Is mijn cap nog heel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hvelreki

Berichten: 5467
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Is mijn cap nog heel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 21:41

mm, kan je nooit zeker weten Knipoog . Er wordt aangeraden om toch om de 5jaar een nieuwe aan te schaffen, tijd voor jou dus Knipoog

Dniekje
Berichten: 4679
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Is mijn cap nog heel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 21:43

ik neem aan dat ie nog heel is, maar of ie een klap nog op kan vangen?!

1 tip: KOOP EEN NIEUWE!

mriinaa

Berichten: 753
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Gilze

Re: Is mijn cap nog heel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 21:43

ja, gaan we volgende week doen Knipoog

beckertje

Berichten: 90
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Is mijn cap nog heel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 17:43

Ik zou hem gewoon even na laten kijken bij een ruitersportzaak maar als je niet gevallen bent ermee dan lijkt het me dat hij nog gewoon even mee kan

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: Is mijn cap nog heel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:49

zorro schreef:
Ik pas zowieso goed op mijn cap, dus zorg dat hij niet kan vallen (als ik hem niet op heb Clown ) Dat zou dus betekenen dat hij alleen kan beschadigen als ik er mee val, en de cap de grond raakt. Nou ja, dat is iets wat je wel vrij snel op merkt. Ik probeer gewoon aan de hand van de klap een beetje te bepalen of ik een nieuwe nodig heb of niet. En ik vind veiligheid heel belangrijk, dus als ik het niet vertrouw, komt er gewoon een nieuwe.

Wat ik me wel eens afvraag he, zouden die caps bijvoorbeeld tijdens het transport naar de winkel ofzo niet eens vallen? Zoals met dozen enzo word vast niet altijd even voorzichtig omgegaan.



Jaaaa.. dat vraag ik me ook wel eens af, maar daar kom je nooit achter jammer genoeg.. Frusty

Ik zou iig een nieuwe kopen, veiligheid voor alles vind ik, maar das mijn mening maar Bloos

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: Is mijn cap nog heel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:45

Tijd voor een nieuwe!

Na een jaar of vier is een cap aan vervanging toe. Hoe oud je cap is staat als het goed is aan de binnenkant, het gaat er dus niet om wanneer je hem gekocht hebt ... na een tijdje heb je gewoon slijtage. Als je je cap intensief gebruikt ben je sneller aan een nieuwe toe, maar ook bij sporadisch gebruik moet je hem na een aantal jaar vervangen. Door goed op je cap te passen (niet in zon laten liggen, droog houden en vooral niet laten vallen) gaat je cap langer mee.

Na een val waarbij je met je hoofd iets geraakt hebt of tegen je cap getrapt bent moet je altijd een nieuwe kopen. Je kan van de buitenkant namelijk niet altijd zien of je cap je nog voldoende beschermt. Sommige merken bieden tegen gereduceerd tarief een nieuwe cap aan, in ruil tegen de oude cap met een gedetailleerde beschrijving van de val.

xLonneke
Berichten: 898
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Is mijn cap nog heel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:53

_Micha_ schreef:
Mij is altijd verteld dat als je een keer bent gevallen met je cap op, en als je je cap een keer goed laat vallen dat je dan een nieuwe moet kopen omdat hij dan niet meer veilig is



Nou ik denk niet dat dat zo snel moet , Caps zijn toch gemaakt dat je dan kan vallen Vingers aflikken ,, Dan ga je er niet vanuit dat als je valt je dan meteen een cap moet kopen Bloos

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Re: Is mijn cap nog heel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:18

met lon mee eens,
ik laat mijn cap geregeld vallen, en heb er daardoor vast ook wl eens een schop tegen gegeven ( tjah als hij op de grond ligt)

het is toch niet van porselein?