerk, maar dan betaal je uiteraard wel extra.


dat had ik in het begin ook, gewoon gaan rijden! Knipoog
Ik heb de Petrie Anky's (Rundlederen), met standaard-maat.
HEER-LIJK! ga der gewoon voor Knipoog
eerst passen en kijk maar wat rond! Lachen



dat heb ik dus geprobeerd Knipoog maar 2 maanden lang je voeten en enkels kapot hebben is niet prettig

krumel
Berichten: 1663
Geregistreerd: 12-09-05

Re: anky elegance, anky of königs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 14:23

dat geloof ik ja... ben je wel tevreden over de laarzen die je nu hebt?

Liselot

Berichten: 32196
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: anky elegance, anky of königs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 15:04

ja, die bevallen echt super!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: anky elegance, anky of königs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:48

nou hehe heb eindelijk wat meer tijd dus hier mijn aanvulling.

ik heb zelf de standaar dat is vrijwel hetzelfde model als de gewone anky alleen dan met een wat minder hoge boog. 1 ding weet ik zeker deze wil ik nooit meer nu ik de ellegance heb, wat een verschil!
echt wel kachel pijpen ja. en heel veel inloop plezier. ook nu ik er een rits aan de binnenvoorkant in heb laten zetten bij petrie zelf heb je dit nog (wat normaal is) ik heb dit laten doen omdat ik erg veel vocht vast houdt in de zomer en dan kwam ik bijna onmogelijk in me laarzen.
ik zou dus niet kiezen voor de anky's ook al zijn ze in kalfsleer verkrijgbaar.

ik vind juist de ellegance zo fijn omdat hij super aansluit om je enkel en dat ik echt heel erg fijn!

je vroeg me wat het verschil is tussen de allure en de ellegance.
het grootste verschil hier tussen is de zool.
de ellegance heeft een goodyear leren gestikte zool, met een rubber antislip onderzool eronder.
de allure heeft een ago gelijmde rubbere zool.
een gestikte zool in inprinciepe steviger en een leren zool is in princiepe prettiger dragen.
maar wanneer je bijvoorbeeld maar 1 uur op een dag rijdt zal je het verschil echt niet merken.
hier zit ook het enorme prijsverschil in, de goodyear gestikte zool eist gewoon veel meer werk en deskundigheid dan de gelijmde en daarom ook duurder.

daarnaast heeft de ellegance zowel bij de kalfs als rundleren versie, een verharde buitenkant (heb je geen last van maar is wel veel mooier en blijft mooier) en een extra zachte binnenkant voor optimaal contact met je paard.
dit vond ik het aller grootste voordeel!
daarnaast hoef je ze niet in te lopen.
daarnaast heeft de ellegance sierstiksel op de voet en het oh zo fijne petrie comfort voetbed.

de allure heeft dus een kunststof gelijmde zool.
daarnaast heeft deze niet de extra verharde buitenkant en de verzachte binnenkant en geen sierstiksel, wel petrie comfort voetbed.
bij deze zul je waarschijnlijk ook wat meer inloop problemen hebben.

krumel
Berichten: 1663
Geregistreerd: 12-09-05

Re: anky elegance, anky of königs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 13:32

bedankt, ik geloof dat ik de elegance kalfslkeer toch wel te duur vind, ik moet namelijk ook nog een nieuw zadel kopen, dus het wordt zo wel een beetje prijzig allemaal.
Áls ik de elegance bestel, bestel ik hem dus in rundleder, maar niet de allure, dan kan ik denk ik net zo goed de gewone anky nemen...

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: anky elegance, anky of königs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:36

nee dat vindt ik niet.

de pasvorm van de laars is zo anders.
de elegance heeft heel veel meer comfort door de nauwe aansluiting op de enkel. ik vind niet dat je deze laarzen met elkaar kunt vergelijken het is een heel ander model. daarbij zijn de gewone anky's niet extra verhard en aan de binnenkant extra verzacht.
de elegance hoef je daarbij niet in te lopen de anky wel.

krumel
Berichten: 1663
Geregistreerd: 12-09-05

Re: anky elegance, anky of königs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 13:41

dus allure is nog wel 'beter' dan de anky? want die had toch juist niet die verharde buitenkant + zachte binnenkant (of volg ik het nu niet meer Knipoog ).
Dan denk nml dat ik miss toch nog de allure bestel, scheelt toch weer 100 euro...

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: anky elegance, anky of königs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:48

ja ik vind de pasvorm prettiger van de allure/elegance verder is de allure eigenlijk identiek aan de anky zelfde zool en zelfde leer.

en nee de allure heeft niet de verharde buitenkant +zachte binnenkant

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Re: anky elegance, anky of königs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:57

Ik zou absoluut voor de Königs gaan. Ik heb namelijk ook totaal geen standaard maten. Alles moest apart weer gemaakt worden en ik ben er al 2 jaar supertevreden over.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: anky elegance, anky of königs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:57

De Königs Favorit Benelux worden nog wel op maat gemaakt hoor, misschien niet bij jou ruitersportzaak maar wel bij de Ruyterij. Dat staat tenminste nog steeds op de site van GeJe.
Als je die Anky Elegance zo super vond zitten, dan gaan rundleren vreselijk tegen vallen.... hartstikke zonde, kun je beter één keer iets meer uitgeven voor het product dat je echt graag wilt.